Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. 
Ammattiyhdistysliike
Valvoja: Valvoja
-
tohtorismies
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Kesäkuu 2008
- Aiheet: 0
Ammattiyhdistysliike
Ok.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
-
tohtorismies
- kylkeenpotkija
Ammattiyhdistysliike
Unohtui mainita se (vaikka epäilemättä väittämäsi työssäviihtyvyydestä suomessa onkin 100% tosi) niin eikös ay-liike juuri hävinnyt olemasta metsäteollisuudessa? Nyt neuvottelut ovat suoraan työnantajan ja tekijän välisiä.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
-
Jarppa
- etupotkija
- Lauteille: Heinäkuu 2005
- Aiheet: 60
Ammattiyhdistysliike
No ainakin mulle on selvää, jos minun työni joku tekee yhtä hyvin ja halvemmalla, on minun mietittävä miksi näin on. Yrittäjänä lasken sen seurauksena joko omaa hintaani tai etsin toisen ostajan joka maksaa sen mitä haluan. En ala kiukuttelemaan nykyiselle asiakkaalle miten epäreilua on ostaa halvemmalla joltain muulta. Onko tämä jotenkin outo juttu?tohtorismies kirjoitti: loka 3, 2020, 20.59 On se vaan niin väärin että oikeilta työntekijöiltä yritetään leikata palkkoja. Leikkaisivat vaikka insinööreiltä, niistä kun ei yleensä ole muuta kuin haittaa. Suunnittelevat paskoja kuvia ja ovat tiellä tietokoneidensa kanssa.
Esimerkiksi itse pudotin aiempaa tuntiveloitustani vapaaehtoisesti kun olin täysiaikaista projektia vailla ja halusin varmistaa saavani töitä. Jotenkin se on ennenkuulumatonta Ay-liikkeen piirissä, että palkka voi elää kysynnän ja tarjonnan mukaan.
Millä tavalla tuo ei ole fakta? Eikö minun kohdalla oikeutettu palkka olekaan se mitä asiakas suostuu maksamaan?Lasse Candé kirjoitti: loka 3, 2020, 13.40Tämä ei tosin ole mikään fakta vaan pelkkä julistus omasta kapitalistisesta ajattelutavasta.Andy kirjoitti: loka 2, 2020, 12.03 Oikeutettu palkka on halvin hinta, jolla joku suostuu työn tekemään. Samoin maitopurkin oikeutettu hinta on halvin hinta, jolla joku suostuu sen myymään.
-
tohtorismies
- kylkeenpotkija
Ammattiyhdistysliike
Ei muuten ole. Tulospalkkaus on monilla aloilla yleinen. Ja moni siitä tykkääkin jos työnkuva sekä tavoitteet on tehty niin että omaan palkkaukseen voi omalla panoksellaan vaikuttaa. Välttämättä siihen ei voi esimerkiksi siellä metsäteollisuuden piirissä(sahat, vaneritehtaat yms) koska prosessi on kovin mekaaninen ja laiterikkoja tapahtuu paljon.Jarppa kirjoitti: loka 3, 2020, 21.33 Jotenkin se on ennenkuulumatonta Ay-liikkeen piirissä, että palkka voi elää kysynnän ja tarjonnan mukaan.
Tämä kaikkihan riippuu siitä mikä se toimenkuva on jos työnkuva on "tuotannollinen" niin silloin monesti edellämainittua palkkauksen muotoa käytetään jos on paikallisesti sovittu niin.
Markkinatalouteen toki kuluu kilpailu ja halvemmalla tekeminen(lähipiirissä on 6kpl yrittäjiä sattuneesta syystä en itse moinen ole). Mutta kyseessähän on siis siitä että ne hyvinvointi yhteiskunnan kriteerit pystyttäisiin säilyttämään, jos otetaan esimerkiksi mekaanisen metsäteollisuuden tes niin se on jo valmiiksi neuvoteltu melkoisen tiukalle ihan ay-liikkeen ollessa kuviossa mukana ja työ on kovin kuormittavaa fyysisesti sekä henkisesti mnesti vuorojärjestelyjen ollessa epäoptimaaliset(kyseisellä alalla monesti käytetään 3/5 tai 3/6 vuoroja koska se on halvempaa ja ei sido työnantajaa samanlaiseen työntekijä määrään kuin 3/7 ).
