Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle.
Potku on täysi-ikäinen 🥂
Valvoja: Valvoja
-
- tekninen ylläpito
- Lauteille: Joulukuu 2004
Potku on täysi-ikäinen 🥂
Potku.net täyttää tällä päivämäärällä eli 22.12.2022 tasan kahdeksantoista vuotta. Se on nettiyhteisölle, jota yhdistää niinkin marginaalinen nimittäjä kuin kamppailulajit, kunnioitettavan pitkä aika. Moni keskusteluihin osallistuva on ollut mukana pitkään, osa alkuvuosista asti. Se voi kertoa myös heidän omistautumisestaan kamppailulajeille. Niinhän se on, ettei kamppailulajeja kovin pitkään harrasteta vaan niistä tulee elämäntapa. Se on iso juttu se.
Samassa toivotamme jokaiselle potkulaiselle ja hänen läheisilleen iloista joulua ja menestyksekästä uutta vuotta 2023. Live long and prosper!
Samassa toivotamme jokaiselle potkulaiselle ja hänen läheisilleen iloista joulua ja menestyksekästä uutta vuotta 2023. Live long and prosper!
-
- tekninen ylläpito
Potku on täysi-ikäinen 🥂
Tähän ketjuun voit kirjoittaa parhaat muistosi Potkusta ja potkulaisista, liittyvät ne sitten näihin keskusteluihin, Potku-matkoihin, Potku-tapaamisiin, epävirallisiin oluttapaamisiin, Potkun kautta saatuihin elinikäisiin kavereihin tai mihin tahansa.
Jaa hyvät muistosi täysi-ikäisen Potkun ja muiden potkulaisten kanssa!
Jaa hyvät muistosi täysi-ikäisen Potkun ja muiden potkulaisten kanssa!
-
- etupotkija
- Lauteille: Syyskuu 2009
- Etulaji: Perinteinen Shaolin 少林拳
- Sivulajit: Itsepuolustus
Potku on täysi-ikäinen 🥂
Hieno merkkipaalu! Olin enimmäistä kertaa Potku-tapaamisessa muistaakseni vuonna 2017, vaikka olen lukenut palstaa yli 15 vuotta. Kun olin tavannut potkulaisia, aloin tykätä sivustosta entistä enemmän. Olen saanut tältä palstalta ystäviä ja treenikavereita. Kiitos menneistä vuosista ja toivottavasti sama homma jatkuu.
Potku-tapaamisia suosittelen kaikille. Siellä oppii tuntemaan ihmiset nimimerkkien takaa ja sen jälkeen on helpompi osallistua keskusteluun.
Potku-tapaamisia suosittelen kaikille. Siellä oppii tuntemaan ihmiset nimimerkkien takaa ja sen jälkeen on helpompi osallistua keskusteluun.
Opetan Wang-perheen Shaolin kung-futa.
Todellinen voimasi — 100 asiaa, jotka voit oppia Shaolin-munkeilta
-
- munillepotkija
- Lauteille: Joulukuu 2005
Potku on täysi-ikäinen 🥂
Hieno homma tämä Potku, liityin 2005 joten en vielä täysi-ikäinen, Shaolinsi olen nyt saanut luettua sen ensimmäisen kirjasi, oli hyllyssä pai vuotta ja unohtui, mainio lukukokemus ja mielenkiintoinen kirja kiinasta ja Shaolin kungfusta. Kiitos,
Magamies
-
- etupotkija
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
Potku on täysi-ikäinen 🥂
Olisi niin paljon muistoja, etten tiedä mistä aloittaisin tai mitkä valitsisin...
Mutta aloitan kronologisesti ensin yhdellä muistolla. Minä tunnetusti tykkään pitää hauskaa ja juhlistaa kaikenlaisia merkkipäiviä, joista uusivuosi on yksi tärkeimpiä. Mutta niin vain kävi 31.12.2004, että istuin pikkutunneille asti ihan vesiselvänä tietokoneen ääressä ensin etsien niin monen kamppailuyhteisön yhteistietoja kuin vain löysin ja sitten lähettäen heille sähköpostitse ilouutisen Potkun perustamisesta. Olihan se hullun hommaa näin jälkikäteen ajateltuna.
