Suurin ongelma järkkärien voimankäytössä on minun mielestäni se ymmärrys tai sitten sen puute että mikä on oikeasti sellainen tilanne jossa sitä voimaa pitää käyttää ja toisaalta että millä tasolla se voimankäyttö on. Siinä on mun mielestäni se suurin vaara mennä metsään. Sehän on osin koulutuskysymys, osin valintakysymys. Siis että onko osattu valita oikeanlaisia ihmisiä järkkärin töihin.
Aika suuri ongelma on myös sitten se "lainsäädäntö" joka määrittelee sen mikä/mitkä tai minkälaiset voimakeinot ovat hyväksyttäviä ja minkälaiset taas eivät. Sen mitä itse alaa ja asiaa tunnen niin väittäisin että JOS ja KUN se voimankäyttötilanne on sellainen että se oikeastaan vaatisi jo aika graaveja toimia jotta pystytään tilanne hallitsemaan ja samalla suojataan järjestyksenvalvojan oma sekä mahdollisten sivullisten turvallisuus on nykyiset voimankäyttösuositukset liian pliisuja. Se johtaa helposti siihen että varotaan tekemästä sellaisia toimia joilla öykkäri saataisiin kuriin ja herran nuhteeseen koska pelätään itselle (siis järkkärille) koituvia seuraamuksia. Se on ikuista tasapainottelua veitsen terällä, siis kuvaannollisesti

Yksi asia mikä saattaa myös ahdistaa juurikin näitä ihmisiä jotka sitä työtä tekevät on että jos kuitenkin joutuu tekemistensä seurauksena sinne käräjäoikeuteen niitä selittämään että ovatko ne tuomarit siellä tilanteen tasalla. Hehän eivät ole olleet paikalla näkemässä tapahtumia vaan ovat täysin silminnäkijätietojen, lääkärintodistusten ja mahdollisten valvontakamerakuvien varassa. Se miten tilanne on alkanut on AINA erittäin tärkeä saada selville, samoin se miten ja miksi se on eskaloitunut siitä eteenpäin. Siis mikä on syy ja mikä on seuraus. Väittäisin että vielä tapahtuu aika usein ns. "oikeusmurhia" juuri näissä keisseissä...
Voimia ja järkeä niille ihmisille jotka ovat järkkärin/vartijan työt valinneet ja samalla ymmärrystä ja riittävää avarakatseisuutta myös niille ihmisille jotka on tätä toimintaa valvomaan asetettu.