Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Kerkko

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija
Lauteille: Helmikuu 2006

Viesti Kerkko »

Su 1.10 Kah, oonpahan näköjään unohtanu viikonpäivät jo pitkään. Noo, ehkä voin elää tämän erheeni kanssa.

Joo, oli tosiaan tarkoitus juosta, mut en jaksanutkaan. Ehkä kilometrin kiisin, mut sitten ei vaan pystyny. Tuli sellainen vanha kunnon "juokseminen on rectumista" -fiilis. Merkkaanpa tän kuitenkin tänne, koska "ajatus on tärkein". Ja nyt kun keksin tuon, voinkin alkaa kirjoittaa tänne joka päivä mentaaliharjoittelustani. Hiphei! :spotlight:
Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija

Viesti Kerkko »

Su 8.10. Tein taas voimapyörällä samanlaisen 3x10 sarjat. Ei tuntunu enää yhtään niin pahalta jälkikäteen kuin viimeksi. Hyvä niin, nopeesti tottui.

Lisäksi ehkä nelisenkymmentä sivupotkua. Vasemman jalan suoritukseni on aivan onneton. Onneksi se hieman parani tuossa. Kylki hieman kipeytyi, joten asentokin ilmeisesti melko viturallaan. Oikealla jalalla sivupotku tuntuu mukavalta. Mitenkään virheetön se ei ole, mutta tuntuu hyvältä potkia.

Ma 9.10. Kymmenen minuutin lenkki. Eli veikkaisin hiukan alle kahta kilsaa. Ei tuntunu kivalta, mut ei joutunu pakottamaankaan.
Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija

Viesti Kerkko »

10.10. Hiukkasen pidempi lenkki kuin eilen, mutta vastaavasti hidasvauhtisempi. Yöjuoksun jälkeen 3x8 sarjat voimapyörällä. Sarjojen välissä sivu- ja etupotkuja.

Perkule kun ei viitsi punnertaa käden takia. Vielä rannetta enemmän huolettaa kyynärpää, joka pitää kamalaa naksunaa punnerrettaessa. Kipua kyllä ei tunnu, mutta ääni on sellainen, että koko ajan odottaa sitä kipua. Mullahan on todettukin alkavaa tenniskyynärpäätä tuossa, johtuu käden väärästä asennosta. Välillä kyynärpää on ollut kipeäkin, mutta ei nyt pariin kuukauteen.
Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija

Viesti Kerkko »

Ke 11.10. Pitkähkö lenkki minun mittakaavassani. Lönköttelin kevyttä vauhtia ensin suurimman osan matkasta. Ei juuri hengästyttänyt, mutta jalkapohjat väsyivät. Lopun päätin sitten tehdä intervallina. Melko totaalisen puhki itseni sain.

Tällä kertaa juoksu tuntui helpolta. Ainoastaan tuo loppuvaiheessa tullut jalkojen väsyminen häiritsi. Astunkohan väärin, vai onko tuo tottumiskysymys? Oli miten oli, toivottavasti se korjaantuu, koska jatkossa olisi tarkoitus pidentää lenkkejä edelleen.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2005
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting

Viesti Mjölnir »

Mulla juoksu helpottui kovin, kun aloin kiinnittää huomiota ylävartalon ja käsien tekniikkaan.

Ei varmaan auta sun jalkakipuun sinänsä, mutta huomasin positiivista kehitystä, kun keskityin hyvän ryhdin pitämiseen ja siihen, että kädet heiluvat suoraa eteen - taakse, eivätkä vinoon tai sivuun juoksusuuntaan nähden.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mika
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2004
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang

Viesti Mika »

Mjölnir kirjoitti: Mulla juoksu helpottui kovin, kun aloin kiinnittää huomiota ylävartalon ja käsien tekniikkaan.

Ei varmaan auta sun jalkakipuun sinänsä, mutta huomasin positiivista kehitystä, kun keskityin hyvän ryhdin pitämiseen ja siihen, että kädet heiluvat suoraa eteen - taakse, eivätkä vinoon tai sivuun juoksusuuntaan nähden.
Samaa mieltä. Ja jos juoksee hidasta lenkkiä, kannattaa yrittää "istua" lantion päällä. Vaikea selittää.

Yleisin juoksuvirhe on jalkojen mieletön nostelu. Usein näkee jengiä juoksemassa hidasta lenkkiä jalat sprittityyliin. Tietysti jos tarkoituksena on kuluttaa paljon energiaa, se on eri juttu...

