Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Milloin tulisi lopettaa kamppailulajien harjoittelu?

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Nommo
polveenpotkija
Lauteille: Maaliskuu 2021
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: kuntonyrkkeily
Takalajit: BJJ/lukkopaini-alkeet

Viesti Nommo »

Olen kyllä jotain oppinut, kun eräskin peruskurssin kävijä totesi että "kävi niin napakasti", kun esittelin hänelle yhden liikesarjan.

Luulen että erheeni on ollut se, että kun olen sivusta seurannut vyöputkessa sukkulana ampaisevia ihmisiä ja se on heillä näyttänyt helpolta, aloin kuvittelemaan että minäkin kykenisin enempään kuin alimmaiseen perustasoon. Näin ilmeisesti ei ole. Eniten ärsyttääkin se, että olin niin TYHMÄ, että kuvittelin itsestäni liikoja, vaikka siitä millaista elämäni varrella on näiden aivojen kanssa ollut, pitäisi kyllä osata jo päätellä jotain: ei voi kauhalla ottaa kun on lusikalla annettu.

Minun ei olisi pitänyt alkaa vaatimaan itseltäni jotain mikä muka hyvittäisi nöyryytykset ja häpeän mitä melkein kaikki liikunnanlajit ovat minulle tuottaneet. Tai paremminkin tietysti ihmiset, joiden pitää ilkkua ja ivata huonoja liikkujia.

Kun en nyt kumminkaan halua lopullisesti lopettaa (pidän taukoa kyllä), olen saattanut keskustella väärässä ketjussa. Lopetusajatusta lähimmäksi päädyn juurikin häpeämällä sitä että kuvittelin itsestäni liikoja. On niin vaikea hyväksyä olevansa tavallaan kehitysvammainen.

Mutta tietty onhan se niinkin, että kuka käskee verrata itseään vyöputkessa oleviin? Jos huvikseni hiihtelen järvenjäällä, minulle on herttaisen yhdentekevää että menee mummot ja kersat ohi, enkä osaa jotain slalomia. Sama huihai-asenne pitänee levittää kaikkeen muuhunkin mitä puuhaan ihan vain koska se on hauskaa.
Aihki
päähänpotkija
Lauteille: Joulukuu 2010

Viesti Aihki »

Tulee kyllä myös mieleen vaihtoehto, että kaikille eivät sovi ihan samat harjoitusmetodit. Onhan näitä eri tapoja opettaa aika monta Suomessakin olevissa lajeissa ja varmasti löytyy vielä lisää jos haetaan. Jos tarkoitus on oppia KM:aa niin vaihtoehdot voivat olla vähissä, jos taasen itsepuolustusta niin valikoima kasvaa melkoisesti.
Kuvake
Gjagor
polveenpotkija
Lauteille: Syyskuu 2013

Viesti Gjagor »

Omalla kohdalla ongelma on siirtymä treenipaikalle. Tällä hetkellä treenipaikalle siirtymä veisi noin 40-45 minuuttia suuntaansa. Se on melko paljon, kun on muutakin tekemistä. Lähempää löytyisi kamppailulajiseura, mutta se on liian tyyriisti hinnoiteltu.

Siispä, kamppailulajit voi lopettaa jos ei ole aikaa treenata, ei kiinnosta, ei riitä rahat tai kroppa ei kestä.

Seuraajat

Kuvake
AriJ
Kuvake
Eelo
Kuvake
Gjagor
halmehe
Jani Rantalainen
Kuvake
Jasse
Kuvake