Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle.
✋:. Meistä on hienoa, kun selailet Potkun, Pohjoismaiden suurimman kamppailulajiyhteisön keskusteluja. Toivottavasti löydät mielenkiintoisia keskusteluja ja otat reippaasti osaa niihin. Samassa voisit sallia Ad Block -ohjelmasi näyttää mainoksia Potkun sivuilla, jotta voimme jatkossakin ylläpitää näitä keskusteluja. Voit myös liittyä etupotkijaksi, jolloin yksi etusi on mainokseton Potku. Kiitos kun ymmärrät. 🙇♂️
Onko tuo kauhea taputtelu korealaisille tyypillistä? Hanskissa näkyi joskus viidenkin sekuntien taputuksia näytöksissä. En oikein ymmärrä mikä funktio on taputuksella, jos tekniikan tekijä ei irroita lukkoa? Mikä lienee korealaisten lajien merkki lukotuksen lopettamiselle? :p Tuossa ei näytä olevan edes näytöksestä kyse, joten vähän ihmetyttää
Tuossahan on kyse siis viedoidusta näytöksestä (mikääli nyt yhtään oon perillä. Tällä koneella kun ei katsota videoita sitten pätkääkään) tai tekniikka esitteestä. Tarkoitettu kuitenkin markkinakeinoksi.
Kai se tottumattoman silmään näyttää hienolta jos taputetaan ihan tuskassa ja itketään sen lukon aikana. Se siinä kai on takana, näyttävyys, ei mikään muu.
Kun olin etelä-korean reissullani, niin törmäsin tuohon lajiin. Olin koreassa vain kolme kuukautta enkä pystynyt oikein perehtymään lajiin. Mutta se vaikutti judolta, jossa potku oli enemmänkin katamainen suoritus aina heiton/kaadon jälkeen. Luulin silloin että se on korealaisten nimitys judolle, sillä siinä oli samanlaiset puvutkin(valkoinen,sininen). Liian kovia olivat meikäläiselle mattotekniikoissa ja ne heitot!
GongKwon Yusul on siitä mielenkiintoinen korealaislaji, että sen vuonna 1996 perustanut mestari Kang Jun (s. 1969) ei saanut oppia salaperäiseltä vuorten munkilta, joka oli lajin 487. suurmestari suoraan alenevassa polvessa tarukuningas Chi Woon jälkeen. Ehkä vuorten munkit olivat jo loppuneet 1990-luvulla.
Sen sijaan Kang Jun oli oppinut isältään Hakko-ryu jujutsua ja muualta hapkidoa, judoa, kendoa ja korealaista potkunyrkkeilyä. Hän myös kertoo tämän täysin avoimesti ja ilmoittaa kehittäneensä GongKwon Yusulin näiden lajien pohjalta.
Kang Junin ajatus lajista on jotain sellaista, että siinä pyritään "oikeaan kamppailuun" pelkän tekniikan sijaan, mutta perimmäinen tavoite ei ole kuitenkaan kamppailu-urheilu.