Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Bittihelvetti

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 2049
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Suuri kysymysketju

#2671

Viesti katar »

luupää kirjoitti: elo 30, 2021, 08.55
katar kirjoitti: elo 30, 2021, 08.26 Suositelkaa mulle...
Kuva


:)
:niinpa: Mä en jotenkin oo kauheen appleinnostunut... Sori. Se ei jotenkin vaan... Iske. Plus että se on ihan liian kallis.
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 139

Suuri kysymysketju

#2672

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

katar kirjoitti: elo 30, 2021, 09.30 Mä en jotenkin oo kauheen appleinnostunut...
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3356
Lauteille: Elokuu 2011
Paikkakunta: Mansesta päin

Re: Suuri kysymysketju

#2673

Viesti Daddy »

Jos on Windows 10 niin ei tarvi mitään erillisiä tietoturvajuttuja. Siinä itsessään on kaikki tarvittavat, eli palomuuri ja virustorjunta :jepa:
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 49
Viestit: 20866
Lauteille: Joulukuu 2007

Bittihelvetti

#2674

Viesti Lasse Candé »

Fuusetsu antoi leffaketjussa 26.4. hienon idean ja testaan sitä parhaillaan ihan kokeilumielessä ranskalaisen leffan kanssa, jonka katsoin toissapäivänä. Elikkäs että Areenalta voisi latailla omiin tarkoituksiinsa. Viestinsä:
fuusetsu kirjoitti: huhti 26, 2021, 19.30
Lasse Candé kirjoitti: huhti 26, 2021, 15.20 Jos ketään muuta kiinnostaa, niin se on siellä pari päivää ja poistuu keskiviikkona.
Jos ei ole juuri nyt aikaa katsella, mutta mieli tekisi se joskus nähdä, niin FlickFetchillä voi ladata näistä palveluista videot omalle koneelle: Yle Areena, Yle Elävä Arkisto, Ruutu ja Supla

https://www.flickfetch.net/

Ilmainen ohjelma ja käyttö on täysin laillista, kun lataa videot vain omaan käyttöön.


Oikeastaan mietin tätä silti siltä kannalta, että mitenkäs muut tuollaiset palvelut? Yritän juuri nyt löytää tapaa ladata SVT Playsta, mutta kaikki mitä löydän näyttää vaativan enemmän tietoteknistä osaamista kuin tuo, missä jo testilataukseni vetää kovaa tahtia.

Tuleeko kenellekään mieleen tapaa ladata sieltä omalle koneelle? Ja siis mielellään yhtä helppoa kuin tämä suomalainen?

Näköjään vain 25 % jäljellä koko leffan latausta ja mennyt aika nopeasti...
Kirjoittelen siis tämän viestin loppuun kun on ladattu valmiiksi.


NO NI! VALMISTA!

2 gigaa melko tårta på tårta netillä (4G-mokkula) vajaaseen 11 minuuttiin. Ei huono.



Lopputulos:
KIESUS, SE TOIMII!!!

On mkv-tiedosto, joka pyörii soittimellani oikein mallikkaasti ja hienolta näyttää.


No, nyt tiedän mitä teen aina kun tulee areenalle mitä tahansa taltioimisen arvoista. -> Taltioin.





Mutta entäs mun SVT-probleema?

Pakosti melko samanlaisella ohjelmalla voisi vedellä sieltäkin (?) mutta ohjelma itsessään rajaa itsensä näihin suomalaisiin? Vaiko erilainen tekniikka?

Niin tai näin, mikä on tavallisen pulliaisen paras toimintamenettely jos haluaa about noin helposti ladata SVT:ltä?




Ja sitten laajemmin, voin jo nyt suositella tuota fuusetsun jo kauan sitten mainitsemaa ohjelmaa. Se on kultakimpale!
fuusetsu
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 539
Lauteille: Maaliskuu 2005

Bittihelvetti

#2675

Viesti fuusetsu »

FlickFetch on graafinen käyttöliittymä joukolle komentoriviohjelmia, jotka tekevät sen varsinaisen työn.

