Kokkaaminen

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Osaatko kokata?

Olen mies ja kyllä osaan, hyvinkin
58
41%
Olen mies ja osaan jonkin verran
47
33%
Olen mies ja pystyn juuri pitämään itseni (ja läheiseni) eväissä
10
7%
Olen mies ja osaan tehdä voikkarin
8
6%
Olen nainen ja kyllä osaan, hyvinkin
13
9%
Olen nainen ja osaan jonkin verran
4
3%
Olen nainen ja pystyn juuri pitämään itseni (ja läheiseni) eväissä
1
1%
Olen nainen ja osaan tehdä voikkarin
0
Ei ääniä

Ääniä yhteensä: 141

Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2005
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting

Kokkaaminen

Viesti Mjölnir »

Mika kirjoitti: maalis 3, 2024, 12.25 Pizzoissa se pohja on vähän kompastuskivi, koska usein se on täynnä tyhjiä kaloreita. Toki @Mjölnirin, @AlexMachinen, @Jorgen ja @MikkeMn kaltaiset velhot tekevät sen pohjan vaikka rukiista, jonka ovat itse kasvattaneet ja jauhaneet jauhoksi, mutta meille tavallisille kuolevaisille se on vähän kuin tavoittamattomista. Tässä pizzassa pohja on kiinankaalia ja kananmunaa. Maistuu :yum:

Kuva

Oon tehnyt pizzaa myös peruna- tai bataattiviipaleiden päälle
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
katar
kylkeenpotkija
Lauteille: Tammikuu 2008
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Kokkaaminen

Viesti katar »

Nyt heti kaipailen ohjetta noille perunafondanteille, voiko niihin upottaa ylijääneen perunamuusin @Mjölnir ?
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting

Kokkaaminen

Viesti Mjölnir »

katar kirjoitti: maalis 5, 2024, 09.34 Nyt heti kaipailen ohjetta noille perunafondanteille, voiko niihin upottaa ylijääneen perunamuusin @Mjölnir ?
Muusista tekisin muffineita, fondant tehdään kokonaisista perunoista

Pistä pari kanamunaa ja juustoraastetta muusin joukkoon ja muffinivuokaan, paista kunnes kauniin ruskea.

Fondant tehdään seuraavasti: perunat kuoritaan julienne-raudalla (ei välttämätön, mut tulee kauniimpi) leikataan kärjet pois, paistetaan leikkupinnat runsaassa voissa, pannulle valkosipulinkynsiä. Valellaan voilla paistamisen aikana. Lisätään riistalientä pannulle ja annetaan kypsyä.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mika
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2004
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang

Kokkaaminen

Viesti Mika »

Piti etsiä tuo Julienne, kun en ollut kuullut :grinning:

https://www.kitchenone.fi/produkt/westm ... nne-rauta/
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Kokkaaminen

Viesti Mjölnir »

Esimerkiksi thaimaalaisessa keittiössä käytetään julienne-rautaa paljon kuorimiseen, niin porkkanaviipaleet tulevat jännittävämmän näköiseksi jne

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Kokkaaminen

Viesti Mjölnir »

Muuten, koska mitään ei heitetä hukkaan, tein sipsejä noista kuorista, jotka jäivät perunoista yli ja friteeraus
Kuva

Kuva

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Lauteille: Kesäkuu 2008

Kokkaaminen

Viesti Jorge »

Mika kirjoitti: maalis 3, 2024, 12.25 Pizzoissa se pohja on vähän kompastuskivi, koska usein se on täynnä tyhjiä kaloreita. Toki @Mjölnirin, @AlexMachinen, @Jorgen ja @MikkeMn kaltaiset velhot tekevät sen pohjan vaikka rukiista, jonka ovat itse kasvattaneet ja jauhaneet jauhoksi, mutta meille tavallisille kuolevaisille se on vähän kuin tavoittamattomissa.
:D En ainakaan minä tunnusta, pitsa on itselleni sellainen Akilleen kantapää. Eli saan jonkinlaisen aikaan, mutta kaukana ne ovat niistä loistavimmista pitsoista, jota olen syönyt.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Kokkaaminen