Mekaanisen tessin mukainen palkka on tällä hetkellä palkkaluokka 1:ssä 8,61€/h paras palkkaluokka on taasen 13,56€/h.
Ei siitä kauheasti jää käteen jos lähtee niiden lautojen kanssa viskoutumaan sillä 8,61€/h palkalla verojen jälkeen nytkään, jos sulla jää työstä 2020 suomessa verojen jälkeen noin 1200€ käteen ja maksat vuokraa600€, syöt, pidät kodista huolen niin ei sillä juhlita. Ja Ay-liikkeen poistumisen myötä nyt sekin perälauta palkoista on poistettu.
Se nyt on selvää että suurimmat ja vakavaraisimmat työnantajat pitävät työntekijöitään hyvin ja eivät ala radikaalisti huonontamaan oloja tekijöillä mutta ei se pienenpien puulaakien kanssa ole sanomatta selvää. Nähtäväksi jää miten tämä loppujen lopuksi menee.
Ja itse en muuten ole onneksi kyseisen tessin piirissä. Ihan metallimies/asentaja vain.
-
tohtorismies
- kylkeenpotkija
Ammattiyhdistysliike
Ei muuten ole. Tulospalkkaus on monilla aloilla yleinen. Ja moni siitä tykkääkin jos työnkuva sekä tavoitteet on tehty niin että omaan palkkaukseen voi omalla panoksellaan vaikuttaa. Välttämättä siihen ei voi esimerkiksi siellä metsäteollisuuden piirissä(sahat, vaneritehtaat yms) koska prosessi on kovin mekaaninen ja laiterikkoja tapahtuu paljon.Jarppa kirjoitti: loka 3, 2020, 21.33 Jotenkin se on ennenkuulumatonta Ay-liikkeen piirissä, että palkka voi elää kysynnän ja tarjonnan mukaan.
Tämä kaikkihan riippuu siitä mikä se toimenkuva on jos työnkuva on "tuotannollinen" niin silloin monesti edellämainittua palkkauksen muotoa käytetään jos on paikallisesti sovittu niin.
Markkinatalouteen toki kuluu kilpailu ja halvemmalla tekeminen(lähipiirissä on 6kpl yrittäjiä sattuneesta syystä en itse moinen ole). Mutta kyseessähän on siis siitä että ne hyvinvointi yhteiskunnan kriteerit pystyttäisiin säilyttämään, jos otetaan esimerkiksi mekaanisen metsäteollisuuden tes niin se on jo valmiiksi neuvoteltu melkoisen tiukalle ihan ay-liikkeen ollessa kuviossa mukana ja työ on kovin kuormittavaa fyysisesti sekä henkisesti mnesti vuorojärjestelyjen ollessa epäoptimaaliset(kyseisellä alalla monesti käytetään 3/5 tai 3/6 vuoroja koska se on halvempaa ja ei sido työnantajaa samanlaiseen työntekijä määrään kuin 3/7 ).
Mekaanisen tessin mukainen palkka on tällä hetkellä palkkaluokka 1:ssä 8,61€/h paras palkkaluokka on taasen 13,56€/h.
Ei siitä kauheasti jää käteen jos lähtee niiden lautojen kanssa viskoutumaan sillä 8,61€/h palkalla verojen jälkeen nytkään, jos sulla jää työstä 2020 suomessa verojen jälkeen noin 1200€ käteen ja maksat vuokraa600€, syöt, pidät kodista huolen niin ei sillä juhlita. Ja Ay-liikkeen poistumisen myötä nyt sekin perälauta palkoista on poistettu.
