Hyvä kuulla että on myös onnen aiheita. Tuo työ- ja harrastushommeli taas on sellainen, minkä takia kannattaa ihan miettiä näiden asioiden muokkaamista parempaan.
Ja tästä saakin aasinsillan omaan elämääni. Meillä oli ”coaching”-sessio duunissa keväällä ja asetin itselleni tavoitteeksi saattaa työn ja vapaa-ajan tasapainoon. Olin syksystä 2011 saakka elänyt melko stressaavasti ja taas ennen sitä varastotyöläisenä tuhlannut aikaani. 2011 aloitin opettajana, kaksi vuotta uudessa duunissa isolla läjällä opetustunteja. Sitten 2013-2020 kokopäiväopetusta ja kokopäiväopiskelua rinnakkain. Vain viimeiset vuodet opiskelin oikeastikin kokopäiväisesti. Se jätti jälkensä. Sitten viime lukuvuonna otin takaisin vastaan lyhyen matematiikan ja oli helkkaristi ylitöitä. Tämän lisäksi laadin ja käännän kansallisia (näin kai voi sanoa) fysiikan kokeita.
Selvisin silti tästä kaikesta ehjänä, mutta tahti on ollut niin kova, että elämää ei kaikin osin ole voinut kutsua tasapainoiseksi. Setistä on kärsinyt harrastus, unet, kotielämä, hiljainen kaverielämä ja kuppikin on kallistunut liikaa. Mutta jo viime lukuvuosi oli askelia kohti parempaa. Nyt minulla ei enää ole rankasti ylitöitä, vaan normaali työkuva. Aion saavuttaa tavoitteeni, tehden työt kunnolla ja panostaen vapaa-aikaan. Vapaa-ajan asioita on jo kalenterissa eikä pitkästä aikaa tunnu stressaavalta että näin on. Se tuntuu mukavalta. Ja viihdyn töissä paremmin kuin pitkään aikaan. Lisäksi minulla on nyt viikottainen alkoholimääräraja, joka on sellainen etten käytännössä tule känniin ollenkaan. Tulen pitämään tätä taulukkolaskentataulukkoani koko lukuvuoden, mukaanlukien joulu- ja muut lomat.
Tavoite tasapainosta pitää olla saavutettu ensi kevätjuhlissa. Olen kovaa vauhtia onnistumassa jo nyt.
Eli juu, olen onnellinen.