En oo asiantuntija mutta pienriistan metsästys ja tietyntyyppinen muinainen taistelukäyttö tulee nyt ekana mieleen. Urheiluammuntaan sellainen moderni häkkyrä on varmaan tarkempana parempi.Mika kirjoitti:
Mutta sitä pitikin kysymäni, että mihinkä hyötytarkoitukseen tuollainen jousi on omiaan?
Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle.
Jousiammunta ja jousimetsästys
Valvoja: Valvoja
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Kesäkuu 2007
Metsästysjouset
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.
Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Joulukuu 2010
Metsästysjouset
Näytöksiin tienaamaan rahaa.Mika kirjoitti: Mutta sitä pitikin kysymäni, että mihinkä hyötytarkoitukseen tuollainen jousi on omiaan?
Suomen metsästyslaki/asetus sanoo jotain metsästykseen tarvittavien jousten jäykkyydestä, vaikka kyllä kai se orava eli rotta kuolee tuollaisellakin.
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Heinäkuu 2007
Metsästysjouset
Nykyään ehkä pääosin näytöksiin, mutta ennen muinoin touhu oli vähän vakavampaa.Mika kirjoitti:
Mutta sitä pitikin kysymäni, että mihinkä hyötytarkoitukseen tuollainen jousi on omiaan?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Carrhaen_taistelu
Jostain muistan lukeneeni, että roomalaiset vaan meni kilpparimuodostelmaan ja odotti nuolisateen loppumista. Niin ei sitten käynyt, kun kamelihuoltojoukot toi jousiratsumiehille kokoajan täydennystä.
My life is all that I've known
And it's all that keeps me here
My time is all that I own
So I won't let it slip away
And it's all that keeps me here
My time is all that I own
So I won't let it slip away
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Kesäkuu 2007
Metsästysjouset
Kyllä tolla sais varmaan jotain ketun kokoisiakin vekkuleita hengiltä. Mutta joo siis nykyäänhän tolla ei tee hevon helvettiäkään, niinkuin ei muillakaan jousilla.Aihki kirjoitti:Näytöksiin tienaamaan rahaa.Mika kirjoitti: Mutta sitä pitikin kysymäni, että mihinkä hyötytarkoitukseen tuollainen jousi on omiaan?
Suomen metsästyslaki/asetus sanoo jotain metsästykseen tarvittavien jousten jäykkyydestä, vaikka kyllä kai se orava eli rotta kuolee tuollaisellakin.
Peter Karis
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Kesäkuu 2008
Metsästysjouset
40paunaa on se raja suomessa. Tuo jousi on heitosta päätellen joku 40-50paunainen. Voi olla että olen väärässä.
Jousi on itsessään hevosjousi tyyppinen ne näyttää lelujouselta. 40paunaisilla muuten ampuvat jenkeissä peuroja ynnä muita hengiltä, tuossa hommassa ei ole kyse siitä miten iso se pyssy on. Vaan taidosta. Miten lähelle pääset ja mihin ammut.
Jos treenaa paljon niin kehittyy ja meille muille vaikeilta näyttävät asiat ovat helppoja.
Otetetaan esimerkiksi tämä video jossa heppu ampuu 55paunaisella "rauhalliseen" tahtiin. Niin silmään pistänee miten helppo veto on. [youtube][/youtube]
treenin tulosta.
Jousi on itsessään hevosjousi tyyppinen ne näyttää lelujouselta. 40paunaisilla muuten ampuvat jenkeissä peuroja ynnä muita hengiltä, tuossa hommassa ei ole kyse siitä miten iso se pyssy on. Vaan taidosta. Miten lähelle pääset ja mihin ammut.
Jos treenaa paljon niin kehittyy ja meille muille vaikeilta näyttävät asiat ovat helppoja.
Otetetaan esimerkiksi tämä video jossa heppu ampuu 55paunaisella "rauhalliseen" tahtiin. Niin silmään pistänee miten helppo veto on. [youtube][/youtube]
treenin tulosta.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
-
- etupotkija
- Lauteille: Toukokuu 2005
Metsästysjouset
Videon lopussa mainittiin jäykkyydeksi 30 ja 35 paunaa. Taitava mies silti.tohtorismies kirjoitti: Tuo jousi on heitosta päätellen joku 40-50paunainen. Voi olla että olen väärässä.