Mutta noista käsistä sen verran, että vähän anatomiakin vaikuttaa. Mä olen sellainen apina, että kun punnerrankin, mulla sormet osoittaa toisiaan kohti, se on luonnollisin asento. Mutta tiedän olevani (liikuntafysiologian proffa sanoi kerran yhdessä jalkatutkimuksessa, jossa olin yhtenä tilastomerkintänä) poikkeuksellinen. Mulla kädet heiluu aina hieman sivulle, ja jos yritän suoristaa ne, se aiheuttaa turhaa lihasjännitystä. Pikajuoksu on sitten eri asia, silloin kädet aivan vartalon mukaisesti ja suoraan eteen.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija

Viesti Kerkko »

Kiitoksia vinkeistä. Käsiin ei ole juuri tullut kiinnitettyä huomiota. Sitä taas olen koittanut katsoa, että ryhti olisi suht hyvä. Tässä en tosin ottanut huomioon, että mulla ei kovin hyvä ryhti ole kävellessä tai seistessäkään. Olen todella takapainoisessa asennossa aina.

En usko, että nostelen jalkoja liikaa, mutta juuri mitään tyyliä juoksussani ei kyllä ole. Minä vain etenen. Mietin, että astun varmaankin väärin.
Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija

Viesti Kerkko »

Ma 16.10. Juoksuva taasen. Koitin nyt tuota, että kädet heiluvat ees taas. Ei se kovin oudolta tuntunut. Huomasin siinä, että jos luonnollisesti juoksen, ei kädet heilu juurikaan. Hiukan keinuvat tuossa edestakaisin tuossa rinnan korkeudella. Koitin myös tuota Mikan ehdottamaa lantion päällä istumista, jos nyt ymmärsin asian oikein. Ei se hillittömän erikoiselta tuntunut, mutta ei myöskään ihan sopivalta. Ei jotenkin päässyt juoksemisen meininkiin tuossa. Osasyy saattoi olla siinäkin, että normaalisti menen hieman kovempaa kuin mikä tuohon tyyliin tuntui sopivan. No, testaillaan vielä.

Lenkin jälkeen 4x10 rystypunnerrussarjat. Tällä kertaa kyynärpää ei rutissut. Ja edelleen tuntuu kropassa nuo punnerrukset. Tottumattomuutta. :(

Ti 17.10. Melko kevyt lenkki, pituutta pari kolme kilsaa. Koitin välillä astua hiukan siihen tyyliin, että päkiä osuu maahan selkeästi ennen kantapäätä. Normaalisti kun juoksen, kantapää osuu aiemmin, ja se tuntuu jotenkin huonolta. Tai ainakin jokin askelessa tuntuu olevan pielessä.
Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija

Viesti Kerkko »

Treenasin torstaina! Niin surkealta kuin tämän myöntäminen tuntuukin, niin ihan oikeasti olen ollut treenaamatta edellisestä merkinnästä lähtien. En muista miksi juoksentelu loppui, se vain jotenkin jäi. Hieman olen toki päivittäin huitonut, ja välillä punnerrellut ja semmoista, mutta ei oikeaa pitkäaikaista väsyttävää harjoittelua. Pyörällä tosin liikun joka paikkaan, joten hyötyliikunnassa löytyy. Silti, rapistuminen on tosiasia. Ne joskus löytyneet vähätkin lihakset ovat lähteneet.

To 1.2 Tein siis sen verran tekniikkaharjoittelua, että sitä voinee kutsua harjoitukseksi. Ehkä tunnin tai hieman alle. Tein pariin kertaan osaamani poomset 1-7. Ensimmäiset kolme tulivat selkärangasta, jopa kakkonen, joka yleensä on ollut mulle melkein hankalin. Sen jälkeen tulikin hankaluuksia. Liikkeet eivät muistuneet mieleen. Kuitenkin vähemmän olin unohtanut kuin voisi kuvitella, enhän ole poomseillut kuukausiin. Säännöllisesti treenistä on jo puolikin vuotta. Toisella kierroksella nuo menivät melko hyvin. Yksi kohta tosin on edelleen hiukan hämärän peitossa, pitääkin tarkistaa se kohta.

Lisäksi melko paljon sivupotkua. Vasurilla hoituu paljon paremmin kuin joskus, mutta ei vielä hirmu hyvin. Oikea tuntuu potkaistessa oikein hyvältä, mutta huomaan kyllä puutteita. Ei tekniikka muutenkaan kovin huonolta tuntunut, eikä edes hirvittävän jäykältä. Motivaatio on se ongelma. Yksin ei vaan saa tehtyä. Täytyisi ehkä tehdä selkeä ohjelma, että jonain päivänä teen jotain tiettyä, ja jonain jotain muuta.

