Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle.
Jasse
Valvoja: Valvoja
-
- etupotkija
- Lauteille: Maaliskuu 2006
- Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
- Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
- Takalajit: Budoturismi
Jasse
Tänään tiistaina vedin GBllä potkistereenit. Treenattiin etuviistoon sisäpuolelle väistämistä niin että samaan aikaan voi heittää takajalan kierttarin tai krossin, tai väistön jälkeinen etukäden koukku kroppaan tai päähän. Idea ennenkaikkea päästä uimaa suoraetäisyydeltä lähietäisyydelle. Inspiraationa toi Saki Gokhan (kohta 3.20-4.40).
Myös Ernesto Hoostin yhtä komboa kokeiltiin. Myös Ernesto osaa hämätä/ladata keholla niin että vastustaja ei tiedä tule ko takajalan ala-kierttari vai vasemman käden koukku (vai takakäden suora).
Myös Ernesto Hoostin yhtä komboa kokeiltiin. Myös Ernesto osaa hämätä/ladata keholla niin että vastustaja ei tiedä tule ko takajalan ala-kierttari vai vasemman käden koukku (vai takakäden suora).
-
- etupotkija
Jasse
Eilen maanantaina osallistuin GBllä ventin vetämiin potkistreeneihin. Teemana suorat lyönnit.
-
- etupotkija
Jasse
Eilen perjantaina vedin GBllä potkistreenit. Muutama päivä sitten alaselkä loksahti sellaiseen lukkoon ja kramppiin ettei hieroja eikä vakio osteopaattinikaan sitä saanut auki. Saa nähdä miten ja millon aikeaa. Vaikea seistä ja kävellä. Makaaminen onnistuu. Ketuttaa.
-
- etupotkija
Jasse
En ole. Ois kyllä hyvä kun sais lonkat kuvattua. Lonkat ovat aina olleet jäytät/liikelaajuus suppea ja alaselkä on vihoitellut viimeiset 20 vuotta välillä lukkoon mennen.
-
- etupotkija
Jasse
Kävin äsken uudenmman kerran osteopaatillani ja nyt taisi nikamat mennä takaisin paikalleen. Ainakin helpotti suuresti. Ensin tehtiin perinteiset kierrot ja sitten vielä jaloista nykäisyt. Ensimmäinen nykäisy vasemmasta jalasta taisi tehdä tehtävänsä. Potkiksen vyökoe siiryy minun osalta joka tapauksessa. En ole vielä sparrikunnon, lonkan liikkuvuuden ja kikkapotkujen suorittamisen osalta siinä kunnossa että kannattaisi lähteä yrittämään. Ehkä sitten syysleirillä.
Prioriteetit on muutenkin viimeaikoina mennyt uusikis, kun esikoinen on syntymässä parin kk päästä. Perhe ja opiskelu/työ on ensisijalla ja harrastuksia harrastellaan siinä sivussa kun on aikaa ja energiaa.
Tällä hetkellä olen opintovapaalla palomiehen virasta ja jatkan opintojani teologisessa tiedekunnassa tavotteena kehittyä "pyhän sodan" asiantuntijaksi.
Prioriteetit on muutenkin viimeaikoina mennyt uusikis, kun esikoinen on syntymässä parin kk päästä. Perhe ja opiskelu/työ on ensisijalla ja harrastuksia harrastellaan siinä sivussa kun on aikaa ja energiaa.
Tällä hetkellä olen opintovapaalla palomiehen virasta ja jatkan opintojani teologisessa tiedekunnassa tavotteena kehittyä "pyhän sodan" asiantuntijaksi.
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Tammikuu 2014
- Etulaji: Taido, Tenshin shōden Katori shintō-ryū
- Sivulajit: Tachimura-ha Shuri-Te, 白眉, Shaolin
- Takalajit: Judo, moderni taijiquan
Jasse
Oho, onneksi olkoon! Ja melkoinen sattuma, sillä vain niin on tännekin lokakuussa tulossa perheenlisäystä.
