Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Amerikan Yhdysvallat

Keskustelua yhteiskunnallisista ja vakaumuksellisista aiheista. Edellyttää kirjautumista. Muista kohteliaisuus, kunnioitus ja alueen säännöt.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
kenttiensankari
päähänpotkija
Lauteille: Toukokuu 2005
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Thainyrkkeily, Vapaaottelu, BJJ, Karate

Viesti kenttiensankari »

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkom" onclick="window.open(this.href);return false; ... id=1258678

Siinä vähän menoa Jenkkien vaalimainonnasta :lol:
"Tärkeintä ei ole voitto, vaan jalo kilpa" - Eräs häviäjä
jussip
kylkeenpotkija
Lauteille: Syyskuu 2006

Viesti jussip »

Täällä on kyllä todella paljon hyviäkin asioita. Ja ainakin omat stereotypiat ovat aika lailla romuttuneet nytkun olen jonkun aikaa asustellut Jenkkilässä. Tietysti itse asun osavaltiossa/kaupungissa jota perinteisesti pidetään jenkkien älymystön kotipaikkana, ja muutenkin demokraattien/liberaalien kotina.

Olen kuitenkin ollut todella yllättynyt siitä miten älykkäitä ihmiset täällä ovat, ja miten paljon he tietävät esimerkiksi Euroopasta. Enkä tarkoita nyt mitään huippuyliopistojen tyyppejä, vaan ihan normaaleja katu/kioskimyyjiä, treenikavereita, tarjoilijoita jne. Yleensä kun mainitsen olevani Suomesta, niin suurin osa kyllä tietää mistä on kysymys. Aika moni ihan tavan kaduntallaaja onkin käynyt Pohjoismaissa, ja tosi moni on esimerkiksi omannut aika kattavan tietopohjan suomalais-ugrilaisista kielistä (paremman kuin omani, huoh). Viimeksi eilen yksi treenikaveri yllätti positiivisesti kun minulla oli päällä Suomi t-paita, hän sanoi ”Suomi, that means Finland, right?”. Muutenkin maantieto ja yleistieto tuntuu olevan kunnossa..

Jenkkien ja Suomen suhteesta WW2:n jälkeen voisi todeta ainakin sellaisen positiivisen asian, että sotakorvauksia maksaessa Suomi oli ainoa maa joka maksoi korvauksia vihollismaalleen USA:lle ajallaan. Tämän takia Suomi sai USA:ssa aika hyvän maineen, ja jenkit jopa innostuivat niin että jossain vaiheessa päättivät että sotakorvaukset voisikin pistää yhteiseen rahastoon jolla voitaisiin rahoittaa maiden välistä opiskelija/tutkija- yms. vaihtoa. Tämän seurauksena Suomella ja USA:lla on edelleen erittäin hyvin toimiva vaihtoyhteistyö, jonka rahoittamana monet nohevat suomalaiset (kröhöm) pääsevätkin näppärästi tutustumaan vaikkapa jenkkiyliopistoihin ;)

Niin ja vielä yksi stereotypia! Täällä on oikeasti vähemmän ylipainoisia ihmisiä kuin Suomessa. Sen lisäksi täällä on todella paljon hyväkuntoisen näköisiä ihmisiä, siis sellaisia joilla on ammattiurheilijan/aktiivisen liikkujan ruumiinrakenne. Enkä edelleenkään puhu pelkästään yliopistojen kampusalueilla liikkuvista ihmisistä, vaan myös niistä joita näkee tuolla kaupungilla ja vähän syrjäisemmillä asuinalueilla.

