Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle.
CrossFit
Valvoja: Valvoja
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
CrossFit
@Mjölnir voitti oman sarjansa eilen!
Mitkä lajit oli tällä kertaa arvottu ja miltä kisaaminen maistui?
Mitkä lajit oli tällä kertaa arvottu ja miltä kisaaminen maistui?
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2005
- Etulaji: Jyrki Saario Defendo
- Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
- Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
CrossFit
Tällaista oli:
Laji 1: 9 minuutin aikana mahdollisimman nopeasti
10 burpee box over (60 cm)
40 cal soutu
10 burpee box over
40 cal soutu
10 burpee box over
Sitten loppuaika lepoa kunnes kellossa 9 min, sitte 6 min aikaa tehdä maksimi ylöstyöntö rinnalta
Molemmista osalajeista sijoitus
Eka osa oli hapokasta, olin kuudes. Tää oli ihan extempore-testi koko kisa, mulla tavoite on ens vuodessa kun pääsen seuraavaan ikäluokkaan, mutta halusin hakea vähän referenssiä.
Toinen osa taas meni hyvin, vaikka painonnostossa on ollut taukoa käsivamman vuoksi muutama kuukausi. 96 kg, jolla voitin osalajin.
Kakkoslaji oli reisien kidutusta:
Aikaa vastaan
25 m askelkyykkykävely 2x17,5kg käsipainot rinnalla
50 tempausta käsipainolla vuorokäsin
25 m askelkyykkykävely
50 polviennostoa roikunnassa
Eka askelkyykky meni Ok
Tempaukset helpot koska kuorma niin pieni, otti lähinnä hengityselimiin
Toinen askelkyykkykävely tuskaa, puolessa välissä reidet tulessa. Polvennostot muuten helppoja, mutta 35 kohdalla ravistelutauko, sitten 8, tauko ja 7
Olin lajin kakkonen
Kolmas laji taas kaksiosainen
Osa 1, 6 min aikana aikaa vastaan
3 kierrosta
10 etukyykkyä 35 kg
10 jumping chest to Bar pull up, tanko min 15 cm
Pään yläpuolella
Aika 1:16, tää oli niin helppo, että transitioilla liikkeiden välillä oli kriittinen merkitys. Olin osalajin kakkonen, ykkönen voitti mua sekunnin ja kolmonen hävisi mulle sekunnin
Sitten loppuaika huilia kunnes kellossa 6 min, siitä seuraavan kuuden minuutin aikana niin monta kierrosta kuin ehtii
10 rinnalleveto ja ylöstyöntö 35 kg
60 naruhyppyä
Rive ja ylöstyöntö tosi helppo, naruhyppy sai pohkeet jumiin ja pisti puuskuttamaan
Kahta hyppyä vaille 5 kierrosta. Olin kakkonen, hävisin kaksi naruhyppyä voittajalle eli alle sekunnin.
Yhteispisteissä voitin niukalla yhden pisteen erolla toiseksi tulleen, eli tiukka skaba.
Tällainen kuntosarjan kisa oli myös kisasarjaa vetäneelle helpohko, mutta kiva treeni ja välietappi matkalla ens vuoteen ja viikonloppuun, jolloin on ultrafyysiset toiminnallisen ammunnan Finnish brutality kilpailut
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2005
- Etulaji: Jyrki Saario Defendo
- Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
- Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
CrossFit
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
CrossFit
Olen seurannut CrossFit-maailmaa noin 25 vuotta. Alusta asti lajin ympärillä on kiehunut ja kuohunut, ja valitettavasti lajiin on liitetty myös kuolemantapauksia. Tämän viime kuun tragedian soisi herättävän keskustelua myös lajin päättäjien keskuudessa.
https://yle.fi/a/74-20109771
https://yle.fi/a/74-20109771
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Heinäkuu 2016
- Etulaji: keppijumppa
- Takalajit: bjj, vapaapaini, lukkopaini
CrossFit
Myös triathlonissa kuolee ihmisiä, eniten juuri uintiosuudella. Hukkuva ihminen on vaikea havaita, varsinkin luonnonvesistä ison uimaporukan keskeltä. Eikö niissä oo jotain useita satoja osallistujia, hankala niitä on pistää.veivaamaan jotain omaa rataakaan.
Uimakellukkeet selkään? Jäis kellumaan ainakin. Ns oikean uinnin vaatimus siinä.muuttuu mutta urheilullisuuden vaatimus ei miksikään.
https://yle.fi/a/74-20047119?utm_source ... n=ylefiapp
Uimakellukkeet selkään? Jäis kellumaan ainakin. Ns oikean uinnin vaatimus siinä.muuttuu mutta urheilullisuuden vaatimus ei miksikään.
