Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Kokkaaminen

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Osaatko kokata?

Olen mies ja kyllä osaan, hyvinkin
58
41%
Olen mies ja osaan jonkin verran
47
33%
Olen mies ja pystyn juuri pitämään itseni (ja läheiseni) eväissä
10
7%
Olen mies ja osaan tehdä voikkarin
8
6%
Olen nainen ja kyllä osaan, hyvinkin
13
9%
Olen nainen ja osaan jonkin verran
4
3%
Olen nainen ja pystyn juuri pitämään itseni (ja läheiseni) eväissä
1
1%
Olen nainen ja osaan tehdä voikkarin
0
Ei ääniä

Ääniä yhteensä: 141

Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2005
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting

Kokkaaminen

Viesti Mjölnir »

Vähän oli parempi lounas tänä lauantaina. Haettiin lisää oppia

Rôtisseurien riistaruokaworkshop Raisiossa. Kuningasrapua, peuratartar, peurawellington ja kuusenkerkkäjäätelö sekä marinoitua raparperia. Siitä intoutuneena kotona grillattu kauriin sisäpaisti, savustettu palsternakkapyre, hiillostettua purjoa, pikkelöityä kirsikkatomaattia ja sinappiemulsio

Kuva
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting

Kokkaaminen

Viesti Mjölnir »

Peuranvasa-rusakkotartar, pikkeilöity purjo-tomaatti ja sinappimajoneesi.

Tämän reseptin sain @rotisseursfinland Turun voutikunnan järjestämällä ’metsän ja meren riistaa’ -kokkausworkshopissa ja sovelsin muistini mukaan, koska eihän ohjeita sen jälkeen lueta, kun ne kerran on katsottu 😁

Rusakon sisäfileet ja peuranvasan paistin paloja, joista kalvot on poistettu jauhetaan karkealla. Mylly on hyvä puhdistaa keittämällä osat ja antamalla jäähtyä ennen käyttöä. N 80-100g / syöjä lihaa on hyvän kokoinen alkupala-annos.

Marinadiin valkosipulinkynsi, varhaissipulia, cornichon-kurkkuja, kapriksia, dijon-sinappia, kurkkujen lientä, kapristen lientä, oliiviöljyä ja suolaa. Laita sopiva määrä lihan joukkoon, tarkista maistamalla suolan määrä seoksessa ja nosta kylmään odottamaan.

Pikkelöintiliemi: 1-2-3 osaa etikkaa-sokeria-vettä, kiehauta ja anna jäähtyä. Halkaise pikkutomaatit ja leikkaa purjo ohuiksi suikaleiksi tai kiekoiksi ja laita liemeen maustumaan.

Laita sauvasekoittimen soseutusastiaan yksi kananmuna, ruokalusikallinen dijon-sinappia, 1 tl valkoviinietikkaa, 1/2 tl suolaa ja 2dl öljyä. Ala sekoittaa sauvasekoittimella pohjasta sekoitinta hitaasti nostaen sitä mukaan kuin massa emulgoituu. Tarkista maku ja nosta kylmään odottamaan.

Muotoile muotilla lihamassasta pihvi, asettele lautaselle aineet ja koristele esim persiljalla tai ruohosipulilla.

#peura #rusakko #metsästäpöytään #riistaruoka #tartar #pikkelöity #kotigourmet #chainedesrotisseurs #kokkaavatmiehet
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Kokkaaminen

Viesti Mjölnir »

Rusakonfile-wellington, madeirasipuli, grillattu parsa, porkkanat ja punaviinikastike

Idean tähän sain @rotisseursfinland Turun voutikunnan järjestämän ’metsän ja meren riistaa’ kokkaus-workshopissa, jossa teimme wellingtonin pihviä peuran ulkofileestä. Joku oli unohtanut hankkia parmankinkkua ja file käärittiin kinkun sijaan lehtikaaliin. Minusta oiva idea, sillä riista on niin hienoa raaka-ainetta, että parmankinkku vie huomiota siltä liikaa.

