Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Wado-ryu karate

Japanilaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Riviharrastaja
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 55
Viestit: 182
Lauteille: Maaliskuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Wado-ryu karate

#1381

Viesti Riviharrastaja »

TimoS kirjoitti: maalis 25, 2019, 16.31 Juu. Keri itsessään on potku, mutta geri onkin sitten ripuli :D Muistan kun eräällä leirillä olisi ollut tarjolla ripulitekniikkaa :lol: :lol: :lol: :lol: En päässyt kyseiselle leirille, että en tiedä mitä siellä opetettiin
Jos mawashigeri on kiertopotku, onko mawashi geri kiertoripuli? :)
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6397
Lauteille: Lokakuu 2009

Wado-ryu karate

#1382

Viesti Ile »

Oletattavasti ripulin perusmuoto ainakin on ushiro geri. Jodan geri kuulostaa jo sitten kielikuvamaisemmalta ja merkitys lienee jotain oksennuksen ja aivopierun väliltä.

:smt110
Kuvake
Lieto
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 14
Lauteille: Kesäkuu 2016
Paikkakunta: Kerava
Etulaji: karate
Takalajit: aikido, BJJ, muay thai

Wado-ryu karate

#1383

Viesti Lieto »

Kiertoripuliin sopii torjunnaksi ykä uke.
"Mä luin ton, ja sit pääsin rivin loppuun."
- Nykyinen käytännöllisen filosofian maisteri
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 386
Viestit: 20815
Lauteille: Joulukuu 2007

Wado-ryu karate

#1384

Viesti Lasse Candé »

Timo Klemola on laittanut tuubiin varmaan yli kymmenen vuotta vanhan videon jossa treenasivat kumite gataa.

airakti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 72
Viestit: 695
Lauteille: Marraskuu 2007

Wado-ryu karate

#1385

Viesti airakti »

Ensi viikolla on Wadokanin tämän kauden viimeiset treenit, sitten koulu menee kiinni kesäksi. Jotenkin haikea olo, taitaa olla Wadokanin viimeinen kesä, samalla Suomen vanhimman karateseuran. Mun laskujen mukaan meillä riittää rahat salin vuokraan vielä ensi syksyksi ja kevääksi, sitten se oli siinä. Wadokan. Vanhoja jääriä täynnä koko seura, mutta hienoa jengiä, väitän että kellään suomessa ei ole sitä historiikkia tiedossa, mistä jauhetaan aina treenin jälkeen pukkarissa ( aina samat jutut, dementia :-) ) Kukaan vanhoista jääristä ei suostu maksamaan latiakaan treeneistä, vuosi sitten pyydettiin 30e kaudesta, puolet jengistä boikotoi treenejä :-D. Olen miettinyt sitä mitä olen Wadokanilta saanut vuosikymmenten kuluessa, olen tosi kiitollinen ja voi olla että maksan omistani seuraavan puolen vuoden treenit koko jengin puolesta sen takia että pysyisi hieno porukka vielä kasassa, tosin taas jäärät voi olla sitä mieltä se on nyt slut. Taitaa loppua... Häntä koipien välissä pitää varmaan sitten mennä raaputtelemaan Seibukanin ovia, josko ottaisivat takaisin :-) Mun toinen koti.
TimppaA
Riviharrastaja
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 55
Viestit: 182
Lauteille: Maaliskuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Re: Wado-ryu karate