En ole henkilökohtaisesti törmännyt mihinkään kiihkoileviin friikkeihin, vaan lähinnä ihmisiin jotka kyseenalaistavat hallituksen toimintaa ja USA:n sisä- ja ulkopolitiikkaa ja uskonnon sotkemista kaikkeen. Mutta kyllä täällä varmasti niitä friikkejäkin löytyy ja niistä sitten saa myös helposti näyttäviä esimerkkejä.
Kuvake
Mika
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2004
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang

Viesti Mika »

jussip kirjoitti: Täällä on kyllä todella paljon hyviäkin asioita. Ja ainakin omat stereotypiat ovat aika lailla romuttuneet nytkun olen jonkun aikaa asustellut Jenkkilässä.
Stereotypiat ovat aina stereotypioita. Vitsejä melkeinpä. :D
Tietysti itse asun osavaltiossa/kaupungissa jota perinteisesti pidetään jenkkien älymystön kotipaikkana, ja muutenkin demokraattien/liberaalien kotina.
Vuosi Michiganissa, viisi vuotta Alabamassa. Tällä pohjustan seuraavia kommentteja.

Niin, Boston ja Montreal ovat ne Pohjois-Amerikan kaupungit, joissa haluan vielä käydä. Olen kuullut paljon hyvää (paitsi Bostonin alkoholilainsäädännöstä, kun kaveri oli siellä töissä pari vuotta sitten). 8)
Olen kuitenkin ollut todella yllättynyt siitä miten älykkäitä ihmiset täällä ovat, ja miten paljon he tietävät esimerkiksi Euroopasta. Enkä tarkoita nyt mitään huippuyliopistojen tyyppejä, vaan ihan normaaleja katu/kioskimyyjiä, treenikavereita, tarjoilijoita jne. Yleensä kun mainitsen olevani Suomesta, niin suurin osa kyllä tietää mistä on kysymys. Aika moni ihan tavan kaduntallaaja onkin käynyt Pohjoismaissa, ja tosi moni on esimerkiksi omannut aika kattavan tietopohjan suomalais-ugrilaisista kielistä (paremman kuin omani, huoh). Viimeksi eilen yksi treenikaveri yllätti positiivisesti kun minulla oli päällä Suomi t-paita, hän sanoi ”Suomi, that means Finland, right?”. Muutenkin maantieto ja yleistieto tuntuu olevan kunnossa..
Nämä eivät lainkaan vastaa omia kokemuksiani. Toki jotkut ihmiset tiesivät Suomesta ja tietenkin varsin proffien parissa oli älykkäitä ihmisiä, mutta noin keskiarvollisesti suomalaiset pesevät tapaamani jenkit melko puhtaasti.
Jenkkien ja Suomen suhteesta WW2:n jälkeen voisi todeta ainakin sellaisen positiivisen asian, että sotakorvauksia maksaessa Suomi oli ainoa maa joka maksoi korvauksia vihollismaalleen USA:lle ajallaan. Tämän takia Suomi sai USA:ssa aika hyvän maineen, ja jenkit jopa innostuivat niin että jossain vaiheessa päättivät että sotakorvaukset voisikin pistää yhteiseen rahastoon jolla voitaisiin rahoittaa maiden välistä opiskelija/tutkija- yms. vaihtoa. Tämän seurauksena Suomella ja USA:lla on edelleen erittäin hyvin toimiva vaihtoyhteistyö, jonka rahoittamana monet nohevat suomalaiset (kröhöm) pääsevätkin näppärästi tutustumaan vaikkapa jenkkiyliopistoihin ;)
Jotkut tuntemani vanhemmat ihmiset ovat tienneet tästä velanmaksusta. Itse olen niin saattans ylpeä tuosta. Maamme oli ihan rauniona (lähinnä kuvaannollisesti), mutta periaatteista ei prkl tingitty. :suomi:

Mutta muuten esim. maahanmuuttopolitiikka on muuttunut aivan totaalisesti entisajoista. Tätä eräs toisen polven amerikkalainen sukulaisemme valitteli kovasti.

