Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Tositilanteet

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
MikaM
etupotkija
Lauteille: Marraskuu 2009
Etulaji: Jumppa
Tykännyt: 10 kertaa
Tykätty: 19 kertaa
Täytän tänään vuosia

Tositilanteet

Viesti MikaM »

Tuodaan vähän vaihtelua. Olen toisaalla tai ehkä jopa tässä ketjussa kertonut, että olen veitsihyökkäyksestä selvinnyt. Pistohyökkäys sydäntä kohti, imasin käden kainalooni ja pidin vasemmalla kädellä hänen oikean kätensä siellä. Apua oli lähellä, jonka tuloa ennen kaveri otti oikeaa kättäni puhelimeensa, tosin tehottomasti asennostani johtuen. Ei yrittänyt oikeastaan mitään muuta. Sain haavan kylkeeni. Joka muuten kannattaa ottaa perusoletukseksi, jos joutuu hankauksiin: johonkuhun sattuu, todennäköisesti sinuun.
Mutta, hengissä siis voi selvitä ilman 2on1 hallintaa.
Potkulaiset jotka tykkäävät kirjoittajan MikaM viestistä:
Daddyobmijoy
Time and tide won't wait, you know

Kuvake
Fubarbarian
kylkeenpotkija
Lauteille: Lokakuu 2007
Tykännyt: 4 kertaa
Tykätty: 3 kertaa

Tositilanteet

Viesti Fubarbarian »

Olipa hyvin hoidettu Mjölniriltä: asioihin on helpompi puuttua, kun tietää että toimintakykyä riittää.

Malliesimerkki Rooseveltinkin käyttämästä Big Stick ideologystä, "The idea is negotiating peacefully but also having strength in case things go wrong."
https://en.wikipedia.org/wiki/Big_Stick_ideology
Potkulaiset jotka tykkäävät kirjoittajan Fubarbarian viestistä:
MjölnirDaddy
A suspicious mind is a healthy mind

Kuvake
JohanSS
ilmaanpotkija
Lauteille: Heinäkuu 2020
Etulaji: Kickboxing
Tykännyt: 0
Tykätty: 3 kertaa

Tositilanteet

Viesti JohanSS »

Mielenkiintoisia tarinoita.

Omakohtaisia kokemuksia ei onneksi juuri ole.. On osannut poistua tilanteista ja muutaman kerran lause "sain tänään treeneissä jo turpaan, ei jaksais ottaa uudelleen" on vapauttanut pari uhkaavaa tilannetta. Jälkimmäinen on erittäin toimiva ja usein vapauttaa tilanteen huumorilla ja vastapuoli saattaa ymmärtää, että tässä voi olla "tekijä" kyseessä.
Potkulaiset jotka tykkäävät kirjoittajan JohanSS viestistä:
DaddyLasse Candé
"The game of chess, is like a sword fight
You must think first, before you move"

airakti
munillepotkija
Lauteille: Marraskuu 2007
Tykännyt: 14 kertaa
Tykätty: 29 kertaa

Tositilanteet

Viesti airakti »

Kävi meidän lähikaupassa: Puttepossun näköinen sekaisen oloinen kaveri alkoi kassalle v1ttuilemaan ja sanoi että ei maksa ostoksiaan, ja muutenkin oli paikan Elvis, olin jonossa seuraavana ja kyllästyin aika äkkiä urputukseen, huomautin että käyttäytyy huonosti ja voisi hiihtää vaikka.... Lupasi vetää mua turpaan, ilahduin asiasta ja sanoin että voisimme yhdessä käydä tuossa pihalla, ei se sitten sopinutkaan, seuraavaksi alkoi uhkailemaan mun lapsia ja sanoi että hakkaa ne, sanoin että sekin sopii, poikani on tossa mun selän takana, se on harrastanut kamppailulajeja 24 vuotta, voit koittaa mun luvalla :-) Ei sekään sopinut. Maksoi ostokset ja meni kadun toiselle puolelle huutelemaan.
Potkulaiset jotka tykkäävät kirjoittajan airakti viestistä:
PetriPMikainjunjackEizeiMjölnirAndyTimoSAihkiLasse CandéDaddyZamikkiMikkeMsiipiveikko
TimppaA

Kuvake
Eizei
munillepotkija
Lauteille: Huhtikuu 2006
Tykännyt: 26 kertaa
Tykätty: 15 kertaa

Tositilanteet

Viesti Eizei »

:lol:
Antti Junikka
Boreal Hanmoodo 4.dan
Haedong Kumdo 3.dan

Kuvake
Mika
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2004
Etulaji: Pilates, HIIT
Sivulajit: Girya, Yin-jooga
Takalajit: Tanglang
Tykännyt: 178 kertaa
Tykätty: 62 kertaa

Tositilanteet

Viesti Mika »

Eiss... :hahaha:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Potki etuja!