#1386

Viesti Riviharrastaja »

airakti kirjoitti:Ensi viikolla on Wadokanin tämän kauden viimeiset treenit, sitten koulu menee kiinni kesäksi. Jotenkin haikea olo, taitaa olla Wadokanin viimeinen kesä, samalla Suomen vanhimman karateseuran. Mun laskujen mukaan meillä riittää rahat salin vuokraan vielä ensi syksyksi ja kevääksi, sitten se oli siinä. Wadokan. Vanhoja jääriä täynnä koko seura, mutta hienoa jengiä, väitän että kellään suomessa ei ole sitä historiikkia tiedossa, mistä jauhetaan aina treenin jälkeen pukkarissa ( aina samat jutut, dementia :-) ) Kukaan vanhoista jääristä ei suostu maksamaan latiakaan treeneistä, vuosi sitten pyydettiin 30e kaudesta, puolet jengistä boikotoi treenejä :-D. Olen miettinyt sitä mitä olen Wadokanilta saanut vuosikymmenten kuluessa, olen tosi kiitollinen ja voi olla että maksan omistani seuraavan puolen vuoden treenit koko jengin puolesta sen takia että pysyisi hieno porukka vielä kasassa, tosin taas jäärät voi olla sitä mieltä se on nyt slut. Taitaa loppua... Häntä koipien välissä pitää varmaan sitten mennä raaputtelemaan Seibukanin ovia, josko ottaisivat takaisin :-) Mun toinen koti.
No hemmetti! Ikävä kuulla. Eipä ole tullut käytyä pitkään aikaan kun koipi klesana. Jotenkin pitäs Wadokan pitää hengissä, kuitenkin osa suomalaista kamppailulajihistoriaa. Vieläkö Pave on vetänyt treenejä?

Sent from my HUAWEI VNS-L31 using Tapatalk

airakti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 72
Viestit: 695
Lauteille: Marraskuu 2007

Wado-ryu karate

#1387

Viesti airakti »

Niin pitäisi pitää hengissä. Pavella oli paha vyöruusu, oli vuoden pois treeneistä. Ei vedä treenejä, muuta kuin alussa Kataa lämmittelyksi, kun kukaan muu dementikoista muista katoja (paitsi mä) vedot on Tapsan ja mun vastuulla. Paven paras opetus saikulta takaisin tullessaan, ainakin mulle: Ikääntyminen ei ole läheskään niin paha juttu kuin treenamattomusuus. Ja mun pitää allekirjoittaa toi, arvostan Paulia asian myöntämisestä. Paven kanssa kun olen ottanut matsia hänen palattuaan, niin hyvä kun olikin, niin toivon että palaa tasolleen, nyt on vain varjo entisestään. En tiedä onko hyvä vai huono asia, hän itsekkin tiedostaa asian. Kai meillä jokaisella on aikamme...
TimppaA
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 105
Viestit: 23332
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Re: Wado-ryu karate

#1388

Viesti TimoS »

airakti kirjoitti:Häntä koipien välissä pitää varmaan sitten mennä raaputtelemaan Seibukanin ovia, josko ottaisivat takaisin :-) Mun toinen koti.
Eiköhän me voida ainakin harkita asiaa ;) Toisaalta vois ekana opettaa sulle jonkun keppikatan, sinä kun tunnetusti tykkäät niistä jopa Jackiä enemmän


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 16082
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Wado-ryu karate

#1389

Viesti Kari Aittomäki »

No eikä!
Ei Wadokan saa nylpähtää, Suomen karaten perusseuroja!

Mulla oli aina hyvät välit Wadon sällien kanssa, oli joskus jopa liittymisestä puhe.

Ja juu, vanheneminen on niinku niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin per*eestä että voi tavaton.
airakti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 72
Viestit: 695
Lauteille: Marraskuu 2007

Wado-ryu karate

#1390

Viesti airakti »

Timo voi työntää keppinsä sinne mihin ei aurinko paista, voin auttaa, sen verran osaan keppimiekkailua :-) Kari: Itse koen vanhemisen ihan toisin, varmaan sen takia että olen saanut olla terve ja kondiksessa, ja jos Wadokanista katselee reenajia, Tarkkonen 83v, sen kohdalla pitää ottaa hattu pois päästä, kaali leikkaa ja harjoittelee edelleen joka treeneissä, ei lintsaa koskaan. Wadokan, jos ei joku nuori ja tarmokas tule ja elvytä, niin hautajaiset pidetään kahden vuoden sisällä. Sääli.
TimppaA
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 18892
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Wado-ryu karate

