Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Voimistelu

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit: 97984
Lauteille: Joulukuu 2004
Aiheet: 2841
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Höntsäily
Sivulajit: Miksologia
Takalajit: Tanglang

Voimistelu

Viesti Mika »

Hä? Miten tästä ei ole aihetta vielä? :D Tai sitten evotin enkä löytänyt...

Oli miten oli, tässä on 2-vuotias, jolla on hyvä ote.

[video][/video]

Millaisia voimisteluliikkeitä itse harjoittelette?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

"Ei muuta kuin ei anna periksi, huumori yllä, ja ei kun lisää tårta på tårta housuun"

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit: 19644
Lauteille: Tammikuu 2005
Aiheet: 687
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu

Voimistelu

Viesti Andy »

Minä osaan kuperkeikan.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004
Aiheet: 231

Voimistelu

Viesti Elina »

Osaan kuperkeikat eteen ja taakse ja tiikerinä ja sitä rataa, kärrynpyörän, käsilläseisonnan seinää vasten ja skin-the-catin eli neulansilmän renkailla. Ja osaan kiivetä vähän matkaa köyttä ylöspäin, tehdä sellaisen voltin alkeisversion (eli siis hypätään ponkkarista ja laskeutuminen tehdään suorin vartaloin selälleen) ja jotain alkeispuomiliikkeitä. Siinä se :smt003 EDIT: niin, ja surkeasti romahtamalla käsilläseisonnan, josta kuperkeikan.

EDIT2: ai niin, osaanhan mää päälläseisonnan ja talon.
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005
Aiheet: 51

Voimistelu

Viesti sivarinlötkö »

Jotkut ne on syntyjään lähempänä apinaa kuin toiset ;) Kuperkeikat menee eteen, taakse ja sivuttain mutta niitä nyt onkin reenattu kohtuullisesti. Kärrynpyörä menee erittäin huonosti ja vain toiselle puolelle, tämä useamman tunnin harjoittelun tuloksena.

Koska pelataan pesäpalloa?
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004
Aiheet: 231

Voimistelu

Viesti Elina »

Ei koskaan! Pesäpallo on suoraan itse pirulta!!!
Veepee
kylkeenpotkija
Viestit: 1339
Lauteille: Tammikuu 2014
Aiheet: 16
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taido, Tenshin shōden Katori shintō-ryū
Sivulajit: Tachimura-ha Shuri-Te, 白眉, Shaolin
Takalajit: Judo, moderni taijiquan

Voimistelu

Viesti Veepee »

(Koska olen taidoka) ...Osaan seistä päälläni, tehdä hyviä kuperkeikkoja eteen taakse, kärrynpyöriä käsillä ja ilman; niskahypyn, päähypyn ja puolivoltin; vapaasti seisovaa käsilläseisontaa on tullut parhaimmillaan noin viisi sekuntia, sillassa tai siltakaadossa jne. ei ole ongelmaa ja juoksuaskelien kanssa saan menemään oikeinkin lennokkaan perhosvoltin. :smt003 :smt003

(Ei puhuta siitä taaksepäinvoltista, jonka aina opin ja sitten unohdan...)

Ja ei, en ole trikkaaja vaan miellän nuo kaikki lajiani tukeviksi ja siihen kuuluviksi liikkeiksi, (koska olen taidoka...) joiden osaamisesta on vain hyötyä! brushteeth
Ville-Pekka Turpeinen

"If your unsoku is good, you can never be touched." -Kozo Kitamura, taido 8. dan hanshi, Suomen taidoliiton kesäleiri 2012

"Kun olet kiillottanut tekniikkasi ja saavuttanut liikkeiden vapauden, saat luonnostaan ihmeelliset voimat." -Musashi Miyamoto, Go Rin no Sho, Tulen rulla
Pyjamasankari
etupotkija
Viestit: 1878
Lauteille: Joulukuu 2008
Aiheet: 0

Voimistelu

Viesti Pyjamasankari »

Fightsportin numerossa 4/2009 pari kovasti kunnioittamaani kamppailijaa, eli Marko Helén ja Mikko Allinniemi kertovat voimistelun yhdistämisestään kamppailuhommiin. En saanut tätä alla olevaa sivua aukeamaan jostain syystä nyt, mutta artikkelin otsikko oli "Voimistelu kehittää monipuolisesti" ja sivulta 72 eteenpäin.

http://www.digipaper.fi/fightsport/4985 ... p?pgnumb=7" onclick="window.open(this.href);return false;

