Kokkaaminen
Valvoja: Valvoja
-
- etupotkija
- Lauteille: Elokuu 2006
- Etulaji: Nyrkkeily
- Sivulajit: Sra, IDPA
- Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima
Kokkaaminen
Virallinen Bolognese kastikkeen resepti on muuttunut.
https://www.accademiaitalianadellacucin ... l 2023.pdf
https://www.accademiaitalianadellacucin ... l 2023.pdf
nNt my circus, not my monkeys.
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Tammikuu 2008
- Etulaji: Thainyrkkeily
- Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily
Kokkaaminen
Tilattiin sunnuntaina thaihuttua Malmin Thai Thai-ravintolasta ja sitä mun satsista (massaman curry porsaasta) jäi riisiä yli, niin eilen heitin sekaan kanansuikaleita, tomaatin kuutioina, sipulia ja yhden kananmuna. Tuli hyvää paistettua riisiä. Jaa, niin valkosipulia heitin myös mukaan, tällä kertaa purkista murskaa. Helppoa ja nopeaa. Pakkasessa oli pussi paistettua kanansuikaletta, nin tuli nopsaan illallinen.
Frankly my dear, I don`t give a damn.
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
Kokkaaminen
Mä jatkoin texmexillä ja tällä kertaa enchiladoilla. Kastikkeen tein itse, kun niissä valmiissa kastikkeissa on aina sibaa Käytin siinä ensin pähkinämaitokonetta (engl. nut maker), jonka annoin joululahjaksi Nuorikolle ja jonka kiinankieliset tekstit @Veepee pari päivää sitten käänsi suomeksi ( ), ja sen jälkeen paistinpannua.
Helppoa ja nopeaa arkiruokaa. Valmisteluihin meni 10-15 minuuttia, sitten vain odottelin 30 minuuttia, kun vuoka oli uunissa.
Porissa oli joskus kasarilla Suomen ensimmäisiä texmex-ravintoloita. Jäimme isommalla porukalla niin koukkuun siihen ruokaan, että monilla meistä oli jatkuvasti piikki siellä. Muistan että yhdellä Breikki-Makella oli parhaimmillaan yli 1000 markkaa piikissä siellä
Helppoa ja nopeaa arkiruokaa. Valmisteluihin meni 10-15 minuuttia, sitten vain odottelin 30 minuuttia, kun vuoka oli uunissa.
Porissa oli joskus kasarilla Suomen ensimmäisiä texmex-ravintoloita. Jäimme isommalla porukalla niin koukkuun siihen ruokaan, että monilla meistä oli jatkuvasti piikki siellä. Muistan että yhdellä Breikki-Makella oli parhaimmillaan yli 1000 markkaa piikissä siellä
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2005
- Etulaji: Jyrki Saario Defendo
- Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
- Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Kokkaaminen
Eilen oli kunnollista
-Blinipannari mädillä ja ravunpyrstöillä sekä metsäsienisalaatilla
-rusakonlapaconfit, juurisellerimuffini, hunajapalsternakkakuutiot, punaviinisuklaakastike
-omena-vuohenjuusto-galette
Rusakonlapaconfit, juurisellerimuffini, hunajapalsternakkakuutiot sekä punaviini-suklaakastike.
Laitoin rusakonlavat marinoitumaan muutamaksi tunniksi: merisuolaa, soijakastiketta, punaviinietikkaa. Sit pyyhin marinadit pois ja suolaa/pippuria päälle ja vuokaan. Pari oksaa rosmariinia ja muutama kuorineen litistetty valkosipulinkynsi päälle. Öljyä niin, että lihat peittyy, sit 150C uuniin, kunnes öljy on 90C, sen jälkeen uuni myös 90C. Varmaan neljä tuntia uunissa, käänsin kerran välissä lavat ympäri, kun liha on ylikypsää, vielä päälipuoli ylös ja hetkeksi 175C uuniin niin tulee paistopinta.
Kastikkeeseen salainen riistafondi (itse keitetty), punaviiniä, voita ja tummaa suklaata.
