Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Kokkaaminen

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Osaatko kokata?

Olen mies ja kyllä osaan, hyvinkin
58
41%
Olen mies ja osaan jonkin verran
46
33%
Olen mies ja pystyn juuri pitämään itseni (ja läheiseni) eväissä
10
7%
Olen mies ja osaan tehdä voikkarin
8
6%
Olen nainen ja kyllä osaan, hyvinkin
13
9%
Olen nainen ja osaan jonkin verran
4
3%
Olen nainen ja pystyn juuri pitämään itseni (ja läheiseni) eväissä
1
1%
Olen nainen ja osaan tehdä voikkarin
0
Ei ääniä

Ääniä yhteensä: 140

MikkeM
kylkeenpotkija
Lauteille: Heinäkuu 2009

Kokkaaminen

Viesti MikkeM »

Kerkko kirjoitti: loka 5, 2022, 14.26 Laitan ohraa aina kaalilaatikkoon riisin tilalle. On sekä terveellisempää että mielestäni sopii muutenkin paremmin. Muuten olen vähän huono käyttämään ohraa missään. Noita kauranjyviä olen myös käyttänyt erilaisissa salaateissa, mutta ne eivät oikein ole saaneet suosiota juniorien keskuudessa.
Ohra onkin kaalilaatikossa parempaa kuin riisi, kaalilaatikko paranee vielä jos sen pakastaa.
tapsaattori
kylkeenpotkija
Lauteille: Heinäkuu 2016
Etulaji: keppijumppa
Takalajit: bjj, vapaapaini, lukkopaini

Suuri kysymysketju

Viesti tapsaattori »

Miten valmistatte kaurapuuronne? Voisin kokeilla joskus uusia makuelämyksiä..

Mulla
-kaurahiutaleita, kuumaa vettä päälle ja mikroon 3 min, mustikoita tai herukoita (mustista pidän eniten) ja vadelmakeittoa.
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Lauteille: Elokuu 2006
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Suuri kysymysketju

Viesti AlexMachine »

Teen tuorepuuroksi edellisenä iltana. 50/50 kaura- ja ruishiutaleita. Valion kreikkalaista jugurttia ja rahkaa 50/50 suhteessa ja vähän vettä sekaan jotta ei ole liian tökköä aamulla. Päälle pakkasesta marjoja, yleensä vadelma, puolukka, mustikka, tai herukka ja niiden yhdistelmiä.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Lauteille: Marraskuu 2009
Etulaji: Jumppa

Suuri kysymysketju

Viesti MikaM »

Suurin poikkeama hyvän ja huonon välillä on se aika, jonka hiutaleet ovat vedessä ennen lämmitystä. Eli, ensin tarvittava vesimäärä kattilaan, jonka päälle tarvittava hiutalemäärä. EDELLISENÄ ILTANA, jos kyse aamupuurosta. Sitten aamulla, vähän vajaalla täysteholla kiehuttamaan ja kun kiehuu, niin pikkuhiljaa lämpöä poistaen ja sekoittaen, sekoittaa mukaan suolaa ja voita.
Lautaselle voi sitten halutessaan annostella mukaan ihan mitä vain, mutta tuo on se puuron osuus.
Ihan kaikkien kannattaa muista tavoista huolimatta laittaa ensin vesi ja sitten hiutaleet ja antaa niiden asettua. EDES VÄHÄN.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
nipsuli
munillepotkija
Takalajit: HJJ, BJJ, modernisoitu shaolin kung fu, thainyrkkeily, escrima

Suuri kysymysketju

Viesti nipsuli »

tapsaattori kirjoitti: tammi 5, 2023, 08.30 Miten valmistatte kaurapuuronne? Voisin kokeilla joskus uusia makuelämyksiä..
Teen puuron Myllyn Paras Kaura&härkäpapuhiutaleista. Lisään sekaan seuraavat:
1 rkl pellavansiemenrouhetta
1 tl kanelia
1 pienen banaanin
1 tl cashewvoita, mantelivoita tms. pähkinävoita
Soijamaitoa, mutta joskus menee muutakin kasvimaitoa
Yllämainitut keitellään keskenään kypsäksi, n. 5 min.

