Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

MiuMiu

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Kuvake
MiuMiu
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 17
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: helsinki

MiuMiu

#1

Viesti MiuMiu »

Päivän treeni:

Päivä alko lupaavasti tunnilla telkkarin töllötystä...

Hmm, seuraavaks tarkotus oli kyllä tehä reipas kävelylenkki raikkaassa kevätilmassa, mutta päädyin jostain syystä bussiin. Ei tietoa kuinka ihmeessä se tapahtui :oops:

Päivän "treenaus" rajoittu sitten loppujenlopuks kolmentunnin siivousurakkaan (joo, ja kohteena oli vaan oma huone, mut oon tunnettu siitä, että saan huoneeni näyttämään kaatopaikalta muutamassa päivässä..) ja epämääräiseen kepinheilutteluun, jonka yhteydessä meinasin melkein hajottaa lamppuni... Miksiköhän isä on kieltäny asetekniikoiden treenaamisen sisällä..?

Nii, joo ja tän mahtavan treenaukseni jälkeen pääsdin syömään valtavan palan mokkapiirakka, että se siitä terveyspäivästä sitten.. Onneksi huomenna on kunnon treenit :D tai ehkäpä kolmentunnin kidutus :? Odotan jännityksellä
Se en ollut minä. Se en ollut minä... Se en ollut minä?
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

#2

Viesti Elina »

Terwetuloa päiväkirjoileen! 8)
Kuvake
Älämölö
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 325
Lauteille: Kesäkuu 2005
Paikkakunta: Tornio

#3

Viesti Älämölö »

Elä sure, lepopäivät on välillä vaan hyvästä.
Nimimerkki: Kaksi leffaa ja reilu kilo suklaata eilen :oops: :oops: :oops:
Menee palautumisen piikkiin...

:tervetuloa:
Irc-galleria: Chill-leader
---------------------------
Disclaimer:
---------------------------
En katso olevani vastuussa mistään sanomisistani tai tekemisistäni, vaan syytän kaikesta geenejä ja ympäristötekijöitä!
Kuvake
MiuMiu
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 17
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: helsinki

Hyvästit löhöilylle

#4

Viesti MiuMiu »

Muutama faksata meitsistä näin aluksi..
olen 18 vuotta (ainakin kirjoitushetkellä), n.160 cm ja painoa juuri sopivasti :)
harrastan han moo doa, aloitin syksyllä 2003, eli kaksi ja puolivuotta takana
enne hmd:tä harrastin kung futa puolen vuoden verran, kunnes rahoitus meni isäni vastahakoisuuden vuoksi (isäni vihaa kaikkea mihin voi liittää mitenkään väkivallan... )
hmd:ssä meitsillä on punainen vyö (siis kuudes vyö jos alottaa alimmasta, kai, joo) ja muutamia kisoja takana niin ottelusta, kuin itsepuolustuksesta

Mutta nyt itse asiaan, eli tähän päivään:

Tänää sanoin löhöilylle hyvästit = salille jo alempien vöitten treeneihin. Kaikki näytti lupaavalta, kunne armas mustavyömme ilmoitti, että kuntotestit ovat taas tulossa ja pitäis tehdä 500 kyykkyä :x Kaikki heikkopolviset voivat yhtyä kanssani yleiseen itkuhetkeen..
No joo, onneksi jouduttiin tehdä tänään vaan 250 kyykyä, mutta odotan kauhulla kuntotestiä :cry:

Treenattiin tuplapotkuja ottelutyyliin eri pareilla ja sain tietysti kaikki ne keksimetriset hyypiöt vastaani, kun piti potkia päähän ... Just meitsin tuuria. Onneks ne oli alempia vöitä, eikä potkinu ylinopeesti.

Sitten otteluun (joskin ei ihan vapaaseen, koska hyökkääjä ei saanu lyödä ja potkittiin vuorotellen neljän sarjoja, joskin vastatekniikkaa sai käyttää vapaasti). Potkasin pariani sangen onnistuneesti sivupotkulla suoraan vatsaan :D , hami vaan, että vähän liian kovaa... :shock:
Tämä johti siihen, että sain parikseni armaan mustanvyön, joka sitten (kaikesta päätellen) päätti tehdä meitsistä muhennosta : Pari potkua päähän (joo, se päätorjunta hajoaa helposti, mutta ei meitsiä ole pakko silti tappaa :cry: )

Sitten itsepuolustusta näytöstekniikalla :lol: Jee, sain uuden parin, joka oli kaksi kertaa meitsin kokoinen, mutta meillä synkkas tosi hyvin ja lähes kaikki meni nappiin (nyt ei huomioida niitä muutamia sekoiluja ja vääriä askelia, ei ei)

Treenien lopuksi vielä reilut puolituntia henk.koht. keppitekniikoiden opetusta (ylempien vöiden treenit, eikä siellä ollut ketään muuta, kuin minä ja treenien vetäjä (aka armas mustavyö)). Nyt kun vielä muistaisi kaiken huomenna...

