Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle.
Parhaat kaupungit harrastaa
Valvoja: Valvoja
-
- aloituspotkija
- Lauteille: Huhtikuu 2022
- Etulaji: Krav maga
- Sivulajit: Toivottavasti pian paljon muitakin, suunnitteilla aloittaa Magasta intensiivisempi koulutus, brassijuju sekä mahdollisesti vielä jokin kilpalaji.
- Takalajit: -
Noniin Elikkäs,
Tervehdys vain kaikille tähän samaan syssyyn, kun juuri pääsin liittymään itse sivustolle! Olen siis tuossa tovi takaperin (alle vuosi) aloitellut Magan harrastuksena ja olisin kovasti kiinnostunut kehittymään siinä lisää. Huomaan kuitenkin orastavan kilpailuhenkisyyden /halun päästä sparrailemaan kipunoivan koko ajan enemmän ja nyt pohdinkin jo mahdollisesti toisen lajin aloittamista tähän rinnalle. Asun tällä hetkellä Mikkelissä, mutta olen muutenkin pohtinut muuttamista ja tällä hetkellä kysymys kuuluukin seuraavasti:
Missä kaupungeissa (poislukien Pk seutu) on hyvät harraste, sekä yksityisopetus / leiri mahdollisuudet useammille lajeille ?
Tähän saa siis vapaasti kommentoida tietoa oman paikkakunnan tarjonnasta, jos sen tietää olevan hyvä, tai yhtä lailla mainita jos muistaa jonkun pätevän kouluttajan joltain suunnilta.
Toiveissa olisi siis päästä treenailemaan Magaa kohtuu intensiivisellä nousujohteella, sekä valikoida mahdollisesti tämä toinenkin laji rinnalle. Molemmissa toivoisin myös mahdollisuutta yksilötunteihin, jotka siis toivottavasti ovat tälläkin harrastealueella järjestettävissä.
Kiitos jo etukäteen !
Tervehdys vain kaikille tähän samaan syssyyn, kun juuri pääsin liittymään itse sivustolle! Olen siis tuossa tovi takaperin (alle vuosi) aloitellut Magan harrastuksena ja olisin kovasti kiinnostunut kehittymään siinä lisää. Huomaan kuitenkin orastavan kilpailuhenkisyyden /halun päästä sparrailemaan kipunoivan koko ajan enemmän ja nyt pohdinkin jo mahdollisesti toisen lajin aloittamista tähän rinnalle. Asun tällä hetkellä Mikkelissä, mutta olen muutenkin pohtinut muuttamista ja tällä hetkellä kysymys kuuluukin seuraavasti:
Missä kaupungeissa (poislukien Pk seutu) on hyvät harraste, sekä yksityisopetus / leiri mahdollisuudet useammille lajeille ?
Tähän saa siis vapaasti kommentoida tietoa oman paikkakunnan tarjonnasta, jos sen tietää olevan hyvä, tai yhtä lailla mainita jos muistaa jonkun pätevän kouluttajan joltain suunnilta.
Toiveissa olisi siis päästä treenailemaan Magaa kohtuu intensiivisellä nousujohteella, sekä valikoida mahdollisesti tämä toinenkin laji rinnalle. Molemmissa toivoisin myös mahdollisuutta yksilötunteihin, jotka siis toivottavasti ovat tälläkin harrastealueella järjestettävissä.
Kiitos jo etukäteen !
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2005
- Etulaji: Jyrki Saario Defendo
- Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
- Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Valkeakoskella on Heracles, joka on yksi Suomen tunnetuimmista kamppailu- ja itsepuolustusseuroista
www.heracles-valkeakoski.fi
pienen kaupungin etuja on mm edulliset harjoitusmaksut, omistus- ja vuokra-asuntojen hinnat ja kaikki keskustassa on kävelymatkan päässä. Myös pysäköinti on maksutonta.
www.heracles-valkeakoski.fi
pienen kaupungin etuja on mm edulliset harjoitusmaksut, omistus- ja vuokra-asuntojen hinnat ja kaikki keskustassa on kävelymatkan päässä. Myös pysäköinti on maksutonta.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
@Nommo, sinä varmaan voisit muutaman vuotta harrastaneena juuri Magan ja siihen sopivien sivulajien osalta kertoa jotain tilanteesta Tampereella.