Nopealla haulla löysin tällaisen: https://stefansundin.github.io/privatkopiera/
Se näyttäisi käyttävän videoiden lataukseen samaa FFmpeg-ohjelmaa kuin FlickFetch, eli sitä ei tarvitse asentaa uudelleen, jos koneesta löytyy jo FlickFetch. Tuo ei vaan ole graafinen käyttöliittymä, vaan lisäosa selaimeen, joka luo FFmpeg:lle oikean komentorivin. Videon laatua ei ilmeisesti tuolla pysty valitsemaan.



Sitten on vielä: https://svtplay-dl.se/
Tuo on komentorivi-ohjelma, mutta ei näytä kovin monimutkaiselta. Videon koko-asetukset on kuitenkin valittavissa. Copy-pastella pärjää pitkälle.
Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 1615
Lauteille: Helmikuu 2006

Bittihelvetti

#2676

Viesti Kerkko »

Mä oon käyttänyt Flickfetchiä jo vuosia. Todella kätevä, jos on vaikka sarjoja, joista uhkaa katseluaika päättyä. Tai sitten juuri leffoja, jotka haluaa säästöön. Sitä ennenkin oli jotain vähän vastaavia, Yleareena-lataaja ainakin.

Flickfetch toimii myös Ruudun ohjelmiin. Mtv:lle ei taida olla omaansa, siellä ainakin ollut erilainen tekniikka.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 49
Viestit: 20866
Lauteille: Joulukuu 2007

Bittihelvetti

#2677

Viesti Lasse Candé »

Noiden fuusetsun laittamien kanssa jo yritin aiemmin touhuilla, mutta työkoneessani mulla ei ole admin-oikeuksia mikä tuli esteeksi joillekin asennuksille. Meillä on aika hyvät mahdollisuudet noin yleisesti ottaen asennella itse, mutta tuon ffmpeg:n kanssa törmäsin ongelmiin.

Tuo privatkopiera mulla silti on ja meinaatko fuusetsu, että mulla on sitten myös tuo ffmpeg tuon flickfetchin kautta (joka mulla siis on)?

Jos näin, niin olen kyllä onnistunut saamaan komennot ulos privatkopierasta, mutta voinko siis jotenkin hyödyntää näitä tuon flickfetchin kanssa? Tämä olisi aivan loistavaa. :jepa:
fuusetsu
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 539
Lauteille: Maaliskuu 2005

Bittihelvetti

#2678

Viesti fuusetsu »

Minulta löytyi ffmpeg FlickFetchin AppData-kansiosta. Katso, minne FlickFetchin kuvake johtaa. Sen pitäisi olla oikea kansio.

Koodi: Valitse kaikki

C:\Users\ KÄYTTÄJÄNIMI  \AppData\Local\FlickFetch
Appdata on piilotettu kansio, joten se ei välttämä näy, mutta sinne kyllä pääsee.

Tuossa kansiossa voisi kokeilla Privatkopieran antaman komennon suorittamista. Tämä pitää tehdä siis komentoriviltä. Tai voi kokeilla vaikka bat-tiedostoa tuossa kansiossa, jonne sen komennon kopioi.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 49
Viestit: 20866
Lauteille: Joulukuu 2007

Bittihelvetti

#2679

Viesti Lasse Candé »

Pitää testailla. Kiitoksia! :jepa:
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 49
Viestit: 20866
Lauteille: Joulukuu 2007

Bittihelvetti

#2680

Viesti Lasse Candé »

Noniin, nyt kun pyöritän tuota toisella koneella ymmärrän fuusetsun viestin vieläkin paremmin. :jepa:

(Toisella siis sain ilman ongelmia asennettua tärkeän tiedoston.)

Väännän rautalangasta ohjeet jos jotakuta maallikkoa kiinnostaa. Osaajat varmaan osaa muutenkin.

(Tldr, lue lopun listamuoto. Piti vähän fiilistellä samalla. :D )



Tuo Privatkopiera (ohjelma mutta myös sivu jolta löytyy kaikki) asentaa selaimeen lisänappulan. Se näkyy Chromessani tuolla yläoikealla ja taisi olla oman koneen firefoxissa samassa mestassa.

