Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Potkulaisten tositilanteet

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 65
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#196

Viesti Mjölnir »

kumikameli kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti: Tarkoititko, että et itse puolustautujana päästäisi ketään lähelle vai tarkoititko, että jos sinä olisit tilanteessa ja joku yrittäisi koskea käteesi, niin et päästäsi minua niin lähelle?
Puolustautujana ainakin haluaisin pitää välimatkan.

Vaikea miettiä ihan tarkalleen kuinka toimisin tilanteessa jossa olisin itse käymässä päälle, todennäköisesti en kuitenkaan mussuttaisi halietäisyydellä vaan satasella pälle hieman pidemmän matkan päästä, tai vaihtoehtoisesti koittaisin provota huutamalla / heilumalla tuolta noin käsivarren mitta + 5cm päästä. Tästä ei ole omakohtaista kokemusta sitten ala-asteen joten vähän hakusessa on toimintatapa. Mutta noin ideatasolla tuntuu huonolta päästää joku ihan lähelle koska siinä voi olla nopeasti alakoukku leuassa tai karhunpaini kehissä.
Joo, ymmärrän pointtisi. Ja olet oikeassa, lähelle ei kannattaisi päästää. Mutta kun riitaa haastava henkilö on yleensä tyhmä ja toimii viettiensä varassa. Tyypillisin hyökkäys on sellainen, että ollaan vähän aikaa jurputettu ja sitten ollaan rinta kaarella iholla. Kohta sitten revitään vaatteista ja lyödään.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
J. Suojanen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 88
Viestit: 1454
Lauteille: Kesäkuu 2006

#197

Viesti J. Suojanen »

Omassa tilanteessani oli onneksi kyseessä se pimeä ja synkkä kuja... ei todistajia. :lol: Ja tilanne oli edennyt siihen, että sen tiesi käyvän päälle kun sille etäisyydelle tulee... Oli pakko nostaa kädet suojaukseen vaikka miten pahalta se näyttäisikin mikäli sivusta joku katsoisi, että itse teen ensimmäisenä sen "fyysisen" aloitteen ja nostan käteni ylös suojaamaan. Tilanteessa pitää toimia tilanteen tavoin ja ensisijaisesti mietin mikä on turvallisin vaihtoehto itselleni ja vasta toisena seikkana mietin miltä se näyttää sivullisen silmiin. :roll: Jollakin on jo virkansa puolesta ehkäpä pakko miettiä toimintatapoja tarkemmin, mutta onneksi itse olen siinä onnellisessa asemassa ettei työhöni vaikuta mikäli puolustustilanne kääntyykin päälaelleen oikeudessa... pääasia, että itselläni on puhtoinen omatunto enkä pode syylisyyden tuskia liiallisuuksiin vedetystä puolustuksesta / väkivallasta.
Se on kyllä ikävän totta että joillakin ihmisillä on ikävä tapa tulla ihan 20cm päähän naamavärkistä tillittelemään asioitaan. :? Ja mikäli tyypillä on aikomuksia käydä päälle niin varmasti mokomus haluaa silloinkin paikkaansa parannella jollakin tavalla. Silloin tuon ystävällismielisen aloitteen tekeminen (vaikkapa oma käsi toisen olkapäälle) saattaa toimia ihan halutulla tavalla ja sälli ottaa etäisyyttä... tai sitten nostaa kamalan metakan miten hänen yksityisyyttään on loukattu. :lol:
Luppa
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 244
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

#198

Viesti Luppa »

Mjölnir kirjoitti: olen itse harjoittanut joskus tilanteissa, joista ei ole todennäköistä selvitä ilman voimaa. Esimerkiksi lasken vasemman käteni hellästi uhkailijan oikealle kädelle. Mikäli tyyppi aikoo tapella, hän repäisee kätensä pois, ja sillä hetkellä minä lähden eteenpäin.

jos taas ei vedä kättään pois, niin homma hoituu puhumalla
Mulla on sellainen tuntuma, että koskemattomuus on suurimmalle osalle ihmisistä tärkeä asia. Varsinkin tuon tyyppisessä tilanteessa, jossa välit ovat kärjistyneet uhkaaviksi ja käydään kuumana, en itse lähtisi vastapuolta "silittelemään", vaikka etäisyys antaisi myöten. Ajattelen itse niin, että sitten kun kosketaan, niin kosketaan kunnolla (ja syystä). Eli tehdään jokin ohjaava tai torjuva liike (esim. vapaa-ajan uhkatilanteessa nostetaan omat kädet rauhoittavasti eteen) tai työtehtävissä lähdetään ohjaamaan, taluttamaan, viemään maahan tms.

