Oon tehnyt pizzaa myös peruna- tai bataattiviipaleiden päälleMika kirjoitti: ↑maalis 3, 2024, 12.25 Pizzoissa se pohja on vähän kompastuskivi, koska usein se on täynnä tyhjiä kaloreita. Toki @Mjölnirin, @AlexMachinen, @Jorgen ja @MikkeMn kaltaiset velhot tekevät sen pohjan vaikka rukiista, jonka ovat itse kasvattaneet ja jauhaneet jauhoksi, mutta meille tavallisille kuolevaisille se on vähän kuin tavoittamattomista. Tässä pizzassa pohja on kiinankaalia ja kananmunaa. Maistuu
Kokkaaminen
Valvoja: Valvoja
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2005
- Etulaji: Jyrki Saario Defendo
- Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
- Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Kokkaaminen
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Tammikuu 2008
- Etulaji: Thainyrkkeily
- Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily
Kokkaaminen
Nyt heti kaipailen ohjetta noille perunafondanteille, voiko niihin upottaa ylijääneen perunamuusin @Mjölnir ?
Frankly my dear, I don`t give a damn.
-
- etupotkija
- Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Kokkaaminen
Muusista tekisin muffineita, fondant tehdään kokonaisista perunoista
Pistä pari kanamunaa ja juustoraastetta muusin joukkoon ja muffinivuokaan, paista kunnes kauniin ruskea.
Fondant tehdään seuraavasti: perunat kuoritaan julienne-raudalla (ei välttämätön, mut tulee kauniimpi) leikataan kärjet pois, paistetaan leikkupinnat runsaassa voissa, pannulle valkosipulinkynsiä. Valellaan voilla paistamisen aikana. Lisätään riistalientä pannulle ja annetaan kypsyä.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
Kokkaaminen
Piti etsiä tuo Julienne, kun en ollut kuullut
https://www.kitchenone.fi/produkt/westm ... nne-rauta/
https://www.kitchenone.fi/produkt/westm ... nne-rauta/
-
- etupotkija
Kokkaaminen
Esimerkiksi thaimaalaisessa keittiössä käytetään julienne-rautaa paljon kuorimiseen, niin porkkanaviipaleet tulevat jännittävämmän näköiseksi jne
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
Kokkaaminen
Muuten, koska mitään ei heitetä hukkaan, tein sipsejä noista kuorista, jotka jäivät perunoista yli ja friteeraus
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Kesäkuu 2008
Kokkaaminen
En ainakaan minä tunnusta, pitsa on itselleni sellainen Akilleen kantapää. Eli saan jonkinlaisen aikaan, mutta kaukana ne ovat niistä loistavimmista pitsoista, jota olen syönyt.Mika kirjoitti: ↑maalis 3, 2024, 12.25 Pizzoissa se pohja on vähän kompastuskivi, koska usein se on täynnä tyhjiä kaloreita. Toki @Mjölnirin, @AlexMachinen, @Jorgen ja @MikkeMn kaltaiset velhot tekevät sen pohjan vaikka rukiista, jonka ovat itse kasvattaneet ja jauhaneet jauhoksi, mutta meille tavallisille kuolevaisille se on vähän kuin tavoittamattomissa.
-
- etupotkija
Kokkaaminen
Suppilovahveroilla täytetty kauriinsisäpaistirulla, perunapyre, hunajaporkkanat, paistoliemikermakastike ja suppilovahverohillo. Paistoin tuoreena pakastetut suppilovahverot sipulin kanssa voissa, loraus tryffeliöljyä joukkoon ja tahnaksi. Hiukan suolaa ja pippuria. Sisäpaistiviipaleet nuijitaan, suola ja pippuri, levitetään täyte, rullataan, paistetaan voissa ja nostetaan uuniin 120C kypsymään hetkeksi. Perunamuusiin suola, valkopippuri, kuohukermaa, voita ja kananmunankeltuainen. Porkkanat keitetään ja päälle hiukan hunajaa. Pannulle riistaliemifondia, kermaa ja keitetään kokoon. Päälle pari hillottua suppilovahveroa jotka tein viime keväänä marttojen ohjeen mukaan. Alkuruoaksi parsaa ja kylmäsavulohta yrttivoisulalla, jälkkäriksi lehtitaikinasta, kermavaahdosta ja lemon curdista kasattu napoleoninleivos, joka on koristeltu pistaasi- ja karamellirouheella
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
Kokkaaminen
Kauris-sienipasteija ja kaurisliemi
Kirjolohi, perunamuffini, parsakaali ja hollandaise-kastike
Punaviinipäärynä, mascarponevaahto ja punaviinisiirappi
Kirjolohi, perunamuffini, parsakaali ja hollandaise-kastike
Punaviinipäärynä, mascarponevaahto ja punaviinisiirappi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Tammikuu 2008
- Etulaji: Thainyrkkeily
- Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily
Kokkaaminen
No nyt on taas semmoiset herkut @Mjölnir että ihan kateeksi käy. Nam.
Frankly my dear, I don`t give a damn.
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Heinäkuu 2009
Kokkaaminen
Täytyy myöntää että nyt ei ole jaksanut panostaa ruoanlaittoon yhtään, varsinkin nyt kun vapaapäivät menee opiskellessa, ihan perus arkiruokaa ja mahdollisimman nopeasti.
-
- etupotkija
- Lauteille: Elokuu 2006
- Etulaji: Nyrkkeily
- Sivulajit: Sra, IDPA
- Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima
Kokkaaminen
Olen sairaslomalla katsellut tunteja kokkausvideoita. Lähinnä erilaisia Italialaisia ruokia, sekä voileipiä, tarkoittaen Philadelphia cheesesteak, Cuban sandwich, sloppy Joe jne. Sekä väillä kokkaillit niitä.
nNt my circus, not my monkeys.
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
Kokkaaminen
TV2:lta tulee nyt hyvä kokkausohjelma sushista. Vaikken itse välitä sushista enkä varsinkaan kalasta, tätä on ollut ilo katsella. Ja sensei mainittiin!
https://www.iltalehti.fi/telkku/ohjelma ... 2/14663193
Tämä ruotsalainen mainitsi senseinsä. Hän on maailmanmestari sushin valmistamisessa.
https://cococollection.com/en/news/post ... bodu-hithi
Tämä ruotsalainen mainitsi senseinsä. Hän on maailmanmestari sushin valmistamisessa.
-
- etupotkija
Kokkaaminen
Turkinpippurikuorrutus ja salmarikastike. Melko epätyypillinen
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
Kokkaaminen
Tuo sushin tekeminen on kyllä Japanissa viety samalle levelille kuin kaikki. Taiteeksi, jossa on tarkat säännötMika kirjoitti: ↑huhti 1, 2024, 09.14 TV2:lta tulee nyt hyvä kokkausohjelma sushista. Vaikken itse välitä sushista enkä varsinkaan kalasta, tätä on ollut ilo katsella. Ja sensei mainittiin!
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Seuraajat
aatus • Aleksi T • AlexMachine • halmehe • Kari Aittomäki • katar • Kerkko • MikkeM • Mjölnir • nipsuli • Paanari • Point • Pyrkele • Sitav Abdullah • Taijin harjoittaja • tapsaattori • Tyrsky • Ville Heinonen • xYm