Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

egg

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Kuvake
egg
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 61
Viestit: 549
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: helsinki

#61

Viesti egg »

flammee kirjoitti:
johannes kirjoitti:
egg kirjoitti: - 50 vastakiertopotkua
Mitä ovat vastakiertopotkut? Onko ne sellaisia päälle höökivän kaverin kimppuun kohdistettuja jalanvaihtopotkuja taaksepäin liikkuen.
Mulle tulis mieleen bituro chagi..
http://sonkal.taekwondo.cz/techniky/246_2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli päkiällä potkaistaan ulospäin..
Sinmoo hapkidossa on yksi tuota muistuttava ja sen on nimeltään sisäkiertopotku... vai onko? en muista. :)

Tänään treeniä hapkidon parissa 2h.

Ensimmäiset treenit oli tylsät, myöhässä alkaneet ja huonosti ohjatut. Alkulämmittelyssä tuli lähinnä kylmä ja pari haukotusta siinä samassa kun koko salin voimin pohdittiin jotain yhtä puuttuvaa tekniikkaa, joka piti vielä tehdä. Sitten siirryttiin oman vyön tekniikoihin eli tarkoitti käytännössä mulle torjunta- ja vastaliiketreeniä. Siistejä tekniikoita... aktivoiduin vasta siinä vaiheessa.

Tokat treenit oli alempien vöiden ja niissä taas oli aivan yläkanttiin vedetty verryttely, johon meni varmaan yli neljännes koko treeniajasta. Ei ollut edes kamalan lajityyppistä jumppaa vaan jotain ihme aerobickiä, mikä rupesi kalvamaan (kunto kyllä nousi saletisti :)). Sen jälkeen ruvettiin tekemään muutamaa maahanvientiä ja heittoä, jotka kyhättiin vastatekniikkana lyönneille. Siinä tuli kyllä kolhua ja mustelmaa aika kivasti, vaikka enimmäkseen sainkin kierrellä ja vahtia kelta- ja vihreitävöitä.

Ainiin ja eilen tein lihaskuntoa himassa, jos ei tullut jo mainittua.
Kuvake
johannes
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1843
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Haukipudas!

#62

Viesti johannes »

flammee kirjoitti:
johannes kirjoitti:
egg kirjoitti: - 50 vastakiertopotkua
Mitä ovat vastakiertopotkut? Onko ne sellaisia päälle höökivän kaverin kimppuun kohdistettuja jalanvaihtopotkuja taaksepäin liikkuen.
Mulle tulis mieleen bituro chagi..
Jos se on uramava nii sillon me tunnetaan se goro chagina. Eli koukkupotkuna. Eli kärpäslätkänä.
Kuvake
egg
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 61
Viestit: 549
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: helsinki

#63

Viesti egg »

johannes kirjoitti:
flammee kirjoitti:
johannes kirjoitti:
egg kirjoitti: - 50 vastakiertopotkua
Mitä ovat vastakiertopotkut? Onko ne sellaisia päälle höökivän kaverin kimppuun kohdistettuja jalanvaihtopotkuja taaksepäin liikkuen.
Mulle tulis mieleen bituro chagi..
Jos se on uramava nii sillon me tunnetaan se goro chagina. Eli koukkupotkuna. Eli kärpäslätkänä.
Juu, juuri se onpi kyseessä.
Kuvake
egg
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 61
Viestit: 549
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: helsinki

#64

Viesti egg »

Tänään tunti hapkidoa. Judoiltiin aika paljon ja torjuttiin lyöntejä kera vastaliikkeiden.
Kuvake
egg
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 61
Viestit: 549
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: helsinki

#65

Viesti egg »

2h hapkidoa. ei jaksa kirjottaa enempää. aktivoidun kirjottajana taas sitten joskus. :idea:
Kuvake
egg
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 61
Viestit: 549
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: helsinki

#66

Viesti egg »

17. helmikuuta

1h 15min hapkido-treenit, jossa painittiin ja nyrkkeiltiin paljolti.
Kuvake
egg
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 61
Viestit: 549
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: helsinki

#67

Viesti egg »

1. maaliskuuta: 2h hapkidoa

Kylläpäs tuli taas taukoa treeniin. Kaksi viikkoa pois ja tuntuu kuin ei koskaan aikaisemmin treeneissä olisi ollutkaan. Salit oli suljettu koulujen hiihtolomien ajaksi, mutta en varmaan muutenkaan olisi päässyt kun omien opintojen kanssa on alituinen kiire. Damn. Johtuu varmaan kiireestä, mutta on kyllä niin voimaton olo kun pitää juosta kello kädestä koko ajan mestasta toiseen... treeni-intohan tässä laskee.

Jotain säälittävää lihaskuntoa ja venyttelyä tässä olen kyllä koittanut välillä tehdä, mutta eipä siitä treeniksi ole.
Kuvake
egg
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 61
Viestit: 549
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: helsinki

#68

Viesti egg »

Taas on jäänyt parit treenit väliin koulun takia. Tässä kuitenkin tämän viikon saldo.

Keskiviikko 8. maaliskuuta
1h hapkidoa. En muista mitä tehtiin kun siitä on jo muutama päivä.