Lisäkkeeksi hunajan kanssa pannulla kypsytetyt palsternakkakuutiot ja juuriselleripyreestä tehty muffini (muna ja juustoraastetta pyreen joukkoon, myös perunamuusi toimii, uunissa 175C 35 min), koristellaan suippopaprikan viipaleella jossa on lusikallinen ranskankermalla notkistettua valkosipulituorejuustoa.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
-
- etupotkija
Kokkaaminen
Meinasin myöhästyä, kun piti tässä säätää kaikenlaista kavereiden puolesta WhatsAppissa Mutta oikein hyvää on
Täytteinä: kauravoita, chilisinappia, luumutomaatin viipale, puolikas ananasrengas, piparjuuritahnaa, jalapenotahnaa, jalapenoviipale. Päällinen on pippurilla maustettu ja kananmunaan sekoitettu juustoraaste
Täytteinä: kauravoita, chilisinappia, luumutomaatin viipale, puolikas ananasrengas, piparjuuritahnaa, jalapenotahnaa, jalapenoviipale. Päällinen on pippurilla maustettu ja kananmunaan sekoitettu juustoraaste
-
- etupotkija
- Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Kokkaaminen
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Tammikuu 2008
- Etulaji: Thainyrkkeily
- Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily
Kokkaaminen
Ei nyt tullut kuvaa otettua, mutta tehtiin Lidlistä ostettua kokonaista kanaa eilen air-fryerissä ja ranskalaisia (onnistuin ostamaan lauantaina Lidlistä hävikki hevi-kassin, jossa oli perunaa). Tuli tosi hyviä kummistakin, kana oli ehkä hitusen kuivahko, kuivempi kuin edellisellä kerralla, perunat oli täydellisiä. Toi kokonainen kana on hyvä uusi tuote Lidli vakivalikoimaan, aiemmin oli vain maustettua kokonaista kanaa. Hyvää ja edukasta.
Frankly my dear, I don`t give a damn.
-
- etupotkija
-
- etupotkija
- Lauteille: Marraskuu 2009
- Etulaji: Jumppa
Kokkaaminen
Sekoitin kuusi kananmunaa tilkkaan maitoa, vähän suolaa, paistinpannuun. Perään eiliseltä jäänyt jauhelihapasta-sekoitus, päälle tomaattiviipaleita ja juustoraastetta. Kuumaan uuniin toviksi. Ei biojätettä. Hienolta nimeltään kait frittata.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
RadioRock
-
- etupotkija
- Lauteille: Elokuu 2006
- Etulaji: Nyrkkeily
- Sivulajit: Sra, IDPA
- Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima
Kokkaaminen
Oli vaativaa löytää oikeaa Anchovy eli kuten isossa maailamassa sanotaan. Täällä purkeissa jossa lukee anjovis, on ihan eri tavaraa. Eli Sardelli on sitä mitä ulkomailla kutsutaan Anchovy, ja tarvitaan tosi monessa Italialaisen keittiön reseptissä ja käyttämällä anjovista mennään ihan kuralle.
https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista ... 47552.html
Tätä tarvitaan koska teen Pasta puttanescaa.https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista ... 47552.html
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
nNt my circus, not my monkeys.
-
- etupotkija
Kokkaaminen
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
Kokkaaminen
Kauriin ulkofile 50,5C sous-vide, perunapyreeseen kermaa, voita, suolaa, valkopippuria, ruohosipulia; bearnaise-kastike ja julienne-raudalla suikaloidut porkkanat upporasvassa. Kuivalla pannulla poltettu salottisipuli joka laitettiin odottamaan jäähtyvään porkkanoiden paistoöljyyn
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
Kokkaaminen
Pizzoissa se pohja on vähän kompastuskivi, koska usein se on täynnä tyhjiä kaloreita. Toki @Mjölnirin, @AlexMachinen, @Jorgen ja @MikkeMn kaltaiset velhot tekevät sen pohjan vaikka rukiista, jonka ovat itse kasvattaneet ja jauhaneet jauhoksi, mutta meille tavallisille kuolevaisille se on vähän kuin tavoittamattomissa. Tässä pizzassa pohja on kiinankaalia ja kananmunaa. Maistuu
-
- etupotkija
Kokkaaminen
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Seuraajat
aatus • Aleksi T • AlexMachine • halmehe • Kari Aittomäki • katar • Kerkko • MikkeM • Mjölnir • nipsuli • Paanari • Point • Pyrkele • Sitav Abdullah • Taijin harjoittaja • tapsaattori • Tyrsky • Ville Heinonen • xYm