Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Taiteilijoiden apurahat

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2047
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Taiteilijoiden apurahat

#1

Viesti katar »

Valvomo: Jaettu omaksi aiheekseen.

https://www.is.fi/viihde/art-2000009218822.html Kuuluisikohan tämä tänne? Mielestäni on kyllä aika hanurista suoraan, että jos esmes Verohallinnon mukaan Jenni Vartiaisen verotettavat tulot vuosilta 2020 ja 2021 olivat yhteensä runsaat 215 600 euroa. Niin silti hän on hakenut kahteen otteeseen Taikelta apurahaa säveltämiseen ja sanoittamiseen. Tuota, jos mä kirjoitan biisiä himassa, niin miksi siihen tarvitaan rahaa? No vuokraan/vastikkeeseen, mutta säveltämiseen ja sanoittamiseen? Se onkin niin helvetin rankkaa duunia verrattuna meihin tavallisiin duunareihin, jotka ei tasan saa mitään tukea. Olen ymmälläni. Ja vähän näreissäni myös.
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 93920
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Tulonsiirrot ja sosiaaliset etuudet

#2

Viesti Mika »

Minä olen taitelija ja teen luovaa työtä. Voin sanoa että se on helvetin raskasta ja kuluttavaa työtä. Mutta siitä voimme jatkaa jossakin ihan toisessa aiheessa.

Aika röyhkeitä ovat nuo artistit olleet – ja ahneita. Vaikea tuollaisia on kunnioittaa. Minulle muutenkin on iso juttu se, jos joku, jonka ei todellakaan tarvitsisi, kuppaa yhteisiä varoja. Tästä syystä halveksun yhtä entistä kaveriani, joka tosin onkin oman määritelmänsä mukaan kommunisti. Olettaisin että nuo rahat peritään takaisin – vaan onko näin?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Antti
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2979
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Liikuntafilologia
Yhteystiedot:

Taiteilijoiden apurahat

#3

Viesti Antti »

Apurahalla työskentelevät taitelijijat tarvitsevat rahaa ihan samoista syistä kuin muutkin ihmiset, mikä ei suoranaisesti liity (apuraha)työn raskauteen ja kuluttavuuteen.

Mutta tähän Taiken tapaukseen liittyen näkisin, että jos valtio haluaa maksaa taiteilijoille rahaa määräämiensä koronasulkujen vuoksi syntyneistä tulonmenetyksistä, niin selkeintä olisi kai maksaa ne jonkinlaisina korvauksina perusteltua korvauspyyntöä vastaan eikä minään työskentelyapurahoina.
Antti Ijäs
Studia dimicatoria (blogi), Zotero-profiili (julkaisuja)
"Öyh, öyh, öyh, karjasi sika ja ryntäsi pimeässä Eenokin ylitse ovelle." (Tuulispää 28.9.1928.)
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 105 kurkkijaa