Nimittäin jotkut aasialaiset saavat kansalaisuuden paljon eurooppalaisia helpommin. Tunsimme paljon vietnamilaisia tyyppejä (hengasimme aika paljon aasialaisten kanssa), ja he sanoivat, että jos olet vietnamilainen ja olet asunut maassa viisi vuotta, saat kansalaisuuden. Maahan olet voinut tulla täysin laittomasti, kuten suurin osa ainakin tuntemistamme vietnamilaisista olikin.
Niin ja vielä yksi stereotypia! Täällä on oikeasti vähemmän ylipainoisia ihmisiä kuin Suomessa. Sen lisäksi täällä on todella paljon hyväkuntoisen näköisiä ihmisiä, siis sellaisia joilla on ammattiurheilijan/aktiivisen liikkujan ruumiinrakenne. Enkä edelleenkään puhu pelkästään yliopistojen kampusalueilla liikkuvista ihmisistä, vaan myös niistä joita näkee tuolla kaupungilla ja vähän syrjäisemmillä asuinalueilla.
Hmm. Kun aina sanotaan, että Suomi on maailman toiseksi painavin maa, katsoisin että keskiarvollisesti suomalaisten ylipaino on selvästi pienempi kuin amerikkalaisten. Itsekin kyllä näin paljon hyväkuntoisia jenkkejä, mutta ihan riittävästi oli sitten niitä sairaalloisen ylipainoisiakin.
En ole henkilökohtaisesti törmännyt mihinkään kiihkoileviin friikkeihin, vaan lähinnä ihmisiin jotka kyseenalaistavat hallituksen toimintaa ja USA:n sisä- ja ulkopolitiikkaa ja uskonnon sotkemista kaikkeen. Mutta kyllä täällä varmasti niitä friikkejäkin löytyy ja niistä sitten saa myös helposti näyttäviä esimerkkejä.
Saan yhdeltä kaverilta jatkuvasti kiihkomielisiä sähköposteja. Hän ei niitä kirjoita, vaan lähettää edelleen, ja koska osoitelistassa - tarkoituksella (:D) - lukee muidenkin kirjeen saaneiden osoitteet, vastaan aina kaikille. Olemme käyneet muutaman hyvin hektisen keskustelun. En todellakaan ole noudattanut Potkun argumentointisääntöjä. Moderaattorit (ainakin TimoS ja mronkain) voivat todistaa. :D
No joo, ei niistä mitään henkilökohtaista riitaa ole tullut, mutta aika kovaa tekstiä olen aina välillä saanut lukea niissä alkuperäisissä ties kenen kirjoittamissa posteissa, joihin olen sitten vastannut täsmätulella.

Kokemuksemme ovat siis melko päinvastaiset. Iso maa. :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Alioppilas
päähänpotkija
Lauteille: Tammikuu 2005

Viesti Alioppilas »

kenttiensankari kirjoitti: http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkom ... id=1258678" onclick="window.open(this.href);return false;

Reipasta meininkiä. Michael J. Foxin pää heilui enemmän kuin Jaana Pelkosella Tilt-aikoina.
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Lauteille: Syyskuu 2005

Viesti Paappa »

Niin, Boston ja Montreal ovat ne Pohjois-Amerikan kaupungit, joissa haluan vielä käydä. Olen kuullut paljon hyvää (paitsi Bostonin alkoholilainsäädännöstä, kun kaveri oli siellä töissä pari vuotta sitten).

Jos on mahdollisuus niin kokeile Oregonin-Washingtonin seutua. Seattle on myös hyvä paikka sillä lyhyellä kokemuksella mikä minulla on.

Jenkkimatkalla tapasin sekä hyvin tiedostavia ja älykkäitä ihmisiä että täysiä ääliöitä. Tämä oli 80-lukua, joten silloin vielä Suomi oli monien mielestä osa itäblokkia. Aika paljon tapasin amerikansuomalaisia. Tuo alue on yksi suomalaisten päämuuttokohteita.