Se lisä ei tee nähdäkseni (?) mitään muuta käyttäjän näkökulmasta kuin antaa komentotekstin jota tule tarvitsemaan ja joka kopioidaan leikepöydälle. Tämän tekstin saat avaamalla sivun SVT:stä ja sitten etsit privatkopiera-nappulan (joka asentamisen jälkeen löytyy selaimestasi) ja kopioit sieltä kopioimisnappulalla sen lisäosan antaman pitkän komennon leikepöydällesi.

Tämä on yksi puolikas tätä hommaa.



Toinen puolikas on että tarvitset tuon ffmpeg.exe -nimisen tiedoston. Jos ei haittaa että tavaraa tulee työpöydälle, niin sen voi laittaa esimerkiksi siihen. Tiedoston saa tuolta privatkopieran sivulta avaamalla zip-tiedoston ja etsimällä oikean tiedoston sieltä käsiin.

Minä en ymmärtänyt miten raakalaismeiningeillä tässä mennään… mitään ei tarvitse asentaa vaan riittää kopioida tuo tiedosto.

Ja sitten mentiin takaisin ysärille. Ei hemmetti, mä avasin jonkun DOS:n kehotteen. Se on ilmeisesti nykyään nimeltään:
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Cmd.exe


Onneksi osaan vielä navigoida siellä, eli käyttää dir- ja cd-komentoja. Koska se aukeni eri kansioon kuin mihin olin asentanut tuon ffmpeg.exe:n, niin piti löytää työpöytä. Onneksi ”dir/w”, joka näyttää kansion (dir = ”directory”, ennen kuin ne nimettiin Windows 95:een ”folder”:eiksi) hyödyntäen näkymän leveyttä (w varmaankin widelle ja ”/” on microsoftin lisäjuttujen erotin) oli vielä muistissani parin vuosikymmenen jälkeen ja näytti että sellainen olisi heti samassa kansiossa hollilla kuin desktop. Sitten ”cd desktop” ja uudestaan dir/w niin näkyikin työpöydän tiedostot, mukaanlukien ffmpeg.exe. Jee! Tuli lapsuus mieleen! Limua kiitos!



Sitten se ei ole muuta kuin rokkenrol, eli se pitkä komento minkä on saanut kopioitua työpöydälle siihen mustan ruudun komentopaikkaan mihin se odottaa tekstiä. Alkaa tapahtua ruudulla kuin olisi kovempikin badass-hakkeri ja samaan aikaan videotiedoston kuvake ilmestyy työpöydälle. Hemmetin kauan sitä tekstiä sieltä tuleekin, mutta sieltä se latautuu tiedostoksi.



Eli:

0. Kaikki löytyy tuolta Privatkopieran sivulta.
1. Lataa ffmpeg:n zippi.
2. Kun purat sen, tarvitset pelkästään tiedoston ffmpeg.exe, mikä löytyy jostain sieltä zipin alikansiosta.
3. Laita se tiedosto työpöydälle.
4. Asenna privatkopieran lisäosa selaimeesi.
5. Mene svt:n sivulle videon luo ja avaa siinä kohtaa privatkopiera-lisäosa.
6. Kopioi sieltä koodi kopioimisnäppäimellä.
7. Käynnistä komentorivi, esim napäyttämällä windows-kuvaketta vasemmasta alakulmasta ja alkamalla kirjoittaa cmd, jolloin sitä jo ehdotetaan.
8. Hakeudu siellä samaan kansioon missä ffmpeg.exe on, eli esimerkissäni työpöydälle. (Tässä pitää tietää komentoja, jotka ovat helppoja (cd ja dir) sekä miten niitä käytetään. Hyvin monet osaavat auttaa, sillä oli ennenvanhaan kansalaistaito.
9. Paina ctrl+v, jolloin koko pitkä komento (kohdasta 6.) ilmestyy siihen ja paina enteriä.

-> Video on kohta työpöydälläsi (jos teit ohjeen mukaan tämän siinä kansiossa/hakemistossa.)
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 2049
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Suuri kysymysketju

#2681

Viesti katar »

Oon tainnut kysyä tätä jo aiemmin, mutta kertaus ja silleen. Eli miten musiikki Itunesista Ipodiin? Vanha tietsikka siirsi ne automaattisesti, nyt ei. Ohje kuukkelista sanoo, että valitse synkronoi sieltä Itunesista ja siellä pitäisi näkyä Ipod logo, vaan kun ei näy. Ja synkronoi kohta on harmaana, joten sitä ei voi valita ollenkaan. Blondi on nyt taas jälleen kerran ihan pihalla.... :P
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 49
Viestit: 20866
Lauteille: Joulukuu 2007

Bittihelvetti

#2682

Viesti Lasse Candé »

Onko jotakin helppoa tapaa lisätä videoon ajanottokello?

