Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kokkaaminen

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Osaatko kokata?

Olen mies ja kyllä osaan, hyvinkin
58
41%
Olen mies ja osaan jonkin verran
46
33%
Olen mies ja pystyn juuri pitämään itseni (ja läheiseni) eväissä
10
7%
Olen mies ja osaan tehdä voikkarin
8
6%
Olen nainen ja kyllä osaan, hyvinkin
13
9%
Olen nainen ja osaan jonkin verran
4
3%
Olen nainen ja pystyn juuri pitämään itseni (ja läheiseni) eväissä
1
1%
Olen nainen ja osaan tehdä voikkarin
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 140

Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 315
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#781

Viesti Mjölnir »



Tomaattiset peurapullat italialaiseen tapaan. Lihapullataikinaan valkosipulia, suolaa, pippuria, raastettua parmesaania, korppujauhoja ja kananmuna, öljyä sekä hienonnettua persiljaa. Pyöritellään pieniksi pulliksi ja paistetaan. Paistetaan myös herkkutatteja. Hienonnetaan valkosipulia, porkkana ja sellerinvarsi, paistetaan. Lisätään purkki säilyketomaatteja tai tomaattimurskaa sekä 8 dl kasvislientä. Keitellään puolisen tuntia, lisätään simpukkapastaa ja annetaan hautua 10 min, lihapullat joukkoon ja persiljaa päälle.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 315
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#782

Viesti Mjölnir »

Tuli sitten ilmoittauduttua Eräkokkauksen SM-kisoihin toukokuussa Nuuksiossa. Sarjana on retkikeitin, 2 hlö joukkueet. Valmisteluaikaa on 30 minuuttia ja kokkausaikaa tunti, kahta keitintä saa käyttää ja tehdään kolme ruokalajia.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Pyrkele
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 1999
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Tai shin mun
Sivulajit: Pena
Takalajit: Mave

Kokkaaminen

#783

Viesti Pyrkele »

Tuo kyllä vaikuttaa veikeältä ja siistiltä. Pistähän päivitystä sitte mitä tuli tehtyä.
Ja menestystä kisoihin
"Homoläppä on parasta. Ja tissit"
-Pyry Parviainen; Kulttuurivaikuttaja ja älykkö.

Meidät löytää myös instasta https://www.instagram.com/taishinmun/
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 315
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#784

Viesti Mjölnir »



Kauriin ulkopaistia
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
MikkeM
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 37
Viestit: 1622
Lauteille: Heinäkuu 2009
Paikkakunta: Klaukkala.

Kokkaaminen

#785

Viesti MikkeM »

Timanttiviila sopii myös hyvin terän ylläpitoon.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 315
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#786

Viesti Mjölnir »



Tuli hyvä.
Kokeilemassa ainesosia eräkokkauksen SM-kisoja varten

Kaurista ja kauraa.
Metsäkauriin ulkopaisti sulatetaan 8% suolavedessä yön yli, kalvot siivotaan pois ja paistetaan valkosipuli-katajanmarjavoissa. Kaurasta tehdään risotto, kastike tehdään itsekeitetystä hirvifondista, johon punaviiniä ja hiukan nutellaa.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 315
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#787

Viesti Mjölnir »



Kauriinpotkaconfit; kauriin etu-ja takapotkat sulatetaan yön yli 5% suolavedessä, vuokaan, päälle pippuria, valkosipulijauhetta, katajanmarjoja, sinappijauhetta, timjamia ja rosmariinia. Uuniin 125C 5-6 tuntia, kunnes luu irtoaa lihasta nostamalla. Lohkoperunat lisäkkeeksi. Alkupalana pinaatti-valkosipuli-feta-täytteisiä voitaikinatorttuja. #riistaruoka #confit #metsäkauris #kotigourmet #kokkaavatmiehet #metsästäpöytään #lähiruoka
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 315
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#788

Viesti Mjölnir »



