Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Jaawa

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Poista käyttäjä 3276

Jaawa

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

Kari Aittomäki kirjoitti: joulu 1, 2021, 04.17 Heihou!
Who you calling a ho, bitch :karate:
Poista käyttäjä 1747

Jaawa

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

Jaawa kirjoitti: marras 30, 2021, 20.19 On tässä nyt vähän ollu kaikenlaista...
Kuva
Poista käyttäjä 3276

Jaawa

Heippa,

No ei nyt karateheppatyttö oo päässy muksimaan tosiaan vuosiin. Tai no mitä ny vähäsen yöelämässä joutunu leikkimään portsaria, kun ei pienessä kuppilassa semmosta ollu, ja aiheutin minä sen tilanteenki itse, kun on niin kiero huumorintaju. Muttei siinä käyny kuinkaan, mulle. No ei sen väliä, enää ei voi käyttää alkoholia, niin eipä varmaan tuu ikinä luuhattua enää missään tommosissa.

Fillarit rupes kiinnostamaan, kun lenkkeily on vaikeutunu huomattavasti kolmannen polvileikkauksen jälkeen. Kauramoottorisotkurilla pääsee lujaa eikä tunnu missään, joten päästäkseni lujaa missä vaan hankin maastopyörän. Vuosi oli 2018, siinä ohessa alotin uudet työt, vahingossa siltainsinöörinäkin on tullu oltua. Oheisliikuntana frisbeegolf tarjos kivasti teknistä harjottelua ja ittensä treenaamista motorisessa koordinoimisessa, hienosti siinäkin heittotapahtumassa kamppailulliset jutut tulee mukaan, lopun ruoska on niinku haito uchia tapailis. Edes jotain tämmöstä on tullu kropalla tehtyä, joka etäisesti vois muistuttaa selkärankaa lyömistouhuista.

No vierähti vuosi, ja hyvin rullas pyörä, välillä röykkyytys oli niin kovaa että lenkiltä tultiin migreenin kans kotia. Tiesi tehneensä, liikaa, mutta tehneensä kuitenki. Tässä terveys rupes reistaamaan rajusti, työpäivät oli ihmettelyä että millon pyörtyy, toimiston käytävä kiemurteli ja lainehti. No parikytä lekurikäyntiä ja testiä myöhemmin, oli ripakopallinen uusia diagnooseja ja ruvettiin remonttihommiin. Personal trainerin kans alettiin kattoa missä mun kroppa ei pelaa niinku pitäis, vuosien istuskelu (fillarinkin päällä jäkittäminen on melkosta istuskelua yläkropan näkökulmasta) oli tehny hallaa rintarangalle, tuotiin liikkuvuutta takas. Hankin 2019 gravel-fillarin, että voi rennosti ja kevyesti rullailla vähä pitempiä matkoja, ja käydä pururatoja ja sensellasta, mahtava pyörä. Projekti tuotti tulosta, mutta sitten tultiin ruokatorvesta löytyneen syövän esiasteen kanssa leikkauspakkoon. Operoitiin vähä sieltä täältä, uniapnea saatiin kojeella kuriin ja muut manööverit hoiti uupumukset, ahdistukset ja asentohuimaukset. Pysty hitaasti mutta varmasti leikkauksesta toivuttua jatkaa kehotreeniä ja fillarointia.

Talvet oli kovaa kyytiä pyörille jotka ei niihin oloihin oikein kuulunu, joten ostin 2020 rikkinäisen fättärin, takavaihtaja oli leikannu kiinni ja vetäny koko takarungon vinoon. No mä näytin sille tohoa ja väänsin putkipihdeillä suoraksi, tuli ku uus, onneksi teräsrunko niin voi tehdä näinki. Pienet varustelut ja hyvä talvipeli on ollu siitä lähtien ajossa, päivittäin rullaan töihin ja kaikki muutki reissut. Mesenaatti saa istua pihassa, mutta se asia ei oo tosiaan muuttunu, myin vanhan 1.5mil kilometriä ajetun mersuni pois ja ostin uuden vanhan 500tkm ajetun mersun tilalle, maalautin sen hiljattain, pitää laittaa joskus kuva, se on hieno vanha väykky.