Tapaamisestani erään intiaanirouvan kanssa olen kertonutkin jo toisaalla. Karismaattinen, hyvin koulutettu ja kuitenkin oman alkuperänsä tunnustava ja ylpeä siitä.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
Mika
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2004
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang

Viesti Mika »

Paappa kirjoitti:
Niin, Boston ja Montreal ovat ne Pohjois-Amerikan kaupungit, joissa haluan vielä käydä. Olen kuullut paljon hyvää (paitsi Bostonin alkoholilainsäädännöstä, kun kaveri oli siellä töissä pari vuotta sitten).

Jos on mahdollisuus niin kokeile Oregonin-Washingtonin seutua. Seattle on myös hyvä paikka sillä lyhyellä kokemuksella mikä minulla on.
Jos tuolle linjalle lähdetään, on aika montakin paikkaa, jossa haluaisin vielä käydä. :D

Boston ja varsinkin Montreal ovat ainoita alueita Pohjois-Amerikassa, jotka oikeasti kiinnostavat. Jos olisi rajattomasti (tai ensinkään :D) rahaa, tietenkin sitten Portland-Seattle-Vancouver -akseli olisi ihan mukava kohde. Tosin mua kiinnostaa enemmän kaupunkielämä ja ihmiset kuin luonto, vaikka toki luontoa arvostan ja joskus senkin parissa viihdyn.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
jussip
kylkeenpotkija

Viesti jussip »

Mika kirjoitti: Nämä eivät lainkaan vastaa omia kokemuksiani. Toki jotkut ihmiset tiesivät Suomesta ja tietenkin varsin proffien parissa oli älykkäitä ihmisiä, mutta noin keskiarvollisesti suomalaiset pesevät tapaamani jenkit melko puhtaasti.
Joo. En osaa selittää minkä takia ihmiset täällä tuntuvat "niin fiksuilta", tietty täälläpäin on myös jonkun verran suomalaisyhteisöjä (ei tosin niin paljon kuin tuolla suurten järvien alueella tms). Olin itsekin yllättynyt. Toisaalta olin myös yllättynyt miten hyvin Kiinassa kaikki joiden kanssa juttelin tiesivät Suomen (tosin keskustelin lähinnä englantia osaavien kanssa, jotka ovat keskitasoa korkeammin koulutettuja). Kaikki ainakin tiesivät että suomalaiset ovat kovia ottamaan viinaa ja sitten välistä tuli jotain ihmefaktaa saunasta, avantouinnista, Sibeliuksesta ja suomalaisista näyttelijöistä.

Ehkäpä suomalaisilla on myös jonkinlainen alemmuuskompleksi (vai ylemmyyskompleksi ja aliarvioidaan vain muiden maiden asukkaita?) ja ajatellaan että ei ne siellä suuressa maailmassa ole edes kuulleet Suomesta.

Mutta joo, en kyllä ole tehnyt mitään laajempia tutkimuksia perusjenkkien sivistystasosta, perustin kommenttini lyhyisiin keskusteluihin satunnaisten ihmisten kanssa..