Kuvake
injunjack
kylkeenpotkija
Lauteille: Heinäkuu 2005
Etulaji: Seibukania - perkele
Tykännyt: 31 kertaa
Tykätty: 16 kertaa

Tositilanteet

Viesti injunjack »

:lol: Viitaten Airaktin tapaukseen, hämmentävää on tämä nykyihmisten itsesuojeluvaiston puuttuminen vaikka ois kuinka sekaisin... Jäsen A kun on sen oloinen, että tarvittaessa paukkuu muutkin ku Centrumin ovet.
Potkulaiset jotka tykkäävät kirjoittajan injunjack viestistä:
airakti
-REMEMBER; SOME PEOPLE ARE ALIVE SIMPLY BECAUSE IT IS ILLEGAL TO SHOOT THEM-

Kauas on pitkä matka.
https://www.facebook.com/SeibukanPKS/

airakti
munillepotkija
Lauteille: Marraskuu 2007
Tykännyt: 14 kertaa
Tykätty: 29 kertaa

Tositilanteet

Viesti airakti »

Arvostan @Mjölnir asennetta tapahtumaan. Oma tyttäreni oli Klaukkalan Siwan kassalla 17 vuotiaana, Siwa oli (saattaa olla vieläkin) vanhan Porintien varressa, kauppa oli siitä tunnettu että siellä oli vain nuori tyttö iltaisin töissä, joten kaikki persaukiset krimi alut kävivät sieltä iltaisin hakemassa juoksukaljaa, kukaan asiakkaista sen vuoden aikana kun tyttäreni oli töissä, puuttunut asiaan. Pelotti tyttäreni puolesta, ja v1tutti kun siihen aikaan ei ollut tapana käyttää vartijoita. Oli fiilis että olisi itseni pitänyt olla siellä turvana. Olen mjölnirin kanssa sataprosenttisesti samaa mieltä, jos en tähän puutu, niin kuka sitten. Sinä. Ja minä. Ei anneta luusereiden voittaa...Meillä jokaisella on (etenkin kamppailijoilla) vastuu kanssaihmisistä, kamppailu taustalla voi vaihteeksi tehdä jotain hyvääkin, skeidaa on tullut ihan tarpeeksi.
Potkulaiset jotka tykkäävät kirjoittajan airakti viestistä:
ShaolinsiinjunjackLasse CandéDaddysaarikkoMikkeM
TimppaA

Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2005
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Tykännyt: 36 kertaa
Tykätty: 71 kertaa

Tositilanteet

Viesti Mjölnir »

Näin!
Potkulaiset jotka tykkäävät kirjoittajan Mjölnir viestistä:
airakti
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi

Kuvake
luupää
päähänpotkija
Lauteille: Marraskuu 2006
Tykännyt: 7 kertaa
Tykätty: 44 kertaa

Tositilanteet

Viesti luupää »

Tämä on säälittävää. Saan pitkästä aikaa olla kolmistaan kotona Lagavulinin ja Montecriston kanssa ja mä kirjoitan potkuun antagonistista tajunnanvirta…

Menin jokunen vuosi takaperin päivällä käymään sturenkadun alepassa, kun näin sivusilmällä jo tuulikaappiin astuessa, että kassojen suunnasta oli ryntäämässä kaksi neuvolapainoista tummajaista samaan tilaan. Ensimmäisenä oviaukosta ryntäsi teh blokkaaja ja tiiviisti hänen takanaan pallon…korjaan….olutcasen kantaja. Se oli kuin itse Suuri ja Siunattu olisi säätänyt vanhan linjapuolustajan/karatekan kohtaloksi olla juuri sillä hetkellä siinä tuulikaapissa. Minä, jonka Jumalat ovat kiistatta luoneet kuvakseen, olin ainoa jäljellä oleva taho, joka pystyi vielä suojelemaan hok-elannon omaisuutta. Omaisuutta, jonka arvo oli satavarmasti konsernin arvioidun hävikin haarukassa ja jonka suorat ja välilliset kustannukset, olivat aikaa sitten siirtyneet hintoihin. Valitettavasti Kaikkivaltiaan ajoitus vaan falskasi parin sekunnin verran. Jos he olisivat osuneet kohdalle en olisi väistänyt senttiäkään, mutta muuten en edes virtsaisi päälle, vaikka osuuskunnan kaljapakkaus olisi tulessa. Olin lähinnä huvittunut tilanteesta ja siitä, että tuohtunut myyjä ja joku valveutunut kansalainen yrittivät juoksemalla saada varkaita kiinni. Onneksi eivät tavoittaneet heitä, koska hyvistä aikomuksista huolimatta kumpikaan ei olisi todennäköisesti pärjännyt.