-
- etupotkija
- Lauteille: Tammikuu 2005
Lahdessa on viljalti erilaisia kamppailulajeja. Kamppailulajikeskukselta löytyy Defendo, Krav Maga, Potkunyrkkeily ja BJJ. Lahdessa on toki myös monia muita saleja missä on aktiivista kamppailu-urheilutoimintaa.
Jyväskylässä missä itsekkin asun on myös erittäin hyvin kamppailulajitoimintaa. Krav Magaa ei kaupungissa opeta kukaan, mutta Defendo JKL hoitaa realistisen itsepuolustuksen opetuksen. Jyväskylän Fight Clubilla löytyy vapaaottelu ja BJJ/Lukkopaini. Myös potkunyrkkeily ja thainyrkkeily ja judo ovat melko aktiivisa Nykäskylässä.
Jyväskylässä missä itsekkin asun on myös erittäin hyvin kamppailulajitoimintaa. Krav Magaa ei kaupungissa opeta kukaan, mutta Defendo JKL hoitaa realistisen itsepuolustuksen opetuksen. Jyväskylän Fight Clubilla löytyy vapaaottelu ja BJJ/Lukkopaini. Myös potkunyrkkeily ja thainyrkkeily ja judo ovat melko aktiivisa Nykäskylässä.
-
- etupotkija
- Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Tampereella on Hervannassa www.k4.fi
Siellä on ensiluokkaista classic krav magaa ja defendoa, löytyy myös kikspoksinkia
Siellä on ensiluokkaista classic krav magaa ja defendoa, löytyy myös kikspoksinkia
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
Nokialla on Nokian Kamppailu-urheilijat
https://www.nku.fi/
Potkunyrkkeily, Thainyrkkeily, Brasilialainen Jujutsu, Lukkopaini, Defendo, Kali, Taijiquan, Kuntopotkunyrkkeily, Junnuryhmät sekä Lasten temppukerho
https://www.nku.fi/
Potkunyrkkeily, Thainyrkkeily, Brasilialainen Jujutsu, Lukkopaini, Defendo, Kali, Taijiquan, Kuntopotkunyrkkeily, Junnuryhmät sekä Lasten temppukerho
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
- Lauteille: Kesäkuu 2010
- Etulaji: Taekwondo Ilshin
- Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu) - Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu
Pseudokorealaista modernia kilpailulajia voi harrastaa lukuisilla paikkakunnilla suomessa.
http://www.taekwon-do.fi/seurat/
http://www.taekwon-do.fi/seurat/
-
- aloituspotkija
- Lauteille: Huhtikuu 2022
- Etulaji: Krav maga
- Sivulajit: Toivottavasti pian paljon muitakin, suunnitteilla aloittaa Magasta intensiivisempi koulutus, brassijuju sekä mahdollisesti vielä jokin kilpalaji.
- Takalajit: -
Ok, Mitenkäs onko teillä tietoa saako ko paikoissa mahdollisesti myös palkata oman ohjaajan tai niitä yksityistunteja? Minä kun en oikein tiedä miten tämä homma toimii tällä saralla.
Miten ylipäätään tuo nopeammalla temmolla kehittyminen näissä lajeissa hoidetaan ? Jos vaikka tunnit ovat sen 2 kertaa viikossa, niin haalinko vain kaikki leirit myös ympäriltä ja koitan harjoitella oma aloitteisesti? Ja onko omaa kehitystä edistävien valmentajien palkkaaminen ( myös ei kilpakäyttöön) tyypillistä näissäkin lajeissa ?
Mitenkähän sitten millaista toista lajia voisitte suositella ? (Ymmärsin että tämä taisi olla oikea palsta myös tälle..)
- haluaisin voida edetä kohtuu nopealla temmolla
- päästävä sparraamaan
- toiveissa että lajiin kuuluisi myös lukot, laaja kirjo hallintaotteita
- mahdollisuus kilpailla
Miten ylipäätään tuo nopeammalla temmolla kehittyminen näissä lajeissa hoidetaan ? Jos vaikka tunnit ovat sen 2 kertaa viikossa, niin haalinko vain kaikki leirit myös ympäriltä ja koitan harjoitella oma aloitteisesti? Ja onko omaa kehitystä edistävien valmentajien palkkaaminen ( myös ei kilpakäyttöön) tyypillistä näissäkin lajeissa ?