En itsekään pitäisi siitä, että minuun kosketaan. Tilanteessa, jossa väkivallan uhka on läsnä, en halua, että tullaan lähelle hivelemään oli tarkoitus sitten mikä hyvänsä.

Tavallaan kyllä ymmärrän tuon pointin, mikäli on tarkoitus päästä ikään kuin huomaamatta lähelle ja saada muokattua olosuhteita itselle otolliseen suuntaan mm. suotuisalla sijoittumisella vastapuoleen nähden, vastapuolen käden kontrolloinnilla ja nopealla kiinnipääsemisellä tarpeen niin vaatiessa.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 65
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#199

Viesti Mjölnir »

Luppa kirjoitti: En itsekään pitäisi siitä, että minuun kosketaan. Tilanteessa, jossa väkivallan uhka on läsnä, en halua, että tullaan lähelle hivelemään oli tarkoitus sitten mikä hyvänsä.
Tässä se pointti juuri onkin. Siinä vaiheessa, kun ei jaksa/pysty/halua/ehdi (keksikää itsellenne versio, joka ei sodi moraalikäsitystänne vastaan) enää lätistä skeidaa ja haluaa jonkinlaisen ratkaisun, niin hivelemällä vastustajaa saan hänet joko yrittämään hyökätä tai lähtemään paikalta. Hyökkäämättä kuitenkaan itse ensin. Koska tiedän, että ihminen ei pidä ventovieraan kosketuksesta, hän hyökkää, jos oli sellainen että hänestä on siihen. Mutta se ei tule minulle yllätyksenä, vaan sillä hetkellä kun hänellä liikkuvat menevät vasta taakse, niin minä olen jo naamassa kiinni. Eikä tarvitse joutua panikoimaan mahdollisesti yllättävän hyökkäyksen kanssa, koska se ei tule yllätyksenä.

Jos taas tämä hively ei aiheuta aggressiivista toimintaa, niin sitten kaverin voi vaikka sysätä syrjään ja poistua paikalta.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 244
Viestit: 16104
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#200

Viesti Kari Aittomäki »

Onko muuten jossain Suomen kaupungeissa varsinaisia kujia?
Vaasassa puhuvat palokujista ja kyllä niissä nujutaankin mutta aivan tollaseen leffamielikuvamaiseen kujaan peltiroskiksineen en ole tormannut.
Takapihat on toinen juttu.

Hyökkäyksen ulos kutittelu on todentotta oma taiteenlajinsa.
Hyvin hyödyllistä, opettaa myös sen aseistariisumisen. Kullanarvoista silloin kun rähjäri on tuttu mies, joitten kanssa tietenkään ei turhasta tapella.

Itte en myöskään viitsi kuunnella avautumista ja varmuudenkeräilyä montaakaan sekuntia, paitsi tietysti lätkä rinnassa.
Tuo silmille työntyminen on helposti torjuttavissa, kahden käden tuuppaus lievän epäsymmetrisesti ja vahva käsky pysyä kaukana.
Jos se hyökkii, hyvä. Jollei, hyvä.
Tuuppiminen ei ole vielä kai hyökkäys ja voihan sitä sanoa ettei huomannu että oltiin kulkeuduttu portaitten yläpäähän.
Kuvake
Kalle Koskinen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 29
Viestit: 4217
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Iisalmi

#201

Viesti Kalle Koskinen »

Kari Aittomäki kirjoitti: Tuuppiminen ei ole vielä kai hyökkäys ja voihan sitä sanoa ettei huomannu että oltiin kulkeuduttu portaitten yläpäähän.
Heh, loistavaa! En kommentin takia kieriskele lattialla tai pärskäyttele kahvia näppäimistölle, mutta hymyilyttää niin perkeleesti.
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 23356
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#202

Viesti TimoS »

No niin, Kuolema-ketjussa voi sitten keskustella enemmänkin tuosta kuolemasta, jätetään tämä ketju tositilanteille
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
Jukka Suominen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 1019
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#203

Viesti Jukka Suominen »