Mutta vilpitön papukaijamerkki heillekin kunnollisuudesta ja säädyllisyydestä.

Oman puuttumiskynnyksen täyttymistä ei olisi myöskään edistänyt se, että varastettu omaisuus kuuluisi aikaisempien esimerkkien mukaisesti alkon monopolille tai punaiselle tradekalle. Kun tarkemmin ajattelen, niin olen tämän vuosituhannen aikana ojentanut kahdesti kaupan kassaa tylyttäneen ja jonon tukkineen ihmisjätteen ja kerran puuttunut 3 vs.1 koulukiusaamiseen kadulla. Ja silloinkin kävelin ohi, kunnes kaverin ”älkää please hakatko mua enää” anelu sai minut häpeämään kunniatonta käytöstäni ja kääntymään. Jokaisessa tapauksissa perimmäinen motiivi oli itsekäs ja se painoi vaakakupissa enemmän, kuin mahdollisesta tuomiostaa aiheutuva haitta.

Joku abstrakti yleinen hyvä ei käynyt mielessäkään. Ei ennen, eikä jälkeen. :)

xxx

Edit: Näpistykset tms. eivät ole BTW lisääntynyt sen takia, että hyvät ihmiset ovat lakanneet toimimasta. Ne ovat lisääntyivät räjähdysmäisesti sen takia, että valtio päätti hankki kustannussäästöjä heikentämällä hallintoalamaisten omaisuudensuoja. Rotat eivät joutuneet enää istumaan sakkoja ja näpistyksestä kiinniotettu ehti toistaa prosessin useamman kerran saman päivän aikana. Tätä aivopierua ei tasapainotettu antamalla ylimääräistä löysää rikoksen uhreille tai heitä auttaville. Kaukana ovat ne wanhat hyvät ajat kun 15v luupää oli isänsä kanssa takomassa ostarin pirinarkkien päähän mihin toimitiloihin ei murtauduta ja minkä yrityksen henkilökuntaa ei ryöstetä yöllä kotimatkalla. Faija vietti aikoinaan samasta syystä monen monta yötä aseistautuneena autossa väijyssä. Siihen aikaan poliisilta sai jopa taskuaseen sitä tarkoitusta varten ja poliisitkin vaan naureskelivat, kun siipensä ottanut varas oli hieman kaatuillut matkalla.

Kraft Heil!
Potkulaiset jotka tykkäävät kirjoittajan luupää viestistä:
Aihkiobmijoy

Lasse Candé
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2007
Tykännyt: 125 kertaa
Tykätty: 68 kertaa

Tositilanteet

Viesti Lasse Candé »

On aina hemmetin hienoa kun kuka tahansa nousee esiin ja täyttää jonkinlaisen yhteiskunnallisen velvollisuuden. Olen itse melko pitkälle kuten luupää, etten ala aktivoitumaan heti.

Mutta kun näen esim kavereideni aktivoituvan välittömästi kohdatessaan vääryyttä ja muiden ihmisten tekevän samoin, pohdin että pitäisikö kuitenkin minunkin kasvaa vielä. Koska siis he ovat oikeassa ja silloin kun en itse toimi, olen joko kyyninen tai pelkuri. Näistä ei kumpikaan ole varsinaisesti hyveitä.

Pohdinta on vahvasti periaatetasoinen. Elämäni on muuttunut sokerisemmaksi, idyllisessä Loviisassa hengailuksi. En juurikaan kohtaa tilanteita joissa joudun punnitsemaan tulisiko olla aktiivinen. Kun pyörin Helsingissä enemmän joitain vuosia sitten, nämä pohdinnat tulivat jatkuvasti eteen.
Potkulaiset jotka tykkäävät kirjoittajan Lasse Candé viestistä:
Daddy

sinappi
etupotkija
Lauteille: Tammikuu 2006
Tykännyt: 6 kertaa
Tykätty: 14 kertaa

