Voit luoda tilin myös sosiaalisen median tunnuksillasi. Klikkaa alta. :)

Kuva

Wado-ryu karate

Japanilaiset lajit

Ylipotkijat: TimoS, Totte

Vastaa
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Lauteille: Lokakuu 2009
Tykännyt: 232 kertaa
Tykätty: 177 kertaa

Wado-ryu karate

Viesti Ile » touko 25, 2019, 14.14

Kuulostaa ikävältä. Klassikkoseura.

Mitäs noi muut legendaariset ”kanit” eli Renshinkan ja Meidokan ovat tehneet eri tavalla, kun ilmeisesti sätkivät ihan hyvin edelleen?

Jälkimmäinen toki monilajiseura jos se nyt mitään selittää (ja oma kasvattiseurani kahden lajin osalta).

airakti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Lauteille: Marraskuu 2007
Tykännyt: 36 kertaa
Tykätty: 80 kertaa

Wado-ryu karate

Viesti airakti » touko 25, 2019, 14.52

En ole varma onko sama Pauli, vahvasti kyllä vaikuttaa että on. Noi boikotoijat olivat vaan muutaman viikon poissa treeneistä, ja tulivat sitten takaisin ja homma jatkui kuten ennenkin :-)
TimppaA

Riviharrastaja
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 48
Lauteille: Maaliskuu 2009
Tykännyt: 19 kertaa
Tykätty: 4 kertaa

Re: Wado-ryu karate

Viesti Riviharrastaja » touko 25, 2019, 17.12

airakti kirjoitti:En ole varma onko sama Pauli, vahvasti kyllä vaikuttaa että on. Noi boikotoijat olivat vaan muutaman viikon poissa treeneistä, ja tulivat sitten takaisin ja homma jatkui kuten ennenkin :-)
On sama Pauli. Ajattelematon lausahdus aikoinaan... Sinänsä hassua kun oli Suzuki-sensein lempparioppilas, jolle Suzuki lähetteli terkkuja. Meinaan että ei ihan kädetön kovassakaan kamppailussa tämä Pauli. Mutta ei vissiin ymmärtänyt vaparia.

Sent from my HUAWEI VNS-L31 using Tapatalk

Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Lauteille: Helmikuu 2006
Tykännyt: 53 kertaa
Tykätty: 242 kertaa
Kuukauden kynäilijä

Wado-ryu karate

Viesti Kari Aittomäki » touko 26, 2019, 03.16

Jos isojen karateseurojen talous olisi kultaiakana hoidettu järkevän liiketaloudellisesti, olisi joka seuralla yhä omat kivitalo-salit.
Tulot koostu leijona-osaltaan peurskurssi- ja jatkokurssimaksuista, vetäjät sai korvauksena statusta.
Multa ei koskaan tultu kyseleen maksuja kun vierailin treeneissä, vyö oli jo siihen mittaan tumma ja treeni innokasta.

Mikäs on wadon laita muutoin Suomessa, liittojakin on kai ainakin pari?
airakti kirjoitti:
touko 25, 2019, 02.24
Kari: Itse koen vanhemisen ihan toisin, varmaan sen takia että olen saanut olla terve ja kondiksessa..
Tämä pitää täydelleen paikkansa, tyhmänä toin oman huonon säkäni oletusarvoksi.

Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 322
Lauteille: Joulukuu 2007
Tykännyt: 460 kertaa
Tykätty: 197 kertaa

Wado-ryu karate

Viesti Lasse Candé » touko 26, 2019, 10.56

Wadossa on liittoja ainakin kolme. Lisäksi saattaa olla että yhdessä haarassa on kaksi erillistä taloudellista liittoumaa jotka tekevät yhteistyötä.

On Wadokai Finland, joka on kollegiojohtoinen kuten ennen selkeää Wadokai-kytköstä. Se mikä on muuttunut, on että dan-kokeet saadaan vedettyä nykyisellään Wadokai-kokeina ja kansainvälinen yhteistyö on lisääntynyt rutkasti.

WIKF, eli Suzukin haara jota vetää nyt Jon Wicks. Heillä on ainakin kaksi seuraa, joista ainakin Vantaan seura on melko iso.

Suomen Wado-Ryu Karateliitto on Academyn alainen ja käytännössä Euroopassa tätä toimintaa nähdäkseni johtaa Minh Tran Hieu, kun Kazutaka Otsuka muutti takaisin Japaniin Ranskasta Jiro Ohtsukan kuoltua.

