Poliiseille räätälöityä veitsipuolustusta
Veitsiä vastaan toimiminen
Valvoja: Valvoja
-
- ilmaanpotkija
- Lauteille: Huhtikuu 2022
- Etulaji: Kali
-
- valvontakomissio
- Lauteille: Toukokuu 2022
Valvomo: Linkit ja videot tulisi alustaa. Mitä videossa olevaa haluat kommentoida tai nostaa keskusteluun, @Reid?
-
- ilmaanpotkija
- Lauteille: Huhtikuu 2022
- Etulaji: Kali
Sen että tässä tuodaan perusteluja ja tekniikoita veitsiä vastaan toimimisesta.
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Kesäkuu 2008
No eipä niitä hirveästi voi muuten perustella kuin kokemuksen perusteella treenistä/elävästä elämästä.
Semmosta one size fits all ratkaisua kun ei ole. Pääsääntöisesti olisi kummiskin tärkeää olla ottamatta osumaa siitä terästä ja satuttaa sitä vihulaista.
Semmosta one size fits all ratkaisua kun ei ole. Pääsääntöisesti olisi kummiskin tärkeää olla ottamatta osumaa siitä terästä ja satuttaa sitä vihulaista.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Helmikuu 2006
Puhetta riittää, niinku myyntimiehillä aina.
Mua hiukan haittaa että se varsinainen toiminta-hahmotus on aika ahdasta puolietäisyys-kähmää.
Jalkatyö ja tilannemanipulointi on se elementti mistä pitäis lähteä ja juonta kuljettaa. Niinku minusta.
Aivan helevetin monet opastajat keskittyy verrattain perkeleellisen monimutkaiseen tumppumaakarointiin, kun tuola ulkona se jalkatyö ja mutkaton yksinkertaisuus on se juttu.
Omalla kohdallani olen huomannut että silkka kevytjalkaisuus ja kimmoisuus on verrattain ylivoimainen ase ja asenne.
Ja se räjähtävä toimintatriggeri, kun antaa treenatun opin vaan.. rokata. Gabbagabba hey.
Kimppuun vaan.
Treenatkaa fysiikkaa ja jos paukut hiukankaan riittää, nouskaa kehään/tatamille.
Se antaa paukkuja pahaan paikkaan. Kunnon vähäkään tottunut stressiin ja pelkoon ja osumiin ja semmosiin.
Oikeasti.
Puhuminen on sosiaalista hierontaa.
Mua hiukan haittaa että se varsinainen toiminta-hahmotus on aika ahdasta puolietäisyys-kähmää.
Jalkatyö ja tilannemanipulointi on se elementti mistä pitäis lähteä ja juonta kuljettaa. Niinku minusta.
Aivan helevetin monet opastajat keskittyy verrattain perkeleellisen monimutkaiseen tumppumaakarointiin, kun tuola ulkona se jalkatyö ja mutkaton yksinkertaisuus on se juttu.
Omalla kohdallani olen huomannut että silkka kevytjalkaisuus ja kimmoisuus on verrattain ylivoimainen ase ja asenne.
Ja se räjähtävä toimintatriggeri, kun antaa treenatun opin vaan.. rokata. Gabbagabba hey.
Kimppuun vaan.
Treenatkaa fysiikkaa ja jos paukut hiukankaan riittää, nouskaa kehään/tatamille.
Se antaa paukkuja pahaan paikkaan. Kunnon vähäkään tottunut stressiin ja pelkoon ja osumiin ja semmosiin.
Oikeasti.
Puhuminen on sosiaalista hierontaa.
-
- ilmaanpotkija
- Lauteille: Elokuu 2024
- Etulaji: Karate
Karin muutenkin asiallisesta näkemyksestä kiinnittyy huomioni tuohon sanapariin "stressi ja pelko". En itse ole koskaan veistä varsinaisesti kohdannut tositilanteessa, vaikka sellaisen kantajien parissa jonkin verran asioinut ja veitsien esiin ottamisen mahdollisuutta joutunut huomioimaan. Muutoin omista kokemuksistani olen analysoinut, että tuo pelko aiheuttaa paitsi jalkoihin kummaa värinää ja kutinaa, myös lähes loppumattoman paljon aivotyötä ja erilaisten vaihtoehtojen laskelmointia, jotka vievät liiankin helposti puolustajan huomion itse tekemisestä. Siis täysin samaa mieltä siitä, että stressiä ja pelkoa pitää opetella käsittelemään, jos ylipäätään mistään uhkatillanteesta haluaa selvitä.