Tositilanteet

Viesti sinappi »

airakti kirjoitti:
marras 20, 2020, 17.28
Arvostan @Mjölnir asennetta tapahtumaan. Oma tyttäreni oli Klaukkalan Siwan kassalla 17 vuotiaana, Siwa oli (saattaa olla vieläkin) vanhan Porintien varressa, kauppa oli siitä tunnettu että siellä oli vain nuori tyttö iltaisin töissä, joten kaikki persaukiset krimi alut kävivät sieltä iltaisin hakemassa juoksukaljaa, kukaan asiakkaista sen vuoden aikana kun tyttäreni oli töissä, puuttunut asiaan. Pelotti tyttäreni puolesta, ja v1tutti kun siihen aikaan ei ollut tapana käyttää vartijoita. Oli fiilis että olisi itseni pitänyt olla siellä turvana. Olen mjölnirin kanssa sataprosenttisesti samaa mieltä, jos en tähän puutu, niin kuka sitten. Sinä. Ja minä. Ei anneta luusereiden voittaa...Meillä jokaisella on (etenkin kamppailijoilla) vastuu kanssaihmisistä, kamppailu taustalla voi vaihteeksi tehdä jotain hyvääkin, skeidaa on tullut ihan tarpeeksi.
Kyllä muuten korpeaa katsella jälkeenpäin valvontakameranauhoilta, miten juurikin 17-vuotias myyjätyttö yrittää yksin ottaa kaljavarasta kiinni, kun vieressä kaupan pelikoneilla useat satakiloiset miehet ovat kuin eivät huomaisikaan. Eivät auta, kun ei kuulu heille. Tai sitten vaan pelottaa. Se tässä meidän yhteiskunnassa on vialla, että ei osata toimia. Kännissä osataan kyllä saunan lauteilla voimafantasioida, miten seuraavassa sodassa tehdään sankaritekoja, mutta sitten kun tulisi edes pieni näytön paikka niin ei.
Potkulaiset jotka tykkäävät kirjoittajan sinappi viestistä:
MjölnirAndyMikainjunjackDaddyKari AittomäkiairaktisaarikkoMikkeM

Kari Aittomäki
päähänpotkija
Lauteille: Helmikuu 2006
Tykännyt: 20 kertaa
Tykätty: 62 kertaa

Tositilanteet

Viesti Kari Aittomäki »

Tätähän minä olen vuosia ja vuosia piipitellyt.
Kun tappelun voittaminen on ankarasti sanktioitu, saadaan aikaiseksi pelkurien yhteisö.

Sitä saa mitä tilaa.

lisäys.
Nämä samat satakiloiset muuallepuhaltelijat ovat kyllä isoa miestä kun näkevät naiseläjän riehuvan järkkäreitä vastaan.
Silloin löytyy ainakin ääntä kun vastus on turvallinen.

Oksettavaista.

Kuvake
luupää
päähänpotkija
Lauteille: Marraskuu 2006
Tykännyt: 7 kertaa
Tykätty: 44 kertaa

Tositilanteet

Viesti luupää »

sinappi kirjoitti:
marras 22, 2020, 05.15
Se tässä meidän yhteiskunnassa on vialla, että ei osata toimia.
Sehän on yhteiskunta, joka ohjaa lainsäädännöllä ja käytännöillään ihmisten käyttäytymistä ja kannustaa heitä olemaan toimimatta. Olkoon ettei valtaosasta olisi siihen muutenkaan. Jos voimankäytön määrän ja tason pitäminen sallitussa viitekehyksessä on välillä haasteellista jopa rutinoituneille ammattilaisille, niin mitä luulet sen olevan paniikissa olevalle tavikselle? Tutkinta ja oikeuskäyntikin saattaa olla siviilille melko ahdistava ja hämmentävä kokemus. Varsinkin kun urbaani legenda "tietää" ettei mitään saa tehdä ja valveutunut kansalainen saa helposti epäillyn statuksen jo oman oikeusturvansa takia.

Olisi hauska tietää mikä noiden kassojen toimintaohjeistus on. Äitee vainaan ja anopin (elossa) pankkiuralla ohjeistus oli olla tekemättä mitään vastarintaa ja antaa kaikki rahat suosiolla. Anoppi kärsi jopa PTSDsta kun hänen aikanaan puistolan postipankki ryöstettiin kolmesti. Käsittääkseni IP lajeissakin suositellaan luopumaan omaisuudestaan pahiksen niin vaatiessa.

Mutta muuten olen sitä mieltä hädässä olevia tyttöjä kuuluu suojella.

:)

sikajudoka
reiteenpotkija
Lauteille: Helmikuu 2009
Tykännyt: 4 kertaa
Tykätty: 6 kertaa

Tositilanteet

Viesti sikajudoka »

Tässä hyvä kirjoitus juristilta aiheeseen https://www.raimi.fi/yleinen-kiinniotto-oikeus

Seuraajat

-JP-
_matti_
Aake
airakti
Alapotku
ALehtonen
Kuvake
Aleksi T
Anapiros
Kuvake
Andy