Nämä ryhmittymät ovat erillisiä ja jokainen tekee omaa juttuaan. Välit ovat hyvät ja jokaisessa on hyvää porukkaa.
You may say that I'm a dreamer
But I'm not

- John Lennon

Lassen treenituumailuja fiiliksen mukaan

Kuvake
Lasse J
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Lauteille: Marraskuu 2009
Etulaji: 少林寺流空手道
Sivulajit: Xing Yi Quan, Tai Chi Chuan
Takalajit: Nyrkkeily, Judo, Aikijo...
Tykännyt: 15 kertaa
Tykätty: 7 kertaa

Wado-ryu karate

Viesti Lasse J » touko 26, 2019, 12.04

Jos seuralla ei ole enää muuta vuokria rahoittavaa toimintaa kuten kursseja, niin kyllä sillon ”artisti maksaa” jos haluaa treenata.

Meillä Jukaran seniiliryhmässä maksetaan 75 €/kausi eli 150 €/v periaatteella ”kaikki maksaa”. Sillä saamme yhden 1,5 h tatamivuoron kerran viikossa elokuun puolivälistä toukokuun loppuun. Salissa on myös muutama säkki ja kehä. Vaikka seuralla on muuta varainhankintaa, niin emme halua vapaamatkustajina olla kuluttamassa rahaa mm. nuorisotyöstä pois.
Potkulaiset jotka tykkäävät kirjoittajan Lasse J viestistä:
Ôari
Once you are gone you can´t come back...

magamies
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Lauteille: Joulukuu 2005
Tykännyt: 13 kertaa
Tykätty: 14 kertaa

Wado-ryu karate

Viesti magamies » touko 26, 2019, 18.56

Wadokan taisi olla suomen ensimmäinen karateseura ja oli loistoaikanaan suuri seura, muistan kun kaveri vaihtoi Wadokaniin ja itse siirryin jujutsun pariin,kaveri kertoi että Wadokanissa oli vihreille vöillekin kaksi eri ryhmää alemmat vihreät ja ylemmät vihreät, oli ilmeisesti 10 kyun järjestelmä käytössä eli ryhmiä oli paljon.
Jujutsun kun aloitin itse töölön kisahallin painimatolla niin sielläkin oli peruskurssilla tuommoiset 100 henkeä eli tunkua oli.
Ikävää että Wadokanin tominta hiipunut noin pieneksi mutta tsemppiä sinne ja kannattaa jatkaa treeniä
Potkulaiset jotka tykkäävät kirjoittajan magamies viestistä:
Lasse J
Magamies

Lasse Candé
etupotkija

Wado-ryu karate

Viesti Lasse Candé » kesä 3, 2019, 12.29

Bongasin Suomen Wado-Ryu Karateliitolta hyvän jaon Masafumi Shiomitsu senseistä kertovasta kuukauden ikäisestä artikkelista. Käy läpi historiansa vaiheita.

http://findingkarate.com/wordpress/spotlight-masafumi-shiomitsu-the-hard-man-of-wado-ryu/

Lukee melko nopsaa läpi, joten vahva suositus. Mitään muuta nostoa en tee, mutta artikkelin lopun mukaan Shiomitsu on toipunut ja odottaa että pääsee opettamaan.
But I'm not

- John Lennon

Lasse Candé
etupotkija

Wado-ryu karate

Viesti Lasse Candé » elo 15, 2019, 18.20

Enpäs muistanutkaan että olin linkittänyt tänne findingkaratelta jo. Mutta tässä olisi lisää. Nyt lehtien kansia joissa näkyy Tatsuo Suzuki.

http://findingkarate.com/wordpress/cover-star-tatsuo-suzuki/

Yleisesti ottaen suosittelen noita sivun tekstejä jos tällaiset karatejutut kiinnostaa. Ne sisällöt joita olen itse nähnyt painottuvat 70- ja 80-lukujen kilpaskeneihin ja koviin brittitekijöihin sillä saralla. Minä olen nähnyt niitä joilla on kytkös Wadoon mutta jotka ovat esim saattaneet siirtyä Donovanin Ishinryuhun.

Paljoa sanottavaa sisällöistä ei minulla ole, joten tämä on vähän tällaista FYI-spammia.
Potkulaiset jotka tykkäävät kirjoittajan Lasse Candé viestistä:
Lasse J
But I'm not

- John Lennon

Vastaa

Lauteilla

Potkulaisia lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 kurkkijaa