Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Karaten muuttuminen

Japanilaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Kuvake
kenttiensankari
päähänpotkija
Lauteille: Toukokuu 2005
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Thainyrkkeily, Vapaaottelu, BJJ, Karate

Viesti kenttiensankari »

kattikukkula kirjoitti: Oisit nyt ottanut yhteyttä, olisin sut juna-asemalta tms. noutanut. Olispa testattu "kisaorganisaation joustavuutta". :lol: Ja eiköhän sarjoihinkin olisi mahtunut. Kisat olivat tänä vuonna noin puolta pienemmät (osanottajamäärän perusteella) kuin viimevuotiset kisat.
Jos minä ensi vuonna kokeilen kepillä jäätä :) Täällä puolella ei ole edes ollut mitään kisoja, juuri sen vuoksi tekikin mieli osallistua kokusain kisoihin. Pääsin tosin muutaman kerran matsailemaan kun leireillä ja treeneissä olin vapaaehtoisena uhrina Japaniin lähtijöiden sparrikaverina.

Sieltä renshinkanin puolelta. Tapaus on toivottavasti yksittäistapaus, jossa nuori harrastaja avautui ja kertoi, että "tää jakautuminen on ihan p***seestä, kun sitäjasitä oli senjasen seuran peejiin toimesta kielletty pitämästä mitään yhteyttä tähän kyseiseen nuoreen harrastajaan."
Eiköhän tuo ole sitten yksittäistapaus, missään leireillä tai seurassani ei olla otettu mitään tuollaista esille. Tai sitten vain on ollut ilmapiiri sen verran tiukka että jollain puheenjohtajalla on keittänyt yli. Ihmisiä kait karatekatkin on.
"Tärkeintä ei ole voitto, vaan jalo kilpa" - Eräs häviäjä
Kuvake
TimoS
etupotkija
Lauteille: Tammikuu 2005
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate

Viesti TimoS »

injunjack kirjoitti: sama juttu Kenttis, ens vuonna jos haluat tulla kisoihin ja jos ne on taas Lepuskissa
Jos en ihan väärin muista, niin ovat
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Lauteille: Helmikuu 2005

Viesti Jussi Häkkinen »

JL kirjoitti: "Liitto" on sen jäsenseurat. Kilpailutoiminnan avulla laji kuin laji saa enemmän julkisuutta ja sen myötä helpommin uusia harrastajia. Laajemmalla harrastajamäärällä koko lajin kehittyminen ja säilyminen on varmasti todennäköisempää. Myös perinteinen karate hyötyy tästä.
Ei, koska seuroihin hakeutuvat kisahenkiset pässikät, joiden asenne ja kärsivällisyys ei riitä treenaamaan muuta.

Kun karaten julkikuva on skintouch-kickboxing, sitä hakevat ihmiset hakeutuvat karateseuroihin. Kiitos kilpailijoille ja liitolle tästä.

Tuo mainittu koulutus pätee myös sovellettavaksi perinteisen karaten opettamiseen.
Mistäs tiedät? Oletko koskaan treenannut perinteistä okinawalaista karatea? Tai edes nähnyt sitä?

Siinä on jo mukana perinteisiä harjoitusmetodeja sen verran, ettei tarvitse sovellella.

Ei välttämättä kaikilta harjoitteiltaan, mutta opettamisen perusteet, harjoittelijoiden iän tms ominaisuuksien huomioiminen opetuksen suunnittelussa, fyysisen harjoittelun perusteiden ymmärtäminen jne ovat täysin hyödynnettävissä myös perinteisessä karatessa.
Nuo asiat eivät ole isoja juttuja ja ne oppii myös muualta helposti. Muutaman illan lueskelu riittää.

Vai niin. Oma mielenkiintoni on (ottelu)kilpakaratessa mutta silti kunnioitan myös muiden, muihin karaten osa-alueisiin perehtyneiden tekemää työtä lajin parissa.
Minä en kunnioita kilpailu"karaten" ajureita ja heidän myyräntyötään.

Mikäli ihan oikeasti koet olevasi kykeneväinen vaikuttamaan karatessa positiivisella tavalla ja lajin kannalta merkittävämmin kuin foorumilla niin 17.12 on Karateliiton vuosikokous Helsingin Pasilassa SUL:in talossa. Olet varmasti tervetullut sinne esittämään omia ajatuksiasi perinteisen karaten huomioimiseksi vaikket liiton jäsen vielä olisikaan.
Vaikutan jo. Lisäksi edustan eri lajia kuin mitä liitto edustaa (ts. okinawalainen karate vs. moderni hömpänpömppä), joten minulla ei ole mitään halua tuoda mitään positiivista "vihollisleirin" suuntaan. Oma yhdistyksemme toimii toivottavalla ja vähintäänkin riittävällä tavalla, lisäksi sen yhteydet lajin juurille ovat vertaansa vailla.

Mitä kahviin tulee, teillä tuskin on barista paikalla. Pakkaan olemaan nirso kahvini ja karateni suhteen.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
injunjack
kylkeenpotkija
Lauteille: Heinäkuu 2005
Etulaji: Seibukania - perkele

Viesti injunjack »

Voe herranjumala Häkkinen :?

osta jo isompi pipo.

:evil: Jack
Kuvake
Mika
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2004
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang

Viesti Mika »

Jussi Häkkinen kirjoitti: Ei, koska seuroihin hakeutuvat kisahenkiset pässikät, joiden asenne ja kärsivällisyys ei riitä treenaamaan muuta.
Jussi. Ei näitä enää, kiitos.
Lisäksi edustan eri lajia kuin mitä liitto edustaa (ts. okinawalainen karate vs. moderni hömpänpömppä)--
Jussi. Oikeasti. Antaa nyt jo olla. Tunteitaan voi purkaa jossakin muualla, Potku ei ole oikea paikka siihen.

Kiitämme ymmärtämisestä. :bow:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija

Viesti Jussi Häkkinen »

OK. Liiton kritiikitön propaganda siis sallittu, sen kritisointi kielletty.

Check. Ovathan he virallisia karaten edustajia Suomessa.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
TimoS
etupotkija
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate

Viesti TimoS »

Jussi hei, elä ja anna toistenkin elää...
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
Mika
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2004
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang

Viesti Mika »

Jussi Häkkinen kirjoitti: OK. Liiton kritiikitön propaganda siis sallittu, sen kritisointi kielletty.
Propaganda? :D

Kritisointi? Olet kaukana siitä tällä hetkellä. Jos yleistät - minkä tahansa lajin - harrastajat "kisahenkisiksi pässiköiksi, joiden asenne ja kärsivällisyys ei riitä treenaamaan muuta", sodit aika montaakin keskustelusääntöä vastaan.

"ts. okinawalainen karate vs. moderni hömpänpömppä"

Hömpänpömppä? Jos pidät tätä asiallisena keskusteluna, kehotamme miettimään uudelleen keskustelusääntöjä.

Tiedämme että anteeksipyyntö on liikaa vaadittu, mutta tämä hyökkäävä ja riitaa hakeva linjasi tämän nimenomaisen asian suhteen ei saa enää jatkua täällä. Alueen moderaattori ottaa sinuun yhteyttä parhaillaan.

Kritisoida saa, mutta se pitää tehdä asiallisesti.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija

Viesti Jussi Häkkinen »

injunjack kirjoitti: Voe herranjumala Häkkinen :?

osta jo isompi pipo.

Minulla on jo markkinoiden suurin. Sekin on kireä, koska minulla - kuten varmaan oletkin huomannut - on runsaasti kusta päässä ja olen ilkeä, huono ihminen joka pyrkii valehtelemaan ja puhumaan roskaa minkä ehtii.

Pahoitteluni kaikille, joita suora kommentointitapani on ehkä loukannut. Pyrin pysymään yleisimmissä aiheissa tästä eteenpäin ja harkitsen myös, etten kommentoisi karatehistoriaa, -liittopolitiikkaa, -kehitystä, -tekniikkaa tai muita vastaavia räjähdysherkkiä (ainakin jos minä niihin kommentoin) koskevia aiheita jatkossa lainkaan. Oletettavasti kun kaikki karatekat tietävät jo kaiken mitä voisin antaa ja siitä vähästä mitä he eivät tiedä syntyy helposti riita ja kina.

Koska karatekeskustelu on minulle kuitenkin rakas asia, voisimme jatkossa ehkä kokeilla seuraavia aiheita:

- Karatepuku: Nauhavyötäröllä vai kuminauhalla?

- Kynsien esteettisin pituus karateharjoittelua ajatellen?

- Hiuslaitteen kiinnittämiseen käytettävän nauhan materiaali ja väri?

- Karatedojon seinän optimaalinen sävy?

- Parhaat purukumit hengenhajun poistamiseen ennen harjoituksia?

Jne. Näistäkin varmasti löytyy keskusteltavaa. Näissä on lisäksi hyvin vaikea eksyä vahvan perinteisiin sfääreihin (ensimmäinen on hieman riskaabeli kyllä), joten harva loukkaantuisi vakavasti.
Jussi Häkkinen

Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Lauteille: Kesäkuu 2005

Viesti sivarinlötkö »

:lol:

=D>
Kuvake
injunjack
kylkeenpotkija
Lauteille: Heinäkuu 2005
Etulaji: Seibukania - perkele

Viesti injunjack »

Jussi Häkkinen kirjoitti:
injunjack kirjoitti:Voe herranjumala Häkkinen :?

osta jo isompi pipo.

Minulla on jo markkinoiden suurin. Sekin on kireä, koska minulla - kuten varmaan oletkin huomannut - on runsaasti kusta päässä ja olen ilkeä, huono ihminen joka pyrkii valehtelemaan ja puhumaan roskaa minkä ehtii.
Jussi

voin olla syntipukkisi jos haluat. Huomaa etten ole sanonut noita asioita joita itsestäsi totesit.

Tiedät paljon asioita joista minä en tiedä hölkäsen pöläystä, sekä varmasti osaat myös asioita joista minulla ei ole hajuakaan. Olen kirjoituksistasi oppinut paljon, ja historia on aina kiinnostavaa.

Karaten eri muotoihin ja tyylisuuntiin kohdistuva kritiikkisi on joskus, sanoisinko, angstista. Voisin jopa ehdottaa laajakulmaobjektiivin hankkimista siihen katselulaitteeseen jonka läpi tätä (karaten)maailmaa katselet. Olet löytänyt itsellesi sen omimman. Hyvä. Älä kuitenkaan dissaa - nonsoleeraa muita jotka löytävät onnensa muualta. Sen käsityksen valitettavasti teksteistäsi usein saa.

Minun osaltani/puolestani tämä keskustelu voi loppua tähän.

Kaikesta huolimatta Hyvää Viikonloppua.

Jack

Mod.edit (Yamazu): tagi kunnostettu...
Kuvake
Andy
etupotkija
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu

Viesti Andy »

Vaikka jussin kielenkäyttö oli minustakin ylimitoitettua, niin kyllä Suomen Karateliitto saa paljolti syyttää itseään siitä, että se herättää närää useammissakin piireissä. Budo-Expressin alasajo EM-kisojen talousvaikeuksien takia, päävalmentajan eroamisjupakka, se poronpurijakirje jne. eivät heti unohdu. :?
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija

Viesti Jussi Häkkinen »

injunjack kirjoitti: Tiedät paljon asioita joista minä en tiedä hölkäsen pöläystä, sekä varmasti osaat myös asioita joista minulla ei ole hajuakaan. Olen kirjoituksistasi oppinut paljon, ja historia on aina kiinnostavaa.
Minähän sanoin olevani pahoillani.

Karatemaailmaa katson laajakulmaobjektiivilla aina. Siitä nuo aiemmatkin johtuvat. Jos katsoisin kapeasti, se ei ehkä kykenisi ärsyttämään.

Vanhuus tulee näemmä karulla hinnalla. Nykyisin jopa nettikeskustelut pystyvät ärsyttämään minua. Ennen minua ei ärsyttänyt - toisaalta, eipä myöskään ilahduttanut - oikein mikään.
Jussi Häkkinen

Jopo
kylkeenpotkija
Lauteille: Lokakuu 2005

Viesti Jopo »

Jussi Häkkinen kirjoitti: Vanhuus tulee näemmä karulla hinnalla. Nykyisin jopa nettikeskustelut pystyvät ärsyttämään minua. Ennen minua ei ärsyttänyt - toisaalta, eipä myöskään ilahduttanut - oikein mikään.
Ennen ei ollut nettiä! :lol:
” Liiasta nestetankkauksesta seuraa ainoastaan se, että paska lentää keihästä kauemmaksi.”
Rädyn ohje kaikille urheilijoille
Kuvake
Nelson
kylkeenpotkija
Lauteille: Maaliskuu 2005

Viesti Nelson »

Omasta mielestäni joka lajille pitää kyllä löytää paikkansa täältäkin maan päältä. Niin kauan kuin harrastajat ovat tyytyväisiä niin minusta ongelmaa ei ole.

Jussille,
olisiko se moderni karate kuinka hanurista tahansa niin minusta kuitenkin parhaiten voit vaikuttaa yksinkertaisesti kertomalla siitä wanhasta karatesta ja ehkä yrittää tuoda sitä enemmän esille. (Ja minusta olet ainakin forumeilla aika paljon tuonutkin sitä esille.) Sitten kun ihmiset tietävät molemmista niin ne voivat valita. Jos he valitsevat modernin karaten niin se pitäisi hyväksyä. Jokainen tyylillään.

Jos yhtään lohduttaa se, että ihmisten käsitys karatesta nykypäivänä on lähinnä kilpakaratesta saatu kuva, niin ei se jujutsun sekamelskakaan sen parempi ole. Jujutsu nimellä kulkee vaikka mitä. Ja sen lisäksi vielä jujutsua opetetaan vaikka millä ihme nimillä(esim aikido). Itse en ainakaan koe asiaa stressaavana enkä ymmärrä miksi pitäisi. Ainoastaan itseäni kiinnostaa se mitä itse treenaan. Bonuksena on kiva jos olisi treenikavereitakin. Itse en henkilökohtaisesti ymmärrä ketä on varpaillesi niin pahasti astunut.

Seuraajat

HannuL
Lasse Candé
Kuvake
Lasse J
Kuvake
TimoS