Varmasti toimii. Teriyaki-kastike ja soijakastike sopii kaikille kaloilletapsaattori kirjoitti: ↑heinä 18, 2024, 17.12 Voisko tuo nyhtö juttu toimia särkikaloilla, laittaisitteko särjelle jonkin muun kastikkeen ym?
Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle.
Kokkaaminen
Valvoja: Valvoja
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2005
- Etulaji: Jyrki Saario Defendo
- Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
- Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Kokkaaminen
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
- Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Kokkaaminen
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
Kokkaaminen
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
Kokkaaminen
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
Kokkaaminen
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
Kokkaaminen
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
Kokkaaminen
Kysyin huvikseni ChatGPT:ltä (sipulittoman) kasvisruoan ohjetta. Se arpoi curryn. Kävin poimimassa raaka-aineet ja kokkasin. Olihan se ihan hyvää
1 tablespoon coconut oil or olive oil
1 tablespoon fresh ginger, minced
1 small red chili (optional, for heat)
1 medium sweet potato, peeled and cubed
1 small zucchini, sliced
1 carrot, sliced
1 bell pepper, diced
1 can (400 ml) coconut milk
1 tablespoon curry powder or curry paste (ensure it's garlic/onion-free)
1 teaspoon ground turmeric
Salt and pepper to taste
Fresh cilantro or parsley for garnish
Juice of half a lime (optional)
Heat the oil in a large pan over medium heat.
Add the minced ginger and chili (if using). Stir for about a minute until fragrant.
Add the sweet potatoes and carrots to the pan. Cook for 5–7 minutes, stirring occasionally.
Add the curry powder or paste and turmeric, stirring everything to coat the vegetables.
Pour in the coconut milk, and bring the mixture to a simmer.
Add the zucchini and bell pepper, and let the curry simmer for another 10–12 minutes or until all vegetables are tender.
Season with salt, pepper, and a squeeze of lime juice (optional).
Serve the curry over rice or with naan bread, and garnish with fresh cilantro or parsley.
Enjoy a flavorful and satisfying meal! Let me know if you'd like more ideas!
1 tablespoon coconut oil or olive oil
1 tablespoon fresh ginger, minced
1 small red chili (optional, for heat)
1 medium sweet potato, peeled and cubed
1 small zucchini, sliced
1 carrot, sliced
1 bell pepper, diced
1 can (400 ml) coconut milk
1 tablespoon curry powder or curry paste (ensure it's garlic/onion-free)
1 teaspoon ground turmeric
Salt and pepper to taste
Fresh cilantro or parsley for garnish
Juice of half a lime (optional)
Heat the oil in a large pan over medium heat.
Add the minced ginger and chili (if using). Stir for about a minute until fragrant.
Add the sweet potatoes and carrots to the pan. Cook for 5–7 minutes, stirring occasionally.
Add the curry powder or paste and turmeric, stirring everything to coat the vegetables.
Pour in the coconut milk, and bring the mixture to a simmer.
Add the zucchini and bell pepper, and let the curry simmer for another 10–12 minutes or until all vegetables are tender.
Season with salt, pepper, and a squeeze of lime juice (optional).
Serve the curry over rice or with naan bread, and garnish with fresh cilantro or parsley.
Enjoy a flavorful and satisfying meal! Let me know if you'd like more ideas!
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Kesäkuu 2008
Kokkaaminen
Tuosta curryjen kokkaamisesta: teen itsekin melko usein curryja; ei mitään "oikeaoppisia" tietyn maan ja paikkakunnan perinneruokia, vaan omia sovelluksia.
Välillä tulee ostettua erilaisia currytahnoja, esim. keltaista tai vihreää thai- currya, mutta homma onnistuu myös McCormick- curryjauheella, jota on laajasti saatavilla "kaikkialla", tai vaikkapa jollain madras- curryjauheella, jollaisten saatavuus on myös hyvä. Sitten ehkä lisämausteeksi, chiliä, juustokuminaa, kanelinkuorta, neilikkaa, inkivääriä, laakerinlehteä ja kurkumaa. Itse myös käytän sipulia ja valkosipulia.
Kotona on sellainen paradoksaalinen tilanne, että vaikka ollaan kookoksenviljelyalueella ja sitä olisi huokeasti saatavilla kaikissa muodoissaan, se ei enää oikein sovi paremmalle puoliskolle, joten se curryn maun pyöristäminen ja tasapainottaminen sekä rakenne hoituvat hedelmillä; pääasiassa banaanilla, mutta myös omenalla (mangokin toimii).
Kalakastike on myös yksi hyvä lisä, mutta se ei sopine edellisen viestin kasvisruokaspeksiin.
Välillä tulee ostettua erilaisia currytahnoja, esim. keltaista tai vihreää thai- currya, mutta homma onnistuu myös McCormick- curryjauheella, jota on laajasti saatavilla "kaikkialla", tai vaikkapa jollain madras- curryjauheella, jollaisten saatavuus on myös hyvä. Sitten ehkä lisämausteeksi, chiliä, juustokuminaa, kanelinkuorta, neilikkaa, inkivääriä, laakerinlehteä ja kurkumaa. Itse myös käytän sipulia ja valkosipulia.
Kotona on sellainen paradoksaalinen tilanne, että vaikka ollaan kookoksenviljelyalueella ja sitä olisi huokeasti saatavilla kaikissa muodoissaan, se ei enää oikein sovi paremmalle puoliskolle, joten se curryn maun pyöristäminen ja tasapainottaminen sekä rakenne hoituvat hedelmillä; pääasiassa banaanilla, mutta myös omenalla (mangokin toimii).
Kalakastike on myös yksi hyvä lisä, mutta se ei sopine edellisen viestin kasvisruokaspeksiin.
Seuraajat
aatus • Aleksi T • AlexMachine • halmehe • Kari Aittomäki • Kerkko • MikkeM • Mjölnir • nipsuli • Paanari • Point • Pyrkele • Sitav Abdullah • Taijin harjoittaja • tapsaattori • Tyrsky • Ville Heinonen • xYm