2 hlö annos
Sulatin kaksi rusakon ulkofilettä ja leikkasin kalvottomiksi, annoin hetken omenapuusavua Sagen savustuspistoolilla, suolasin ja vakumoin. Sous-vide, 49,5C noin puolitoista tuntia. Yleiskoneella ajoin puoli litraa paistettuja suppilovahveroita tahnaksi, joukkoon varhaissipulin varsia ja teelusikallinen dijon-sinappia. Kolme lehtitaikinalevyä kaulitaan yhteen. Ryöpätään n 100g lehtikaalia, josta on keskiruode poistettu. Taputellaan mahdollisimman kuivaksi. Paistetaan fileet kuumalla pannulla, kuivataan talouspaperilla, päällystetään sienitahnalla ja kauttaaltaan lehtikaalilla. Kiedotaan taikinaan ja tehdään pinnalle koristeviillot sekä voidellaan kanamunaa. Paistetaan 200C uunissa, kunnes taikinakuori on kauniin ruskea. Tarjotaan madeirassa keitetyn varhaissipulien, keitettyjen porkkanoiden ja grillatun parsan kanssa (jotka lämmitin pannulla ennen tarjoilua). Kastikkeeseen riistalientä keitetään kokoon, loraus punaviiniä, ripaus suolaa ja nokare voita.

#rusakko #wellington #riistaruoka #kokkaavatmiehet #metsästäpöytään #lähiruoka #chainedesrotisseurs

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Kokkaaminen

Viesti Mjölnir »

Talousmuikku, eli kuore/norssi tuotantoon. Sisukset ja pää pois, suolaa, etikkaa ja sitruunamehua marinadiin. Pikkelöidään porkkanaa ja varhaissipulia, ruskistetaan voita jossa varhaissipulinvarsia, sitten sekoitetaan sama määrä voita joukkoon ja jäähdytetään. Kalat kieritellään ruisjauhoissa ja paistetaan voissa. Tarjotaan Rymättylän Viljaisten tilan varhaisperunoiden, pikkelöityjen kasvisten ja sipulivoin kanssa. #kalaruoka #kuore #norssi #varhaisperuna #kokkaavatmiehet #chainedesrotisseurs #kotikokki

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Lauteille: Kesäkuu 2008

Kokkaaminen

Viesti Jorge »

No nyt on kunnollista!

Ei se kuore tosiaan pelkkä kuhansyötti ole, vaikka sellaisena erittäin toimiva; noin hyvänkokoisesta kuoreesta kelpaa kyllä tehdä herkkuruokaa.
katar
kylkeenpotkija
Lauteille: Tammikuu 2008
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Kokkaaminen

Viesti katar »

Grilattiin juhannuksena mm. karitsan karetta, ostettiin etnisestä putiikista Malmilta, oli 19,90€/kg, mielestäni kohtuuhinta. Muualla on kalliimpaa. Suolaa ja valkosipulijauhetta pintaa, sitten grilliin. Lisukkeena oli coleslaw ja tomaattisalsa, itse tehtyinä tietty.
Ja sitten tehtiin makkaraa. Salsicciaa tarkemmin, ohje napattu Glorian ruoka & viini-lehdestä joskus aikoinaan. Vähän enemmän suolaa olisi pitänyt laittaa ja rasvaa, me käytettiin kassleria ja oli vähärasvainen pala. Ohjeessa oli possua ja pekonia, täytyy ensi kerralla laittaa pekonia. Savupekoni voisi olla jees. Niin mukaan tuli vielä lehtipersiljaa, suolaa, viiniä. Tuli hyvää. Nam.
Kuva
Niin kuvassa pursotettuina, tohon vielä keitto ja grillistä raidat, niin avot.
Samaisesssa lehdessä oli ohje riistamakkaralle, jahka saadaan riistalihaa kaupasta, niin se on sen tekoon. :jepa:
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Kokkaaminen

Viesti Mjölnir »

Fish & chips tänään järvestä uistellusta mörköhauesta. Ruodottomat fileen palat noin 30 minuutiksi 10% suolaveteen, friteeraustaikinaan puoli desiä maissitärkkelystä, desi vehnäjauhoa, teelusikallinen leivinjauhetta, teelusikallinen paprikajauhetta, puoli teelusikallista valkosipulijauhetta ja puoli teelusikallista suolaa. Joukkoon olutta sen verran että taikinan koostumus on hyvä, laitoin noin 2,5dl. Palat kuivataan huolella, kieritellään vehnäjauhossa, sitten dipataan taikinaan ja annetaan valua hetki. Paistetaan 180C öljyssä, tarjoillaan ranskalaisten ja remoulade-kastikkeen (majoneesia, kapriksia, maustekurkkua, salottisipulia, Dijon-sinappia) kanssa #fishandchips #hauki #kalastus #kalaruoka #kokkaavatmiehet #kotigourmet #chainedesrotisseurs

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
tapsaattori
kylkeenpotkija
Lauteille: Heinäkuu 2016
Etulaji: keppijumppa
Takalajit: bjj, vapaapaini, lukkopaini

Kokkaaminen

Viesti tapsaattori »

Onpa komea hauki. Minä luin lisää sinun instagramista, kajakin kanssa ja itsekseen tuon kanssa, hienosti saatu ylös.