Elikkäs että kuvan päälle tulee kello joka näyttää kuinka monta sekuntia on mennyt videon alusta. Eikä vain sekunteja, vaan pitäisi saada vähintään kymmenesosasekuntin tarkkuudella…

Video kuvataan iPhonella, joten suoraan siinä käytettävät passaa hyvin, mutta voin muokata myös Windows-PC:llä.
Kuvake
Eppu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3351
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Hattula
Etulaji: Holismi
Takalajit: Taekwondo, BJJ/SW

Bittihelvetti

#2683

Viesti Eppu »

https://apps.apple.com/us/app/wodproof- ... 1130947789

CrossFit-maailma kuuli kutsuhuudon. En ole itse käyttänyt, mutta wodproof-app on yhtaikaisesti ajanottoa ja videokuvaamista varten tarkoitettu äppi.
"10 physical skills are: cardiovascular/respiratory endurance, stamina, strength, flexibility, power, speed, coordination, agility, balance, and accuracy. You are as fit as you are competent in each of these 10 skills."
Treenipäiväkirja

Erik Sandström
Mestaritehdas Oy
Instagram/Facebook
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 49
Viestit: 20866
Lauteille: Joulukuu 2007

Bittihelvetti

#2684

Viesti Lasse Candé »

Kiitoksia!

Vaatii rekisteröitymistä, joten vielä pitelen hyllyllä vaihtoehtoa (vaikka äppi on jo puhelimella).

Sen verran taustaa, että tarkoitus on on tuottaa fysiikan mittausvideo kaupalliseen käyttöön.

Videolta pitäisi voida nähdä paussaamalla samanaikaisesti aika ja mitä sillä hetkellä pysäytyskuvassa tapahtuu. Tähän on ”karvalakkimalli” tiedossa, eli ottaa toisen fyysisen sekuntikellon kuvattavaksi samaan aikaan sen takana tapahtuvien asioiden kanssa.

Vaatimukset haettavalle ratkaisulle ovat siis:
- riittävän tarkan aikalukeman tulisi voida olla luettavissa tuotetun videotiedoston pysähdyskuvasta samaan aikaan kun sen takana tapahtuva näkyy
- ohjelmalla tuotettua videota saa käyttää kaupallisesti ja sen kaikki oikeudet päätyvät työn tilaajalle.


Luin noita lakitekstejä, mutta olen vähän huono tällaisissa, joten osaisikohan joku arvailla tai tulkita miten videon oikeuksien kanssa tulisi käymään?

Ja entäs onko ohjelma tähän tarkoitukseen niin hyvä, että rekisteröitymisprosessi on sen arvoinen? Ylipäätään en haluaisi tätä kautta vuorovaikuttaa juuri mihinkään suuntaan vaan ainoastaan saada video kuvattua niin että siinä näkyy kello…


Tässä nuo käyttöehdot…


https://wodproofapp.com/terms-and-conditions/
Kuvake
Eppu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3351
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Hattula
Etulaji: Holismi
Takalajit: Taekwondo, BJJ/SW

Bittihelvetti

#2685

Viesti Eppu »

Kiinnostuin tästä ja rupesin pläräämään Googlen kauppaa. Aina jännä, että omassa ajattelussa noin ilmeisen tarpeellista ominaisuutta ei tunnu helposti löytyvän kamera-aplikaatioista. Youtubessa sitten kamaa miten iMoviesilla tai ties millä ohjelmilla editointivaiheessa voi lisätä kelloraidan kuvan päälle.
"10 physical skills are: cardiovascular/respiratory endurance, stamina, strength, flexibility, power, speed, coordination, agility, balance, and accuracy. You are as fit as you are competent in each of these 10 skills."
Treenipäiväkirja

Erik Sandström
Mestaritehdas Oy
Instagram/Facebook
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 126 kurkkijaa