Mitenkähän sitten millaista toista lajia voisitte suositella ? (Ymmärsin että tämä taisi olla oikea palsta myös tälle..)
- päästävä sparraamaan
- mahdollisuus kilpailla
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Kesäkuu 2007
Varmaan lähes kaikkialta saa yksityistunteja jos pyytää, se ei kuitenkaan ole tyypillisin muoto oppia itsepuolustus/kamppailulajeja Suomessa. Suosittelen käymään kaikki treenit, leirit ja jos otat toisen lajin mukaan niin varmasti saat vaikka kaksi treeniä joka päivä jos siirryt johonkin isoon kaupunkiin. Eli suosisttelisin käymään pää- ja sivunlajin järjestetyissä treeneissä. Ei yksityisopetuksen ottaminen ole huono idea, mutta pääasialliseksi treenaamisen muodoksi sitä en kyllä suosittele.
Toiseksi lajiksi suosittelen brassijutsua, sillä siellä sparrataan lukkojen kanssa ja kilpailemiseen on todella pieni kynnys. Toi eteneminen on sitten ihan toinen juttu koska ei ole selvää, että mitä sillä tarkoitat. Jos haluat vyöarvoja tai vastaavaa niin sitten BJJ ei ole oikea paikka, koska vöitä ei ihan joka vuosi todennäköisesti tipu ja matka ylempiin vöihin on vuosien, jos ei vuosikymmenen, mittainen. Jos taas haluat menestyä kilpailussa niin siihen vaikuttaa sitten muiden kilpailijoiden kovuus ja sinun omat fyysiset ominaisuudet esim. naisten sarjoissa ja miesten ääripäissä tyypillisesti heikompi taso kuin keskikokoisissa miehissä lähes lajissa kuin lajissa. Jos aloitat yhtään vanhempana (tyyliin +20v, joku jutsuka voi korjata) niin kansainvälisellä tasolla ei todennäköisesti ole huipulle enää mahdollisuutta. Jos taas haluat oppia paljon uusia tekniikoita niin bjj:ssa niitä varmasti tulee loputtomiin.
Toiseksi lajiksi suosittelen brassijutsua, sillä siellä sparrataan lukkojen kanssa ja kilpailemiseen on todella pieni kynnys. Toi eteneminen on sitten ihan toinen juttu koska ei ole selvää, että mitä sillä tarkoitat. Jos haluat vyöarvoja tai vastaavaa niin sitten BJJ ei ole oikea paikka, koska vöitä ei ihan joka vuosi todennäköisesti tipu ja matka ylempiin vöihin on vuosien, jos ei vuosikymmenen, mittainen. Jos taas haluat menestyä kilpailussa niin siihen vaikuttaa sitten muiden kilpailijoiden kovuus ja sinun omat fyysiset ominaisuudet esim. naisten sarjoissa ja miesten ääripäissä tyypillisesti heikompi taso kuin keskikokoisissa miehissä lähes lajissa kuin lajissa. Jos aloitat yhtään vanhempana (tyyliin +20v, joku jutsuka voi korjata) niin kansainvälisellä tasolla ei todennäköisesti ole huipulle enää mahdollisuutta. Jos taas haluat oppia paljon uusia tekniikoita niin bjj:ssa niitä varmasti tulee loputtomiin.
Eelis Mikkola
-
- etupotkija
Näillä spekseillä ehdottomasti BJJTaivaanMaalari kirjoitti: ↑huhti 6, 2022, 13.44 Mitenkähän sitten millaista toista lajia voisitte suositella ? (Ymmärsin että tämä taisi olla oikea palsta myös tälle..)
- päästävä sparraamaan
- mahdollisuus kilpailla
Vyöarvoissa ei kehity niin nopeasti kun joissain muissa lajeissa mutta taidoissa kehittyy ja pääsee heti sparramaan sekä sisältää kaikki haluamasi tekniikat. Kilpailemaankin pääsee todella matalalla kynnyksellä.