Se nyt on selvää että suurimmat ja vakavaraisimmat työnantajat pitävät työntekijöitään hyvin ja eivät ala radikaalisti huonontamaan oloja tekijöillä mutta ei se pienenpien puulaakien kanssa ole sanomatta selvää. Nähtäväksi jää miten tämä loppujen lopuksi menee.
Ja itse en muuten ole onneksi kyseisen tessin piirissä. Ihan metallimies/asentaja vain.
-
tohtorismies
- kylkeenpotkija
Ammattiyhdistysliike
Nämähän eivät yleisesti ottaen ole työntekijän käsissä jos konekanta on huono ja tulosta ei saada. Monesti tekijät kertovat miten asioita pitäisi kehittää /korjata mutta yleisesti ottaen on "liian kiire nyt" tai työntekijät eivät yleisesti ottaen johdon mukaan tiedä mitä tekevät.Jarppa kirjoitti: loka 3, 2020, 21.33 No ainakin mulle on selvää, jos minun työni joku tekee yhtä hyvin ja halvemmalla, on minun mietittävä miksi näin on.
Ja tuo on siis tietokoneen näpyttelyhommien ja toimistossa tapahtuvien toiminnan kehittämispalaverien ulkopuolella todella todella yleistä. Ennemminkin normi kuin poikkeus.
-
tohtorismies
- kylkeenpotkija
Ammattiyhdistysliike
Nämä mielipiteeni siis kirjoitin ihan puhtaasti tähän olettamukseen että miksi se työelämä on tehotonta. Kyllä se enemmän suomen kilpailukyvyn puute muodostuu huonosta organisoinnista/johtamisesta sekä jumalattomasta verotuksesta kaikessa kuin patalaiskoista työmiehistä vaikka toki niitäkin porukkaan mahtuu.
Muistaakseni palkkakulut paperi puolella ovat noin 6-7% luokkaa kokonaiskuluista, loput muodostuvat kuljetuskuluista,materiaalikuluista sekä verotuksesta.
Tottakai suomen kilpailukykyä voidaan nostaa ihan helvetisti poistamalla ay-liike kokonaan, yleissitovat tessit pois kaikki ja polkemalla hinnat alemmassa kuin Kiinassa. Niinhän Kiinakin tekee jo nykyisin kun Kiinalainen työvoima on liian kallista. Käyttämällä pohjoiskorealaista työvoimaa yms.
Varmasti saadaan suomen vienti nousuun niin. Jos näitä ääripäiden hakuja nyt välttämättä halutaan tehdä.
Poletaan vaan pkorean hnnat niin johan niitä töitä riittää!!!
Muistaakseni palkkakulut paperi puolella ovat noin 6-7% luokkaa kokonaiskuluista, loput muodostuvat kuljetuskuluista,materiaalikuluista sekä verotuksesta.
Tottakai suomen kilpailukykyä voidaan nostaa ihan helvetisti poistamalla ay-liike kokonaan, yleissitovat tessit pois kaikki ja polkemalla hinnat alemmassa kuin Kiinassa. Niinhän Kiinakin tekee jo nykyisin kun Kiinalainen työvoima on liian kallista. Käyttämällä pohjoiskorealaista työvoimaa yms.
Varmasti saadaan suomen vienti nousuun niin. Jos näitä ääripäiden hakuja nyt välttämättä halutaan tehdä.
Poletaan vaan pkorean hnnat niin johan niitä töitä riittää!!!
