Pulkkista lainatakseni, "Nyt sä oot kato asian ytimessä" , ja muutoinkin kuin vain lajien nimistä puhuttaessa.Mika kirjoitti: enkä muutenkaan pidä termejä niin tärkeinä. Pääasia on se, mitä oikeasti tehdään, eikä se, mistä ja miten puhutaan.
Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle.
KJV Jiu-Jitsu
Valvoja: Valvoja
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Kesäkuu 2007
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.
Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.
Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Maaliskuu 2006
Nyt pitäs keksiä joku umpikiarolatovastaus.. Nuotiotarinoiti Rules OK.Abe Simpson kirjoitti: Vaikka asioille annetuista nimistäkin on tietysti hauska keskustella, niin vielä mukavampaa olisi kuulla lisää tuosta KJV-jutsusta. Onko tämän teeman osalta leirejä tiedossa pk-seudulle?
Olkoon menneeksi Simpponin Aapeli, pyynnöstäsi teen mitä on tehtävissä.
Hymm.. suljettu vai avoin leiri? Minkäns sorttista "nipistelyä" halajaisit.
Jaska Meskus...jne...
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
-
- polveenpotkija
-
- etupotkija
- Lauteille: Tammikuu 2005
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Kesäkuu 2007
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Toukokuu 2005
Oma nykyinen kantani Kaspinin suhteen on se, että vaikka epäilinkin lajin historiaa ym. niin kuitenkin olen tavannut ihmisiä kamppailun saralta, jotka ovat saaneet valkoselta ammennettavaa. Ja loppujen lopuksi en voi tietää mitä tuon kaiken taakse kätkeytyy, ehkä tarkoitus onkin siinä, että hakeudutaan ottamaan asiasta selvää itse. Ja kuten olen aiemmin sanonut, niin en oikeastaan voi kyseenalaistaa lajin harrastajia ja jos sattuisin saamaan joltakulta heistä jotain, joka mahdollisesti auttaa selviytymään vastaan tulevasta tilanteesta, niin se lienee tärkeintä. Kaspin vaikuttaa mysteeriltä, mitä ei ratkaista nettifoorumin sivuilla ja kaipa se lienee niin, että on hakeuduttava alkulähteille, jos mielii saada selvää siitä, onko tuosta mysteeristä ammennettavaa itselle. Sitä on vaan joskus pitänyt itseään niin briljanttina, ettei näe metsää välttämättä puilta, ehkä toiset asiat on vain koettava itse. Kalle Valkonen on henkilö Suomen Hojo-genressä, joka ei jätä ketään kylmäksi, siitä lienemme kaikki samaa mieltä. Valkonen voi olla kylmä tai kuuma, mutta haalea hän ei ole, ja ihmiset, jotka pitävät kiinni kaikesta huolimatta omasta linjastaan ansaitsevat arvostukseni. Olen muodostanut tämän kuvan asiasta, muut muodostavat omansa, sillä kysymys ei ole siitä, kuka on oikeassa, vaan siitä, mistä saa maistuvaa evästä matkalleen.
Eväästä puheen ollen nyt tekisi mieli mätiä smetanan ja sipulin kera ja viljaviinaa kyytipojaksi. Ruskij Standart olisi se juoma ja mäti siiasta Liikaa viinaa ja aamulla osoite olisi .
Pitkää ikää paanareille.
Eväästä puheen ollen nyt tekisi mieli mätiä smetanan ja sipulin kera ja viljaviinaa kyytipojaksi. Ruskij Standart olisi se juoma ja mäti siiasta Liikaa viinaa ja aamulla osoite olisi .
Pitkää ikää paanareille.
”You must enjoy this”.
-
- kylkeenpotkija
Liekö tuolla väliä, kun nyt vaan jotain ryttyytystä ja ränttä-tänttää. Väkeäkin tuntui viimeksi olevan sen mitä saliin sopii, eli eiköhän sinne joku aina eksyisi.Paanari kirjoitti: Olkoon menneeksi Simpponin Aapeli, pyynnöstäsi teen mitä on tehtävissä.Hymm.. suljettu vai avoin leiri? Minkäns sorttista "nipistelyä" halajaisit.
Jaska Meskus...jne...
