Kokkaaminen

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Osaatko kokata?

Olen mies ja kyllä osaan, hyvinkin
58
41%
Olen mies ja osaan jonkin verran
47
33%
Olen mies ja pystyn juuri pitämään itseni (ja läheiseni) eväissä
10
7%
Olen mies ja osaan tehdä voikkarin
8
6%
Olen nainen ja kyllä osaan, hyvinkin
13
9%
Olen nainen ja osaan jonkin verran
4
3%
Olen nainen ja pystyn juuri pitämään itseni (ja läheiseni) eväissä
1
1%
Olen nainen ja osaan tehdä voikkarin
0
Ei ääniä

Ääniä yhteensä: 141

Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Lauteille: Elokuu 2006
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Kokkaaminen

Viesti AlexMachine »

Virallinen Bolognese kastikkeen resepti on muuttunut.

https://www.accademiaitalianadellacucin ... l 2023.pdf
nNt my circus, not my monkeys.
katar
kylkeenpotkija
Lauteille: Tammikuu 2008
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Kokkaaminen

Viesti katar »

Tilattiin sunnuntaina thaihuttua Malmin Thai Thai-ravintolasta ja sitä mun satsista (massaman curry porsaasta) jäi riisiä yli, niin eilen heitin sekaan kanansuikaleita, tomaatin kuutioina, sipulia ja yhden kananmuna. Tuli hyvää paistettua riisiä. Jaa, niin valkosipulia heitin myös mukaan, tällä kertaa purkista murskaa. Helppoa ja nopeaa. Pakkasessa oli pussi paistettua kanansuikaletta, nin tuli nopsaan illallinen. :jepa:
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Kuvake
Mika
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2004
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang

Kokkaaminen

Viesti Mika »

Mä jatkoin texmexillä ja tällä kertaa enchiladoilla. Kastikkeen tein itse, kun niissä valmiissa kastikkeissa on aina sibaa :stuck_out_tongue_closed_eyes: Käytin siinä ensin pähkinämaitokonetta (engl. nut maker), jonka annoin joululahjaksi Nuorikolle ja jonka kiinankieliset tekstit @Veepee pari päivää sitten käänsi suomeksi ( :pray: ), ja sen jälkeen paistinpannua.

Kuva

Helppoa ja nopeaa arkiruokaa. Valmisteluihin meni 10-15 minuuttia, sitten vain odottelin 30 minuuttia, kun vuoka oli uunissa.

Porissa oli joskus kasarilla Suomen ensimmäisiä texmex-ravintoloita. Jäimme isommalla porukalla niin koukkuun siihen ruokaan, että monilla meistä oli jatkuvasti piikki siellä. Muistan että yhdellä Breikki-Makella oli parhaimmillaan yli 1000 markkaa piikissä siellä :lol:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2005
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting

Kokkaaminen

Viesti Mjölnir »

Eilen oli kunnollista

-Blinipannari mädillä ja ravunpyrstöillä sekä metsäsienisalaatilla
-rusakonlapaconfit, juurisellerimuffini, hunajapalsternakkakuutiot, punaviinisuklaakastike
-omena-vuohenjuusto-galette

Rusakonlapaconfit, juurisellerimuffini, hunajapalsternakkakuutiot sekä punaviini-suklaakastike.

Laitoin rusakonlavat marinoitumaan muutamaksi tunniksi: merisuolaa, soijakastiketta, punaviinietikkaa. Sit pyyhin marinadit pois ja suolaa/pippuria päälle ja vuokaan. Pari oksaa rosmariinia ja muutama kuorineen litistetty valkosipulinkynsi päälle. Öljyä niin, että lihat peittyy, sit 150C uuniin, kunnes öljy on 90C, sen jälkeen uuni myös 90C. Varmaan neljä tuntia uunissa, käänsin kerran välissä lavat ympäri, kun liha on ylikypsää, vielä päälipuoli ylös ja hetkeksi 175C uuniin niin tulee paistopinta.

Kastikkeeseen salainen riistafondi (itse keitetty), punaviiniä, voita ja tummaa suklaata.

