Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Shotokan Karate-Do

Japanilaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Mika Väyrynen
munillepotkija
Lauteille: Tammikuu 2007

Shotokan Karate-Do

Viesti Mika Väyrynen »

Homma ei ole ihan noin yksinkertainen:

Toki se nyt on selvää että webissä näkyy että Seitokai on lopetettu. Seitokain harjoittelijoita (melko paljon) vaikuttavat siirtyneen JKS Shotokaniin - JKS on nimenomaan se Kagawa sensein liitto johon Seitokai aiemmin vaihtoi. Mustissa vöissä on nimiä jotka on mulle tuttuja aiemmin. JKS:n dojo on myös Herttoniemessä, melko lähellä Seitokain vanhaa dojoa. JKS:n pääopettajat ovat uusia nimiä. Seura jossa itse treenasin pidempään lopetettiin (Sensei Ahmed Yousfi muutti pois Suomesta) ja osa harjoittelijoista siirtyi Seitokaihin. Seitokai lopetti toimintansa yht äkkiä ja sen treenaajat siirtyivät/toiminta muutettiin JKS Finlandiksi

Tiago Pedroson nimeä ei enää ohjaajista löydy, eikä miestä löydy enää millään haulla mistään. Eräällä foorumilla viitataan johonkin "ikävään" mutta ei sen kummemmin avata mitä. Hän on ollut aktiivi karateliitossa, opettaja eurooppalaisessa koulussa ja ilmeisesti omistaja tai osakas jossain peliyrityksessä. Mutta kunhan nyt kyselen että tietääkö kukaan mikä tuon Seitokain kaatoi? Se oli menestyksekäs, paljon harrastajia, leirejä, ulkomaanmatkoja treenaamaan jnejne. Mä tosiaan kävin siellä tsekkaamassa muutaman kerran ja homma vaikutti yhden miehen showlta. Melko erikoista että Seitokain kaltainen iso seura kaatuu noin yhtä äkkiä. Sen muuten perustivat ihan muut ihmiset jo melko kauan aikaa sitten. Myöhemmin meiningistä tuli erittäin aktiivista ja käsiä oiottiin liki jokaisen Shotokan sakin suuntaan.

Seuraajat

ALehtonen
Kuvake
Andy
Kuvake
Clancy B.
Häjy
JKA Finland
JKA Finland
kartsa_bjj
Lasse Candé
Kuvake