Joensuun historiallisen miekkailun seura
"I [sword] am Royal, enforce justice, propagate goodness and destroy evil." -Fiore dei Liberi, 1409
Liity etupotkijaksi!
"I [sword] am Royal, enforce justice, propagate goodness and destroy evil." -Fiore dei Liberi, 1409
Liity etupotkijaksi!
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Kesäkuu 2008
Metsästysjouset
Tiedetään.
Ainoa idea oli "keskustella" dv:n kanssa niinkuin hän tekee. Kivaa oli. Voisi muuttaa oman keskustelu tapansa samanlaiseksi ihan for real.
Asiasta kukkaruukkuun onko kenellekään kokemusta Ben Pearsonin vanhemmista vastakaarista? Ebay:stä näyttää moisia saavan ihan oiki hintaan. Laatumerkki(?) se kait on noin muuten.
Ainoa idea oli "keskustella" dv:n kanssa niinkuin hän tekee. Kivaa oli. Voisi muuttaa oman keskustelu tapansa samanlaiseksi ihan for real.
Asiasta kukkaruukkuun onko kenellekään kokemusta Ben Pearsonin vanhemmista vastakaarista? Ebay:stä näyttää moisia saavan ihan oiki hintaan. Laatumerkki(?) se kait on noin muuten.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Tammikuu 2005
Metsästysjouset
Mulla on satunnaisessa majavakäytössä Pearsonin vastakaaritalja 1980-luvun lopulta (silloin kun vielä tehtiin vastakaaria taljajousiin). Toimii vielä ihan ok eli on ollut hintansa väärti.
-
- ilmaanpotkija
- Lauteille: Tammikuu 2013
Re: Metsästysjouset
Löytyyhän noita, talja tuli hankittua vuosien tauon jälkeen. Eihän tuo enää jouselta näytä, kun lavat on esijännityksessä jo yli vaakatason.
Bear Attack ja 70#.
Falcon lonkkari (67#) vaistojousena ja Grózerin lyhyt turkkilainen biokomposiittijousi (70#) peukalolaukaisun harjoitteluun.
On tullut kokeiltua monenlaisia vastakaarijousia, lonkkareita sekä mm. korealaista ja unkarilaista jousta, jälkimmäiset juurikin peukalotekniikalla.
Jäykin oli unkarilainen Kassai Bear 105#, se oli jo hiukan haastava ammuttava...
Bear Attack ja 70#.
Falcon lonkkari (67#) vaistojousena ja Grózerin lyhyt turkkilainen biokomposiittijousi (70#) peukalolaukaisun harjoitteluun.
On tullut kokeiltua monenlaisia vastakaarijousia, lonkkareita sekä mm. korealaista ja unkarilaista jousta, jälkimmäiset juurikin peukalotekniikalla.
Jäykin oli unkarilainen Kassai Bear 105#, se oli jo hiukan haastava ammuttava...
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Huhtikuu 2006
- Etulaji: Tai shin mun
- Sivulajit: Pena
- Takalajit: Mave
Metsästysjouset
Jahas. Nostanpas tämän hiukan ylemmäs. Metsästyskivääri-topikin innoittamana kyselisinki olisko jollain teistä turhanpanttina pitkä- tai vastakaarijousta? Paappa ainakin tuossa vuonna 2011 mainitsi että hänellä vehkeet pölyttyy turhana. En kyllä ole varma mitä vehkeitä tarkoitti.
Enkä tiedä kuinka hän tätä palstaa nykyään seurailee, joten kyselen yleisesti.
Eli huvikseni ettisin tuommosta 28" vedolla +40 paunasta. Kauheita ei huvita tuommosesta maksaa, koska ainakin tuo vetopituus on minulla karkea arvio. Mutta tuntuman hakuun ja treenailemiseen. Miksei myös mettästykseen, mutta tokkopa minun taioilla riekkoa tarpeeksi lähestytään.
