Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Lasse Candé

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Lasse Candé
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2007

Lasse Candé

Viesti Lasse Candé »

Elämä alkanut asettua sillä tavalla, että saanut kamppishommat takaisin arkeen. Noin 9-10 vuotta oli touhu pitkässä alamäessä, kun asuin 2-3:ssa eri paikassa ja muu elämä haittasi. Enää asun yhdessä ja opinnot ovat takanapäin sekä duunissa on löytynyt hektisen lukuvuoden jälkeen jo hieman rauhallisempi vaihe.

Aloitin siispä Judon muutama viikko sitten. Ja olen käynyt kuntonyrkkeilytyyppisessä pistarimätössä jonkin verran. Karatehommelit ovat myös mielessä ja treenailenkin jonkin verran.

Kunhan kroppa taas alkaa tottua, tulee varmaankin Wado taas saamaan isompaa roolia.

Judossa olen jo maksanut lisenssit ja kaikki maksut vuodeksi sekä ostanut puvun. Alkuperäinen ajatus oli dyykata hommaan niin perusteellisesti kuin minä jaksamiseni, huvitykseni ja muun kannalta pystyn vuoden tai kahden aikana. Judo on japanilaisessa kamppailuperinteessä niin keskeisellä paikalla, että olen jo vuosia kokenut, että budosivistys edellyttää sen jonkinasteista tuntemista.

Nyt on enemmän kysymysmerkkejä tulevaisuuden osalta ilmassa ja lihakset parista kohtaa vähän venähtäneitä, kun treenitavat ovat uusia ja yleisesti ottaen tullut treenattua niin vähän. Kysymysmerkit siis siinä, että eihän sitä tiedä miten näen lajiharrastamisen puolen vuoden päästä, eikä tarvitsekaan tietää. Mutta koko ajan tässä edetään, ongelmat ovat ihan perusongelmia kun jokin uusi alkaa ja silleen.

Olen myös asettanut viikkokohtaisen alkoholimäärän rajan, joka on 15:ssä annoksessa. En olekaan ollut muutamaan viikkoon kännissä tai kanuunassa ja jaksan erinomaisesti. Kaikki on osa kokonaisuutta, jossa on tarkoituksena löytää tasapaino työn ja vapaa-ajan välillä.
Kuvake
Jussi*M
kylkeenpotkija
Lauteille: Maaliskuu 2005
Etulaji: Karate JKF Wadokai
Sivulajit: Haidong Gumdo, nyrkkeily

Lasse Candé

Viesti Jussi*M »

Judo on hyvä laji. Oma kamppailijan urani alkoi sillä 16-vuotiaana lukion ekaluokkalaisena. Treenasin reilun vuoden ja olin oranssilla vyöllä. Judossa tarkkaan opitut ukemit ovat kantaneet läpi vaiherikkaan kamppailijanurani aina näihin päiviin asti. Wadotreeneissä jos minut kaadetaan teen ukemin - nimenomaan sen "judoversion" koska muita en osaa, eikä tarvikaan. 😉

Toisinaan on ollut mielessä, että pitäisikö alkaa treenata silloin tällöin kuntojudoa. Ne heitot oli niin mukavia, vaikka nuoren miehen mieli veti silloin aikoinaan lyöntipotku -lajien puolelle.
"On olemassa aina joku, joka tietää sinua itseäsi paremmin, mitä olet sanomallasi tarkoittanut.". -emeritusprofessori Osmo A. Wiio
*Kirjoitan yksityishenkilönä ja harrastajana, eivätkä kommenttini edusta minkään organisaation virallista kantaa.*
Kuvake
Jasse
etupotkija
Lauteille: Maaliskuu 2006
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Lasse Candé

Viesti Jasse »

Iso hatunnosto ja tsemppopeukku täältä - sekä judoiluun että ennekaikkea alkoholin rajoittamiseen. Itse päätin rajoittaa juomista vuodeksi puolistoistavuotta sitten ja muutos jäi päälle. Ehkä paras päätös ikinä.
Jaawa
etupotkija
Lauteille: Toukokuu 2022

Lasse Candé

Viesti Jaawa »

Katoppas Lasse kokeilee uusia juttuja, hieno homma!

Itsellä jäi juominen kokonaan pois terveyssyistä, ja täytyy sanoa, että kun vuosia on ilman, niin tajuaa miten se on päälleliimattu turhake. Sosiaalinen kiva juttu, tai kohokohtien ylevöittäminen, samaa tai jopa aivan kuten mitä vuosien takaiset höpinät Blue In The Face leffan ympärillä kertoi tupakoinnista.

Samaistun kyllä paljon taaskin, kamppailuelämän ailahteluihin ja ikuisesti palavaan liekkiin. Älä Lasse ikinä lopeta kamppailua.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Lauteille: Helmikuu 2006

Lasse Candé

Viesti Kari Aittomäki »

Jep, Lassen viesti oli hieno summaus aikuisen miehen valinnoista ja tavoitteista.
Noin rakennetaan laatua elontielle.

Hyviä ääniä judon suuntaan, mua hirveästi harmittaa että en vaan voinu sietää sitä öykkäriasennetta.
Etenkin kun briteissä ja spanskeissa ne judosessiot oli ruokaisia ja positiivisia.
Judo ois ollu etenkin mulle miltei täydellinen sivulaji, vahva ja raskasrakenteinen kun olen.

Seuraajat

Kuvake
Anniel
Hirabayashi
Lasse Candé
Kuvake
mr_yellow
Reba
zeniac