Kari Aittomäki kirjoitti: Onko muuten jossain Suomen kaupungeissa varsinaisia kujia?
Vaasassa puhuvat palokujista ja kyllä niissä nujutaankin mutta aivan tollaseen leffamielikuvamaiseen kujaan peltiroskiksineen en ole tormannut.
Takapihat on toinen juttu.
Heh, tänään just viimeksi sai töniä tenukeppejä vähän turhankin kovakouraisesti pois tieltä. Tuo on sellainen riesa jos tahtoo perjantaina mennä Alkosta hakemaan punaviiniä, siellä ns "kujalla" ihmisjäte valuu iholle kerjäämään rahaa/viinaa/tupakkaa/sympatiaa/riitaa. Tällä kertaa tuota viimeksimainittua. Yhdellä tenukepillä vielä BF-Gym takki päällä, sai kyllä päivän naurut siinä, ja sekös kävi puistokemistin kunnialle :lol:
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 6438
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

#204

Viesti AlexMachine »

saarikko kirjoitti:
K.Maga kirjoitti:....Paikkoja olisi ollu lopettaa teinien suunsoitto monta kertaa,tod.näk yks kunnon avarikin ois riittäny,sen verran onnetonta räpellystä oli sen kaljupään touhu.
Ja toinenhan vaan soitti poskeaan.PRKL että vihastuttaa tollaset apinat.
....
Siis, siitä ei varmaan ole epäilystä, etteikö tollaisia pysty voittamaan. Mutta, strategisesti, miten selvitä tuollaisesta tilanteesta niin että pullistelijat tietävät asemansa ravintoketjussa ja että ei itse joudu kärsimään seurauksista.
Kerran ollut vähän samantyppisessä tilanteessa täällä Vaasassa. 2 humalaista, itsellä vain pari olutta alla, matkalla baariin juurikin sellaista Aittomäen mainitsemaa palokujaa pitkin. Tupakkaa pummittiin ja kun ei ollut alkoi toniminen ja repiminen takista. Muutama silminnäkijä, kukaan ei puutu ja itse ei pääse pois. Nopea ja kova yläkoukku toista kaveria poskiluuhun (kämmenpohjalla, ei nyrkillä) kaveri putosi kyljelleen ja käskin helvettiin siitä tai lyön kunnolla. Jalat alle molemmilla ja karkuun.
Säikähdyksellä selvisin ja kaverit taisivat uskoa ja päästä ilman fyysisiä vammoja.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
keskilinja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 40
Viestit: 2609
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#205

Viesti keskilinja »

M M A kirjoitti: Jussi "street fighter" Hernperki 8). Ihmeen paljo kyllä tilanteita osunu kohdalle sinulla, ehkä et vain näytä tarpeeksi vaaralliselta ja öykkärit hyökkivät! Kasvata semmonen motörhead Lemmy-parta ja ota ittes täyteen rumia tatuointeja, sitten vaan irvistelet pelottavasti ja murahtelet itseksesi. Ite saan olla suht rauhassa kun niin harvoin tulee ihmisten ilmoilla käytyä. Mun suurin uhkakuva on että saan jostain syystä vaimon vihat päälleni!
Mulla ei kasva parta :oops:
Nyt tuli seki tunnustettua :lol:
Hernberg Jussi

Tu tö deth!!!
Kuvake
keskilinja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 40
Viestit: 2609
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#206

Viesti keskilinja »

Kari Aittomäki kirjoitti: Laitetaan ny omaksi viestikseen.
Keskilinja, soitto voi tulla.
Mutta koska vastustajalla ei ole fritusja kummempaa, älä ota paineita.
Saattavat hyvinkin tarjota jotain sovitteluratkaisua, joka tarkoittaa suunnilleen samaa kuin teon myöntäminen.

En usko että Potku aivan sietää suoria neuvoja siitä miten käyttäytyä kuulustelussa omaa syyllisyyttään salata kokien, joten tee omat päätöksesi ja PYSY TARINASSA hamaan loppuun asti.
Elämäntyyliisi kuuluu kuumentuminen eli kapakkanyrkkeily joten jotain tuomioita on taatusti tulossa, kertoo kristallipulloni.
Ne ei maksa paljoakaan mutta haittaavat sellasta kansalaistaitotunnusta kuin "luotettava".
Eli pikkuhankaluuksia lupa-asioissa, duuninsaamisissa ja virkamieskohtaamisissa.

