Ole hyvä ja vastaa nopeasti kyselyyn Potkun kehittämisestä. Vastausten perusteella pohdimme keinoja uudistaa Potkua. Kiitos. :)

Käytä päätä

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Ylipotkija: Valvoja

Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Lauteille: Marraskuu 2006
Tykännyt: 6 kertaa
Tykätty: 50 kertaa

Poliisin voimankäyttö

Viesti Kyynikko » loka 10, 2019, 16.49

Tuossa videossa ei ole yhtään thainyrkkeilyottelua koska thainyrkkeilyssä ei saa käyttää pääpuskuja. Minua kiehtoo myös miten Kiinan internetsensuuri vaikuttaa tähän kaikkeen mitenkään? Lisäksi en ole varma huomasitko että mukana oli myös vapaaottelua ameriikan ihmemaasta siihen aikaan jolloin itsekin sitä harrastin ja pääpuskut olivat sallittuja. Vankeinhoidossa ja päihdepuolella työskennelleenä minua aina myös ihmetyttää miten se, että henkilö on riippuvainen subutexista, hampaaton ja painaa neljäkymmentä kiloa tekee hänestä jonkinlaisen taistelukoneen jota ei mm kannata puskea päällä koska sitten päätyy jalkakäytävälle potkittavaksi? Voitko kertoa minulle miksi kaikissa lajeissa joita ole harrastanut opetetaan pääpuskuja? Ellei sinulla ole jotain omaa tyylisuuntaa näissä kaikissa?
Potkulaiset jotka tykkäävät kirjoittajan Kyynikko viestistä:
Lasse Candé
"Ei pidä syyttää peiliä jos nenä on vino." - Nikolai Gogol

Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.

Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Lauteille: Joulukuu 2007
Tykännyt: 487 kertaa
Tykätty: 210 kertaa

Poliisin voimankäyttö

Viesti Lasse Candé » loka 10, 2019, 21.44

Kiehinen kirjoitti:
loka 10, 2019, 15.05
Säästin sen hymiön tähän viestiin, kun arvasin jonkun kuvittelevan päällä puskemisen taidon olevan peräisin nykyajan Englannista jalkapallohuligaanien kehittelemänä :D
Kuka ihme tuollaista kuvittelisi?

Paitsi ilmeisesti sinä itse heti tuon lainaamani jälkeen? :o
You may say that I'm a dreamer
But I'm not

- John Lennon

Lassen treenituumailuja fiiliksen mukaan

Raipe
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Lauteille: Toukokuu 2017
Tykännyt: 0
Tykätty: 1 kerran

Käytä päätä

Viesti Raipe » loka 12, 2019, 17.44

Tuossa mietin, että mistähän se johtuu, jotta pampullakin voi lyödä, ampuakin voi ja koiralla purettaa. Mutta jos poliisi lyö nyrkillä tai päällä niin se on jotenkin "brutaalia" tai jotain??

PetriP
kylkeenpotkija
Lauteille: Toukokuu 2006
Etulaji: Judo
Tykännyt: 25 kertaa
Tykätty: 46 kertaa

Käytä päätä

Viesti PetriP » loka 12, 2019, 19.23

Päällä lyönti rikoo helpommin kuin nyrkki kaksi isoa luunkappaletta törmää niin siinä pehmyt kudokset menee rikki. Teleskooppi härvelillä ei vedellä päähän. aiankaan poliisin toimesta. Ja ampuma-aseeseen turvaudutaa suomessa aikaviimeisenä keinona.

Atticora
munillepotkija
Lauteille: Heinäkuu 2013
Tykännyt: 25 kertaa
Tykätty: 59 kertaa

Käytä päätä

Viesti Atticora » loka 16, 2019, 09.10

Sopii varmaan tänne. Törmäsin tämmöiseen Afrikasta peräisiin olevaan lajiin, josta käytetään nimeä "riesy" tai "testa". Lajissa siis otellaan (tai on oteltu) niin, että hakeudutaan tilanteeseen, jossa voi tehdä pääpuskun. Artikkelin mukaan Dennis Newsome on lajiin jotenkin perehtynyt.

http://malandros-touro.com/testa.html

edit: en tiedä miksi tuo linkki näyttää esikatselussa apteekin mainokselta. Oma selain menee kuitenkin San Diegolaisen salin sivulle, eikä siellä näy mitään mainoksia. Sama juttu Pdf-muodossa on myös tämmöisessä paikassa:

http://invisibleinkgraphics.com/jailhouse/testa.pdf

Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija

Käytä päätä

Viesti Kyynikko » loka 16, 2019, 12.53

Ja mitä Testa-artikkeliin tulee, olen lukenut sen jossain jenkkikamppailulajilehdessä joita lojui aikoinaan Shaolin-dojon odotustilassa :D Jäi mieleen kun oli vähän erilaisempi laji... Tämä siis -90 luvulla :D En ole muualla lajiin törmännyt.

Kuvake
luupää
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Tykännyt: 12 kertaa
Tykätty: 85 kertaa

Käytä päätä

Viesti luupää » loka 16, 2019, 12.59

Älä taas ole tuollainen.

Yksi oikein hyvä tapa käyttää päätä on käyttää sitä pysty- ja normipainissa ikään kuin viidentenä raajana. Hieromalla otsaa tai pään sivua pystyy aiheuttamaan kohtuullisesti kipua ja mm. kääntää vastustajan päätä...joka heikentää jostain syystä otteita tai muuten vaan häiritsee vastaanpyristelyä.

Hyviä maaleja ovat leuka, silmäkulma, nenä...itse asiassa kaikki samat maalit kun varsinaisissa pääpuskuissakin.

:)

Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija

Käytä päätä

Viesti Kyynikko » loka 16, 2019, 14.59

luupää kirjoitti:
loka 16, 2019, 12.59
Älä taas ole tuollainen.

Yksi oikein hyvä tapa käyttää päätä on käyttää sitä pysty- ja normipainissa ikään kuin viidentenä raajana.
Tässä auttaa parin päivän sänki kummasti. Siis päässä. Toki leuassakin, jos sen työntää mattopainissa vastustajan silmäkuoppaan. Semmonen old school-subbarivinkki se. (tietty auttaa jos hiustyyli on öljyinen, käkkärä ja musta kuten arojemme alkuasukkailla)

Ja sovitaanko et sulla ei ole oikeutta määritellä mitä mä olen ja en ole!

Vastaa

Lauteilla

Potkulaisia lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 kurkkijaa