Historian ensimmäiset eräkokkauksen SM-kisat ja meille ensimmäiset ruoanlaittokisat on käyty, emme voittaneet, mutta annokset onnistuivat juuri niin hyvin kuin mahdollista, joten tyytyväinen täytyy olla. Tapahtuma oli mukava, oli kivaa, yleisöäkin, paljon ihmiset kyselivät resepteistä jne. Liikkeelle lähdettiin kauris edellä: kauriin sisäfile suolattu ja pippuroitu, carpacciona eli raakana ohuina siivuina voikukanlehdille, päälle hillottuja suppilovahveroita Marttojen reseptillä. Pääruokana kauriin ulkofile medium, risoton tyyliin tehty kauratto, sekä chimichurri ja kuusenkerkkä. Pihvit maistettu suolalla, pippurilla ja sinappijauheella, kauratossa proseccoa, itsetehtyä riistalientä, sipulia, valkosipulia, kauraa ja Juustoportin brandypähkinäjuusto ja sitruunamehu suolan ja pippurin lisäksi. Chimichurrin sekoitetaan chiliä, korianteria, lehtipersiljaa, valkosipulia, öljyä ja punaviinietikkaa. Jälkiruuassa oli voissa paistettua omenaa, kauralastuja, hunajaa, marjoja, vanilijatuorejuustoa sekä kuusenkerkkäsiirappia.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 315
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#789

Viesti Mjölnir »

"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 2049
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Kokkaaminen

#790

Viesti katar »

Heh; "suunnitelmat menivät täysin uusiksi, olin suunnitellut jotain huonoa-keskikertaista". Reps, mä en oikeen usko, että onnistut tekemään mitään huonoa saatikka edes keskinkertaista. Näyttää taas hyvälle.
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 315
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#791

Viesti Mjölnir »

"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Lurttinen
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 45
Lauteille: Elokuu 2008

Kokkaaminen

#792

Viesti Lurttinen »

Mää teen kaiken ruoan itse mitä kotonani syön. Ellen sit tilaa pitsaa tai haje makkaraperunoita, jne..

Mulla on menossa 80-luvun kotiruoka - kausi tällä hetkellä. Tampereella Euro Mokon kokki jäi eläkkeelle ja jäi vähän ikävä hänen ruokiaan. Vanha laivakokki, joka käytti voita, kermaa ja aromisuolaa.

Ei mitään erikoista. Esimerkiksi keitetään lihoja kovalla lämmöllä vaikkapa tunnin, että liha pehmenee ja sen jälkeen suurustetaan kastike vehnäjauhoilla. Mausteista ne perus - suola, sipuli, valkosipuli, maustepippuri ja musta-valko-rosepippuria niin että varmasti maistuu.
Viimeisenä kattilaan vaikkapa pieneksi lohkottuja porkkanoita ja pakasteherneitä. Pakasteherneet vasta siinä vaiheessa, kun hella sammutetaan, jotta pysyvät nättinä.

Siihen uunissa paistettua pottua kylkeen ja voi helvetti että on hyvää.

Vanha kunnon pannupihvi ja päälle iso läjä paistettua sipulia? Tai nuijitaan pihvi ja leivitetään + paistetaan uunissa. Siihen päälle sit sienikastiketta = metsästäjänleike. Juustokastiketta tai pippurikastiketta..

Mää teen myös aika paljon "Meal prep" juttuja kotona pakkaseen. Arki menee töissä kellon ympäri, niin voin ottaa pakkasesta vuokallisen perus ruokaa ja lämmittää uunissa tarvittaessa.
Viimeksi kuorin 4 kiloa perunaa ja paistoin päältä kilon jauhelihaa. Siitä tuli lihaperunasoselaatikkoa 10 laatikollista pakkaseen. Tai vaikkapa 10 litran kattila täyteen knorr lasagnettea ja pakkaseen. lihamakaroonilaatikkoa - pakkaseen..

isoöiti aikoinaan opetti, että ruokaa tehdessä pistetään paljon sitä mitä on paljon ja vähän sitä mitä on vähän.
Jos vaikka lihasoppaa tekemässä ja kaapissa on paljon porkkanaa mutta vähän lihaa, niin sitten laitetaan paljon porkkanaa ja vähän lihaa.