Mutta orota ja kärsi, kirkkaamman kruunun saat.
Ja jos tuomio tulee, seuraavalla kerralla sitte vedät niin että luu paistaa.
no eivaan, vitsi-vitsi.
Joo no oon mä ennenkin käyny kuulusteluissa, joten ei siinä mitään. Ja mitään soittoja ei ole vielä kuulunut niin alan jo uskoa, ettei tule kuulumaankaan ;)
Ja tuosta kapakkanyrkkeilystä. Mä nyrkkeilen vaan silloin kun omasta mielestäni on tarvis. Painotan sanaa OMASTA MIELESTÄNI. Vai oliko siinä kaks sanaa. EMT... Mutta kiitos neuvoista, ja katotaan mitä ristallipullon ennustusten käy.

edit: hymiöitä tähän loppuun, jokainen saa itse sijoittaa mihin kohtaan tekstiä vain haluaa 8) :lol: :badgrin: :roll: ;) :D
Hernberg Jussi

Tu tö deth!!!
Hagakure
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 131
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

#207

Viesti Hagakure »

Katsoin viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit ja ehdin olla jo toiveikas kun tähän ketjuun oli keskilinja kirjoitellut, että josko taas olisi sattunut ja tapahtunut.

Pettymys oli sanoinkuvaamaton.
Urheilu ilman heviä ja olutta on aikamoista teeskentelyä.
Kuvake
keskilinja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 40
Viestit: 2609
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#208

Viesti keskilinja »

Hagakure kirjoitti: Katsoin viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit ja ehdin olla jo toiveikas kun tähän ketjuun oli keskilinja kirjoitellut, että josko taas olisi sattunut ja tapahtunut.

Pettymys oli sanoinkuvaamaton.
Buahhaaa... Ikävä tuottaa pettymys :lol:
Hernberg Jussi

Tu tö deth!!!
Kuvake
Rojola
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 2758
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mullet City

#209

Viesti Rojola »

Joo o, viimekertaisesta onkin vuosia. Tänään taksijonossa oli jotain O OU GOOTTEJA puhisemassa ja eihän niitä tosissaan voi ottaa. Alkoivat siinä määrin häiriköimään, että piti sanoa vähän takaisin ja siitähän ne riemastuivat. Kyseessä oli siis sellanen pitkä Luc1fer666 jätkä, jolla meikit valu naamassa ja värjätyn letin alta tunkeva vaalea tyvi paljasti, ettei kyseessä ollutkaa TRUE MÖRKNESS vaan joku perus keskimaalarppaaja, joka unelmoi taikavoimista ja näkymättömyydestä. Kyljessä kiehnäsi darkAngel-84, jonka ANGSTimittari oli väännetty kaakkoon. KIUK SUUT anturit käännähti heillä nurin siinä vaiheessa, kun vastasin heidän suunsoittoonsa, ettemme koskaan pysty tuntemaan heidän tuskaansa elämään (voi ei...). Tästä kimpaantuneena uusgoottiperhe laukoi sellasia törkeyksiä, että oksat pois. Osansa saivat niin viattomat sivulliset(tm) kuin meidän kolmen hengen porukkamme, joka nimitettiin jonkin sortin "homojengiksi" (mistä olimme toki ylpeitä ja otimme kaiken ilon irti). Tilanne ESKALOITUI eeppisiin mittasuhteisiin, kun darkAngel-84 nappasi hermostuksissaan (kun vampyyrin terävät insultit eivät tehonneet) toisella kädellä rinnuksista kiinni. Tässä vaiheessa TRUE RBSD (reality based, muistakaa) mies olisi varmaan irtautunut ja lähtenyt kolmen kaupunginosan kautta kotiin, mutta koin omaksi ja seuralaisteni parhaaksi olla vain paikallaan ja jatkaa nauramista. Sitten tuli virhe. Totesin nimittäin vakavana etten pelkää darkAngelin loitsuja, jolloin hän nappasi PILLISTÄ KIINNI mustilla kynsillään ja uhkasi...

"Sä et tiedä mihin mä kykenen!1"

Tässä kohtaa repesikin haima, mutta ei suinkaan minkään hermopistitekniikan ansiosta. Onneksi tonttuväen taksi sattui kohdalle niin pelastuin manaukselta (ehkä). Taksiin astuessaan likka vielä totesi, että asia ei jäisi tähän... Niinpä niin.

Tarinan opetus:


Kuva

<korpse> noi olis kiva viedä SUPEROUNAUKSEEN (tm)
<korpse> laitetaa sellane ilonen TÖTTERÖhattu päähä ja viedään lätkäkaukaloon luistimille, siel se nojailis mustis pillifarkuissaan ja meikit naamalla mailaansa sitte joku ERIC LINDROS tulee aiva senkin TÄYDET TAKL TAKL laitaa vaste ja kaikki naurais katsomos ja söis popkorn
Janne Paavilainen

Master of illusion is a student of reality.

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 126
Viestit: 93921
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#210

Viesti Mika »

Rojola, tää on tätä Sauna Openia. :lol:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 77 kurkkijaa