Andy kirjoitti: joulu 31, 2024, 08.41
Tämä argumentaatiovirhe tunnetaan nimellä ad hominem. Argumentti kiistetään pelkästään sen esittäjän takia.
(…)
Miten luulet että Yle suhtautuisi artikkelissa natsijohtajaan, joka ilmoittaisi tavoittelevansa vallankumousta ja olevansa valmis väkivaltaan?
Tässä on nyt pienoinen metakeskustelun vaara, mutta me kaikki ollaan täällä selvitty näistä viime aikoina niin paljon paremmin kuin kymmenen vuotta sitten, että uskoakseni tämä menee ihan hyvin näin. Toivon silti, että jos koet meidän menevän aiheesta liiaksi ohi, niin siirrytään argumentaatioanalyysin ketjuun ja jatketaan siellä.
Minulle jonkin lähteen järjellisyyden kyseenalaistaminen ei ole ongelma. Puopolon fakta-anti oli hyvin vähäinen. Hän sekoili täysillä tuolla videollaan. Jos häntä oli tarkoitus käyttää lähteenä johonkin, on ihan paikallaan todeta, että hän on sekoileva pelle ja ettei hän juuri nyt toimi tässä lähteenä oleellisesti mihinkään tässä käsiteltävään. Jos kävisin keskustelua hänen kanssaan, en voisi sanoa noin, sillä silloin se olisi vääränlainen ad hominem.
Pahin moka, mitä minä olen tässä tehnyt, on, että mainitsin vitsikkäästi Puopolon yhteydessä sinuun. Se nyt osoittautui oikeaksi, mutta voidaan ihan kyllä myös vakavissaan ottaa käsittelyyn mikä tahansa kohta, minkä sinä allekirjoitat Puopolon jutuista. Kun teet näin, minä käyn sen jälkeen keskustelua sinun kanssasi, en jonkun sekoilevan Puopolon. Allekirjoita paras tai parhaat näkemyksensä, niin jatketaan sitten. En aio keskustella hänen kanssaan, jos ei hän ole täällä vastaamassa. Nyt hän on pelkkä lähde, ja minun silmissäni huono sellainen.
En tiedä miksi tarkalleen kysyt minulta, miten Yle suhtautuisi. Näkisin, että Yle on jo jokunen vuosi sitten suhtautunut melko selvästi pariin natsiin melkolailla pöyristymättä. Tekivät muistaakseni melko samalla tavalla kuin nyt. En muista keissiä tarkalleen, mutta voin vastata kysymykseesi, että luulisin Ylen suhtautuvan melko samalla tavalla.
Niin paljon kuin taas tämä aihe kuuluukin median vastuuseen. Vai tarkoitatko koko tällä juonteella jotakin muuta kuin pöyristymistä Ylestä?