-
Andy
- etupotkija
- Lauteille: Tammikuu 2005
- Aiheet: 686
- Etulaji: Potkunyrkkeily
- Takalajit: Karate, ju-jutsu
Ammattiyhdistysliike
Tässähän on nyt kyse siitä, että joku muu työntekijä on valmis tekemään samat hommat halvemmalla ja samalla tuloksella. Niillä samoilla koneilla.tohtorismies kirjoitti: loka 4, 2020, 10.14Nämähän eivät yleisesti ottaen ole työntekijän käsissä jos konekanta on huono ja tulosta ei saada. Monesti tekijät kertovat miten asioita pitäisi kehittää /korjata mutta yleisesti ottaen on "liian kiire nyt" tai työntekijät eivät yleisesti ottaen johdon mukaan tiedä mitä tekevät.Jarppa kirjoitti: loka 3, 2020, 21.33 No ainakin mulle on selvää, jos minun työni joku tekee yhtä hyvin ja halvemmalla, on minun mietittävä miksi näin on.
Antti Sariola
www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/
You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
-
tohtorismies
- kylkeenpotkija
Ammattiyhdistysliike
Ei muuten ole kun irrotit lauseen kontekstista.Andy kirjoitti: loka 4, 2020, 14.58Tässähän on nyt kyse siitä, että joku muu työntekijä on valmis tekemään samat hommat halvemmalla ja samalla tuloksella. Niillä samoilla koneilla.tohtorismies kirjoitti: loka 4, 2020, 10.14Nämähän eivät yleisesti ottaen ole työntekijän käsissä jos konekanta on huono ja tulosta ei saada. Monesti tekijät kertovat miten asioita pitäisi kehittää /korjata mutta yleisesti ottaen on "liian kiire nyt" tai työntekijät eivät yleisesti ottaen johdon mukaan tiedä mitä tekevät.Jarppa kirjoitti: loka 3, 2020, 21.33 No ainakin mulle on selvää, jos minun työni joku tekee yhtä hyvin ja halvemmalla, on minun mietittävä miksi näin on.
Ja konekantahan ei ole sama jokaisessa tehtaassa, eikä edellä mainittujen muiden asioiden hinnat. Esimerkiksi kuljetuskustannukset ovat totaalisen eri planeetalta muissa maissa jotka muodostavat melkoisen leijonanosan materiaalien sekä valmiin tuotteen kuljettamisesta.
-
Andy
- etupotkija
Ammattiyhdistysliike
Siitähän tässä nyt puhutaan, että työntekijä A on valmis tekemään 10 € tuntipalkalla samat hommat joita työntekijä B tekee 12 € tuntipalkalla.
Tai jos tällaista tilannetta ei ole, niin mikä on ongelma?
Tai jos tällaista tilannetta ei ole, niin mikä on ongelma?
Antti Sariola
-
tohtorismies
- kylkeenpotkija
Ammattiyhdistysliike
Ei mikään. Ei yhdellä tiellä mikään.
-
Lasse Candé
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2007
- Aiheet: 214
Ammattiyhdistysliike
Jarppa kirjoitti: loka 3, 2020, 21.33Millä tavalla tuo ei ole fakta? Eikö minun kohdalla oikeutettu palkka olekaan se mitä asiakas suostuu maksamaan?Lasse Candé kirjoitti: loka 3, 2020, 13.40Tämä ei tosin ole mikään fakta vaan pelkkä julistus omasta kapitalistisesta ajattelutavasta.Andy kirjoitti: loka 2, 2020, 12.03 Oikeutettu palkka on halvin hinta, jolla joku suostuu työn tekemään. Samoin maitopurkin oikeutettu hinta on halvin hinta, jolla joku suostuu sen myymään.
Tuo ei ole fakta sillä tavalla, että että siinä puhutaan siitä mikä on oikeutettua. Tällaiset kysymykset ovat harvemmin faktatasoisia ja sen sijaan mielipidekysymyksiä. Millä ihmeen tavalla tuo muka olisi fakta ja mistä voin täten tarkistaa sen oikeellisuuden?
En tiedä sinun tilanteestasi yhtään mitään. Niiltä osin kuin se on tälle keskustelulle oleellinen, ehkä osaat avata sitä.
One, Two, TEN!
HA-HA-HA-(…)-HA-HA.
Keep the change, ya filthy animal!