Mutta aloitan kronologisesti ensin yhdellä muistolla. Minä tunnetusti tykkään pitää hauskaa ja juhlistaa kaikenlaisia merkkipäiviä, joista uusivuosi on yksi tärkeimpiä. Mutta niin vain kävi 31.12.2004, että istuin pikkutunneille asti ihan vesiselvänä tietokoneen ääressä ensin etsien niin monen kamppailuyhteisön yhteistietoja kuin vain löysin ja sitten lähettäen heille sähköpostitse ilouutisen Potkun perustamisesta. Olihan se hullun hommaa näin jälkikäteen ajateltuna.
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2007
Potku on täysi-ikäinen 🥂
Kaikesta huolimatta muistot ovat pääosin hyviä!
Erityismuistoja ovat luonnollisesti Potku-miitit. Jalamo kirjoitti jompaan kumpaan menestyneeseen kakekirjaansa, että ei-ammatilliselle treenaajalle muiden lajien viikonloppuleirit ovat hyvä paikka avartaa omaa lajinäkemystä. Tämä on täysin totta ja sanoisin varovasti, että laajassa skaalassa liian ylenkatsottu tai unohdettu osa treeniuraa. Potku-miiteissä on ollut toinen toistaan parempia lajiesittelyjä, joissa vetäjät ovat ymmärtäneet kohderyhmän oikein: porukkaa, jolle voi vetää oikeastaan aika pitkällekin meneviä lajiesittelytreenejä joko joillain avainideoilla tai sitten ihan vain paukuttaa menemään. Ja joka kerta alkanut aivot raksuttamaan. Muutaman kerran jälkeen pidin itsekin lajiesittelyn tässä tulkitsemassani hengessä ja setti meni läpi juuri niin erinomaisesti kuin muidenkin setit. Hyvää porukkaa.
Näistä ja keskusteluista jäänyt lapaseen hyviä kaveruuksia sellaisten kanssa, jotka etsivät, kelaavat ja treenaavat.
Täällä on monia, joita en ole vielä tavannut, mutta joiden tapaamista odotan ja joiden kanssa keskustelut ovat jo vuosikymmenissä laskettavan ajan olleet hyviä.
Yksi erityismaininta on tällaisille kavereille, joita on tullut nähtyä osin potkun ja osin muiden juttujen takia, kuten Jasse, Congi ja KungFuMiäs, hänen vielä asuessa Helsingissä. Hänet tunnen alunperin juuri Potkusta, mutta pidän mahdollisena, että olisi joskus tullut nykäistyä hihasta ilman Potkuakin kun reilu vuosikymmen sitten käytiin samaan aikaan kisiksellä. Samoin Paavo ja muut porukastaan. Jasseen taas tutustuin koska hän kävi vetämässä meidän kakeseuralle vaparitreenejä. Myöhemmin tämä tausta ja Potkutausta muodostivat kokonaisuuden. Vähän vastaava Congin kanssa, jonka tapasin jossain yliopiston seurojen yhteistreenijutussa ja sitten meillä oli hemmetisti keskusteltavaa. On vieläkin. Tähän kategoriaan sopii melkein myös Häkkisen Jussi, jonka tosin olen vain kunnolla tavannut kerran. Mutta paljon on juteltu vuosien varrella eri reittejä. ”Melkein”, koska tämä yhteys on selkeästi avautunut Potkun kautta.
Kerran käytiin Mikan ja Nicon kanssa potkumatkallakin Kaunavassa ja Vilnassa. Hauskaa oli, varsinkin kun Nico laittoi rahat käteen ja halusi että tilaan hänelle juotavaa. Tein työtä käskettyä.
Joskus on miitit venähtäneet pitkiksi tai muutoin ajauduttu Tampereelle dokaamaan tai peräti pitämään hauskaa romanttisemmissa tavallaan Potkuun liittyvissä merkeissä. Paljon hyviä muistoja ja huonoja läppiä.