Perjantai 11. maaliskuuta
2h 15min hapkidoa.
Eka tunti: Treenattiin potkuja pistareihin. Siinä tuli ainakin kierto-, sivu- , etu- ja takapotkua. Sitten myös sparrailtiin ja loppuun käytettiin hyvä 10min huolelliseen venyttelyyn.
Toka tunti: Puukkopotkun treenaamista ja oman vyöasteen tekniikoita. Nämä kun eivät olleet oman vyöasteeni treenit niin tämä loppuaika meni taas keltavöisten treenaamiseen, joilla oli ainakin takakiertopotkun kanssa vaikeuksia.

Pitkin viikkoa olen myös koittanut venytellä ja punnertaa himassa mahdollisimman paljon. Siitä ei kyllä tule yhtään mitään... voisi ennemmin katsoa telkkaria.
Kuvake
Tohtori Krabola
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 8116
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki, Finland

#69

Viesti Tohtori Krabola »

egg kirjoitti: Pitkin viikkoa olen myös koittanut venytellä ja punnertaa himassa mahdollisimman paljon. Siitä ei kyllä tule yhtään mitään... voisi ennemmin katsoa telkkaria.
Aina on liian aikaista luovuttaa. :naka: :D
Turkka Tervonen

"Nykyisin saa olla vasenkätinenkin ilman syyttelyä ja poispakottamista, se on hyvä kehityssuunta kyllä." Tuomas Kyrö
Kuvake
egg
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 61
Viestit: 549
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: helsinki

#70

Viesti egg »

Höm, kylläpä on nyt kirjoitteluinto laskenut. Laitetaan nyt kuitenkin tämän viikon treenit muistiin.

keskiviikko 15. maaliskuuta - 1h hapkidoa
jotain tehtiin kyllä, mutten muista mitä. ainiin potkittiin pistareihin potkuja ja puolet ajasta meni ohjaajan jaarittelun kuuntelemiseen. pistareihin tehdyt potkut olivat myös hassuja. muistaakseni tehtiin jotain torjuntapotkuja joita olisi omasta mielestäni ollut järkevämpää harjoitella parin kanssa. noh, tulihan siinä osumatarkkuutta ja semmoista harjoiteltua. Ainiin harjoiteltiin lopuksi myös oman vyöasteen erikoispotkuja, jotka siis tarkemmin sanottuna oli: hyppyetupotku, hyppysivupotku, hyppytakapotku ja hyppykiertopotku.

perjantai 17. maaliskuuta - 2h hapkidoa
Eka tunti nyrkkeiltiin semmoisella temmolla, että huh huh! hiki ja veri lensi niin paljon, että seuraavana päivänä oli otsassa muistona hienot ruhjeet... pääkin oli aika kipeä.
Toisella tunnilla sain vetää kelta- ja vihreävöisille lämmittelyt. Jeah, mikä kohokohta apuohjaajan uralla. :D Sitten tehtiin jotain mitä en muista...
Kuvake
egg
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 61
Viestit: 549
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: helsinki

#71

Viesti egg »

Ai pahus kun on päiväkirjan pito jäänyt. En kyllä enää jälkikäteen juurikaan muista mitä tässä nyt on tullut tehtyä, mutta hapkidotreenejä on viime päiväkirjamerkinnän jälkeen, äkkiseltään laskettua, kertynyt kuusi tuntia yhteensä.

Jospa tässä sitten koittaisi taas aktivoitua.
Kuvake
egg
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 61
Viestit: 549
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: helsinki

#72

Viesti egg »

Tännään vedin ensiimäistä kertaa elämässä reenit. Kyseessä oli alkeiskurssin treenit, jossa käytiin läpi muutamaa perustekniikkaa huolella. Sitten potkittiin etu-, kierto- ja sivupotkua. Ihan mukavasti meni. Mietityttää vaan, että tulikohan puhuttua liikaa, kun taisin alleviivata jokaista asiaa.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 93925
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#73

Viesti Mika »

egg kirjoitti: Mietityttää vaan, että tulikohan puhuttua liikaa, kun taisin alleviivata jokaista asiaa.
:D

Tuttu juttu, tuttu juttu...

Vähän puhetta, paljon liikettä on mielestäni hyvä motto (oppinut kantapään kautta). Samassa pitää muistaa, että täydellisiä harjoituksia ei olekaan: yleensä aina joku on tyytymätön ja yleensä aina joku on myös tyytyväinen. Tekeminen kehittää, eteenpäin mennään.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 19109
Lauteille: Helmikuu 2005

#74

Viesti Jussi Häkkinen »

Itse lähden yleensä alleviivaamaan jotain tiettyä pääasiaa. Treeniä tulee kohtuullisesti ja puhetta - siitä pääasiasta - paljohkosti.

Odotan tietenkin, että sitä kyseistä asiaa sitten treenataan vielä kotonakin...

Puhe ei ole paha, jos puhuu asiaa. Mutta asioiden liiallinen määrä voi olla paha. :)
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Korp
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 21
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Vantaa

Onpa hieno!

#75

Viesti Korp »

On sulla tässä aika hieno treeni päiväkirja! Itse en ikinä jaksais tälläistä pitää! Mun pitää taas valmistautua oikein kunnolla koulussa olevaan 2000 metrin juoksuun jos meinaan alle 8:30 minuuttia saada... itse olen viime aikoina aika paljon himassa treenannut tota Takapotukua Askeleella, jostain syystä mun aivot ei vain sitä niele! :smt012
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 84 kurkkijaa