Kyllä kyseistä toimintaa harjoitetaan.Kari Aittomäki kirjoitti: ↑maalis 24, 2023, 02.02
Onko täysin mahdoton ajatus muovata perinnekaraten harjoittelusta Harjoittelua, itsearvoisuuden sijaan tavoitehakuista?
Ottaa huomioon liikuntatieteestä saatu info ja veivata samaa lajia mutta.. pyrkien kehittymään, kohti jotakin maalia?
Siis muutakin kuin se wanhamestari-könyää-yhä.
Enkä minä ainakaan parempaa maalia kekkaa kuin tappelusteho.
Mitäs muuta karate on, hä?
Vaikka opetan "perinnekaratea" sotken mukaan matkallani oppimiani sportti- ja finnkaraten juttuja/oppeja/ajatuksia.
Ja sitten vielä yritetään tehdä asioita nykyaikaisen tiedon mukaan. Siis liikuntatieteestä poimittujen ja jopa käytyjen kurssien opeista
saatujen tietojen mukaisesti.
Tavoitteena mulla opettajana on, että oppilaat oppisivat oikeasti puolustamaan itseään, ja jos niikseen tulee, että tilanne eskaloituu tappelukseksi, pärjäämään siinä.
Ajankäytöllisestä tää tietysti tuottaa ongelmia, koska curriculum kuitenkin edellyttää tietynlaista ja edelläkirjoitetun toteuttaminen vähän toisenlaista. Molemmat pitäisi oppia, ja siinä sitten tasapainoillaan narulla.
Josta päästään siihen, että kauas on pitkä matka ja Karatella se on nimenomaan pitkä....
Maali on mulla perimmäisenä ajatuksena sama kuin sulla, Kari.
Historiasta tiedä omalta osaltani tarpeeksi, ja jos kaipaan lisää sitä (not), tiedän mistä kysyä.
Sellasta.