Aikaa on myös tuhlautunut. Potku on taatusti vähentänyt treenaamistani ja myös tullut muiden kehittymisten ja sosiaalisten kuvioiden tielle. Nyt, kun kuitenkin nelikymppisenä treenaan vielä (ja nyt taas jonkin verran aktiivisemmin) sekä kun opinnot on suoritettuna, kaikkea tuota katselee enemmän kertyneen pääoman kautta. Töihin ja opintojen suurimpiin ponnisteluihin Potkussa tapahtunut tietojen vaihto ja näkemysten perustelu on antanut niin paljon, ettei sen arvoa oikein edes pysty arvioimaan varmuudella. Suuri se arvo silti on. Nykyään tulee tekstiä tarvittaessa kuin liukuhihnalta, jos sitä johonkin tarvitaan. Parhaassa tapauksessa on oppinut jotain viestinnän realiteeteista. Melkein 20 000 kirjoitettua viestiä reilun 15 vuoden aikana vuorovaikutteisessa järkevien ihmisten ympäristössä tuskin haittaavat tässä.
Tässä voisi erikseen mainita vaikka keitä muitakin, mutta tiedätte keitä olette. Pidetään lippu korkealla ja toivotaan uusia ihmisiä mukaan sekä toivotetaan tervetulleeksi sitten kun teitä tulee.
Senseini sanoi lajeista, että tunteakseen omansa, pitää tuntea muita. Potkukirjoittelua harkitseville, kannattaa miettiä, olisiko tuossa järkeä. Ja kyllä siinä on. Rohkeasti näppäri käteen ja keskustelemaan sekä miitteihin kokeilemaan. Sitä ei kyllä kadu.
Erityismuistoja ovat luonnollisesti Potku-miitit. Jalamo kirjoitti jompaan kumpaan menestyneeseen kakekirjaansa, että ei-ammatilliselle treenaajalle muiden lajien viikonloppuleirit ovat hyvä paikka avartaa omaa lajinäkemystä. Tämä on täysin totta ja sanoisin varovasti, että laajassa skaalassa liian ylenkatsottu tai unohdettu osa treeniuraa. Potku-miiteissä on ollut toinen toistaan parempia lajiesittelyjä, joissa vetäjät ovat ymmärtäneet kohderyhmän oikein: porukkaa, jolle voi vetää oikeastaan aika pitkällekin meneviä lajiesittelytreenejä joko joillain avainideoilla tai sitten ihan vain paukuttaa menemään. Ja joka kerta alkanut aivot raksuttamaan. Muutaman kerran jälkeen pidin itsekin lajiesittelyn tässä tulkitsemassani hengessä ja setti meni läpi juuri niin erinomaisesti kuin muidenkin setit. Hyvää porukkaa.
Näistä ja keskusteluista jäänyt lapaseen hyviä kaveruuksia sellaisten kanssa, jotka etsivät, kelaavat ja treenaavat.
Täällä on monia, joita en ole vielä tavannut, mutta joiden tapaamista odotan ja joiden kanssa keskustelut ovat jo vuosikymmenissä laskettavan ajan olleet hyviä.
Yksi erityismaininta on tällaisille kavereille, joita on tullut nähtyä osin potkun ja osin muiden juttujen takia, kuten Jasse, Congi ja KungFuMiäs, hänen vielä asuessa Helsingissä. Hänet tunnen alunperin juuri Potkusta, mutta pidän mahdollisena, että olisi joskus tullut nykäistyä hihasta ilman Potkuakin kun reilu vuosikymmen sitten käytiin samaan aikaan kisiksellä. Samoin Paavo ja muut porukastaan. Jasseen taas tutustuin koska hän kävi vetämässä meidän kakeseuralle vaparitreenejä. Myöhemmin tämä tausta ja Potkutausta muodostivat kokonaisuuden. Vähän vastaava Congin kanssa, jonka tapasin jossain yliopiston seurojen yhteistreenijutussa ja sitten meillä oli hemmetisti keskusteltavaa. On vieläkin. Tähän kategoriaan sopii melkein myös Häkkisen Jussi, jonka tosin olen vain kunnolla tavannut kerran. Mutta paljon on juteltu vuosien varrella eri reittejä. ”Melkein”, koska tämä yhteys on selkeästi avautunut Potkun kautta.