https://yle.fi/a/74-20047119?utm_source ... n=ylefiapp
-
- etupotkija
- Lauteille: Maaliskuu 2006
- Etulaji: nyrkkeily, vapaaottelu
- Takalajit: lukkopaini, bjj
CrossFit
Heikkoa vertailua. En tiedä mitä tuolla Lahden kisoissa tapahtui, mutta tässä Crossfit-tapauksessa järjestäjät laiminlöivät turvallisuudesta huolehtimisen monella eri tavalla ja kuolemantapaus olisi ollut vältettävissä ihan perus järjenkäytöllä. Ammattitaitoiset hengenpelastajat olisivat todennäköisesti riittäneet. Se kuolema ei ollut tapaturma, vaan kuolemantuottamus, josta vastuussa olevat tomppelit joutuvat toivon mukaan vastuuseen.tapsaattori kirjoitti: ↑syys 6, 2024, 06.07 Myös triathlonissa kuolee ihmisiä, eniten juuri uintiosuudella. Hukkuva ihminen on vaikea havaita, varsinkin luonnonvesistä ison uimaporukan keskeltä. Eikö niissä oo jotain useita satoja osallistujia, hankala niitä on pistää.veivaamaan jotain omaa rataakaan.
-
- etupotkija
- Lauteille: Lokakuu 2009
CrossFit
Voisikohan olla joku pienempi härpäke, enemmän merkinantolaite? Punainen vilkkuvalo…tapsaattori kirjoitti: ↑syys 6, 2024, 06.07 Uimakellukkeet selkään? Jäis kellumaan ainakin. Ns oikean uinnin vaatimus siinä.muuttuu mutta urheilullisuuden vaatimus ei miksikään.
Haasteena toki se, että hukkuvan toimintakyky muun kuin paniikinomaisen pinnallapysymisen osalta on huono. Ja ainakaan mitään kovin isoa ei varmaan haluta raahata mukana.
Karmeita tapauksia.
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Heinäkuu 2016
- Etulaji: keppijumppa
- Takalajit: bjj, vapaapaini, lukkopaini
CrossFit
Ehkä tekninen laite joka mittaisi reaaliaikaisesti vaikka hengitystä, happisaturaatioita (?) tai jotain muuta, voisi kuvitella olevan mahdollista antaa hälytyksen jos jokin menee vihkoon. En tiedä.
Lazarin veljen mukaan uhri oli muutamien harvojen kärkijoukossa, ja eloonjäämistaistelu oli nähtävissä videoltakin, joten se kyllä viittaa selvästi siihen, että uimareita ei todellakaan seurattu jatkuvasti. Dave Castron toiminta kuulostaa törkeältä.
Lazarin veljen mukaan uhri oli muutamien harvojen kärkijoukossa, ja eloonjäämistaistelu oli nähtävissä videoltakin, joten se kyllä viittaa selvästi siihen, että uimareita ei todellakaan seurattu jatkuvasti. Dave Castron toiminta kuulostaa törkeältä.
-
- etupotkija
- Lauteille: Tammikuu 2005
- Etulaji: Potkunyrkkeily
- Takalajit: Karate, ju-jutsu
CrossFit
Mitä tässä käytännössä tapahtui? Eihän uintia lajitreeninään normaalisti tekevä huippu-urheilija tuosta vain huku sen takia, ettei jaksaisi enää pysyä pinnalla. Saiko hän jonkun sairaskohtauksen tms. joka vaikeutti pinnalla pysymistä?
Antti Sariola
www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/
You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/
You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
-
- etupotkija
- Lauteille: Maaliskuu 2006
- Etulaji: nyrkkeily, vapaaottelu
- Takalajit: lukkopaini, bjj
CrossFit
Tästä nyt löytyy infoa todella helposti ihan googlella, jos kiinnostaa...
https://www.chron.com/sports/article/cr ... 631233.php
"At face value, running 3 1/2 miles in temperatures ranging from 89 to 103 degrees with up to 65-percent humidity and then swimming half a mile seems incredibly taxing. There's a reason why the swimming portion comes first in triathlons and IronMans, and the running comes last after the biking portion, as swimmers are less likely to drown if they aren't already exhausted."
Ei noissa oloissa olisi pitänyt missään nimessä uida kilpaa, varsinkaan valmiiksi väsyneenä ja lämpöhalvauksen rajamailla kolmen kilsan juoksun jälkeen lähes 40 asteen lämmössä. Olisi myös auttanut jos vedessä olisi ollut oikeita hengenpelastajia, eikä täysiä turisteja.
https://www.chron.com/sports/article/cr ... 631233.php
"At face value, running 3 1/2 miles in temperatures ranging from 89 to 103 degrees with up to 65-percent humidity and then swimming half a mile seems incredibly taxing. There's a reason why the swimming portion comes first in triathlons and IronMans, and the running comes last after the biking portion, as swimmers are less likely to drown if they aren't already exhausted."
Ei noissa oloissa olisi pitänyt missään nimessä uida kilpaa, varsinkaan valmiiksi väsyneenä ja lämpöhalvauksen rajamailla kolmen kilsan juoksun jälkeen lähes 40 asteen lämmössä. Olisi myös auttanut jos vedessä olisi ollut oikeita hengenpelastajia, eikä täysiä turisteja.