Ville-Pekka Turpeinen
"If your unsoku is good, you can never be touched." -Kozo Kitamura, taido 8. dan hanshi, Suomen taidoliiton kesäleiri 2012
"Kun olet kiillottanut tekniikkasi ja saavuttanut liikkeiden vapauden, saat luonnostaan ihmeelliset voimat." -Musashi Miyamoto, Go Rin no Sho, Tulen rulla
"If your unsoku is good, you can never be touched." -Kozo Kitamura, taido 8. dan hanshi, Suomen taidoliiton kesäleiri 2012
"Kun olet kiillottanut tekniikkasi ja saavuttanut liikkeiden vapauden, saat luonnostaan ihmeelliset voimat." -Musashi Miyamoto, Go Rin no Sho, Tulen rulla
-
- etupotkija
-
- etupotkija
Jasse
Tänään maanantaina osallistuin GBllä Tommin vetämiin potkistreeneihin. Teemana kierttari kroppaan. Ei sparreja. Selkä tuntui ihan hyvältä. Oikea lonkka kireä - niinkuin aina.
-
- etupotkija
Jasse
Tänään tiistaina osallistuin GBllä Sandran vetämiin potkistreeneihin. Viikon teema kiertopotkut kroppaan. 3 erää sparria. Selkä hyvä. Lonkka kireä.
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Heinäkuu 2016
- Etulaji: keppijumppa
- Takalajit: bjj, vapaapaini, lukkopaini
Jasse
Minä olen kipuillut ja etsinyt ratkaisuja monenlaisiin lonkan alueen ongelmiini (myös kireyksiin) liki parikymmentä vuotta. Jos haluat lukea voin kertoa mikä minulla on toiminut (tai vaikka jos joku muu haluaa), niin voin kirjoitella. Mitään ammatillista asiantuntijuutta minulla ei ole, ehkä parhaimmillaan kokemusasiantuntijuutta.
Tsemppiä treeneihin!
Tsemppiä treeneihin!
-
- etupotkija
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Heinäkuu 2016
- Etulaji: keppijumppa
- Takalajit: bjj, vapaapaini, lukkopaini
Jasse
Mun projekti lonkan toimintakykyiseksi saamisessa perustuu siihen, että n. 5 vuotta sitten leikattiin kummatkin lonkat, pitkään jatkuneen tulehdustilan ja sitä seuranneen nivelrikon seurauksena. Tuolloin kävelin muutaman vuoden kumarassa ja siitä asennosta normaaliin hyvään ryhtiin ja toimintakykyyn piti todella tehdä töitä. Kumarassa kävely aiheutti ainakin
*lonkankoukistajien ja reiden lähentäjälihaksien kireyksiä ja heikkoutta
*pakaran epäaktiivisuutta
*jalkalihaksien heikentymistä ja pienentymistä kokonaisvaltaisesti.
*myös pohkeet toimivat heikosti
Koska lantio ja jalat olivat monella tapaa heikot leikkauksien jälkeen, niin kuntoutin ja jumppasin niitä hyvin monesta kulmasta ja kohdistetusti. Jumppa oli yks hyvä, ehkä vielä tärkeämpänä olen pitänyt kävelyä (ryhdikästä) ja yleistä arkielämän aktiivisuutta.
*Opettelin kävelemään uudestaan fysioterapeutin avustuksella. Nilkka ojentuu vahvasti, pakarat pitää ryhtiä ja kävely on rennon vahvaa.
*Kuntopiirinä lonkkajumppaa. Valitsin yleensä 6-9 erilaista liikettä, joita tein sitten kuntopiirinä n. 40 minuuttia. Paljon toistoja, liike sai olla kevyttä. Vaihtelin liikkeitä eri päivinä.
Minä valitsin liikkeet siten, että ne pyrkivät vahvistamaan lantiota joka puolelta - reidenlähentäjät, pakarat, takareidet, lonkankoukistajat, lonkan ulko- ja sisäkierto. Alkuvaiheessa näistä tärkeimmät olivat minulle pakaraa aktivoivat ja vahvistavat liikkeet.
*staattisia pitoja hartiasillan yläasennossa. Pakaroita puristetaan yhteen.
*Box-kyykkyjä keskittyen siihen että liike aloitetaan pakaroiden puristuksella.
*yhden jalan kyykkyvariaatioita.
Voimat alkoivat pikkuhiljaa kasvaa, se ei kuitenkaan tarkoittanut sitä, että asiat olivat hyvin, vaan raskaampien painojen myötä lonkissa alkoi löytyä uusia heikkouksia, sisäreidet ja lonkankoukistajat alkoivat oireilla, venähdyksiä tuli helposti.