Kerran käytiin Mikan ja Nicon kanssa potkumatkallakin Kaunavassa ja Vilnassa. Hauskaa oli, varsinkin kun Nico laittoi rahat käteen ja halusi että tilaan hänelle juotavaa. Tein työtä käskettyä.
Joskus on miitit venähtäneet pitkiksi tai muutoin ajauduttu Tampereelle dokaamaan tai peräti pitämään hauskaa romanttisemmissa tavallaan Potkuun liittyvissä merkeissä. Paljon hyviä muistoja ja huonoja läppiä.
Aikaa on myös tuhlautunut. Potku on taatusti vähentänyt treenaamistani ja myös tullut muiden kehittymisten ja sosiaalisten kuvioiden tielle. Nyt, kun kuitenkin nelikymppisenä treenaan vielä (ja nyt taas jonkin verran aktiivisemmin) sekä kun opinnot on suoritettuna, kaikkea tuota katselee enemmän kertyneen pääoman kautta. Töihin ja opintojen suurimpiin ponnisteluihin Potkussa tapahtunut tietojen vaihto ja näkemysten perustelu on antanut niin paljon, ettei sen arvoa oikein edes pysty arvioimaan varmuudella. Suuri se arvo silti on. Nykyään tulee tekstiä tarvittaessa kuin liukuhihnalta, jos sitä johonkin tarvitaan. Parhaassa tapauksessa on oppinut jotain viestinnän realiteeteista. Melkein 20 000 kirjoitettua viestiä reilun 15 vuoden aikana vuorovaikutteisessa järkevien ihmisten ympäristössä tuskin haittaavat tässä.
Tässä voisi erikseen mainita vaikka keitä muitakin, mutta tiedätte keitä olette. Pidetään lippu korkealla ja toivotaan uusia ihmisiä mukaan sekä toivotetaan tervetulleeksi sitten kun teitä tulee.
Senseini sanoi lajeista, että tunteakseen omansa, pitää tuntea muita. Potkukirjoittelua harkitseville, kannattaa miettiä, olisiko tuossa järkeä. Ja kyllä siinä on. Rohkeasti näppäri käteen ja keskustelemaan sekä miitteihin kokeilemaan. Sitä ei kyllä kadu.
-
- etupotkija
- Lauteille: Syyskuu 2009
- Etulaji: Perinteinen Shaolin 少林拳
- Sivulajit: Itsepuolustus
Potku on täysi-ikäinen 🥂
Konkarit voivat muistella tämän sivuston avulla, miltä Potku näytti julkaisuvaiheessa vuonna 2004:
https://web.archive.org/web/20050107051 ... net/forum/
https://web.archive.org/web/20050107051 ... net/forum/
Opetan Wang-perheen Shaolin kung-futa.
-
- etupotkija
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
Potku on täysi-ikäinen 🥂
Tuttuun tapaan Potkun WhatsApp-ryhmässä käydään vilkkaampaa keskustelua kuin näissä varsinaisissa keskusteluissa.
Ainakin alla luetellut ovat kertoneet muistojaan Potkusta.
@kenttiensankari @Rojola @SamuV @Tohtori Krabola @Jorge @Pasi Lunden @Pirunnyrkki @Sisu @keskilinja @Mjölnir @Pyrkele @AlexMachine
Ainakin alla luetellut ovat kertoneet muistojaan Potkusta.
@kenttiensankari @Rojola @SamuV @Tohtori Krabola @Jorge @Pasi Lunden @Pirunnyrkki @Sisu @keskilinja @Mjölnir @Pyrkele @AlexMachine
-
- etupotkija
- Lauteille: Kesäkuu 2010
- Etulaji: Taekwondo Ilshin
- Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu) - Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu
Potku on täysi-ikäinen 🥂
Onnee Bodkulle. Mie muistan vaan Pohjois-Korea vääntöjä ja hupaisia kuka keulii kenelle -letkauksia.