Mutta joo, tämmönen alustus, jonka aattelin kirjottaa, ennenku rupeen rustaamaan tänne fillariretkistä tai mistälie, tarkotus on kuitenkin alottaa taas karate jossain muotoa. Pistämpä kuvat sotkimista, ei ne mitään ihmeellisiä kapistuksia oo, mutta tosi kiva on ollu opetella tekemään niille kaiken itse, ja ohan nuo sen värkkäämisen kautta itelle tullu rakkaiksi vekottimiksi.

Merida Big Nine 100 maastopyörä
Kuva

White GX Pro 19 graveli
Kuva

Tunturi Tundra fättäri
Kuva
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Lauteille: Kesäkuu 2008

Jaawa

Viesti Jorge »

Tollanen gravel- pyörä olikin itselle tuntematon kategoria. Mielenkiintoinen konsepti; itse tosin en ole ikinä päässyt sinuiksi kippurasarvisten kanssa.
Poista käyttäjä 3276

Jaawa

Jorge kirjoitti: joulu 14, 2021, 08.54 Tollanen gravel- pyörä olikin itselle tuntematon kategoria. Mielenkiintoinen konsepti; itse tosin en ole ikinä päässyt sinuiksi kippurasarvisten kanssa.
Otti se hetken tottua, mutta kun paahtaa lujempaa niin kapeat herkemmät sarvet tulee ihan tarpeeseen. Alunperin meinasin jokakelinpyöräksi tuota, että ois vaihdellu kiekkoja kelin mukaan, mutta kyllä se kelpas niin mainioksi sivupolkujenki maantiepyöräksi, että kesäpeli siitä tuli. Ja noissa sarvivaihteissa on hieno jet fighter fiilis, ku se on niinku pitäsit kahdesta joystickistä kiinni. Alasarvia en käytä, oon uhannukki sahata ne pois.
Jaawa
etupotkija
Lauteille: Toukokuu 2022

Jaawa

Viesti Jaawa »

Mä nyt omin tämän ketjun, ku tää on mun.

Fillarointihommia on jatkettu arkisesti koko talvi ja alkukevät, mutta selkeästi pyörän selässä jäkittäminen on ihan hanurista kun sen yhdistää istumatyöhön ja istumaharrastuksiin. Selkävaivojen ja selän laukomien migreenien kanssa on menny koko alkuvuosi, pirusti saikkua ja pahaa mieltä.

Noh, sain tarpeekseni tuossa kuukausi takaperin taas saikulla makoiltuani, päätin että heti kun pystyy niin tårta på tårta lentää. Ja tosi hyvin on lentänykki, fyssarin kanssa ohjelmaa, tasaisesti käsittelyjä selälle, ryhmäliikuntana ohjattua kahvakuulailua, ohjattua kuntonyrkkeilyä. Tihkasee aivan järkyttävästi, mutta hyvällä tavalla tekee kipeää :eviL

Tosi hyvä ku kuntonyrkkeily on perjantaina, niin on pakko säädellä viikon rytmi niin, että jaksaa vetää huonossa kunnossa vielä treenin työviikon päätteeksi. Viikonloppu alkaa hikoilulla eikä millään löhöämisellä, ja se löhöäminen on tullu tavaksi kun ei voi enää ottaa viinaa, niin mitä siinä sitten voi tehdä, ei osaa ku olla ja väsyneenä tuijottaa jotain. Paitsi että tuohan on aivan typerää ja itsetuhoista touhua, mutta näin se ihmisen mieli tekee, kun on terveysongelmia ja on joutunu luopua kaikesta mikä on kivaa. No nyt se loppuu, todella hyvä fiilis :-8

Kolme kahvakuulailua alla ja kahdet kuntonyrkkeilyt, mennään nyt varovasti tälläsellä pari kertaa viikossa treenillä, ainakin tämä kuu. Heti kyllä pää haluaa selvästi vetää portit auki ja joka rööristä täysillä tavaraa tupaan, mutta ollaan nyt kerranki fiksuja :jepa:

Sitte ku homma luistaa ja menee kolmet treenit viikossa, niin todennäkösesti vien katseen tuonne MMA Seinäjoen suuntaan. Niin, sielä ois nykyään näköjään Defendoakin. Aivan liian aikasta mun ottaa oikeasti moukkua vastaan, mutta siks tää kuntonyrkkeily onkin aivan mahtava ratkasu just nyt tähän hetkeen. Jossain tulevaisuudessa sitten kurotellaan niihin unelmiin, olla taas mukakova ja vedellä täysiä (iha tussusti) ja nauraa ku sattuu niin todella paljon :savolaiset:

Kiai ...saanks mä vielä sanoa kiai. No sanon miau. Kadulta löytyny kapinen kissa johon joku on teipannu apupyörät. Ei mutta mähän oon kissoille allerginen, noh toisaalta oon mä kyllä itelleniki allerginen.
Jaawa
etupotkija

Jaawa

Viesti Jaawa »

Niin mä lupasin laittaa kuvaa väykystä mitä oon vähä projektina kunnostanu, se tekee yllättävän paljo tämmöselle vanhalle rouskulle ku laittaa uuden maalin ja vaihtaa vanhat kaihiset umpiot uusiin modernimpiin. Seuraavaksi pientä uutta, sumuvalot, vilkut, takaumpiot. Sitte jos laittas korisarjaa tai ehkä vaa pudottaa vähäsen lisää (nyt 40mm) ja 18" vanteet, nääkin on tosin ihan uudet 17" vanteet, tykkään simppelistä viispuolasesta. Monoblokkeja en rupee laittamaan, ku ne joko maksaa törkeesti tai on ihan kieroja. Isompaa kiulua ja isompaa puhallinta varmaan kans, jos oikein innostuu, aika näyttää. Tämä on aina ollu mun mieleen vähäsen näprätä ja asuilla autojen kans. Jotain mekaniikkaa pitää olla, jossei joka päivä väkivallan mekaniikkaa.

Kuva
Jaawa
etupotkija

Jaawa

Viesti Jaawa »

Huh, kyllä se kesä tulee kilsa kerrallaan. Eka lenkki gravelilla tälle vuotta, kevyt 15km, ei liikoja, pitää huomenna jaksaa treenata :rok:
Jaawa
etupotkija

Jaawa

Viesti Jaawa »

Jaawa kirjoitti: touko 15, 2022, 13.08 Huh, kyllä se kesä tulee kilsa kerrallaan. Eka lenkki gravelilla tälle vuotta, kevyt 15km, ei liikoja, pitää huomenna jaksaa treenata :rok:
Kuva
Jaawa
etupotkija

Jaawa

Viesti Jaawa »

Aaaaarrrrr että tekee hyvää ja pahaa, iihahaa. Kahvakuulalla ittensä niin piippuun että taju oli lähteä. Nämä ohjatut kovatahtiset jumpat on hienoa hommaa, harmi kun en löytäny tätä aiemmin, mutta hei ehtii sitä nytki ittensä rääkätä vielä ihan valmiiksi :jepa:

Se on tuo pari vuotta erittäin paikallaan ollu keskikroppa joka tässä aiheuttaa ties mitä tietoisuuden laajenemiskokemuksia, tähtineen ja parrakkaine hirvineen. Vasen runqlihas kipuilee paikoin aika pahastikkin, ohjelmassa saattaapi olla shockwave terapia, jos sen paukuttais ikäänku resettiin. Tiedän että se on ikivanha punttivaiva, jotain ylisuuria ylätaljavetoja ja varmaan otin vastaan ku päästin painot alas, sillon oli nuori ja kävelevä kokovartalogyrb. No kyllä se kuntoon saadaan, vaikka puukolla jos on pakko, mitä yks leikkaus on tähän lisää. Holy Sigmar, bless this ravaged body.

Pesuhuone täyttyy läpimäristä treenikamoista ja hiki haisoo, jotain tuli tehtyä. Ei muutaku Thanosmehu naamaan. Kiaumiau.

(Thanosmehu© on 3 ruokalusikkaa proteiinijauhetta, 3 dl kauramaitoa, 1 dl mustikkakeittoa)
Kuva
Jaawa
etupotkija

Jaawa

Viesti Jaawa »

Kuntonyrkkeily, ihan kunnon teknistä toteutusta, kuntoon nähden sain ihan hyvin ittestäni revittyä :-8

Siinä on jotain alkukantaista taikaa, kun toinen huutaa ja kannustaa jaksamaan. Ei ihan sama ku kihonissa, siinä se tulee jostain ihan sielun juuresta se homma, kun silmissä tummuu eikä muista omaa nimeään, mutta tekniikkaan löytyy murhaa ja tehoa. Mutta sinnepäin. Ohan se tottakai eri fiilis olla väsyksissä jostain helvetin siitepölyallergiasta ku vaan ihan treenin kuormituksesta, immuunikyvyn nakerrus tapahtuu pumpulla, ei sielä tankissa.

