Kokkaaminen
Valvoja: Valvoja
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2005
- Etulaji: Jyrki Saario Defendo
- Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
- Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Kokkaaminen
https://www.instagram.com/mjolnir_hunti ... =copy_link
Rusakko-ragu: sulatin rusakonkinkun vesihauteessa 80C lämmössä viitisen tuntia, että liha oli ylikypsää. Sitten liha paloiksi, porkkanaa, sipulia, valkosipulia ja hiukan chiliä kuullotetaan padassa, paistetaan lihat, maistetaan suolalla ja mustapippurilla, lisätään purkki säilyketomaatteja, lihalientä, viiniä ja maitoa. Hieman tomaattipyrettä, balsamicoa ja hunajaa. Haudutetaan 3 tuntia, painellaan liha kauhalla hiutaleiksi. Tarjoillaan pastan kera. #italialainenruoka #riistaruoka #rusakko #ragu #kokkaavatmiehet #metsästäpöytään #gamefood #vaistojousimetsästys #vaistojousi #jousimetsästys #metsästys #hunting #caza #caccia #jagd #jakt #riistareseptit #italiancuisine #finnish #hare #europeanbrownhare
Rusakko-ragu: sulatin rusakonkinkun vesihauteessa 80C lämmössä viitisen tuntia, että liha oli ylikypsää. Sitten liha paloiksi, porkkanaa, sipulia, valkosipulia ja hiukan chiliä kuullotetaan padassa, paistetaan lihat, maistetaan suolalla ja mustapippurilla, lisätään purkki säilyketomaatteja, lihalientä, viiniä ja maitoa. Hieman tomaattipyrettä, balsamicoa ja hunajaa. Haudutetaan 3 tuntia, painellaan liha kauhalla hiutaleiksi. Tarjoillaan pastan kera. #italialainenruoka #riistaruoka #rusakko #ragu #kokkaavatmiehet #metsästäpöytään #gamefood #vaistojousimetsästys #vaistojousi #jousimetsästys #metsästys #hunting #caza #caccia #jagd #jakt #riistareseptit #italiancuisine #finnish #hare #europeanbrownhare
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- munillepotkija
- Lauteille: Marraskuu 2009
- Takalajit: HJJ, BJJ, modernisoitu shaolin kung fu, thainyrkkeily, escrima
-
- etupotkija
- Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Kokkaaminen
Tytär toivoi synttäriksi snitzeliä
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
Kokkaaminen
Kyyhkynrintaa sulatejuusto-kermakastikkeessa, viipaleperunavuokaa, herkkutatti-pekoni-auringonkukansiemenmurua, omenaa ja vihreitä papuja. Pystyy syömään #kyyhkynen #riistaruoka #kokkaavatmiehet #metsästäpöytään #mjolnirhunting #sepelkyyhky #metsästys #hunting #woodpidgeon #pidgeonhunting #gamefood
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
Kokkaaminen
Nyhtökyyhky-papu-burritot. Eilen päivälliseksi oli kyyhkynrintaa, keittelin lopuista linnunrangoista kastikepohjan ja riivin loput lihat talteen. Tänään lihat pieneksi ja papujen kanssa pannuun, taco-kastikkeen keittely ja guacamolen teko. Tortillat taskuiksi, juustoa päälle ja uuniin
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Tammikuu 2008
- Etulaji: Thainyrkkeily
- Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily
Kokkaaminen
Enpä ole kyyhkyä koskaan maistanut, ois kiva päästä testaamaan. Jännän tummaa tuo liha, oletin jotenkin vaaleammaksi. Syötiin viiriäistä, pakkasesta, niin sehän on niin vaaleaa, niin tuo yllätti. Hyvälle näyttää, kuten aina. Ja kuulostaa.
Frankly my dear, I don`t give a damn.
-
- etupotkija
Kokkaaminen
Kauriinribsit: pilkotaan kylki kattilaan sopiviksi paloiksi, maustetaan suolalla ja pippurilla, keitetään coca-colassa kypsäksi, sivellään bbq-kastikkeella ja grillataan. Lisäkkeeksi coleslaw, kaali suikaleiksi, porkkanat raasteeksi, kermaviiliä ja majoneesia desi kumpaakin, rkl sinappia, 1/2tl suolaa ja pippuria, korianteria tai persiljaa koristeeksi. Perunat 5 min 170C öljyssä. #ribs #metsäkauris #roedeer #riistaruoka #kokkaavatmiehet #coleslaw #fries #metsästys #jousimetsästys #hunting #bowhunting #mjolnirhunting #skillsfromthenorth #ruoanlaitto #gamefood
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
Kokkaaminen
Metsäkauriinvasan ulkofile, risotto, hunajaporkkanat, cheddar-maustevoi ja freesattu pinaatti. Ulkofile 50C sous vide, suola ja pippuri, porkkanat voissa ja hunajaa päälle, pinaattia hetki voissa ja risotto normaalin ohjeen mukaan. Kermaa lihojen perään pannulle ja siitä kastike, maustevoihin pari siivua cheddaria ja hiukan oliiviöljyä ja tehosekoittimessa tahnaksi #riistaruoka #gamefood #metsästys #hunting #metsäkauris #roedeer #jousimetsästys #bowhunting #kokkaavatmiehet #metsästäpöytään #lähiruokaa
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
Kokkaaminen
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
Kokkaaminen
Kauriin potkapataa ja polentaa. Mausta potkat suolalla ja pippurilla, paista voissa. Lisää pataan sipuli, pari valkosipulinkynttä ja pari purkkia tomaattimurskaa. Mausta suolalla ja balsamicolla. Anna hautua kunnes liha irtoaa luista. Keitä polenta, jäähdytä ja leikkaa annospaloiksi. Paista parilalla. Koristele persiljalla ja parmesaanilastuilla. Laita alkupalaksi jotain antipastoja, jälkiruokana tiramisu #italialainenruoka #italiancuisine #potka #shank #kauris #roedeer #riistaruoka #gamefood #polenta #parmeggiano #antipasto #kokkaavatmiehet
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
Kokkaaminen
Rusakon ulkofile 54C, bataattiranskalaiset, hunajapalsternakka, retiisilohkot ja sinihomejuustokermakastike
Oon ollut liian kiireinen sota-analysaattorina ja NATO-saarnaajana että olis kerinnyt pitkään aikaan kokata kunnolla
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
Kokkaaminen
Vaihteeksi jotain tavallista: Kiovan kana
Valkosipulivoita broilerfileen sisään, jauhoja, munaa, korppujauhoa, uppopaisto. Perunamuusi ja herneet. Vanha neuvostoliittolainen resepti
Valkosipulivoita broilerfileen sisään, jauhoja, munaa, korppujauhoa, uppopaisto. Perunamuusi ja herneet. Vanha neuvostoliittolainen resepti
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- kylkeenpotkija
- Etulaji: Holismi
- Takalajit: Taekwondo, BJJ/SW
Kokkaaminen
Hifistelyn vastapainoksi tosiaan tavallista kokkailua:
Valmistan itse lähes sata prosenttia syömistäni aterioista, voisipa siis sanoa, että jollain tasolla tulee kokkailtua. Se mihin nyt tähtään, on kokkailun talousnäkökulma. Jossain toisessa ketjussa poristiin siitä, miten tunnottomia "rikkaat ja rahattomat"-ohjelman rikkaat ovat erityisesti ruoan hinnan suhteen. Ja mikikäs sitä murehtia, jos ei tarvitse. Kuitenkin, heitän ilmoille, että mitä "kunnon ruokaa" pystyy tekemään halvalla? Yksi yleisväitehän on, että köyhän on syötävä huonosti, mikä liittynee siihen, että prosessoiduilla viljoilla ja halvoilla rasvoilla saadaan tehtyä halpaa höttöä.
Vegeloota:
400g tumma makaronia
400g vegejauhismurua
1 sipuli
3 kananmunaa
7dl kauramaitoa
Öljyä ja mausteita
Valmista makaronipussin ohjeen mukaan, paistoaika ehkä ohjetta lyhyempi.
Tuollaisella reseptillä tulee mielestäni ruoaksi kelpaavaa ruokaa, raaka-aineiden hinta on tällä hetkellä paikallisessa marketissa 6,32 € (En laskenut öljyä tai mausteita tuohon). Jos tuon satsin jakaa kuuteen annokseen, jokaisessa annoksessa on 470 kcal, proteiinia 21g, hiilaria 53 ja rasvaa 12. Annokselle siis tulee hintaa 1,05 €.
Jos hintaa tahtoo kiristää alaspäin, niin korvaa kauramaidon lehmänmaidolla, tai vielä halvemmalla kasvisliemellä, ja vegejauhiksen soijarouheella. Onko muuten hyviä vinkkejä soijarouheen maustamiseen, jos sillä tahtoo ikään kuin korvata jauhelihan?
Valmistan itse lähes sata prosenttia syömistäni aterioista, voisipa siis sanoa, että jollain tasolla tulee kokkailtua. Se mihin nyt tähtään, on kokkailun talousnäkökulma. Jossain toisessa ketjussa poristiin siitä, miten tunnottomia "rikkaat ja rahattomat"-ohjelman rikkaat ovat erityisesti ruoan hinnan suhteen. Ja mikikäs sitä murehtia, jos ei tarvitse. Kuitenkin, heitän ilmoille, että mitä "kunnon ruokaa" pystyy tekemään halvalla? Yksi yleisväitehän on, että köyhän on syötävä huonosti, mikä liittynee siihen, että prosessoiduilla viljoilla ja halvoilla rasvoilla saadaan tehtyä halpaa höttöä.
Vegeloota:
400g tumma makaronia
400g vegejauhismurua
1 sipuli
3 kananmunaa
7dl kauramaitoa
Öljyä ja mausteita
Valmista makaronipussin ohjeen mukaan, paistoaika ehkä ohjetta lyhyempi.
Tuollaisella reseptillä tulee mielestäni ruoaksi kelpaavaa ruokaa, raaka-aineiden hinta on tällä hetkellä paikallisessa marketissa 6,32 € (En laskenut öljyä tai mausteita tuohon). Jos tuon satsin jakaa kuuteen annokseen, jokaisessa annoksessa on 470 kcal, proteiinia 21g, hiilaria 53 ja rasvaa 12. Annokselle siis tulee hintaa 1,05 €.
Jos hintaa tahtoo kiristää alaspäin, niin korvaa kauramaidon lehmänmaidolla, tai vielä halvemmalla kasvisliemellä, ja vegejauhiksen soijarouheella. Onko muuten hyviä vinkkejä soijarouheen maustamiseen, jos sillä tahtoo ikään kuin korvata jauhelihan?
"10 physical skills are: cardiovascular/respiratory endurance, stamina, strength, flexibility, power, speed, coordination, agility, balance, and accuracy. You are as fit as you are competent in each of these 10 skills."
Treenipäiväkirja
Erik Sandström
Mestaritehdas Oy
Instagram/Facebook
Treenipäiväkirja
Erik Sandström
Mestaritehdas Oy
Instagram/Facebook
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Heinäkuu 2009
Kokkaaminen
Toimiskohan kuivana pannulla paahtaminen, olen ajatellut kokeilla, lisäksi paprika/savupaprika sopii hyvin.
Jos haluaa tuosta makaranolaatikosta vegaanisen, niin vaihtaa kanamunat kikherneliemeen.
Jos haluaa tuosta makaranolaatikosta vegaanisen, niin vaihtaa kanamunat kikherneliemeen.
-
- etupotkija
Kokkaaminen
Ahvenia myllyn läpi, pihveiksi, perunamuusi, sipulirenkaat ja mausteinen yrttikastike kuohuviinin kera #kalastus #ahven #kalaruoka #kokkaavatmiehet #lähiruoka
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Seuraajat
aatus • Aleksi T • AlexMachine • halmehe • Kari Aittomäki • katar • Kerkko • MikkeM • Mjölnir • nipsuli • Paanari • Point • Pyrkele • Sitav Abdullah • Taijin harjoittaja • tapsaattori • Tyrsky • Ville Heinonen • xYm