Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle.
Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tänään kärryttelin ympäriinsä. Kävin katsahtamassa Rusta nymisrn thai-nyrkkeilysalin selä Barselinan ja Meten katedralin. Jälkimmäinen on myös historiallisen romaanin nimi. Tässä jotain kanppailuturismi kuvia:
Eilen tiistaina kävin CFCllä painimassa. On n25min junamatkan päässä Barselonan keskustasta. Ensin oli tunnin lukkopainitreenit. Telniikkana ”butterfly-ashi ja siitä nilkkalukko. Loppuun legwar positiopainia ilman lopetuksia sekä painia niin että vaan jalkalukoilla saa lopettaa. Tunnin jälkeen totesin sekä itselleni että opettajalle että vaikka olen ZbJJ musta vyö niin jslkslikoissa olen valkovöinen. Tässä onkin minulle tärkeä ja selkeärajainen kehityskohde. Seuraava tunti oli kisaryhmän treenit joihin sain osallistua. Tehtiin komen hengen ryhmässä taistelutilantita/tehtäväsparria aloittaen erilaisista guardeista. Tehot oli luokkaa 100%. Pärjäsin ja jaksoin taas yllättävän hyvin.
Illalla kärryttelin pari tuntia ja kävin bongaamassa Epic Kickboxing salin. Vetäkä on netin mukaan brittiläinen,etinen, menestynyt semi/light-conract kisaaja. Sali näytti kivalta ja harrastajat harrastelijoilta.
Tänään torstaina käytiin perheen kanssa junailemassa. Aseman automaattiportin kanssa erimielisyyksiä kulkuluvista. SOS puhelimeenkaan kukaan vastannut. Lopulta pääsin asemalta ulos. Potti jäi maahan helisemään.
Tänään siirryttiin Barselonan laitamille. Lähdin taas salisuunnistukselle. Löyti mielenkiintoisen Spartan potkis/monilajisali sekä vanhan liiton nyrkkeilykoulun jossa treenaa pari EM tason ammattilaista. Vitsi kun jätin pystykamat suomeen..
Alimman kuvan tuomari taitaa olla suomalainen entinen ammattinekkaaja Peräjoen Anssi. Hengasi aikoinaan välillä GB-gymillä.
No niin. Treenimesta seuraavaksi pariksi kuukaudeksion valittu. Meinasin jo aloittaa nyrkkeilykuurin katulla KO Verdunilla mutta päädyinkin potkynyrkkeilykuuriin Spartalla. Sali/tilat on kaikin puolin kondiksessa ja päävalmentaja (jota kutsutaan tuttavallisesti senseiksi) on espanian potkispioneeri ja tuottanut ainakin yhden maailmanmestarin Caesar Cordoban. Ceasar vetää myös treenejä ja vaikutti oikein mukavalta kun tänään hänet ohimennen salilla tapasin.
Tarkoits on käydä potkustreeneissä Spartalla viisi kertaa viikossa. Päivittelen tänne kuulumisia.
Ekat potkistreenit Spartalla takana. Treenien kesto aina tunti. Tänään koutsina Ceasar. Treenien tyyli: korkean volyymin pariharjoittelua/kombinaatioita kellotettuna. Koutsi sielttää tehtävän verkkarit jalassa ja hyvä pari näyttää tarvittaessa mallisuorituksen. Itsekkin sain hyvän parin. Kombot oli ennenksikkea pitku-lyönti-potku. Esim: etujakan mava- takakäden suora - etujalan mava (mavojen korkeudet sanoi pari). Kyseisessä kombossa Ceasar vähän korjasi vinkkasi että parempi asento ennen lyöntiä.
Hyvän airobisen treenin sai ja paljon toistoja iskuille. Vähän olen kuitenkin pettynyt. Treenit meni mun kirjoissa luokkaan kuntopotkis. Mutta jos ja kun koutsi vetää viis tubtia päivässä treenejä sekalaiselle seurakunnalle niin kai tuon sisllön voi ymmärtää. Kisaajille on varmaan erilaistakin treeniä. No, jään odottamaan perjantain sparritreenejä sekä itse sensein treenejä.