Lassen treenituumailuja fiiliksen mukaan
HA-HA-HA-(…)-HA-HA.
Keep the change, ya filthy animal!
Lassen treenituumailuja fiiliksen mukaan
-
Andy
- etupotkija
Ammattiyhdistysliike
En ole koskaan kuullut kenenkään pitävän vääryytenä ja pahuutena sitä, jos kauppias A myy maitopurkkeja 1 € hintaan ja kauppias B rupeaa myymään niitä 90 c hintaan. Päinvastoin kauppias B saa reilun miehen maineen, kun tekee niin hyvän tarjouksen.
En myöskään ole kuullut kenenkään paheksuvan asiointia kaupassa B ja pitävän asiakasta riistäjänä. Päinvastoin henkilöä joka ostaa kalliimmalla pidetään yleisesti hieman yksinkertaisena.
Siksi mielestäni voidaan sanoa faktana, että halvemman tarjouksen tekeminen ja sen hyväksyminen ovat yhteiskunnassamme yleisesti oikeutettuina pidettyjä tekoja.
Tässä on siis oletuksena, että se maito on molemmissa kaupoissa samanlaista.
En myöskään ole kuullut kenenkään paheksuvan asiointia kaupassa B ja pitävän asiakasta riistäjänä. Päinvastoin henkilöä joka ostaa kalliimmalla pidetään yleisesti hieman yksinkertaisena.
Siksi mielestäni voidaan sanoa faktana, että halvemman tarjouksen tekeminen ja sen hyväksyminen ovat yhteiskunnassamme yleisesti oikeutettuina pidettyjä tekoja.
Tässä on siis oletuksena, että se maito on molemmissa kaupoissa samanlaista.
Antti Sariola
-
Jarppa
- etupotkija
- Lauteille: Heinäkuu 2005
- Aiheet: 60
Ammattiyhdistysliike
Tilanteeni on osin lienee sama kuin tyypillisesti yrittäjillä, eli palkkani on hyvin kiinteästi sidoksissa hintaan millä palveluitani myyn. Eikö se ole oikeutettua?Lasse Candé kirjoitti: loka 4, 2020, 20.17 Tuo ei ole fakta sillä tavalla, että että siinä puhutaan siitä mikä on oikeutettua. Tällaiset kysymykset ovat harvemmin faktatasoisia ja sen sijaan mielipidekysymyksiä. Millä ihmeen tavalla tuo muka olisi fakta ja mistä voin täten tarkistaa sen oikeellisuuden?
En tiedä sinun tilanteestasi yhtään mitään. Niiltä osin kuin se on tälle keskustelulle oleellinen, ehkä osaat avata sitä.
-
tohtorismies
- kylkeenpotkija
Ammattiyhdistysliike
Niin. Tässä ollaan [mention]Jarppa[/mention] samaa mieltä. Mutta sehän on selvä ettet sinä myy työtäsi persnetolla eteenpäin. Ja voit siihen itse vaikuttaa.
Sitähän minä tässä yritin [mention]Andy[/mention] kertoa että taasen normaali suorittavan työn tekijä kun ei voi sanella palkkaansa. Ilmeisesti olet Andy käyttämäsi logiikan mukaan kovan linjan kapitaliati ja toivot että palkanalennukset tulevat normiksi? Olet ilmeisesti halukas myös laskemaan oman palkkasi niin että saat maksimissaan 100e pakollisten menojen jälkeen elämiseen?
Sitähän minä tässä yritin [mention]Andy[/mention] kertoa että taasen normaali suorittavan työn tekijä kun ei voi sanella palkkaansa. Ilmeisesti olet Andy käyttämäsi logiikan mukaan kovan linjan kapitaliati ja toivot että palkanalennukset tulevat normiksi? Olet ilmeisesti halukas myös laskemaan oman palkkasi niin että saat maksimissaan 100e pakollisten menojen jälkeen elämiseen?
Seuraajat