Vammojen hoidon kannalta vaikuttaa ihan kivalta. Joulukuussa tehtiin operaatio, josta sitten kuitenkaan ei ollut hyötyä, joten leikkaus on seuraava vaihe. Sain leikkausajan aiemmin kuin olin ajatellut, viikon päästä menen korjattavaksi.
Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija

Viesti Kerkko »

Tauot taitaa olla taukoiltu. Aloitan jälleen taekwondon. Todennäköisesti huomenna menen treeneihin. Tässä olen nyt muutamia päiviä koittanut hiukan muistella poomseja sun muuta ja vähän punnerrella.

Käsi tosiaan leikattiin ja on nyt parempi kuin ennen. Ei kuitenkaan täydellinen. Edelleenkään käteni ei käänny ranteesta yhtä hyvin kuin toinen käsi, eikä todennäköisesti tule koskaan kääntymäänkään. Ihan tarkkoja syitä tähän ei tiedetä. Lihasta poistettiin leikkauksessa, mutta sen ei pitäisi näin paljoa vaikuttaa. Fysioterapeutilla on nyt käyty, ja käydään vastaisuudessakin. Hiukan on edistytty, mutta aika huono tämä vieläkin on.
Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija

Viesti Kerkko »

To 2.5. Nonni, ekat reenit ohi. Jänskätti mennä uuteen seuraan. Yllätyksekseni nöyryyttäviä liittymisrituaaleja ei järjestettykään, eikä minua edes piesty porukkaan kuulumisen merkiksi.

Tunti ja vartti poomseilua ja pikkasen perustekniikkaa. Alkulämmittelyissä menin melko puhki, vaikkeivat olleetkaan erityisen raskaat. Itse treeniosio oli kuitenkin kevyt, koska poomseja tehtiin vuoroittain, ja muut vieressä katselivat virheitä. Mukavan rennot treenit näin ensimmäisiksi. Itseltäni kommentoitiin muutamia virheellisiä suoritustapoja ja perusongelmaani, eli jäykkää suoritustapaa.

Meinasin vetäistä perään vielä toisen samanmittaisen potkutreenin, mutta muutin mieltäni ihan lopussa, koska takareidet tuntuivat niin kireiltä.

Oikein hyvä ja freshi olo jälkeen päin. Tekeminenkin meni paremmin kuin oletin. En itse ainakaan kokenut tekeväni paljon huonommin kuin ennenkään.
Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija

Viesti Kerkko »

Su 6.5. Paikallinen krav maga -opettaja veti itsepuolustustreenin. Ensin tehtiin kaatumisia, ja sitten muutamia erilaisia alasvientejä. Loppuun vielä hiukan painia, sekä maassa että pystyssä.

En oikeen tuntunut saavan juonesta kiinni, vaikka jutut eivät kovin teoriassa kovin vaikeilta tuntuneetkaan. Uutta tekniikkaa tuli hiukan liikaa yhdelle treenille, kuten vetäjäkin totesi. Ei huonouteni silti kokonaan siitä johtunut, jotenkin vain ei nyt kulkenut.

Täydellisen puhki itseni kuitenkin sain. Ja kyllä tuosta käteen jäi tavaraa, lisää niitä pitäisi vain treenata. Kaatumisissa tuli pari melko hyvää pointtia. Perusteellisesti en ole noita montaa kertaa treenannutkaan. Pyöriviä nyt on tehty alkulämmittelyinä.

Jälkeenpäin aateltuna antoisa treeni, vaikka itse harjoitellessa oli tuskaa kun kunto ei kestänyt eikä pää toiminut.
Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija

Viesti Kerkko »

To 17.5. Ollut taas hiukan hiljaiseloa erinäisistä syistä. Nyt kuitenkin poomsetreeni. Aikas jäykkää ja hankalaa on tekemiseni. Varsinkin täysin yksinkertaisten tekniikoiden tekeminen on uskomattoman vaikeaa. No, tämä ei liene harvinaista. Opin muutaman väärän jutun tekniikoistani, mikä oli mukavaa. Pari noista oli tiedossakin, mutta päässyt unohtumaan.

Potkutreeniin en taaskaan jäänyt, koska pää tuli kipeäksi jo ekan treenin aikana. Liian vähän ravintoa, epäilen ma.
Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija

Viesti Kerkko »

La 19.5. Kevyt punttitreeni kotosalla. Penkkiä pääasiassa. Kylläpä painot olivat painavia. :(
Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija

Viesti Kerkko »

Ma 21.5. Hieman raskaampi ja kokonaisvaltaisempi punttitreeni. Vatsoja voimapyörällä, on se vaan edelleen raivostuttava vehjas.

Seuraajat

Kuvake
Kerkko