Mut mahtavaa lätkimistä yhtä kaikki, keep it simple meininki sopii itellekki tosi hyvin tähän vaiheeseen. Ja voi veljet on tekemistä muistella minkälaista on lyödä sohvatyynyt käsissä, ilman potkuja, ilman shootteja, ilman pystynujua. Vartalokoukun sijasta meinaa aina lähteä alapotku, onneksi ei oikeasti lähteny, mutta hermotus on selkeästi sielä. Mut todella hyvä on vetäjä, nautin kun tulee terävää palautetta eikä päästetä lipsumaan. Ei tässä tietysti nyt täysin tarvi muuntaa olemistaan bokraukseen, mutta jos nyt edes tuntuvasti tulis pois tuolta knockdownin sarvikuono seksilelukaupassa etunojasta. Toisaalta ohan se hyvin luonnollinen tapa mulle olla :enmä:

Kiaimiau.
Jaawa
etupotkija

Jaawa

Viesti Jaawa »

Jäi viime kahvakuulailut kirjaamatta, olin kyllä niin kuollu niiden treenien jälkeen, etten ihmettele unohtaneeni.

Nyt on haasteena allergiat, päätä rassaavat työt kesälomien alta, ja migreeneitä tulee vähän liian tiheään. Mutta vaikka just ja just migreeni oli väistyny, niin painelin väkisin menemään kuntonyrkkeilyyn. Hauskasti paikalla oli kaks vetäjää ja minä, no se oli erityisen kiva treeni mulle, ja voi voi että on ruosteessa tuo bokraus. Nyt kun mentiin vähäsen teknisemmin, niin onhan siinä ratautukset jossain muualla. Mitä täs nyt on tullu lätkittyä viimeksi vuosia sitte, knockdown karatea :D Joo siitä pelistä ei paljo bokraukseen välity, ainoastaan kaikkea haitallista. Mut hei, siks mä treenaanki, että mä voin tehdä itsestäni haitallisen, eikö se näin toimi?

Hyvä mieli, väsy, mutta hyvä. Kesätauolle jääpi, pitää katella jotain muuta huhkimista, kunnes syksyllä sitten jotain oikeasti kontaktiakin vois. Taitaa tulla fillarikesä ny, ei sekään väärin oo. Mietin jos jonku säkin hommais, ettei nyt ihan jää huitomatta.

Kiaimiau.
tohtorismies
kylkeenpotkija

Jaawa

Viesti tohtorismies »

Ootko perehtynyt Buteyko metodiin ikinä? Mulla on ensimmäinen vuosi ikinä ilman allergia lääkkeitä menossa kiitos sen. Jos menee ensi vuosikin niin sitten allekirjoitan 100% sen tehon ite.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Jaawa
etupotkija

Jaawa

Viesti Jaawa »

tohtorismies kirjoitti: touko 28, 2022, 09.16 Ootko perehtynyt Buteyko metodiin ikinä? Mulla on ensimmäinen vuosi ikinä ilman allergia lääkkeitä menossa kiitos sen. Jos menee ensi vuosikin niin sitten allekirjoitan 100% sen tehon ite.
En oo ikinä kuullukkaan, ja nyt ku tutkiskelin niin en sinänsä ihmettele, eihän tolle mitään kunnon näyttöä oo. Allergiat siitepölyn suhteen menee ja tulee, mullakin on ollu lääkkeettömiä vuosia ilman mitään poppakonsteja. Kiitos vinkistä tosin, hengitysharjotukset itessään on kyllä hyviä, tuota vois tehdä ihan vaan stressitasoja alentamaan :jepa:
tohtorismies
kylkeenpotkija

Jaawa

Viesti tohtorismies »

Juu, mulla ei niin sitä tässä ihmettelenkin. Buteyko on ilmeisesti ollyt hengitysliiton ohjelmistossa pitkään. Ilmeisesti ihan perustasolla se nenän kautta hengittäminen jo aiheuttaa sen että se nenä toimii suodattimena.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS

Seuraajat

Kuvake
Aleksi T
Kuvake
Clancy B.
J-P Koivula
Jaawa
Kuvake
JanneKoo
Kuvake