Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle.
✋:. Meistä on hienoa, kun selailet Potkun, Pohjoismaiden suurimman kamppailulajiyhteisön keskusteluja. Toivottavasti löydät mielenkiintoisia keskusteluja ja otat reippaasti osaa niihin. Samassa voisit sallia Ad Block -ohjelmasi näyttää mainoksia Potkun sivuilla, jotta voimme jatkossakin ylläpitää näitä keskusteluja. Voit myös liittyä etupotkijaksi, jolloin yksi etusi on mainokseton Potku. Kiitos kun ymmärrät. 🙇♂️
isoöiti aikoinaan opetti, että ruokaa tehdessä pistetään paljon sitä mitä on paljon ja vähän sitä mitä on vähän.
Jos vaikka lihasoppaa tekemässä ja kaapissa on paljon porkkanaa mutta vähän lihaa, niin sitten laitetaan paljon porkkanaa ja vähän lihaa.
Mutta kokeilkaapa joskus tehdä vaikka karjalanpaisti siten, että haudutatte sitä noin 80 asteessa noin 15 tuntia. Ei tartte lihaliemikuutiota vaan tulee aivan tolkuttoman hyvä lihaliemi sellasenaan.
Minäpä kokeilen. Karjalanpaisti on hyvää. Minulla ei ole kokemusta hauduttamisesta noin pitkään ja matalalla lämmöllä. Pysyykö lihan rakenne koossa? Kannattaisko ehkä hieman isommilla paloilla lähteä?
Liha pysyy kasassa kun ei liikoja hämmennä.
Menee kappaleiksi lautasella kun katsoo vihaisesti ja kannattaa käyttää isompia paloja.
Järvikalaa; kuhaa ja ahventa fileenä, valkoviinikastike, uudet perunat.
Tuo kastikeen kalaliemen tein perkeitä keittäen, sitren valkoviinietikaa, valkoviiniä ja sipulia hauduttaen. Lopuksi voita, kermaaja tehosekoittimella sekaisin. Maku oli hyvä, mutta ehkä liian notkeaa, oliskohan pitänyt keittää vähä pitempään kasaan.
tapsaattori kirjoitti: ↑heinä 2, 2023, 18.00
Uunissa voisi koittaa myös jos kyseistä lajia on vielä...
Joo. Tämä 2,5 kg tuli reissusta mukaan kotiin ja tartti valmistaa ruoaksi samoin tein ja suht helposti.
Suolavedessä n. 40 min, jonka jälkeen voi-kalamauste-seosta ja sitruuna sisälle. Hieroin voita myös nahkaan.
Tästä tuli tosi hyvää ja mehukasta. Voita olisi riittänyt kenties vähempikin. Tämän kokoinen mahtuu juuri ja juuri ilman päätä ja pyrstöä minun uunivuokaani ja ruodot ovat jo sen verran isoja että ne on helppo ottaa lautasellakin pois.
Oikein onnistunut ja mukavasti suolauskin meni nappiin vaikka tein ensimmäistä kertaa kuhaa uunissa. Minä kokeilin kypsyyttä vetämällä varovasti pihdeillä selkäevän. Se lähti suht helposti mutta joutui sillai hieman vetämään kuitenkin
Sorsanrintaa 55C, kanttarellikastiketta, haudutettua punakaalia ja kukkakaalipyrettä. Sorsien muut osat confitoitiin ja joku toinen päivä teen niistä rillettejä. #riistaruoka #kokkaavatmiehet #chaindesrotisseurs #metsästys #metsästäpöytään #metsästäjäsyndikaatti
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)
Tyttö sai n. 2 kg hauen. Kalan vatsassa oli mätiä. Hauen fileistä tuli tosi hyviä paistettuna, minusta tuntuu että loppusyksyn maku vaan on parempi kuin kesähauen.
Kylmä reissu, järven ranta oli jäässä ja varsinkin ylpeä olin siitä että nuoriso jaksoi sinnikkäästi kalastaa vähän haastavissa olosuhteissa.
Minå en vielä tiedä mitä tuosta mädistä tekisi, pitää selvitellä
Alkuun kylmä guadaloupe-melonikeitto. Kalaruokana simpukat kalastajan tapaan koristeltuna katkaravuilla ja vastaleivotulla leivällä. Liharuoka metsäkauriin sisäfile, hasselbackan perunat, parsakaali, paistoliemikastike ja meloni-persiljavaahto. Jälkiruoaksi Sacher-kakku.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)