Kyllä suomessa saa hyvää treeniä - opetusta ja sparria - halvalla. Ainskin GBgymillä
Tänään torstaina kävelin muutaman tunnin rattaita työnnellen. Ostin Bruiserilta potkisshortsit ja hammassuojat ja Ray Sugarilta kaksi hihatonta treenipaitaa. Olen siis täysin valmis ja varustautunut huomsen sparritreeneihin.
Laskekelin eilen että jos ehdin ja jaksan kuudet treenit viikossa niin saan teissun aikana n 40 treenikertaa. Ja vaikka/jos kaikki kerrat olisivat eilisen kaltaisia korkean volyymin paukutuksia niin ainakin kunto paranee ja toistoja tulee tehty todella paljon. Päivätteenien lopuksi kun ehtis vielä tehdä tehokkaan lihaskunnon yläkropalle ja venytellä lonkan seudun niin kyllä pitäs jotain hyötyä ja kehitystä saada aikaan.
Tänään perjantaina 10-11 potkistreenit Spartalla. caesar ohjeisti mutta keskittyi enemmän nyrkkeilijoihin - joku menossa EU-titteliotteluun. N 30min lämmittelyä, potkutyynyä ja pistareita(hanskoihin). Sitten 6*3min K-1 sparria. Ensin parina pitkä kaveri, sitten Rada ja sit nuori kavei ja sit sama kierros uusiksi. Hyviä sparraajia kaikki. Ehkä jopa parempia kuin minä. Pitkän kanssa pitää opetella uiman lähelle suorien ohi ja väistää vasen ylämava sekä kontrata takakädellä. Rafan kanssa pitää pöokata tajahalan alapotku ja upoarit. Nuoren kanssa pitää kekdiä etupotkuun/teeppiin ja etujalan alapotkuun ratkaisut. Ehkä kädellä ohjaus ja jalan siirto.
Ajattelin mrnnä tänään illalla toisiin (vastaaviin sparritreeneihin) mutts sen verran on kolhuja va vaivoja kerynyt että taidan jättää valiin hs mennä seuraavsn kerran treeneihin maananta päivällä. Sillon treenit vetää sensei.
Aika jännä sattuma että satuttiin löytämään asumus lähiöstä jossa vaikuttaa kaksi Espanian potkispioneeriä. Toinen on tämä Sparta-salin sensei Juan Jose ja toinen on hänen vanha kaverinsa Rafa Martin joka siis nykyään pyörittää tuota karua KO Verdun nyrkkeilysalia. Jossa siis meinadin aloittaa treenaamisen kunnes kallistui Spartaan. Meidän kämpilä kävelee Ko Verdunille 10min ja Spartalle 20min.
Juan Jose on treenannut lajia vuodesta 1978 (tätä ennen Shotokania ja jotain kungfua) ja aljanut opettaa ja kisata 80-luvun alussa. On myös kirjoittanut lajista kirjija (jotka luonnollisesti aijon ostaa) ja perustanut lajiliiton yms. Rafa Martin taas on alunpetin Ranskasta. Oppi idältään nyrkkeilyä ja 60-luvulla Bruce Leen innoittamana aloitti karaten ja myöhemmin fularin.
Alla kuva JJn ekan kirjan takakannesta. Ekassa videossa JJ demoaan fularia 80 tai 90 luvulla ja toka video on Spartan promo jossa harmaantunut JJ opettaa.
Tänään maanantaina päivällä osallistuin Jose Juan sensein treeneihin. Liikkuvuutta, liikkumista, potkutyynyä, pistareita/hanskoja ja lopuksi olkapäähippaa alapotkuilla. Treenin kälkeen ostin sensein uusimman potkiskirjan. Vaikuttaa hyvältä vaikka tiukku-ukot vähän hassuja onkin.
Menin tänään kymmeneksi Spartalle vain huomatakseni että ovet in kiinni ja että nettisivujen treeniajat ei päde. Oletan siis saamani että paperilapun treeniajat pätee ja että huomenna aamulla on treenit kymmeneltä.