Jotkut tuntemani vanhemmat ihmiset ovat tienneet tästä velanmaksusta. Itse olen niin saattans ylpeä tuosta. Maamme oli ihan rauniona (lähinnä kuvaannollisesti), mutta periaatteista ei prkl tingitty. :suomi:
Juu, itsellä on jäänyt mieleen esimerkiksi yksi pilapiirros jostain 50-luvulta (olisiko ollut New York Times tai vastaava sanomalehti) jossa joku mikä lie velankantaja seisoskelee ulko-oven edessä ja oveen nojaava mies tokaisee "Who do you think I am, Finland?".
Mutta muuten esim. maahanmuuttopolitiikka on muuttunut aivan totaalisesti entisajoista. Tätä eräs toisen polven amerikkalainen sukulaisemme valitteli kovasti.
Jep, ei tänne suoraan sanottuna ollut helppo tulla. Ja nytkin on vähän ahdistusta jo valmiiksi että kun tarkoituksena olisi tulla jouluksi Suomeen, niin pääsenkö takaisin. Tämänkin suhteen on kuulemma aika monella ollut ongelmia, siis vaikka pesti jatkuu, kämppä ja kaikki löytyy, niin maahanmuuttoviranomaiset/homeland security hannaavat vastaan.
Hmm. Kun aina sanotaan, että Suomi on maailman toiseksi painavin maa, katsoisin että keskiarvollisesti suomalaisten ylipaino on selvästi pienempi kuin amerikkalaisten. Itsekin kyllä näin paljon hyväkuntoisia jenkkejä, mutta ihan riittävästi oli sitten niitä sairaalloisen ylipainoisiakin.
Tätäkin olen ihmetellyt, koska olen itsekin nähnyt noita tilastoja joiden mukaan jenkit ovat selkeästi ylipainoisempia kuin suomalaiset. En sitten tiedä miten paljon noissakin on osavaltiokohtaisia eroja. Tietysti tilastojen mukaan täällä ylipaino korreloi selkeästi heikon sosioekonomisen aseman kanssa, ja vaikka normaalikansan pariin silloin tällöin laskeudunkin Norsunluutornistani, niin ei tietysti tule niin hirveästi liikuttua tuolla "ghetoissa".

Olen muuten yrittänyt bongailla semmoisia sairaalloisen lihavia, mutta ei ole sattunut ensimmäistäkään vastaan. Itseasiassa tänä vuonna bongaamani lihavin henkilö oli vieressäni Tikkurilan bussipysäkillä istuva setä. Siinä kun matkalaukkujeni kanssa olin suuntaamassa Helsinki-Vantaan kautta tännepäin, niin mietiskelin että onkohan jenkeissä kaikki tuommoisia, että vatsa pitää oikein erikseen nostaa kaksin käsin silloin kuin haluaa vaihtaa asentoa...
Saan yhdeltä kaverilta jatkuvasti kiihkomielisiä sähköposteja.
...

Itsellä esim. työkaverit heittävät vähän väliä herjaa hallituksesta, presidentistä, homeland securitystä, tiedustelupalveluista, terveydenhuollosta, uskonnosta, Irakin sodasta jne. Siis semmosta samanlaista kettuilua mitä esim. suomalaiset heittävät jenkeistä, näillä vaan siinä on sitten lisänä vielä aimo annos itseironiaa.. Eli ihan hauskaa läppää ja kertoo mielestäni lähinnä terveestä itsekritiikistä.. En vaan itse yleensä viitsi kommentoida noita juttuja, varmaan lähtisi vaan mopo käsistä jos alkaisin itse kritisoimaan/vitsailemaan "heidän" järjestelmästään.. :)
Kokemuksemme ovat siis melko päinvastaiset. Iso maa. :)
Olen ollut sen verran pettynyt kun omat ennakko-odotukseni eivät pitäneetkään paikkaansa, että haluan kyllä reissata täällä enemmänkin ja löytää niitä kunnon punaniskajuntteja ja 200 kg+ möhkäleitä.. 8)
Vlad Tepes
päähänpotkija
Lauteille: Elokuu 2005

Viesti Vlad Tepes »

jussip kirjoitti: Olen ollut sen verran pettynyt kun omat ennakko-odotukseni eivät pitäneetkään paikkaansa, että haluan kyllä reissata täällä enemmänkin ja löytää niitä kunnon punaniskajuntteja ja 200 kg+ möhkäleitä.. 8)
Etsitään suvaitsemattomia Jumalaa pelkääviä valkoisia valaita. :lol:
Kuvake
Tohtori Krabola
päähänpotkija
Lauteille: Huhtikuu 2005

Viesti Tohtori Krabola »

Alioppilas kirjoitti:
kenttiensankari kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkom ... id=1258678