Mutta kaikenkaikkiaan kaksi ja puolituntia treenausta, joka oli kaikinpuolin vielä nautittavaa :D
Se en ollut minä. Se en ollut minä... Se en ollut minä?
Kuvake
MiuMiu
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 17
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: helsinki

#5

Viesti MiuMiu »

Tänään treeneissä:

Alkulämmöt muuten normaalisti, mut tavallisten liikkeiden sekaan ujutettiin lihaskunto (vatsat, sillat, selät, punnerrukset). Polvet rintaan hypyjä ja ylihyppyjä vuorotellen 9:stä alas ykköseen. Otti huolestuttavan paljon voimille... :? Kylkilihaksia 2x100 (ensin toinen puoli sata sitten toinen puoli ja taas toinen, ja toinen), vikat liikket meni nytkytykses, ku kylkilihakset vanhan revähdyksen takia vähän kurttusessa kunnossa :( .

Tekniikkana tehtiin itepuolustusta ottelutekniikalla jälleen. Huomas kyllä, että oli ollu yön töissä, ku ajatus ei oikein pysyny mukana, saatikaan sitten kroppa. Kaatumisistaki tuli kulmikkaita raskaita. Olo oli kuin jauhosäkillä :cry: ja tietysti armas mustavyö oli taas parinain, ajattelee varmaan, et oon ihan rupunen treenaaja, ku en ikinä osaa mitään :( No joo, itteäni varten mä treenaan enkä muita, pitää pitää mielessä..

Treenien lopuksi vielä vastatekniikkaa, sain jousituksen toimimaan jotenkuten :) , mutta vähän meni vielä jalat sekasin, ku teki nopeesti. Pitää treenata enemmän ..

Oisin viel saanu keppitreenit, mut oli pakko lähtee, ku illalla/yöllä töitä. Pitäis viel ehtii nukkuu jossain vaiheessa...
Se en ollut minä. Se en ollut minä... Se en ollut minä?
Kuvake
MiuMiu
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 17
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: helsinki

#6

Viesti MiuMiu »

Argh, kone tilttas ja kirjotan tätä uudelleen :evil:

Mut joo, päivän treenit:

Venasin et oisin päässy treenaa keppii, mut armas mustavyö ei tullu ja treenit veti sinivyö, joten se siitä :x

No, alkulämmöt tehtiin normaalisti, lihaskunnos pelkät vatsalihakset x 75. Sit 3xmin sellasin v*tunmoisilla, paksuilla, ylipitkil muoviputki hyppiksil, jotka painaa niin paljon, et hyppiminen tuntuu enemmin käsis, ku jaloissa :x . Sitte 40 punnerrusta, kädet lötköinä hyppiksest..

Tekniikkan tehtiin lyöntei ja potkui väistöjen kaa. Lyönnit meni muuten ok, mut yhes suojaukses pidin kättä liian löysäs ja iskin itteäni nätisti poskeen :oops:
Potkut oli vähän turhii, ku piti väistää etuviistoon pari potku valmiiks niin vistoon, et jouduin pomppaamaan kahenmetrin päähän suville, et sain väistettyy jotenkuten. Reaktioharjotuski meni ihan erseelleen, ku tehtiin etupokust väistö sivulle. Etuotkul (ei työntävällä) ku ei voi oikeestaan osuu ku leukaan (jos ei oo tosi hyvä potkii, mitä meitsi ei oo) ja potkukorkeus oli vyötärö.

Treenien jälkeen tein viel vähän aikaa yksin keppii ja kyykkyjä, mut meni vähän hukkaan koko kakstuntinen. Pitää varmaan tehä viel vähän lihaskuntoo. Sit nukkumaan..
Se en ollut minä. Se en ollut minä... Se en ollut minä?
Kuvake
MiuMiu
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 17
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: helsinki

#7

Viesti MiuMiu »

Eilisestä sen verran, että kaivoin pyörän esiin ja tunnin pyörälenkki..

Mutta joo, tänään:

Meitsi veti alkulämmöt, tavalliset hommat + jännehyppyi + kyykkykävelyy, sitte sinivyö veti venyttelyt ja lihakset, 100 kyykkyy, 50 ylihyppyy, 130+50 siltakaaripunnerrusta, 60+20 etunojaa, tavalliset venytykset.