Paluumatkalla jäin verkkoaidanraosta vakoilemaan KO Verdunin päivätreenejä jotka pidetään stadikalla jonja rakenteissa myös se karu nyrkkeilysali sijaitsee. Tämä oli toinen kerta kun vakoilin treenejä (täällä ei monestikkaan pääse jatsomaan treenejä ennen maksu/liittymispäätöstä. Ei ainakaan sparttaan eikä ko verduniin). Kummallakin kertaa olen nähnyt tehtävän vain kuntouumppaa: haarahyppyjä, hyppynarua, kuntopalkan heittelyä, vatsoja, jännehyppyjä yms. En ile nähnyt opeteltavan nyrkkeilyteknikka. Hyvä että valitsin Spartan. Näillä näkymin treenaan siellä potkista kolme kertaa viikossa: ma, ke, pe päivätreenit. Saatan mennä toiselle salille BJJ-treeneihin tiistai ja torstai aamuisin.
Tänään keskiviikkona olin Caesarin vetämissä päivätreeneissä. Potkittiin ja lyötiin parin kanssa tyynyihin ja hanskoihin. Teemana etukäden koukkua, takakäden suoraa ja kiertopotkija molemmilla jaloilla eri korkeuksiin. Tunnin treenin jälkeen otettiin vielä muutama erä (n 20min) sparria nuoren nopean kaverin, hauskan pitkän kaverin ja lihaksikkaan Igorin kanssa. Olin perjantain sparrien jälkeen miettinyt miten otella nuorta ja pitkää kaveria vastaan. Kakoseksi jäin edelleen kummallekkin mutta joitain onnistumisiakin sain. Esim sain pari kertaa blokattua säärellä nuoren etujakan kuerttarin sisäreiteen ja kerran osuin hyvin takajalab mavalla kroppaan lun nuori liikkui vasemmalle. Pitkää kaveria vastaan onnistuin osumaan stiff-jabillä vahvasti eteenpäin liikkuen sekä maksakoukulla kiertopotkua feikaten. Igor oli uusi tuttavuus. Hänellä oli hyväoverhand jonka pyysin sparrin jälkeen alustuksineen opettamaan: kevyt jabi ylös, kava jabi vatsaan, overhand päähän.
Treenien jälkeen Ceasar kysyi voisinko seuraavana keskiviikkona sparrata Ihorin kanssa alasvienneillä kun Igor valmistautuu seuraavaan Karate Combat otteluunsa. Sanoin että käyhän tuo. Igor myös kyseli panitreeneihin toiselle salille, mutta en taida keretä. Tässä pari videota Igorista. Ekalla videolla tekee karatea idänsä kanssa yms fiilistelyä. Heti tokan videon alussa näkyykin tuo overhand isku/kombo.
Tänään ei treenejä. Hyvä niin. Saa levättyä ja palauduttua perjantain sparreja varten. Yhdessä vaiheessa ajatelin että treenaan kuusi kertaa viikossa - ma, ke ja pe aammulla ja illalla. No, ensinnäkin iltatreeneihin ehtiminen ei aina onnistuisi. Toisekseen saman päibän treenit ovat sisällöltään identtiset. Komlmannrkdi ja tärkeimpänä tekijänä treeneistä pitää palautua ha niihin on hybä mennä pakautuneena. En ole enää kaksikymppinen. Enkä ole ainakaan kahdeksaan vuoteen treenannut päivittäin. Viime vuodet olen treenannut ehkä yhdet treenit viikkoon. Sitä ennen podik niin syvää ylirasitustilaa etten voinut treenata käytönnössä ollenkaan.. Pitää olla kiitollinen että nyt taas pystyy treenata.
Tänään lävelin yhden taekwondosalin ohi. Sirlyä tuli lapsia valkoiset puvut päällä. Pari päivää sitten tärmäsin taas yhteen MMA/BJJ/MT sallin. Nuorta porukkaa eikä tekemusen taso häikäissyt. Hienot maalaukset seinillä kyllä. Vaikka itse en Conorin kuvaa enää halusi oman salin seinälle. Kuva salista ja näkymästä meidän parvekkeelta tänä aamuna.