Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Kokkaaminen

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Osaatko kokata?

Olen mies ja kyllä osaan, hyvinkin
59
42%
Olen mies ja osaan jonkin verran
47
33%
Olen mies ja pystyn juuri pitämään itseni (ja läheiseni) eväissä
10
7%
Olen mies ja osaan tehdä voikkarin
8
6%
Olen nainen ja kyllä osaan, hyvinkin
13
9%
Olen nainen ja osaan jonkin verran
4
3%
Olen nainen ja pystyn juuri pitämään itseni (ja läheiseni) eväissä
1
1%
Olen nainen ja osaan tehdä voikkarin
0
Ei ääniä

Ääniä yhteensä: 142

Kuvake
Mika
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2004
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang

Kokkaaminen

Viesti Mika »

Olen itse asiassa ulkoistanut tuon harrastuksen @Kristian Hyvärinen:lle, jolla on pelit ja pensselit. :D
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Atticora
kylkeenpotkija
Lauteille: Heinäkuu 2013

Kokkaaminen

Viesti Atticora »

Onko joku ikean kympin veitsenteroitin huono ajatus, vai tuleeko kivellä vaan vielä parempi lopputulos?
Laatikosta löytyy 2 Marttiinia, Victorinox, Lord Nelson. Lord Nelsonin santoku-veitsi on vielä pakkauksessa ja korkkaamatta (jonkun yrityksen korruptiolahja). Marttiinit olleet käytössä ehkä 25 vuotta. En ole koskaan teroittanut veitsiä, joten saattaisi olla aika. :)
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Lauteille: Elokuu 2006
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Kokkaaminen

Viesti AlexMachine »

Siis sellainen missä kaksi rullaa ja veistä vedetään siitä välistä? Jos niin, niin tekee enemmän hallaa kuin hyvää, eli erittäin kuluttava mekanismi ja poistaa aika paljon materiaalia. Hätätilanteessa tietysti ok, ja sitten puikolla poistaa isoimmat karhentumat.
Jos veitsiä ei tosiaan koskaan teroitettu niin on tuo Ikean teroitin parempi kuin ei mitään. Saa karkean terän ainakin. SItten ostaa keraamisen teroituspuikon ja katselee pari ohjevideota niiden käytöstä niin alkaa olla aika hyvä. Keraamiset puikot on jotain 10-30€ välillä, siis ok perusmallit.
Not my circus, not my monkeys.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2005
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting

Kokkaaminen

Viesti Mjölnir »

"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting

Kokkaaminen

Viesti Mjölnir »

Paistettua ahventa, paistinperunoita, hernepyre, freesatut porkkananuudelit ja hollandaise-kastike. Hiukan hyvää. Pitäisi ehtiä kalastaa enemmän.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mika
etupotkija

Kokkaaminen

Viesti Mika »

Siinä se MAC nyt seisoo. Tilasin keskiviikkona ja hain paketin torstaina. Eilen leikkelin sitruksia kuin ilmaa. Toivon pitkäaikaista ystävyyttä. :yellow_heart:

Kuva

Suora kiitos kuuluu @Mjölnirille ja kollektiivinen kiitos kaikille näihin kokkailukeskusteluihin osallistuneille potkulaisille. ありがとうございます :person_bowing:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Kokkaaminen

Viesti Mjölnir »

Kiitos. Mullakin kokkaaminen otti pienen extraboostin kun kovien ammattilaisten suosituksesta pääsin jäseneksi chaine-des-rôtisseurs, eli paistinkääntäjien kiltaan, jossa avautuu mahdollisuudet huikeisiin maistelu- ja koulutuskokemuksiin

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mika
etupotkija

Kokkaaminen

Viesti Mika »

Vau! Tuohan on kova juttu. Kerrotko aina välillä tässä ketjussa, mitä kaikkea teette? :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Kokkaaminen

Viesti Mjölnir »

Mika kirjoitti: helmi 5, 2023, 14.33 Vau! Tuohan on kova juttu. Kerrotko aina välillä tässä ketjussa, mitä kaikkea teette? :)
No aika harvoin mä tällä mitään hehkutan 😃

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Kokkaaminen

Viesti Mjölnir »

Hirvilehmä ”Doris”, sisäpaistista hirvi-kantarellipata; ruskistetaan pekonisilppua, liha kuutioiksi, ruskistetaan, joukkoon pari sipulia isoina lohkoina, muutama valkosipulinkynsi, pari isoa porkkanaa, kahmalollinen kanttarelleja, litra lihalientä, murskattuja katajanmarjoja, haudutellaan pari-kolme tuntia, kaadetaan kermaa joukkoon, tarkastetaan suola. Kaveriksi peruna-porkkana-voi-sosetta. #riistaruoka #hirvi #kokkaavatmiehet #metsästäpöytään

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Kokkaaminen

Viesti Mjölnir »

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... =642489312

Vaihteeksi jotain simppeliä
Texmex ”lasagne”; mausteet kuullotetaan, jauheliha ruskistetaan, pavut ja murskatut nachot joukkoon, sitten vielä taco-kastike. Haudutellaan ja kasataan lasagne. Jauhelihakastiketta, juustoraastetta ja ranskankermaa, tortillat. Toista sama vielä kahdesti, päälle ranskankermaa ja juustoraastetta. 30 min 175C uunissa.

Mausteet: korianteri, valkosipuli, savupaprika, juustokumina, suola, chili

Taco-kastike: tomaattimurska, paprika, sipuli, valkosipulinkynsiä, juustokumina, korianteri, suola, savupaprika, sokeri

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Kokkaaminen

Viesti Mjölnir »

Kokkausharrastus otti askeleen eteenpäin kun minut hyväksyttiin paistinkääntäjien killan, eli chain des rôtisseurs jäseneksi, tänään osallistuin ensimmäiseen koulutukseen; kastikekurssille. Valmistimme kolmen ruokalajin menun, pääpaino kastikkeiden opettelulla. alkuruoaksi oli haukikvenellit ja appelsiinivoissa haudutettua fenkolia, kalakerma, pistou-kastike ja jättikatkaravunpyrstöä. Pääruoaksi marmorifilettä, talvijuurespyre, punaviini- ja bearnaise-kastiketta sekä jälkiruoaksi suklaa-kinuskitrifle, jossa mutakakkua, suolakinuskia, vadelmacoulis, marinoituja marjoja sekä creme chantilly. Viinien kanssa, luonnollisesti

Kuva

Kuva

Kuva

Sit vielä päivälliseksi kokkailin kotona pihvit kauriinpaistista

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija
Lauteille: Helmikuu 2006

Kokkaaminen

Viesti Kerkko »

Stockan herkussa oli joskus vuosia sitten kaksi noin satavuotiasta Rotisseuria, jotka valmistivat asiakkaille maisteltavaksi riistakastikkeita. Muistaakseni toinen oli hirvestä ja toisessa taisi olla fasaania. Olivat ainakin liki parhaita koskaan maistamistani sooseista. Tästä alkaen olen tuntenut suurta kunnioitusta Paistinkääntäjiä kohtaan. Kastikeoppi siis epäilemättä on hallussa.
katar
kylkeenpotkija
Lauteille: Tammikuu 2008
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Kokkaaminen

Viesti katar »

Oli taas herkut kohdillaan, @Mjölnir .
Me syötiin eilen paistettua maksaa, uuniperunoita (savupaprikaa, paprikaa, suolaa, pippuria, valkosipulijauhetta ja öljyä), paistettua sipulia, pekonia ja salaattia. Oli hyvää. Pakko vielä mainostaa, että Wotkinsin pekonia oli; ja on ihan älyttömän hyvää. Parempaa kuin HK:n pekoni. Ei niin läskistä, lihaa ihan kunnolla, suosittelen.
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Kokkaaminen

Viesti Mjölnir »

Gourmet-kalahanpurilainen. Jauha haukifileet tehosekoittimessa, lisää kaksi munankeltuaista, tilliä, 1/2 tl valkopippuria, sitruunan mehu, 1-2 DL kermaa (säädä kermalla oikea massan paksuus) ja 1,5 tl suolaa. Massan tulee olla hieman liian suolaista ennen kuin kaksi vaahdotettua valkuaista käännellään joukkoon. Laita massa jääkaappiin. Soseuta loput tillit blenderissä, lisää oliiviöljyä kunnes saat peston, raasta joukkoon parmesaania ja tarkista suola. Vaahdota blenderissä yksi kananmuna ja yksi keltainen, lisää öljyä valuttaen noin puoli litraa kunnes muodostuu emulsio (majoneesi). Lisää tillipesto, tilkka valkoviinietikkaa ja tarkista suola. Muotoile kalamassasta märillä käsillä pihvejä ja paista öljyssä molemmin puolin kullanruskeiksi, siirrä 70C uuniin odottamaan. Paahda ruisleivät, laita leivän päälle ensin majoneesi, sitten rucolaa, kalapihvi, fetajuustoa, tilliä ja voitele myös leivän toinen puoli majoneesilla. Alsacen kuiva valkoviini sopii ruokajuomaksi. Bon appetit

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi

Seuraajat

aatus
Kuvake
Aleksi T
Kuvake
AlexMachine
Atticora
halmehe