#1391

Viesti Andy »

No johan on asenne tässä Helsingin Työväen Karateseurassa. :o Sen vielä voi tajuta, että vetäjille ei haluta maksaa tai edes tarjota ilmaisia treenejä, mutta että tilakustannuksiinkaan ei suostuta osallistumaan. Kai ne salit silloin 70-luvullakin on jotain maksaneet ja maksut jonkinlaisella kolehdilla katettu?
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 93764
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Wado-ryu karate

#1392

Viesti Mika »

Pilateksessa ryhmätunti maksaa Suomessa usein 20-30 euroa. Laitepilates maksaa vielä enemmän. Pilates on toki vähän ääriesimerkki, mutta kuitenkin päivittäin varmaan sadat ihmiset ympäri Härmän maksavat tuon hinnan ja ovat tyytyväisiä.

Salit eivät ole ilmaisia, vaikka julkinen sektori niitä pilkkahinnalla vuokraakin. Täten minun on ihan mahdoton käsittää, miten joku ei suostu maksamaan treeneistä. Koska treenit ovat ilmeisesti aiemminkin olleet ilmaisia, mistä ne kulut on katettu? Onko jossakin junioritoimintaa, jota julkinen sektori tukee taloudellisesti?

Mitä nuo boikotoineet jäsenet treenasivat boikottinsa aikana?

Toivottavasti löydätte ratkaisun tuohon tilanteeseen. :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
airakti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 72
Viestit: 695
Lauteille: Marraskuu 2007

Wado-ryu karate

#1393

Viesti airakti »

Wadokanin sali, koulun jumppasali maksaa 1500e kausi. Rahaa seuralla on ollut tilillä paljon niiltä ajoilta kun oli paljon maksavia jäseniä. Nämä jotka ovat jäljellä, ovat olleet vetäjiä 70-luvulta asti ja eivät koskaan ole maksaneet treenamisesta, joten on aika shokki alkaa makselemaan tässä vaiheessa. Jos meitä on 10 treenaajaa, niin eihän tuo olisi kuin 150 per nuppi kaudessa, mutta epäilen vahvasti että ei tule tapahtumaan. Ikävä kyllä.
TimppaA
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 93764
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Wado-ryu karate

#1394

Viesti Mika »

Oho! 1500 euroa on melkoinen summa koulun salista. Jokainen kunta tietysti itse hinnoittelee salivuokransa. Siitä on nyt aikaa, kun olen viimeksi niitä hakemuksia laatinut, mutta silloin salivuokra oli alle 10 euroa tunnilta. Se olisi noin puolet tuosta. Yksityissektorilta olen vuokrannut saleja tänä vuonna 20 ja 25 eurolla. Tuo 1500 alkaisi olla lähellä sitä hintatasoa, jos puhutaan kahdesta tunnin vuorosta viikossa kouluvuoden eli 8-9 kuukauden aikana.

Okei, ymmärrän vähän paremmin, jos kaikki ovat opettajia ja vieläpä noin pitkän ajan takaa. Mutta sitä se sitten tarkoittaa, että treenit loppuvat.

Siirtyivätkö nuo boikotoijat muihin karateseuroihin?

Onko tuo Pauli tämä mies?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Riviharrastaja
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 55
Viestit: 182
Lauteille: Maaliskuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Re: Wado-ryu karate

#1395

Viesti Riviharrastaja »

Wadokanilla oli pitkään rahaa kuin roskaa. Muistelen, että myös HPY:n osakkeita oli yli 25 teur edestä. Ehdotin aikoinaan leikilläni, että lakautetaan yhdistys ja jaetaan varat jäsenten kesken. Silloin oli about 5 jäsenmaksun maksanutta...

Sent from my HUAWEI VNS-L31 using Tapatalk

Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 5 kurkkijaa