-
- munillepotkija
- Lauteille: Marraskuu 2007
Potku on täysi-ikäinen 🥂
Onnea Potkulle, hieno yhteisö. Katsoin omista tiedoistani että liityin 2007. Potku oli ensimmäinen ja ainoa tähän asti ainoa lauta johon olen kirjoitellut. Alkuun meinasi ahdistaa, netti kirjoittelu oli mulle uutta, siihen asti olin aina puhunut f2f, ja kukaan ei oikeastaan ollut kyseenalaistanut mun tarinoita. Sitten kun kirjoittelin Potkuun huonolla kirjallisella ulos annillani, niin jotkut perkeleet kehtaisi epäillä sanomisiani ja vaativat tietolähteitä. Tämähän oli mulle ihan uutta, piti itsekkin miettiä että mistä nää mun jutut tulee ja onko lähteet totta. Nykyään on paljon helpompi tarkistaa faktat kuin ennen. Joten en tieten tahtoen ole ketään viilannut linssiin Sitten niihin potkulaisiin. Mun Wado treenaminen oli huonossa hapessa ja mietin että mitä seuraavaksi. Suunnilleen kaikkia kamppailu juttuja olin koittanut, tiesin että pidän nyrkkeilystä, potkunyrkkeilystä, mutta karate on mun juttu, aina. Potkun alussa Seibukanin jätkät mun mielestä pullisteli aina että Seibukan on ainoaa oikeaa karatea. Joten otin yhteyttä sinne. Jack vastasi heti ja toivotti tervetulleeksi, Saksholmin Timppa oli kanssa lapa ojossa toivottamassa tervetuloa. Hienoja hemmoja molemmat. Opettivat mulle sen neljän vuoden aikana enemmän oikeaa karatea kuin kukaan neljään kymmeneen vuoteen, itse asiassa, aloin tässä koulussa vasta ymmärtää mitä karate on. Kamppailla osasin jo ennen Seibukaniakin, mutta Seibukanin treenit ja leirit, on karatea, suosittelen kaikille.Eivät turhaan pullistele, osaavat karatea. Ja se joka osaa karatea, ei tarvitse muuta Pari hemmoa jotka alussa meinasi kiristää mieltäni, ja jälkeenpäin kun olen lukenut kommenttejanne, olette hyvin kyseenalaistaneet juttuni @Jussi Häkkinen ja @Andy @Mika 10 pisteen ylläpitäjä potkulle, laudalla riittää varmasti tarpeeksi egoja
Valvomo: Viestiä lyhennetty.
Valvomo: Viestiä lyhennetty.
TimppaA
-
- Aulis Gerlander (virallinen valvoja)
- Lauteille: Heinäkuu 2007
Potku on täysi-ikäinen 🥂
Näissä tunnelmissa onkin sitten hyvä julistaa yleinen joulurauha kehoittamalla kaikkia hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään, sillä se, joka tämän rauhan rikkoo, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka säännöt kustakin rikkomuksesta erikseen mahdollistavat. Toivotan potkulaisille riemullista joulujuhlaa!
-
- reiteenpotkija
- Lauteille: Heinäkuu 2019
- Sivulajit: Nyrkkeily, rbsd, muay thai
- Takalajit: Taekwondo, shootfighting
Potku on täysi-ikäinen 🥂
Onneksi olkoon potkullle. Taitaa olla jatkoa soturintielle?
Huonompi juttu näkyi taas, eli sensuuri.
Palsta olis10x parempi ilman sisäsiittoisuutta.
Tämä viesti veikkaan poistetaan koska venäjä tyylinen sensuuri.
Huonompi juttu näkyi taas, eli sensuuri.
Palsta olis10x parempi ilman sisäsiittoisuutta.
Tämä viesti veikkaan poistetaan koska venäjä tyylinen sensuuri.