Ellei sitten ole patologisen peloton...
Ellei sitten ole patologisen peloton...
-
- etupotkija
- Lauteille: Lokakuu 2009
Toi Karin mainitsema puolietäisyyskähmä häiritsee usein muakin ja on aikanaan häirinnyt erityisesti joissakin ase vs. ase jutuissa, joiden drillit tuntui aina pyörivän siinä samalla etäisyydellä.
Sitten esim. Dog Brothers -videot onneksi debunkkas sen aika hyvin kun niissä nähtiin minkälaiseksi ryntäilyksi ja riepotteluksi homma menee kontaktin kanssa - ja jalkojen räjähtävä liike tosiaan todella tärkeä.
Mutta toi video oli mun mielestä ihan hyvä. Edelleen noi pienet asiat tilanteen käynnistymisessä jää helposti vähälle huomiolle.
Sitten esim. Dog Brothers -videot onneksi debunkkas sen aika hyvin kun niissä nähtiin minkälaiseksi ryntäilyksi ja riepotteluksi homma menee kontaktin kanssa - ja jalkojen räjähtävä liike tosiaan todella tärkeä.
Mutta toi video oli mun mielestä ihan hyvä. Edelleen noi pienet asiat tilanteen käynnistymisessä jää helposti vähälle huomiolle.
-
- munillepotkija
- Lauteille: Helmikuu 2009
Tässä tuon veitsiasiantuntija Paulo Rubion haastis
https://www.blackbeltmag.com/disruptor-paulo-gn-rubio
https://www.blackbeltmag.com/disruptor-paulo-gn-rubio
-
- polveenpotkija
- Lauteille: Tammikuu 2010
Jännästi kuuntelisin tässä enempi Karia kuin YouTube-oppituntia. Paulo mainitsee negaation kautta ei-lineaarisen oppimisympärisön kuvatessaan lähestymistapaansa, mutta staattinen jalkatyö jos mikä on minun kirjoissani osa lineaarisen oppimisympäristön piirteitä. Voipi toki olla että huomiot dynaamisista tilanteista suhteessa aikaan ja avaruuteen jäivät Jessen YouTube-kanavan editorin leikkuuhuoneen lattialle...
En tiedä olenko juuri tässä suhteessa jotenkin omituinen, mutta todella paljon mielummin otan matsia pistoolin kanssa kuin veitsen kanssa. Omalla kohdalla pyssyä käytteli kolmekymppinen linnakundi, ja veistä käytteli kahdessa tapauksessa teini-ikäinen kiharatukka.
Tapasin kerran Mario Stallerin joka piti löyhästi tätä artikkelia valoittavan esitelmän, lämmin suositus:
Körner, S., Staller, M. "From system to pedagogy: towards a nonlinear pedagogy of self-defense training in the police and the civilian domain." Security Journal 31, 645–659 (2018). (
https://www.researchgate.net/publicatio ... ian_domain)
En tiedä olenko juuri tässä suhteessa jotenkin omituinen, mutta todella paljon mielummin otan matsia pistoolin kanssa kuin veitsen kanssa. Omalla kohdalla pyssyä käytteli kolmekymppinen linnakundi, ja veistä käytteli kahdessa tapauksessa teini-ikäinen kiharatukka.
Tapasin kerran Mario Stallerin joka piti löyhästi tätä artikkelia valoittavan esitelmän, lämmin suositus:
Körner, S., Staller, M. "From system to pedagogy: towards a nonlinear pedagogy of self-defense training in the police and the civilian domain." Security Journal 31, 645–659 (2018). (
https://www.researchgate.net/publicatio ... ian_domain)
Seuraajat
Alapotku • AlexMachine • Antti • AriJ • Asgeir • carenza • Daddy • DeusVult • Earendil • Eelo • Fubarbarian • Gjagor • halmehe • Hemmukka • hightower • Illu • Invictus • JariR • Jarppa • Jasse • Joeli T. • Jussi Häkkinen • jussmatt • ka1 • Kari Aittomäki • kukkis • Kutsilyo • Lasse J • Lowclass • Mjölnir • Mytechnique • Oar • obmijoy • Paanari • Pekoraali • Reid • Rojola • sikajudoka • sinappi • tohtorismies • Tumppi63 • YJT