*Sisäreisien vahvistaminen staattisilla pidoilla, pikkuhiljaa myös liikettä mukaan. Pallon puristaminen reisien välissä,
*Lonkankoukistajat olivat yksinkertaisesti hyvin heikot (ja jäykät). Niitä ei auttanut oikein venytellä. Vahvistin niitä erilaisilla jalkojen nostoilla. Aluksi ihan vain seisten marssin paikoillaan ja polvia ylös. Pikkuhiljaa jalkojen nostoja makuultaan.
Varsinaista venyttelyä en tehnyt missään vaiheessa. Liikkuvutta kyllä olen haastanut kuntopiireissä, toistoja tulee paljon ja liikkeet tehdään liikkuvuuden salliessa sopivasti sinne rajoille. Monipuolinen vahvistuminen on auttanut minulla ihan suoraan liikkuvuuteen. Vaikka en ole vieläkään notkea, lantio tuntuu kuitenkin sellaiselta hallitulta ja kivuttomalta ja pystyn liikuttamaan eri 'suuntiin.
Tässä yksi esimerkkiharjoitus:
Kävely 3 km
Kuntopiiri 1:30 / 0:30
Kompassikyykky (=sakarakyykky 4 suuntaa)
Tähtiavaus
Vaaka ja kierto
Kööpenhaminan lankku
Jalkojen nostoja makuultaan vuorotahtiin
Hartiasilta puristaen palloa polvien välissä
Tuolla esimerkkisuorituksia joistain näistä liikkeistä.
https://www.voimanpolku.info/kehonhalli ... a-jalalla/
Ideana mulla on näissä kuntopiireissä se, että lähden helpommasta ja toimintakyvyn parantuessa voin lisätä haastavampia liikkeitä. Tuo esimerkki harjoitus ei ole minun mielestäni edes ihan helpoimmasta päästä. Lentokonekierto vaaka-asennossa vaatii aika laillakin hallintaa.
Kööpenhaminan lankku alla. Minä en tee sitä tuolla lailla kuin mies videossa (eli nilkkojen varassa) vaan penkki syvemmälle jalkojen väliin polvien kohdalle, se on kevyempi.Tämä vahvistaa sisäreisiä.. ja kylkiä.. ainakin. Kenties lantion hallintaa vähän kokonaisvaltaisemminkin.
Itse asianna nämä veivaukset mitä olen tehnyt ei ole edes niin kauhean raskaita tehdä, ehkä lähinnä tylsiä.Toivottavasti tästä vuodatuksesta oli jotain iloa. Muillekin kuin mulle itelleni =)
*lonkankoukistajien ja reiden lähentäjälihaksien kireyksiä ja heikkoutta
*pakaran epäaktiivisuutta
*jalkalihaksien heikentymistä ja pienentymistä kokonaisvaltaisesti.
*myös pohkeet toimivat heikosti
Koska lantio ja jalat olivat monella tapaa heikot leikkauksien jälkeen, niin kuntoutin ja jumppasin niitä hyvin monesta kulmasta ja kohdistetusti. Jumppa oli yks hyvä, ehkä vielä tärkeämpänä olen pitänyt kävelyä (ryhdikästä) ja yleistä arkielämän aktiivisuutta.
*Opettelin kävelemään uudestaan fysioterapeutin avustuksella. Nilkka ojentuu vahvasti, pakarat pitää ryhtiä ja kävely on rennon vahvaa.
*Kuntopiirinä lonkkajumppaa. Valitsin yleensä 6-9 erilaista liikettä, joita tein sitten kuntopiirinä n. 40 minuuttia. Paljon toistoja, liike sai olla kevyttä. Vaihtelin liikkeitä eri päivinä.
Minä valitsin liikkeet siten, että ne pyrkivät vahvistamaan lantiota joka puolelta - reidenlähentäjät, pakarat, takareidet, lonkankoukistajat, lonkan ulko- ja sisäkierto. Alkuvaiheessa näistä tärkeimmät olivat minulle pakaraa aktivoivat ja vahvistavat liikkeet.
*staattisia pitoja hartiasillan yläasennossa. Pakaroita puristetaan yhteen.
*Box-kyykkyjä keskittyen siihen että liike aloitetaan pakaroiden puristuksella.
*yhden jalan kyykkyvariaatioita.
Voimat alkoivat pikkuhiljaa kasvaa, se ei kuitenkaan tarkoittanut sitä, että asiat olivat hyvin, vaan raskaampien painojen myötä lonkissa alkoi löytyä uusia heikkouksia, sisäreidet ja lonkankoukistajat alkoivat oireilla, venähdyksiä tuli helposti.