Reipasta meininkiä. Michael J. Foxin pää heilui enemmän kuin Jaana Pelkosella Tilt-aikoina.
Melko rienaava kommentti, ottaen huomioon Foxin parkinsonin taudin.
Turkka Tervonen

"Nykyisin saa olla vasenkätinenkin ilman syyttelyä ja poispakottamista, se on hyvä kehityssuunta kyllä." Tuomas Kyrö
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Lauteille: Syyskuu 2005

Viesti bodyguard »

jussip kirjoitti: Tämänkin suhteen on kuulemma aika monella ollut ongelmia, siis vaikka pesti jatkuu, kämppä ja kaikki löytyy, niin maahanmuuttoviranomaiset/homeland security hannaavat vastaan.
Ja samalla eteläraja vuotaa kuin seula.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Alioppilas
päähänpotkija

Viesti Alioppilas »

Tohtori Krabola kirjoitti:
Alioppilas kirjoitti:
kenttiensankari kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkom ... id=1258678

Melko rienaava kommentti, ottaen huomioon Foxin parkinsonin taudin.
Joo, eihän näistä asioista huumoria revitä.

Tuosta on kuitenkin tullut iso juttu: http://www.abcnews.go.com/ThisWeek/stor" onclick="window.open(this.href);return false; ... 377&page=1
Kuvake
TimoS
etupotkija
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate

Viesti TimoS »

http://www.thisistrue.com/free-brave.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
kala
munillepotkija
Lauteille: Huhtikuu 2005

Viesti kala »

Demokraatit voittivat vaalit.

Puolustusministeri Donald Rumsfeld eroaa.
Kaipaamaan jäivät:
karate ni sente nashi

"Civilized men are more discourteous than savages because they know they can be impolite without having their skulls split."
Conan The Cimmerian
jussip
kylkeenpotkija

Viesti jussip »

kala kirjoitti: Demokraatit voittivat vaalit.

Puolustusministeri Donald Rumsfeld eroaa.
Kaipaamaan jäivät:
Senaatin kohtalo on vielä päättämättä. Viimeisen osalvation tuloksia ootellaan, ja se ratkaisee senaatin hallinnan..

Rumsfeldin erottaminen kyllä taas vähän hassu veto tähän väliin. Tai siis ihan ymmärrettävää, nyt kun kansa on puhunut niin voidaankin sitten vetää tätä "nojoo meidänkään mielestä tuo Irakin sota ei ollut niin hyvä juttu, Donaldin ideahan se oli ja nyt kun me annettiin sille kenkää niin voidaan taas olla kavereita, vai mitä? Hali?"

Onhan täällä ollut noitten vaalien tiimoilta aika kovat kampanjat menossa, mutta toisaalta itseäni ei ole ihan hirveästi asia hetkauttanut..

Työkaverit vitsailivat että liekkö kannattaa mennä edes äänestämään kun kuitenkin äänestyslaitteet on fiksattuja.. Kysyin sitten että pääsisinköhän minä äänestämään niin totesivat että kyllä varmasti, ainakin jos lupaan äänestää republikaaneja.
Kuvake
Andy
etupotkija
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu

Viesti Andy »

Schwarzenegger otti murskavoiton Kaliforniassa
Kalifornian kuvernööri Arnold Schwarzenegger iloitsi tänään veret seisauttavasta vaalivoitostaan. Kolme vuotta sitten ensimmäistä kertaa virkaan valittu Schwarzenegger otti niskalenkin demokraattivastustajastaan Phil Angelidesista voittamalla tämän noin 17 prosenttiyksiköllä.
Arnold Schwarzenegger kirjoitti: Mikä fantastinen ilta. Rakastan jatko-osien tekemistä yleensäkin, mutta tämä on epäilemättä suosikkijatko-osani.
:D
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders

Seuraajat

Kuvake
Aleksi T
Kuvake
AlexMachine
Anapiros
Kuvake
antsu
Aulis90
Kuvake
Beorn
Kuvake