-
- etupotkija
Täältäkin ääni BJJ:lle
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2007
Hyvää settiä muilta.
En muuten erityisesti suosittele nopeatempoista etenemistä, jos se tarkoittaa vyöarvoissa nousua.
Salin normaali tahti on hyvä. Kehittyy pelkän vaatekappaleen lisäksi sitten taidoissa.
Omana värivyöaikana, oli koko ajan tunne, että tahti on nopea, vaikka treenasinkin paljon enemmän kuin monikaan. Ei ole kyse pelkästään lahjattomuudestani, vaan ei vain olisi ollut mielekästäkään nopeuttaa tahtia.
Tuo mainittu BJJ taitaa tosiaankin olla laji, jossa vöitä joutuu/saa odottaa. Olen käsityksessä, että siinä ei ole vastaavalla tavalla vyökokeita kuin monissa Aasian ”moderneissa” (eli osan tapauksessa kohta puoltoista vuosisataa vanhoissa) hojo-lajeissa.
En muuten erityisesti suosittele nopeatempoista etenemistä, jos se tarkoittaa vyöarvoissa nousua.
Salin normaali tahti on hyvä. Kehittyy pelkän vaatekappaleen lisäksi sitten taidoissa.
Omana värivyöaikana, oli koko ajan tunne, että tahti on nopea, vaikka treenasinkin paljon enemmän kuin monikaan. Ei ole kyse pelkästään lahjattomuudestani, vaan ei vain olisi ollut mielekästäkään nopeuttaa tahtia.
Tuo mainittu BJJ taitaa tosiaankin olla laji, jossa vöitä joutuu/saa odottaa. Olen käsityksessä, että siinä ei ole vastaavalla tavalla vyökokeita kuin monissa Aasian ”moderneissa” (eli osan tapauksessa kohta puoltoista vuosisataa vanhoissa) hojo-lajeissa.
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Helmikuu 2006
Mikäs vika Helsingissä on?
https://www.youtube.com/watch?v=-xqi5GF9Zxg&t=4s
Taitaa olla parasta että otat tosiaan sen brassijutsun ja siinä ohessa sen vapaaottelujengan, sieltä lie ostettavissa palveluita ja pikakehittymisen tuntoa.
Keskisuurien mestojen etu on myös se että voimakas seura on myös sosiaalinen keskus, tulee kontakteja ja ydinmehua viikkojen kulkuun.
Onnea etsinnälle.
https://www.youtube.com/watch?v=-xqi5GF9Zxg&t=4s
Taitaa olla parasta että otat tosiaan sen brassijutsun ja siinä ohessa sen vapaaottelujengan, sieltä lie ostettavissa palveluita ja pikakehittymisen tuntoa.
Keskisuurien mestojen etu on myös se että voimakas seura on myös sosiaalinen keskus, tulee kontakteja ja ydinmehua viikkojen kulkuun.
Onnea etsinnälle.
-
- polveenpotkija
- Lauteille: Maaliskuu 2021
- Etulaji: Krav Maga
- Sivulajit: kuntonyrkkeily
- Takalajit: BJJ/lukkopaini-alkeet
Okei. Siispä TaNpere:
Chitalada - Krav Magan liittona SKML
FEKM Krav Maga Tampere - Krav Magan liittona PKMI
TJJK - BJJ
Taitaa näillä kaikilla löytyä niin www-sivut kuin FB-ryhmä. Chitalada ja TJJK myös tarjoavat muitakin kursseja kuin yllämainittu. Kannattaa tutustua, näissä on kaikissa hienoa, ammattitaitoista porukkaa.
-
- etupotkija
- Etulaji: Potkunyrkkeily
- Takalajit: Karate, ju-jutsu
Jos haluaa treenata paljon, niin paras vaihtoehto on joku iso kilpailuun panostava kamppailu-urheiluseura. Koska hyvien kilpaurheilijoiden pitää treenata viikkotasolla paljon, on niillä käytännössä aina tarjolla harjoituksia useimpina viikonpäivinä.
Antti Sariola
www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/
You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/
You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders