Kari Aittomäki kirjoitti:
Atomikki ja muut, mitäs mieltä soppalienten oleentumisesta?
Mulla on tää että keittelen riistat (sorsat, hauet ja semmoset) pitkällä kaavalla ja jätän hautuun seuraavaan päivään.
Jolloin liemi saa ikäänkuin syvyyttä.
Parhaat palat syödään toki pois omissa yhteyksissään, mutta se keittoliemi..
Saatan lisätä vaikka niitä pihlajanmarjoja, narupussissa toki.
Suosin muutenkin täkäläisestä maaperästä saatavia yrttejä, antavat niinperhanan vankan soundin soppasiini.
En nyt ainakaan vielä kasvattele mitään, vaikka tonttia riittäis ihan yrttimaaksi asti.
Kyllä mä olen ihan liemien puolestapuhuja. Omassa Ravintolassani keittelin liemet ja tein kastikepohjia pakastimeen. Käytin niitä ihan lounaallakin ja eihän niitä nyt voi verrata valmissotkuihin. Tosin ihmiset on jo niin tottunut valmissotkuihin että kaipaavat ruoassa sitä glutamaatin makua. Sääli.
Enään ei taida monikaan ravintolakaan keitellä sky-lientä. Ravintolauraa aloitellessa ihmettelin touhua, mutta kyllähän siitä kunnon liemestä teki sellaisia kastikkeita että jalat alta.
Iso pata siis porisi viikonkin keittiössä, illalla se sammutettiin ja aamulla tuikattiin taas päälle. Aluksi paahdettiin luut ja liemikasvikset, sittenpata porisemaan. Viikon aikana sinne sitten laitettiin kaikkia "jämiä" lihoista leikatut kalvot, kasviksia, punaviiniä, aikalailla kaikkea niin että heikoimpia hirvittäisi
.