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Helmikuu 2005
Potku on täysi-ikäinen 🥂
Niin no. Potkussa saa keskustella erittäin vapaasti ja olla myös eri mieltä. "Sensuuri" on lähinnä ad hominemien ja kiroilun suhteen. Sisäsiittoisuutta täällä on suhteellisen vähän, joskin suomalainen kamppailukenttä on niin pieni, että siinä ei nyt sitten vanhojen aikojen ole enää ollut suoraan sanoen typerää nurkkakuntaisuutta - omasta jutusta kyllä ollaan ylpeitä ja sitä kehutaankin vuolaasti (ja sanotaan paremmaksi), mutta porukka on tervetullutta piipahtamaan toisten treeneissä ja tutustumaan. Jos sitten yhdessä treenaaminen ja lajien melkoisen analyyttinen käsittely koetaan sisäsiittoisuudeksi, se on aika outoa.
Sensuuria ei muuten näkynyt. Tuo oli ennakoiva muistutus keskustelun sävystä eikä mitään sensuroitu tai poistettu - tuotiin siis ilmi, että ihan hyvä mutta tuossa voisi olla se sopiva reuna jolla voi vielä kulkea, mutta pidemmälle ei tarvitse mennä.
Potku ei käsittääkseni ole jatkoa Soturintielle millään tavalla.
Sensuuria ei muuten näkynyt. Tuo oli ennakoiva muistutus keskustelun sävystä eikä mitään sensuroitu tai poistettu - tuotiin siis ilmi, että ihan hyvä mutta tuossa voisi olla se sopiva reuna jolla voi vielä kulkea, mutta pidemmälle ei tarvitse mennä.
Potku ei käsittääkseni ole jatkoa Soturintielle millään tavalla.
Jussi Häkkinen
"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Kesäkuu 2008
Potku on täysi-ikäinen 🥂
Joo, kirjoitin Whatsappiin, mitä oon tainnut aiemmin kirjoittaa foorumillekin, että erityisesti takavuosien väännöt siitä, mitä karate on ovat jääneet mieleen. Niissä jotenkin kiteytyi Potkun DNA
Tietenkin olen tutustunut uusiin lajeihin ja ihmisiin ja löytänyt myös vanhoja, muista yhteyksistä tuttuja ihmisiä täältä.
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Huhtikuu 2006
- Etulaji: Tai shin mun
- Sivulajit: Pena
- Takalajit: Mave
Potku on täysi-ikäinen 🥂
Kiitos @Mika maininnasta. Vaikka en tiedä oliko WA:ssa mainittu muistelu nyt niin mainitsemisen arvoinen
Mutta
Onnea vain Potkulle.
Itsehän aika pitkälti lähinnä lueskellut keskusteluja ja nyt sekin hiukan vähentynyt, kun tietokonetta tulee käytettyä kotona vähemmän kuin ennen. Töissä toki muistan vilkaista keskustelut, kun aikaa on. Kuten nyt.
Itse näköjään liittynyt 2006, jotta pari vuotta on tullut tätäkin seurailtua. Kirjallinen antini on yleensä tänne ollut kyllä lähinnä väliin kikkelivitsien huutelua, mutta niin se on tosielämässäkin.
Mutta sinänsä täältä on löytynyt kyllä hyviä keskusteluja ja myös joitain ihan hyviä tyyppejäkin, vaikka juuri ketään en ole livenä tavannut.
Mutta
Onnea vain Potkulle.
Itsehän aika pitkälti lähinnä lueskellut keskusteluja ja nyt sekin hiukan vähentynyt, kun tietokonetta tulee käytettyä kotona vähemmän kuin ennen. Töissä toki muistan vilkaista keskustelut, kun aikaa on. Kuten nyt.
Itse näköjään liittynyt 2006, jotta pari vuotta on tullut tätäkin seurailtua. Kirjallinen antini on yleensä tänne ollut kyllä lähinnä väliin kikkelivitsien huutelua, mutta niin se on tosielämässäkin.
Mutta sinänsä täältä on löytynyt kyllä hyviä keskusteluja ja myös joitain ihan hyviä tyyppejäkin, vaikka juuri ketään en ole livenä tavannut.
"Homoläppä on parasta. Ja tissit"
-Pyry Parviainen; Kulttuurivaikuttaja ja älykkö.
Meidät löytää myös instasta https://www.instagram.com/taishinmun/
-Pyry Parviainen; Kulttuurivaikuttaja ja älykkö.
Meidät löytää myös instasta https://www.instagram.com/taishinmun/