"Pallomerimies on erimies"
-
- kylkeenpotkija
Juu, otampa puheeksi jos vaikka jonkunlainen mukilointi juhla järjestys.Abe Simpson kirjoitti: Liekö tuolla väliä, kun nyt vaan jotain ryttyytystä ja ränttä-tänttää. Väkeäkin tuntui viimeksi olevan sen mitä saliin sopii, eli eiköhän sinne joku aina eksyisi.
Eilen pidettiin aika hurjat sessiot Tomin kera.
Huuhaa puolta eli hypnoosia leikittiin ja lystiä piisas kunnes, huutoveden kaatelu kyselyaukkoon lamasi liikeradat ja pösilöt Paanarit hihitteli päät vuoron perään vessanpöntössä. Loistava akustiikka Luulempa että naapureilla on tarvetta kritisoida meidän alkeellisia kitarointi taitoja myös...ja rokki soi
Kevät talvella pitäis telkusta tulla jonkin sortin Kas-Pin pläjäys.
Jaska Meskus
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
-
- ilmaanpotkija
- Lauteille: Syyskuu 2007
-
- etupotkija
- Lauteille: Tammikuu 2006
- Etulaji: Taihojutsu
- Takalajit: Brasilialainen jujutsu, vapaaottelu, lukkopaini, Bujinkan budo taijutsu, Hontai Yoshin-ryu jujutsu, judo, taekwondo ja muay thai.
En ymmärrä, että millä perusteella voitaisiin päätellä sen olevan kova jätkä? Ja muutenkin pointti meni ainakin minulta vähän ohi. Huh-hei.Pehmee kirjoitti: Ajatusleikkinä:
Jos tähän hetkeen tuotais kaveri
kivikaudelta niin se olis kova vastus
vaikka se ei mitään tunnettuja lajeja
olis treenannukkaan..niin no sehän on
varmaan treenannut kivijutsua..!?
-
- etupotkija
- Lauteille: Tammikuu 2005
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Heinäkuu 2005
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Helmikuu 2006
Jos arvioin näkemäni perusteella niin tää jiujitsu on tomiki-aikidoa mausteilla.
HYVIN lähellä viime vuosisadan alun kikkatappelujuttuja.
Kannan luultavasti korteni kekoon, olen kai lähdössä Hankasalmelle tulevana viikonloppusena.
Mua kutittaa etenkin catchin kannalta asiaa lähestyä, koukkuilussa on useita vastavetoja nimenomaan jutsupuolen konnankoukkuihin.
Nykyurheilun kautta heillä ei ole merkitystä koska vapaaottelu on niin edistynytta peliä, mutta historian kannalta ja kenties shootfightingin näkökulmasta on.
Mitä tulee jiujitsu-nimeen, niin termi on ollut lainasana jo yli sata vuotta.
Ittellenikin tulee mieleen Arsene Lupin ja Ave ja kaikki siltä väliltä.
Traditiojutsu taasen on traditioitten korostukseen sähtäävä hahmotuskokonaisuus paitsi Japanissa, joka on vanhempi kulttuuri ja siten arvonsa pyyhkäisevät tämän luiskaotsan yli suhisten mennessään.
Kannan luultavasti korteni kekoon, olen kai lähdössä Hankasalmelle tulevana viikonloppusena.
Mua kutittaa etenkin catchin kannalta asiaa lähestyä, koukkuilussa on useita vastavetoja nimenomaan jutsupuolen konnankoukkuihin.
Nykyurheilun kautta heillä ei ole merkitystä koska vapaaottelu on niin edistynytta peliä, mutta historian kannalta ja kenties shootfightingin näkökulmasta on.
Mitä tulee jiujitsu-nimeen, niin termi on ollut lainasana jo yli sata vuotta.
Ittellenikin tulee mieleen Arsene Lupin ja Ave ja kaikki siltä väliltä.
Traditiojutsu taasen on traditioitten korostukseen sähtäävä hahmotuskokonaisuus paitsi Japanissa, joka on vanhempi kulttuuri ja siten arvonsa pyyhkäisevät tämän luiskaotsan yli suhisten mennessään.
-
- polveenpotkija
- Lauteille: Lokakuu 2007
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Heinäkuu 2005
Mainiota että saadaan sutkin kamppailulliseen hyötykäyttöön jälleen.Kari Aittomäki kirjoitti: Jos arvioin näkemäni perusteella niin tää jiujitsu on tomiki-aikidoa mausteilla.