*Sisäreisien vahvistaminen staattisilla pidoilla, pikkuhiljaa myös liikettä mukaan. Pallon puristaminen reisien välissä,
*Lonkankoukistajat olivat yksinkertaisesti hyvin heikot (ja jäykät). Niitä ei auttanut oikein venytellä. Vahvistin niitä erilaisilla jalkojen nostoilla. Aluksi ihan vain seisten marssin paikoillaan ja polvia ylös. Pikkuhiljaa jalkojen nostoja makuultaan.
Varsinaista venyttelyä en tehnyt missään vaiheessa. Liikkuvutta kyllä olen haastanut kuntopiireissä, toistoja tulee paljon ja liikkeet tehdään liikkuvuuden salliessa sopivasti sinne rajoille. Monipuolinen vahvistuminen on auttanut minulla ihan suoraan liikkuvuuteen. Vaikka en ole vieläkään notkea, lantio tuntuu kuitenkin sellaiselta hallitulta ja kivuttomalta ja pystyn liikuttamaan eri 'suuntiin.
Tässä yksi esimerkkiharjoitus:
Kävely 3 km
Kuntopiiri 1:30 / 0:30
Kompassikyykky (=sakarakyykky 4 suuntaa)
Tähtiavaus
Vaaka ja kierto
Kööpenhaminan lankku
Jalkojen nostoja makuultaan vuorotahtiin
Hartiasilta puristaen palloa polvien välissä
Tuolla esimerkkisuorituksia joistain näistä liikkeistä.
https://www.voimanpolku.info/kehonhalli ... a-jalalla/
Ideana mulla on näissä kuntopiireissä se, että lähden helpommasta ja toimintakyvyn parantuessa voin lisätä haastavampia liikkeitä. Tuo esimerkki harjoitus ei ole minun mielestäni edes ihan helpoimmasta päästä. Lentokonekierto vaaka-asennossa vaatii aika laillakin hallintaa.
Kööpenhaminan lankku alla. Minä en tee sitä tuolla lailla kuin mies videossa (eli nilkkojen varassa) vaan penkki syvemmälle jalkojen väliin polvien kohdalle, se on kevyempi.Tämä vahvistaa sisäreisiä.. ja kylkiä.. ainakin. Kenties lantion hallintaa vähän kokonaisvaltaisemminkin.
Itse asianna nämä veivaukset mitä olen tehnyt ei ole edes niin kauhean raskaita tehdä, ehkä lähinnä tylsiä.Toivottavasti tästä vuodatuksesta oli jotain iloa. Muillekin kuin mulle itelleni =)
-
- etupotkija
Jasse
Tänään perjantaina 30min myöhässä Ollin vetämiin potkistreeneihin. Popussa viisi minuutin sparrierää. Olen tyytyväinen että tällä viikolla tuli mentyä kaikkiin kolmeen ohjattuun potkistreeniin.
Kiitos Tapsaattori. Itsellä on lonkat ollut pikku lapsesta asti jäykät mutta kolmisen vuotta sitten reväytin kiertävästi oikean lonkan painitekniikkaa (inside-trip) tehdessä ja siitä lähtien se on ollut erityisen juminen ja tulehtuneen oloinen. Tuollaiset voimistavat liikkeet ei varmasti tekisi pahaa. ja onhan niitä osteopaatit yms. näyttäny ja suositellut. Se on vaan niin tylsää ja turhauttavaa..
Kiitos Tapsaattori. Itsellä on lonkat ollut pikku lapsesta asti jäykät mutta kolmisen vuotta sitten reväytin kiertävästi oikean lonkan painitekniikkaa (inside-trip) tehdessä ja siitä lähtien se on ollut erityisen juminen ja tulehtuneen oloinen. Tuollaiset voimistavat liikkeet ei varmasti tekisi pahaa. ja onhan niitä osteopaatit yms. näyttäny ja suositellut. Se on vaan niin tylsää ja turhauttavaa..
-
- etupotkija
Jasse
Eilen tiistaina osallistuin ventin vetämiin potkistreeneihin GBllä. Viikon teema upparit ja yläkoukut ja päivän kombona krossi, uppari, krossi. 5 erää sparria. Treenien jälkeen harjoittelin kaverin kaa hetken veitsipuolustusta.
Seuraajat
Hohto • Hokkinen • Hukka • Jasse • kartsa_bjj • Lumina • Lybeck • Miia • Mänzy • Oar • Sitav Abdullah • TommyV • Totte • Veepee