Kamppailu-urheilulajit eli BJJ, MMA, nyrkkeily, paini, potkunyrkkeily, thainyrkkeily jne.
✋:Mainokset pitävät Potkun linjoilla. Sinäkin vähintään välillisesti hyödyt niistä, koska selailet Potkua parhaillaan. Ole siis hyvä ja salli Ad Block -ohjelmasi näyttää mainokset Potkussa. Voit myös liittyä etupotkijaksi, jolloin yksi etusi on mainokseton leiska. Kiitos kun ymmärrät. 🙂
Jasse kirjoitti: ↑maalis 23, 2021, 20.55
Tänään yksi ehkä 80v pappa sanoi: "Se harrasti sitä ota-kiinni-mistä-saat."
Minä: Ai vapaapainia?
Kaverini: Vai vapaaottelua?
Pappa: Juu, juuri sitä!
Pitää haastatella pappaa enemmän kun ensi kerran tapaan.
Haastattelin tänään pappaa lisää, mutta eipä ollut lajeja harrastanut tai niistä tietoa.
Tein äsken digi-tutkimusta. Yhdessä vanhassa lehdessä nimitettiin CACCtä lempinimellä "Kätskänni" ja toisessa Jiujitsua nimellä "Tinisku".
Potkulaiset jotka tykkäävät kirjoittajan Jasse viestistä:
Onhan nuita.
Kätskännistä olen kans kuullu, varsin hauska oli eräässä oppaassa termi jäkettipaini. Fingelskaa.
Valokuvassa tosiaan oli suomalaisen näkönen naattikorva jonkinlaisessa repimistakissa, valkoisessa.
Kari Aittomäki kirjoitti: ↑huhti 8, 2021, 08.48
Onhan nuita.
Kätskännistä olen kans kuullu, varsin hauska oli eräässä oppaassa termi jäkettipaini. Fingelskaa.
Valokuvassa tosiaan oli suomalaisen näkönen naattikorva jonkinlaisessa repimistakissa, valkoisessa.
Oli varmaan Kalle Lehto. Hän aloitti ammattipaininsa jäkettipainill" ja siirtyi sitten Kätskänniin. otteli esim Hackendsittiä, Bzytskoa ja Gotchia vastaan. Näille maailman parhaille kuitenkin häviten. Tässä leike vuoden 1910 amerikansuomalaisten urheilulehdestä jossa esiintyä tuo termi "jäkettipani."
Potkulaiset jotka tykkäävät kirjoittajan Jasse viestistä: