Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle.
Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Osaan kuperkeikat eteen ja taakse ja tiikerinä ja sitä rataa, kärrynpyörän, käsilläseisonnan seinää vasten ja skin-the-catin eli neulansilmän renkailla. Ja osaan kiivetä vähän matkaa köyttä ylöspäin, tehdä sellaisen voltin alkeisversion (eli siis hypätään ponkkarista ja laskeutuminen tehdään suorin vartaloin selälleen) ja jotain alkeispuomiliikkeitä. Siinä se EDIT: niin, ja surkeasti romahtamalla käsilläseisonnan, josta kuperkeikan.
EDIT2: ai niin, osaanhan mää päälläseisonnan ja talon.
Jotkut ne on syntyjään lähempänä apinaa kuin toiset Kuperkeikat menee eteen, taakse ja sivuttain mutta niitä nyt onkin reenattu kohtuullisesti. Kärrynpyörä menee erittäin huonosti ja vain toiselle puolelle, tämä useamman tunnin harjoittelun tuloksena.
(Koska olen taidoka) ...Osaan seistä päälläni, tehdä hyviä kuperkeikkoja eteen taakse, kärrynpyöriä käsillä ja ilman; niskahypyn, päähypyn ja puolivoltin; vapaasti seisovaa käsilläseisontaa on tullut parhaimmillaan noin viisi sekuntia, sillassa tai siltakaadossa jne. ei ole ongelmaa ja juoksuaskelien kanssa saan menemään oikeinkin lennokkaan perhosvoltin.
(Ei puhuta siitä taaksepäinvoltista, jonka aina opin ja sitten unohdan...)
Ja ei, en ole trikkaaja vaan miellän nuo kaikki lajiani tukeviksi ja siihen kuuluviksi liikkeiksi, (koska olen taidoka...) joiden osaamisesta on vain hyötyä!
Ville-Pekka Turpeinen
"If your unsoku is good, you can never be touched." -Kozo Kitamura, taido 8. dan hanshi, Suomen taidoliiton kesäleiri 2012
"Kun olet kiillottanut tekniikkasi ja saavuttanut liikkeiden vapauden, saat luonnostaan ihmeelliset voimat." -Musashi Miyamoto, Go Rin no Sho, Tulen rulla
Fightsportin numerossa 4/2009 pari kovasti kunnioittamaani kamppailijaa, eli Marko Helén ja Mikko Allinniemi kertovat voimistelun yhdistämisestään kamppailuhommiin. En saanut tätä alla olevaa sivua aukeamaan jostain syystä nyt, mutta artikkelin otsikko oli "Voimistelu kehittää monipuolisesti" ja sivulta 72 eteenpäin.
Itse olen aina Suomessa poiketessani koittanut (huonolla menestyksellä) kulkea heidän esimerkkinsä innoittamana näissä mainioissa Tampereen Sisun aikusten ryhmissä:
Suosittelen! Mukavia ja asiantuntevia ohjaajia (itselle osunut välillä mm. eräs Iranilainen painipohjainen voimistelijasälli ohjaajaksi), loistavat tilat ja mielestäni kyllä hintansa väärtejä kursseja.
Koulussa olisi saanut olla enemmänkin. Harvoin oli telinevoimistelua tai muuta vastaavaa meillä liikunnassa.
Kärrynpyörän olen osannut naperosta asti kun isä tämän minulle opetti jollain tavalla. Jalat suorana saan tehtyä, myös yhdellä kädellä ja pienellä hypyllä/kierteellä
Kuperkeikankin osaan! Jopa takaperin. Missä on aplodit?
Voltteja en saa paikoiltani maasta, ei ponnistusvoima riitä sellaiseen. Trampoliinilla toki nuo saa tehtyä, mutta kukapa ei
Käsillä seisontaa tykkäsin lapsena tehdä mutta en silloinkaan saanut kun parhaimmillani 10 sekuntia. Nyt onnistuu yleensä 1-3 sekunnin verran...
There is no peace, no release, no cure for this disease
Disturbed kirjoitti:
Voltteja en saa paikoiltani maasta, ei ponnistusvoima riitä sellaiseen. Trampoliinilla toki nuo saa tehtyä, mutta kukapa ei
Ei siihen ihan mahdotonta ponnistusvoimaa tarvita, kerän oikea-aikainen... öö, keriminen (?) on huomattavasti tärkeämpää. Vaikka itselläni on hiukan keskimääräistä parempi ponnistus, saan ns. bäksyn tehtyä pienemmälläkin ponnistuksella koska saan kerän pyörimään ja aukeamaan tarpeeksi nopeasti. Mutta mikäpä minä olen sanomaan kun taas olen ko. liikkeen kadottanut jonnekin lihasmuistini uumeniin... Niin, ja taaksepäinvolttipotkulla ei osu vastustajaan jos hyppää metrin korkeudelle
Haluaisin myös täydentää Mikan kysymystä voimisteluliikkeiden harjoittelusta sillä, minkä vuoksi harjoittelette osaamianne liikkeitä? Kuinka niitä myös harjoittelette? Oman lajini näkökulma kun niitä huomattavasti korostaa sekä oikean suoritustavan merkitystä sekä niiden roolia lajissa.
edit: tekstiin vahingossa tullut hymiö poistettu. Voiko yksittäisiä hymiöitä ottaa pois käytöstä? Nyt sana p o m p p u tuottaa hymiön
Ville-Pekka Turpeinen
"If your unsoku is good, you can never be touched." -Kozo Kitamura, taido 8. dan hanshi, Suomen taidoliiton kesäleiri 2012
"Kun olet kiillottanut tekniikkasi ja saavuttanut liikkeiden vapauden, saat luonnostaan ihmeelliset voimat." -Musashi Miyamoto, Go Rin no Sho, Tulen rulla
Oon viime aikoina intoillut tuosta progressive calisthenics-suuntauksesta. Se, joka väittää ettei kehonpainolla saa lisättyä voimaa, on ollut hukassa viimeiset kaksi vuotta...
Mielestäni kehonpainoharjoittelu sopii Taidon liikekieleen oheisharjoitteluna peruspunttitreeniä paremmin asentoaistin ja dynaamisen liikkeen näkökulmasta. Itsehän pystyn tosin hädin tuskin punnertamaan, varsinkin kun olkapään rasitusvamma on pistänyt yläkroppatreenin tauolle.
Onko kehonpainolla harjoittelemisesta olemassa vielä omaa ketjua?
Ville-Pekka Turpeinen
"If your unsoku is good, you can never be touched." -Kozo Kitamura, taido 8. dan hanshi, Suomen taidoliiton kesäleiri 2012
"Kun olet kiillottanut tekniikkasi ja saavuttanut liikkeiden vapauden, saat luonnostaan ihmeelliset voimat." -Musashi Miyamoto, Go Rin no Sho, Tulen rulla
jotta huonokuntoinen ihminen(ihminen joka vetää alle 40-50 leukaa ja dippiä) saa tehtyä edes joitain näitä kehonpainoliikeitä
(näissä liikeissähän on etu jos jalat on narut)
täytyy ensin saada voimaa ja kestävyyttä yläkehoon ja keskivartaloon ja se on helpointa hankia talja leuanvedoilla, dippilaiteella, tai kevike leuanveto/dippi laiteessa
kylkiin saa voimaa erinlaisilla keskivartalon ojenuksilla/koukistuksilla/ jalkojenostoilla sormiin puolapuissaroikuen käyttäen nilkkapainoja
eli tie noihin kehonpaino likeisiin menee painoharjoitelun/avustajankanssa tehtyjen kehonpainoliikeiten avulla avustaja siis keventää esim etunojapuneruksissa tai rankentaa suoritusta sekä käyttäen vastuskuminauhoja kevenykseen ja rankenukseen
itse esimerkiksi teen ajoitain 10 sarjoja hartiapuneruksissa mini nojapuilla ja se ei onistuis ilman leuanvetotangosta hartioihin tulevia compactfit.com kuminauhoja
niinkuin eräs kova kampailija yhdessä potkuviestissään kirjoitti "kaikea sopivasti vapaitapainoja eli painonostolikeitä kehonpainoa lisäpainoin/ilman ja kahvakuulia"
hänellä ei olut kirjoitus virheitä mulla on
kovat kundit ovat jopa parempia kirjoitamaannkin kuin vähemmän kovat:-)
itse olen suosinut aina aluksi 30-70 leuanvedon sarjaa pudotusmenetelmällä aloitaen 80kg itsehän painan 90kg joten tietysti kyseessä on ylätalja ja heti perään dippi
kevikelaiteella onnhelppotehdä 30kg kevikeellä niin monta leukaa kuin tulee ja perään heti sammäärä dippejä
lisätä kevikettä ja jatkaa kunnes 30-70 leukaa + 30-70 dippiä on tehty
jos on vikaa olkapäissä on ne olkapäät saatavakestämään ensin aerbista rasitusta ja vasta sitten voimakasta rasitusta
varovainen täytyy olla joka kerta vähän enemmän toistoja ja välipäivinä soutaessa ja uidessa kunnellaan onko tullut kipuja