Lisäkkeeksi hunajan kanssa pannulla kypsytetyt palsternakkakuutiot ja juuriselleripyreestä tehty muffini (muna ja juustoraastetta pyreen joukkoon, myös perunamuusi toimii, uunissa 175C 35 min), koristellaan suippopaprikan viipaleella jossa on lusikallinen ranskankermalla notkistettua valkosipulituorejuustoa.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mika
etupotkija

Kokkaaminen

Viesti Mika »

Nyt onnistui hipin pizza hyvin 🤌

Kuva
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija

Kokkaaminen

Viesti Mika »

Meinasin myöhästyä, kun piti tässä säätää kaikenlaista kavereiden puolesta WhatsAppissa :D Mutta oikein hyvää on :jepa:

Kuva

Täytteinä: kauravoita, chilisinappia, luumutomaatin viipale, puolikas ananasrengas, piparjuuritahnaa, jalapenotahnaa, jalapenoviipale. Päällinen on pippurilla maustettu ja kananmunaan sekoitettu juustoraaste 🙂
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting

Kokkaaminen

Viesti Mjölnir »

"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
katar
kylkeenpotkija
Lauteille: Tammikuu 2008
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Kokkaaminen

Viesti katar »

Ei nyt tullut kuvaa otettua, mutta tehtiin Lidlistä ostettua kokonaista kanaa eilen air-fryerissä ja ranskalaisia (onnistuin ostamaan lauantaina Lidlistä hävikki hevi-kassin, jossa oli perunaa). Tuli tosi hyviä kummistakin, kana oli ehkä hitusen kuivahko, kuivempi kuin edellisellä kerralla, perunat oli täydellisiä. :jepa: Toi kokonainen kana on hyvä uusi tuote Lidli vakivalikoimaan, aiemmin oli vain maustettua kokonaista kanaa. Hyvää ja edukasta. :jepa:
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Kuvake
Mika
etupotkija

Kokkaaminen

Viesti Mika »

Pinaatti-sitruuna-ricottatuorepasta onnistui ihan hyvin 🤌

Kuva

ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
MikaM
etupotkija
Lauteille: Marraskuu 2009
Etulaji: Jumppa

Kokkaaminen

Viesti MikaM »

Sekoitin kuusi kananmunaa tilkkaan maitoa, vähän suolaa, paistinpannuun. Perään eiliseltä jäänyt jauhelihapasta-sekoitus, päälle tomaattiviipaleita ja juustoraastetta. Kuumaan uuniin toviksi. Ei biojätettä. Hienolta nimeltään kait frittata.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Lauteille: Elokuu 2006
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Kokkaaminen

Viesti AlexMachine »

Oli vaativaa löytää oikeaa Anchovy eli kuten isossa maailamassa sanotaan. Täällä purkeissa jossa lukee anjovis, on ihan eri tavaraa. Eli Sardelli on sitä mitä ulkomailla kutsutaan Anchovy, ja tarvitaan tosi monessa Italialaisen keittiön reseptissä ja käyttämällä anjovista mennään ihan kuralle.
IMG_4838.jpeg
Tätä tarvitaan koska teen Pasta puttanescaa.

https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista ... 47552.html
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
nNt my circus, not my monkeys.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Kokkaaminen

Viesti Mjölnir »

Quesadillat chili sin carnesta
Tänään on ollut vegepäivä

Kuva

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Kokkaaminen

Viesti Mjölnir »

Kauriin ulkofile 50,5C sous-vide, perunapyreeseen kermaa, voita, suolaa, valkopippuria, ruohosipulia; bearnaise-kastike ja julienne-raudalla suikaloidut porkkanat upporasvassa. Kuivalla pannulla poltettu salottisipuli joka laitettiin odottamaan jäähtyvään porkkanoiden paistoöljyyn

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mika
etupotkija

Kokkaaminen

Viesti Mika »

Pizzoissa se pohja on vähän kompastuskivi, koska usein se on täynnä tyhjiä kaloreita. Toki @Mjölnirin, @AlexMachinen, @Jorgen ja @MikkeMn kaltaiset velhot tekevät sen pohjan vaikka rukiista, jonka ovat itse kasvattaneet ja jauhaneet jauhoksi, mutta meille tavallisille kuolevaisille se on vähän kuin tavoittamattomissa. Tässä pizzassa pohja on kiinankaalia ja kananmunaa. Maistuu :yum:

Kuva

ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Kokkaaminen

Viesti Mjölnir »

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi

Seuraajat

aatus
Kuvake
Aleksi T
Kuvake
AlexMachine
halmehe
Kuvake