Mulla on kotona aina varastossa perus aineksia, kuten makaroonia ja riisiä. Perus mausteita ja pakkaseen saatan ostaa vaikka 20 pakettia jauhelihaa kerralla. Tarjoushaukka vahtii tarjouksia.

Yleensäkin, vaikka pankkitili olisi tyhjä ja viikko vielä tiliin, niin ainakin kaksi lämmintä ateriaa saa päivässä. :-8

Kuivalihaa oon tehyt vihanneskuivurissa, sekä roikottamalla olohuoneen katossa. Mutta kokeilkaapa joskus tehdä vaikka karjalanpaisti siten, että haudutatte sitä noin 80 asteessa noin 15 tuntia. Ei tartte lihaliemikuutiota vaan tulee aivan tolkuttoman hyvä lihaliemi sellasenaan. Toi ekana mainitsemani vehnäjouholla suurustettu kastikekin muuttuu samettisen pehmeäksi. Siihenkin voi laittaa paseerattua tomaattia, mutta herneet vasta viimeseksi kun uunista ulos... :lol:

Laihaan kokkiin ei ole luottamista.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 315
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#793

Viesti Mjölnir »



Vitello tonnato - (kauriin) vasikkaa tonnikalakastikeessa sekä italialainen perunasalaatti. Kauriin kulmapaisti sous vide 55C, sen jälkeen suolalla, pippurilla, oreganolla, valkosipulilla ja katajanmarjoilla maustettuun liemeen maustumaan vähintään yön yli. Tonnikalakastike; purkkitonnikalaa, valkosipulia, anjovista, öljyä, kapriksia, majoneesia ja suolaa blenderissä kastikkeeksi. Perunat puolitetaan - neljäsositetaan koosta riippuen, paahdetaan uunissa kypsiksi, joukkoon artisokansydämiä, mozzarellaa, öliiviöljyä, suolaa, pippuria ja basilikaa. Tarjoillaan kylmänä. #italiancuisine #kokkaavatmiehet #riistaruoka #metsäkauris #italialainenruoka #riistareseptit #riistaruoka #metsästys #jousimetsästys #mjolnirhunting


Kuva
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
tapsaattori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 2514
Lauteille: Heinäkuu 2016
Etulaji: keppijumppa
Takalajit: bjj, vapaapaini, lukkopaini

Kokkaaminen

#794

Viesti tapsaattori »

Lurttinen kirjoitti: touko 25, 2023, 22.55

isoöiti aikoinaan opetti, että ruokaa tehdessä pistetään paljon sitä mitä on paljon ja vähän sitä mitä on vähän.
Jos vaikka lihasoppaa tekemässä ja kaapissa on paljon porkkanaa mutta vähän lihaa, niin sitten laitetaan paljon porkkanaa ja vähän lihaa.


Mutta kokeilkaapa joskus tehdä vaikka karjalanpaisti siten, että haudutatte sitä noin 80 asteessa noin 15 tuntia. Ei tartte lihaliemikuutiota vaan tulee aivan tolkuttoman hyvä lihaliemi sellasenaan.
Minäpä kokeilen. Karjalanpaisti on hyvää. Minulla ei ole kokemusta hauduttamisesta noin pitkään ja matalalla lämmöllä. Pysyykö lihan rakenne koossa? Kannattaisko ehkä hieman isommilla paloilla lähteä?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 315
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#795

Viesti Mjölnir »

Vege-päivä: bataattinachot, tomaattisalsa ja guacamole

Pese bataatti ja leikkaa ohuiksi viipaleiksi. Pyörittele öljyssä ja mausteeksi suola, pippuri, chili, juustokumina ja valkosipuli. Paista 225C uunissa kypsäksi. Kuutioi tomaatteja, silppua sipulia ja valkosipulia, chiliä sekä korianteria. Sekoita kaikki öljyn kanssa ja mausta suolalla, pippurilla ja lime-mehulla. Muussaa avokadot haarukalla ja sotke joukkoon n puoli osaa tomaattisalsaa sekä lisää korianterisilppua. Lisää hieman suolaa. Tarjoa bataattinachot kastikkeiden ja ranskankerman kanssa
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 126 kurkkijaa