Päälle marjoja.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Lauteille: Helmikuu 2006

Kokkaaminen

Viesti Kari Aittomäki »

Sain jouluna lahjaksi muutaman purkin järeitä lihasäilykkeitä, hirveä ja saksanhirveä ja villisikaa.
Tein tossa muutaman lämpimän ruisleivän hirvimössöllä ja sulaneella juustolla ja valkosipulilla ja hyvää oli nam.

Mutta mun nötköttipäivistä on aika kauan.. voisko joku paiskata muutamalla reseptillä?
Soppaanhan nuo sopii mutta se tahtoo vähä vesittää mössön saundeja. Niin että maku nousee esiin vasta kolmantena päivänä.
Niinku Jesse.
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Lauteille: Kesäkuu 2008

Kokkaaminen

Viesti Jorge »

Pyttipannuunhan nuo esim sopivat mainiosti ja antavat hyvän maun.

Jos tykkäät pastasta, niin tee raguupohja ja lisää sitten kerta-annos noita säilykkeitä raguupohjaan aina kun teet pastaa. Siis toisin kuin kiinteämmän jauhelihan kanssa, jota keitään raguussa alkuvaiheesta asti; kuten mainitsit, nuo ovat helposti mössööntyviä.

Yksinkertaisimmillaan tuo raguupohja on, että kypsennät purkkitomaattia, tomaattipyrettä, porkkanan-, sipulin- ja valkosipulinpaloja maustettuna laakerinlehdellä, chilillä ja yrteillä, esim. basilikalla niin pitkään, että tulee tasaisen pyöreä maku, jossa on hieman kärkeä. Tätä voi sitten pistää jääkaappiin tai vaikka pakkaseen annoskokoisissa purkeissä ja sitten tosiaan lisätä lihat aina pastaruokia tehdessä.
katar
kylkeenpotkija
Lauteille: Tammikuu 2008
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Suuri kysymysketju

Viesti katar »

tapsaattori kirjoitti: tammi 5, 2023, 08.30 Miten valmistatte kaurapuuronne? Voisin kokeilla joskus uusia makuelämyksiä..

Mulla
-kaurahiutaleita, kuumaa vettä päälle ja mikroon 3 min, mustikoita tai herukoita (mustista pidän eniten) ja vadelmakeittoa.
EIIIIIIII! Mä en oo koskaan tajunnut mikropuuron ideaa, siitä tulee ihan liisteriä, ei ei ei! Hellästi liedellä hauduttaen, siten tulee ihan paras peruspuuro. Oikeasti. Mustikat/herukat tai mitä nyt laittakaan päälle niin :jepa: . Itse laitan puuroon vaan voita. Tunnustan kyllä, että töissä syön välillä niitä pikapuuroja, kun ei pysty keittämään puuroa. Siihen menee sitten vain voita.
Frankly my dear, I don`t give a damn.
katar
kylkeenpotkija
Lauteille: Tammikuu 2008
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Suuri kysymysketju

Viesti katar »

nipsuli kirjoitti: tammi 5, 2023, 18.54
Teen puuron Myllyn Paras Kaura&härkäpapuhiutaleista. Lisään sekaan seuraavat:
1 rkl pellavansiemenrouhetta
1 tl kanelia
1 pienen banaanin
1 tl cashewvoita, mantelivoita tms. pähkinävoita
Soijamaitoa, mutta joskus menee muutakin kasvimaitoa
Yllämainitut keitellään keskenään kypsäksi, n. 5 min.

Päälle marjoja.
Kuulostaa mielenkiintoiselle, kaura&härkäpapuhiutaleet, en oo kuullutkaan. Millaisia ovat @nipsuli ? Mulle pavut aiheuttaa ilmaa vatsaan, onko näissä sama juttu?
Frankly my dear, I don`t give a damn.
nipsuli
munillepotkija
Takalajit: HJJ, BJJ, modernisoitu shaolin kung fu, thainyrkkeily, escrima

Kokkaaminen

Viesti nipsuli »

katar kirjoitti: tammi 7, 2023, 15.13 Kuulostaa mielenkiintoiselle, kaura&härkäpapuhiutaleet, en oo kuullutkaan. Millaisia ovat @nipsuli ? Mulle pavut aiheuttaa ilmaa vatsaan, onko näissä sama juttu?
Vaikeaa sanoa, kokeilemalla varmasti selviää. Mulla on sellainen rautamaha, että pavut ja herneet ei tunnu missään :D
Mutta veikkaisin, että eivät ehkä aiheuta niin pahasti oireita kuin kuivat kokonaiset tai tölkkipavut, kun näitä on käsitelty enemmän?

Edit. Jos maha on kovin herkkä, sekoittaisin tätä puuroa vaikka aluksi pienen määrän normaalin kaurahiutaleen sekaan, ja lisäisin päivittäin vähitellen osuutta, kunnes pelkkä kaurahiutale on korvattu tällä kaura-härkäpapuhiutaleella.
tapsaattori
kylkeenpotkija
Lauteille: Heinäkuu 2016
Etulaji: keppijumppa
Takalajit: bjj, vapaapaini, lukkopaini

Suuri kysymysketju

Viesti tapsaattori »

MikaM kirjoitti: tammi 5, 2023, 08.51 Suurin poikkeama hyvän ja huonon välillä on se aika, jonka hiutaleet ovat vedessä ennen lämmitystä. Eli, ensin tarvittava vesimäärä kattilaan, jonka päälle tarvittava hiutalemäärä. EDELLISENÄ ILTANA, jos kyse aamupuurosta. Sitten aamulla, vähän vajaalla täysteholla kiehuttamaan ja kun kiehuu, niin pikkuhiljaa lämpöä poistaen ja sekoittaen, sekoittaa mukaan suolaa ja voita.
Lautaselle voi sitten halutessaan annostella mukaan ihan mitä vain, mutta tuo on se puuron osuus.
Ihan kaikkien kannattaa muista tavoista huolimatta laittaa ensin vesi ja sitten hiutaleet ja antaa niiden asettua. EDES VÄHÄN.
Oon tehny nyt tällä tavalla että illalla puoli litraa vettä kattilaan, 2 dl kaurahiutaleita ja jääkaappiin ja aamulla keittää. Todella pehmeää ja hyvää. Pari vuosikymmentä olen siis tehny puuron väärin. Mikähän siinä mikrossa tekee siitä liisteriä. 🤔 lämpö ainakin muodostuu eri mekanismilla, kuin mikroaaltouunissa. Hajoaisikohan se kaurahiuraleen rakenne tyystin mikrossa jostain syystä 🤷‍♂️ kenties niin että lämpöliike kasvaa ennenkaikkea epätasaisesti mikrossa kohdistuen poolisiin molekyyleihin, se vois tehä jotain. Lihanpalakin on joskus räjähtänyt. Muodostanut lienee painetta lihan siaälle. Molekyyligastronomian osaajat ym sepät ja tietäjät hoi?
Kuvake
MikaM
etupotkija
Etulaji: Jumppa

Kokkaaminen

Viesti MikaM »

Sen voi myös jättää ihan pöydälle, ei tartte jääkaappia, ei hiutaleet mikskään mene. Hyvä jos maistuu.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Lauteille: Elokuu 2006
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Kokkaaminen

Viesti AlexMachine »

Mikrosta tuli mieleen että valkosipulin kuoret saa mikron avulla helposti irti, omalla vastuulla. 1,5s 800W teholla on about right. Vähän lisää ja räjähtää. Yksi kerrallaan, koska kaksi rinnakkain aiheutti jonkin saakelin valokaaren ja mikro välähti sinisenä ja kipinä iski kynsien välillä. Oikea aika on kun kynsi sanoo ”pop” ja heti mikro kiinni. Kuori lähtee kuumasta kynnestä hienosti irti.
Omalla vastuulla.
The beatings will continue until morale improves.
MikkeM
kylkeenpotkija
Lauteille: Heinäkuu 2009

Kokkaaminen

Viesti MikkeM »

Valkosipulin kynsien kuoret lähtee kun kynnet laittaa esim. lasipurkkiin ja ravistaa hetken.
Atticora
kylkeenpotkija
Lauteille: Heinäkuu 2013

Kokkaaminen

Viesti Atticora »

AlexMachine kirjoitti: tammi 9, 2023, 18.47 Mikrosta tuli mieleen että
Testattu, ei jatkoon. :D

Seuraajat

aatus
Kuvake
Aleksi T
Kuvake