Niijoo. Sen pitäs olla nätti
Enkä tiedä kuinka hän tätä palstaa nykyään seurailee, joten kyselen yleisesti.
Eli huvikseni ettisin tuommosta 28" vedolla +40 paunasta. Kauheita ei huvita tuommosesta maksaa, koska ainakin tuo vetopituus on minulla karkea arvio. Mutta tuntuman hakuun ja treenailemiseen. Miksei myös mettästykseen, mutta tokkopa minun taioilla riekkoa tarpeeksi lähestytään.
Niijoo. Sen pitäs olla nätti
"Homoläppä on parasta. Ja tissit"
-Pyry Parviainen; Kulttuurivaikuttaja ja älykkö.
Meidät löytää myös instasta https://www.instagram.com/taishinmun/
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Huhtikuu 2006
- Etulaji: Tai shin mun
- Sivulajit: Pena
- Takalajit: Mave
Metsästysjouset
Tietäisikös esim @Paappa
"Homoläppä on parasta. Ja tissit"
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Syyskuu 2005
Metsästysjouset
Eipä ole muuta kalustoa kuin taljajousi, joka sekin pölyttyy. Pitäisi myydä pois, ei enää ole oikein käyttoä ellei aivan ihmeitä tapahdu.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
-
- takapotkija
- Lauteille: Tammikuu 2006
Jousiammunta/jousimetsästys.
Mistähän saisi helv...tin halvalla jouselle maalitaulun taustoja, siis paksua solumuovia? Hakusessa on, mutta hitto kun noi kaupan tausta on kalliita. Ja jousi on 55 paunainen tällä hetkellä, menee niistä halvoista läpi ne nuolet. Rupee olemaan ensimmäinen taustalevy niin pirskeenä, että nuolet uppoaa sulkia myöten siihen.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
-
- etupotkija
- Lauteille: Elokuu 2006
- Etulaji: Nyrkkeily
- Sivulajit: Sra, IDPA
- Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima
Kysy Termonova Inkoossa, tekevät ja ovat aikaisemmin ainakin myyneet sekundaa suoraan tehtaalta.MtJ kirjoitti:Mistähän saisi helv...tin halvalla jouselle maalitaulun taustoja, siis paksua solumuovia? Hakusessa on, mutta hitto kun noi kaupan tausta on kalliita. Ja jousi on 55 paunainen tällä hetkellä, menee niistä halvoista läpi ne nuolet. Rupee olemaan ensimmäinen taustalevy niin pirskeenä, että nuolet uppoaa sulkia myöten siihen.
Tuulensuojalevykin käy, öljyllä kyllästettynä, mutta leikkaaville nuolille se ei ole oikein hyvä. Siis jumittaa kärkiä ja hajoaa nopeammin.
The beatings will continue until morale improves.
-
- munillepotkija
- Lauteille: Maaliskuu 2011
- Etulaji: Hokutoryu Ju-jutsu
- Sivulajit: Kobukai Kobudo / Sutekki ryu Bojutsu
- Takalajit: EKJT
Ensimmäisenä tuli mieleen Etola - kaikkea kumista ja muovista. Bauhaus? Olisko jossain rautakaupassa.. tosin ei välttämättä halpoja ole niissä.MtJ kirjoitti:Mistähän saisi helv...tin halvalla jouselle maalitaulun taustoja, siis paksua solumuovia? Hakusessa on, mutta hitto kun noi kaupan tausta on kalliita. Ja jousi on 55 paunainen tällä hetkellä, menee niistä halvoista läpi ne nuolet. Rupee olemaan ensimmäinen taustalevy niin pirskeenä, että nuolet uppoaa sulkia myöten siihen.
Seuraajat
Ale • AlexMachine • HannuK • Hukka • jonikaleva • JukkaS • Kampfsau • Kari Aittomäki • Kuhmu • MikkeM • mikkomoto • Mjölnir • MtJ • NCP • Pyrkele • Satsujin • taikaviitta • Timpa • Vili Tarkiainen