Itse olen aina Suomessa poiketessani koittanut (huonolla menestyksellä) kulkea heidän esimerkkinsä innoittamana näissä mainioissa Tampereen Sisun aikusten ryhmissä:

http://www.tampereensisu.fi/telinevoimi ... steryhmat/" onclick="window.open(this.href);return false;

Suosittelen! Mukavia ja asiantuntevia ohjaajia (itselle osunut välillä mm. eräs Iranilainen painipohjainen voimistelijasälli ohjaajaksi), loistavat tilat ja mielestäni kyllä hintansa väärtejä kursseja.
Kuvake
Disturbed
etupotkija
Viestit: 753
Lauteille: Lokakuu 2011
Aiheet: 0
Paikkakunta: Europa

Voimistelu

Viesti Disturbed »

Koulussa olisi saanut olla enemmänkin. Harvoin oli telinevoimistelua tai muuta vastaavaa meillä liikunnassa.

Kärrynpyörän olen osannut naperosta asti kun isä tämän minulle opetti jollain tavalla. Jalat suorana saan tehtyä, myös yhdellä kädellä ja pienellä hypyllä/kierteellä

Kuperkeikankin osaan! Jopa takaperin. Missä on aplodit?

Voltteja en saa paikoiltani maasta, ei ponnistusvoima riitä sellaiseen. Trampoliinilla toki nuo saa tehtyä, mutta kukapa ei

Käsillä seisontaa tykkäsin lapsena tehdä mutta en silloinkaan saanut kun parhaimmillani 10 sekuntia. Nyt onnistuu yleensä 1-3 sekunnin verran...
There is no peace, no release, no cure for this disease
Veepee
kylkeenpotkija
Viestit: 1339
Lauteille: Tammikuu 2014
Aiheet: 16
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taido, Tenshin shōden Katori shintō-ryū
Sivulajit: Tachimura-ha Shuri-Te, 白眉, Shaolin
Takalajit: Judo, moderni taijiquan

Voimistelu

Viesti Veepee »

Disturbed kirjoitti: Voltteja en saa paikoiltani maasta, ei ponnistusvoima riitä sellaiseen. Trampoliinilla toki nuo saa tehtyä, mutta kukapa ei
Ei siihen ihan mahdotonta ponnistusvoimaa tarvita, kerän oikea-aikainen... öö, keriminen (?) on huomattavasti tärkeämpää. :) Vaikka itselläni on hiukan keskimääräistä parempi ponnistus, saan ns. bäksyn tehtyä pienemmälläkin ponnistuksella koska saan kerän pyörimään ja aukeamaan tarpeeksi nopeasti. Mutta mikäpä minä olen sanomaan kun taas olen ko. liikkeen kadottanut jonnekin lihasmuistini uumeniin... Niin, ja taaksepäinvolttipotkulla ei osu vastustajaan jos hyppää metrin korkeudelle :lol:

Haluaisin myös täydentää Mikan kysymystä voimisteluliikkeiden harjoittelusta sillä, minkä vuoksi harjoittelette osaamianne liikkeitä? Kuinka niitä myös harjoittelette? Oman lajini näkökulma kun niitä huomattavasti korostaa sekä oikean suoritustavan merkitystä sekä niiden roolia lajissa.

edit: tekstiin vahingossa tullut hymiö poistettu. Voiko yksittäisiä hymiöitä ottaa pois käytöstä? Nyt sana p o m p p u tuottaa hymiön pomppu
Ville-Pekka Turpeinen

"If your unsoku is good, you can never be touched." -Kozo Kitamura, taido 8. dan hanshi, Suomen taidoliiton kesäleiri 2012

"Kun olet kiillottanut tekniikkasi ja saavuttanut liikkeiden vapauden, saat luonnostaan ihmeelliset voimat." -Musashi Miyamoto, Go Rin no Sho, Tulen rulla
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit: 12402
Lauteille: Kesäkuu 2008
Aiheet: 15

Voimistelu

Viesti Jorge »

sivarinlötkö kirjoitti: Koska pelataan pesäpalloa?
Sitten kun aikakone vie meidät takaisin -30- luvulle.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit: 97984
Lauteille: Joulukuu 2004
Aiheet: 2841
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Höntsäily
Sivulajit: Miksologia
Takalajit: Tanglang

Voimistelu

Viesti Mika »

Tämä on ehkä jo enemmän voimaharjoittelua, mutta eihän tämä ihan puhdas olympiavoimistelu-ketju olekaan.

ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

"Ei muuta kuin ei anna periksi, huumori yllä, ja ei kun lisää tårta på tårta housuun"

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Veepee
kylkeenpotkija
Viestit: 1339
Lauteille: Tammikuu 2014
Aiheet: 16
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taido, Tenshin shōden Katori shintō-ryū
Sivulajit: Tachimura-ha Shuri-Te, 白眉, Shaolin
Takalajit: Judo, moderni taijiquan

Voimistelu

Viesti Veepee »

Oon viime aikoina intoillut tuosta progressive calisthenics-suuntauksesta. :) Se, joka väittää ettei kehonpainolla saa lisättyä voimaa, on ollut hukassa viimeiset kaksi vuotta...

Mielestäni kehonpainoharjoittelu sopii Taidon liikekieleen oheisharjoitteluna peruspunttitreeniä paremmin asentoaistin ja dynaamisen liikkeen näkökulmasta. Itsehän pystyn tosin hädin tuskin punnertamaan, varsinkin kun olkapään rasitusvamma on pistänyt yläkroppatreenin tauolle. :(

Onko kehonpainolla harjoittelemisesta olemassa vielä omaa ketjua?
Ville-Pekka Turpeinen

"If your unsoku is good, you can never be touched." -Kozo Kitamura, taido 8. dan hanshi, Suomen taidoliiton kesäleiri 2012

"Kun olet kiillottanut tekniikkasi ja saavuttanut liikkeiden vapauden, saat luonnostaan ihmeelliset voimat." -Musashi Miyamoto, Go Rin no Sho, Tulen rulla
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit: 97984
Lauteille: Joulukuu 2004
Aiheet: 2841
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Höntsäily
Sivulajit: Miksologia
Takalajit: Tanglang

Voimistelu

Viesti Mika »

Veepee kirjoitti: Onko kehonpainolla harjoittelemisesta olemassa vielä omaa ketjua?
Tällainen olisi. Kirjoittele ihmeessä ja herättele ketjua (tai avaa uusi). :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

"Ei muuta kuin ei anna periksi, huumori yllä, ja ei kun lisää tårta på tårta housuun"

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit: 3462
Lauteille: Maaliskuu 2009
Aiheet: 20

Voimistelu

Viesti obmijoy »

jotta huonokuntoinen ihminen(ihminen joka vetää alle 40-50 leukaa ja dippiä) saa tehtyä edes joitain näitä kehonpainoliikeitä
(näissä liikeissähän on etu jos jalat on narut)
täytyy ensin saada voimaa ja kestävyyttä yläkehoon ja keskivartaloon ja se on helpointa hankia talja leuanvedoilla, dippilaiteella, tai kevike leuanveto/dippi laiteessa
kylkiin saa voimaa erinlaisilla keskivartalon ojenuksilla/koukistuksilla/ jalkojenostoilla sormiin puolapuissaroikuen käyttäen nilkkapainoja

eli tie noihin kehonpaino likeisiin menee painoharjoitelun/avustajankanssa tehtyjen kehonpainoliikeiten avulla avustaja siis keventää esim etunojapuneruksissa tai rankentaa suoritusta sekä käyttäen vastuskuminauhoja kevenykseen ja rankenukseen

itse esimerkiksi teen ajoitain 10 sarjoja hartiapuneruksissa mini nojapuilla ja se ei onistuis ilman leuanvetotangosta hartioihin tulevia compactfit.com kuminauhoja

niinkuin eräs kova kampailija yhdessä potkuviestissään kirjoitti "kaikea sopivasti vapaitapainoja eli painonostolikeitä kehonpainoa lisäpainoin/ilman ja kahvakuulia"

hänellä ei olut kirjoitus virheitä mulla on
kovat kundit ovat jopa parempia kirjoitamaannkin kuin vähemmän kovat:-)
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit: 3462
Lauteille: Maaliskuu 2009
Aiheet: 20

Voimistelu

Viesti obmijoy »

itse olen suosinut aina aluksi 30-70 leuanvedon sarjaa pudotusmenetelmällä aloitaen 80kg itsehän painan 90kg joten tietysti kyseessä on ylätalja ja heti perään dippi
kevikelaiteella onnhelppotehdä 30kg kevikeellä niin monta leukaa kuin tulee ja perään heti sammäärä dippejä
lisätä kevikettä ja jatkaa kunnes 30-70 leukaa + 30-70 dippiä on tehty

jos on vikaa olkapäissä on ne olkapäät saatavakestämään ensin aerbista rasitusta ja vasta sitten voimakasta rasitusta

varovainen täytyy olla joka kerta vähän enemmän toistoja ja välipäivinä soutaessa ja uidessa kunnellaan onko tullut kipuja
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s