Viesti Mjölnir »

Suppilovahveroilla täytetty kauriinsisäpaistirulla, perunapyre, hunajaporkkanat, paistoliemikermakastike ja suppilovahverohillo. Paistoin tuoreena pakastetut suppilovahverot sipulin kanssa voissa, loraus tryffeliöljyä joukkoon ja tahnaksi. Hiukan suolaa ja pippuria. Sisäpaistiviipaleet nuijitaan, suola ja pippuri, levitetään täyte, rullataan, paistetaan voissa ja nostetaan uuniin 120C kypsymään hetkeksi. Perunamuusiin suola, valkopippuri, kuohukermaa, voita ja kananmunankeltuainen. Porkkanat keitetään ja päälle hiukan hunajaa. Pannulle riistaliemifondia, kermaa ja keitetään kokoon. Päälle pari hillottua suppilovahveroa jotka tein viime keväänä marttojen ohjeen mukaan. Alkuruoaksi parsaa ja kylmäsavulohta yrttivoisulalla, jälkkäriksi lehtitaikinasta, kermavaahdosta ja lemon curdista kasattu napoleoninleivos, joka on koristeltu pistaasi- ja karamellirouheella

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Kokkaaminen

Viesti Mjölnir »

Kauris-sienipasteija ja kaurisliemi

Kirjolohi, perunamuffini, parsakaali ja hollandaise-kastike

Punaviinipäärynä, mascarponevaahto ja punaviinisiirappi

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
katar
kylkeenpotkija
Lauteille: Tammikuu 2008
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Kokkaaminen

Viesti katar »

No nyt on taas semmoiset herkut @Mjölnir että ihan kateeksi käy. Nam.
Frankly my dear, I don`t give a damn.
MikkeM
kylkeenpotkija
Lauteille: Heinäkuu 2009

Kokkaaminen

Viesti MikkeM »

Täytyy myöntää että nyt ei ole jaksanut panostaa ruoanlaittoon yhtään, varsinkin nyt kun vapaapäivät menee opiskellessa, ihan perus arkiruokaa ja mahdollisimman nopeasti.
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Lauteille: Elokuu 2006
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Kokkaaminen

Viesti AlexMachine »

Olen sairaslomalla katsellut tunteja kokkausvideoita. Lähinnä erilaisia Italialaisia ruokia, sekä voileipiä, tarkoittaen Philadelphia cheesesteak, Cuban sandwich, sloppy Joe jne. Sekä väillä kokkaillit niitä.
nNt my circus, not my monkeys.
Kuvake
Mika
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2004
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang

Kokkaaminen

Viesti Mika »

TV2:lta tulee nyt hyvä kokkausohjelma sushista. Vaikken itse välitä sushista enkä varsinkaan kalasta, tätä on ollut ilo katsella. Ja sensei mainittiin! :D

https://www.iltalehti.fi/telkku/ohjelma ... 2/14663193

Tämä ruotsalainen mainitsi senseinsä. Hän on maailmanmestari sushin valmistamisessa.

https://cococollection.com/en/news/post ... bodu-hithi
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Kokkaaminen

Viesti Mjölnir »

Turkinpippurikuorrutus ja salmarikastike. Melko epätyypillinen

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Kokkaaminen

Viesti Mjölnir »

Mika kirjoitti: huhti 1, 2024, 09.14 TV2:lta tulee nyt hyvä kokkausohjelma sushista. Vaikken itse välitä sushista enkä varsinkaan kalasta, tätä on ollut ilo katsella. Ja sensei mainittiin! :D

https://www.iltalehti.fi/telkku/ohjelma ... 2/14663193

Tämä ruotsalainen mainitsi senseinsä. Hän on maailmanmestari sushin valmistamisessa.

https://cococollection.com/en/news/post ... bodu-hithi
Tuo sushin tekeminen on kyllä Japanissa viety samalle levelille kuin kaikki. Taiteeksi, jossa on tarkat säännöt

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi

Seuraajat

aatus
Kuvake
Aleksi T
Kuvake
AlexMachine
halmehe
Kuvake