Poika sai ennätyshaukensa 2,2 kg. Minä sain kunnian olla haavimiehenä. Ruisjauho-suola-pippuri -seoksessa pyöritetyt fileet, paistettu voissa. Hedelmäinen salaatti ja Migliarina valkoviini. Eniten minä tykkään siitä kun saa jälkipolven kanssa yhdessä touhuta tämmöistä.

Kuva

Kuva
tapsaattori
kylkeenpotkija

Kokkaaminen

Viesti tapsaattori »

Tänään tuli myös muutama mukavan kokoinen ahven, yksi harjuskin, mutta kalaruoka on pääasiassa kuitenkin hauen pötkylää,.kuvassa 2,5 kg. Voissa paistettu, mausteena suola ja pippuri. Salaattia ja Puikulaperunoita voin kanssa. En ole tässä 5 päivän aikana oppinut vielä keittämään niitä. Yhtenä hetkenä ne on kovia ja muutamaa minuuttia myöhemmin hajonnut jauhoksi pitkin kattilaa 😁

Kuva

Kuva
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Kokkaaminen

Viesti Mjölnir »

Perinteisiä ruskeaa ruokaa: peurakääryleitä ja paahdettuja perunoita ruskeassa kastikkeessa. Peuranfileen palat nuijitaan ja täytetään omenaraasteella ja persiljalla, paistetaan, kastikkeeksi omenamehua ja savuolutta sekä kermaa ja lihalientä. #riistaruoka #kokkaavatmiehet #chainedesrotisseurs #metsästäpöytään

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Kokkaaminen

Viesti Mjölnir »

Lampaankääpäburgeri
Lampaankäävät leivitetään kahdesti vehnäjauhoilla, munalla ja korppu-/pankojauhoseoksella jossa on joukossa suolaa, pippuria, persiljaa ja raastettua parmesaania. Paistetaan voissa ja päälle mozzarellaviipale. Pihvitomaattiviipale suolataan ja paistetaan, kasataan paahdetun Reissumiesleivän väliin majoneesia, salaattia, sienipihvi, mozzarellaa ja majoneesia vielä kannen alle. #sienestys #sieniruoka #lampaankääpä #metsästäjäkalastajakeräilijä #äijätkokkaa #kokkaavatmiehet #chainedesrotisseurs #metsästäpöytään

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Lauteille: Kesäkuu 2008

Kokkaaminen

Viesti Jorge »

Mietin, että pitäiskö laitta hyvän mielen ketjuuun, mutta laitetaan nyt tänne, mistä ajatus juontaa juurensa: on kyllä ilo lukea, että useampi potkulainen arvostaa haukea ja osaa myös valmistaan ruokaa siitä =D>
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Kokkaaminen

Viesti Mjölnir »

Lisää haukea!

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija
Lauteille: Helmikuu 2006

Kokkaaminen

Viesti Kerkko »

Jorge kirjoitti: heinä 17, 2024, 01.43 Mietin, että pitäiskö laitta hyvän mielen ketjuuun, mutta laitetaan nyt tänne, mistä ajatus juontaa juurensa: on kyllä ilo lukea, että useampi potkulainen arvostaa haukea ja osaa myös valmistaan ruokaa siitä =D>
Kuinkas sattuikaan, että just tein haukimurekepihvejä. Tosin luulen, että tuli tehtyä pieni moka. Marketista ostin, ja olisi luultavasti saanut olla vähän tuoreempi kala. Ei nyt mitenkään pilaantunutta, mutta vähän sellaista vääränlaista sivumakua ja hajua. Sitähän sanotaan, että tuore kala ei juuri haise. No hauki ehkä haisee normaalistikin enemmän kuin jotkut, mutta ei tämä tainnut nyt ihan sitäkään olla.

Mutta ei tuo pieni sivumaku ateriaa pilannut, maukasta oli uusien pottujen, kasvisten ja juuri metsästä haetuista kantarelleista tehdyn kastikkeen kera.
tapsaattori
kylkeenpotkija

Kokkaaminen

Viesti tapsaattori »

Voisko tuo nyhtö juttu toimia särkikaloilla, laittaisitteko särjelle jonkin muun kastikkeen ym?

Seuraajat

aatus
Kuvake
Aleksi T
Kuvake
AlexMachine
halmehe
Kuvake
Kari Aittomäki
Kuvake
Kerkko
MikkeM