Tekniikas ensin sekapotkuja (etu, kierto, sivu, taka sarjat)
Armas mustavyö tuli paikalle muodikkaasti myöhässä :) Tehtiin etujalan kierto- ja sivupotkuu ja takakiertopotkuu. Takakierto meni jo vähän paremmin :D paitsi toiselle jalalle, joka menee minne sattuu, milloin missäki asennossa :(
Otteluharjotteluu, huomaa et on kisat tulossa.. En oo viel päättäny pitäsikö mennä, tiistaihin asti aikaa päättää :? Onnistuin muuten potkasee yhtä täyskasvusta miestä (siis mun mittasuhteilla valtavaa) päähän :D ei kyl ollu paljon voimaa potkus, mut riittävästi siihen, et se oli potku eikä hutasu :D
Se en ollut minä. Se en ollut minä... Se en ollut minä?
Pire
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 121
Lauteille: Heinäkuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#8

Viesti Pire »

MiuMiu kirjoitti: Etuotkul (ei työntävällä) ku ei voi oikeestaan osuu ku leukaan (jos ei oo tosi hyvä potkii, mitä meitsi ei oo) ja potkukorkeus oli vyötärö.
Ööh, miksikä sillä etupotkulla ei osuisi yhtä hyvin (tai oikeastaan paremminkin) vatsaan tai rintaankin?
Kuvake
MiuMiu
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 17
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: helsinki

#9

Viesti MiuMiu »

Etupotkulla tarkoitin tässä siis suoraan ylöspäin nousevaa potkua, en työntävää. Suoraanylös tyttlilläkin voi osua rintaan tahi vatsaan, mikäli osaa tekniikan. Mutta minä en osaa :( harjoittelu pitäis tehä potkutyynyyn, mut tälläsiä treenejä harmillisen harvoin :(

Joo, mut tähän päivään :

Tänään pyöräilin salille ekan kerran tänävuonna, meni n.25 min, vaik yritin ajaa aika kovaa. Ennätysnopeus 16 min, mut en oikeen tiedä oiks kello rikki, koska toi nopeus lähes mahoton... Matkaa joku 6-7 km...

Vedin treenit puoliksi, tavallinen alkulämpöjuoksu, kyykkykävelyy, jännehyppyi, ei haarahyppyi, eikä ympärihyppyi. Nopee kunto (vatsat, sillat, selät, punnerrukset) 60kpl. Ylihyppyi 75, yritin omaksuu polvet suorassa tyylii, mut se on niin hemmetin hankalaa :x

Sitte n. puoltoistuntii ihan hyvän tahtista itsepuolustusta. Ekaks parina oli rakas iso veljeni (joka on treenannu vähemmän ku minä, mikä on hauskaa, koska se on koko mun elämän mäiskiny mua ja nyt saan mäiskii takas :badgrin: ). Tehtiin 12 ip liikettä aikaan 33s (jos muistan oiekin, oli ainakin siinä ihan lähellä). Ihan kiitettävä aika :) , tekniikka kärsi vähän :(
Sitte parina ruskeevyö, joka oli mun kokoa :D Ihmeitä tapahtuu, yleensä parit kokoa kaksmetrii..

Tein viel treenien jälkeen sekapotkusarjat 120 potkuu (jos laskin oikein) ja vähän takakierto potkuu, joka viimein tuntu viisaalta :D ja takapotkuu, jos lonkka naksu oudosti :(

Sitte pyöräilin viel kotiin, 45 min, ku kieppasin kaupan kautta ostamas raejuustoo :)

Lauantaina on kisat, mut en oo menossa ja saan pitää koko treenit ihan itte :D mitäköhän kivaa keksis :badgrin:
Se en ollut minä. Se en ollut minä... Se en ollut minä?
Pire
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 121
Lauteille: Heinäkuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#10

Viesti Pire »

MiuMiu kirjoitti: Etupotkulla tarkoitin tässä siis suoraan ylöspäin nousevaa potkua, en työntävää. Suoraanylös tyttlilläkin voi osua rintaan tahi vatsaan, mikäli osaa tekniikan. Mutta minä en osaa :( harjoittelu pitäis tehä potkutyynyyn, mut tälläsiä treenejä harmillisen harvoin :(
Hmm, kyllä mun mielestä tollasessa "piiskamaisessa" etupotkussakin se voima kuitenkin suuntautuu enimmäkseen eteenpäin. Hankaluus siinä on lähinnä, ainakin omalla kohdalla, saada varpaat käännettyä riittävästi taakse, että saa kunnolla päkiän osumakohdaksi. Meilläkin kyllä harjoitellaan etupotkua kummallisen harvoin välineisiin, vaikka ainakin mun mielestä se on ottelussakin ihan käytännöllinen potku ja olis hyvä jos siihen sais vähän voimaakin... :

Tollanen suoraan ylöspäin nouseva potku sitten soveltunee lähinnä nivusalueelle kohdistettavaksi. HMD-ottelussa siis aika turha. :p
Kuvake
MiuMiu
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 17
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: helsinki

#11

Viesti MiuMiu »

Juuri tuota tarkoitin.. Varpaat väärin ja potkuetäsyys vaikee saada toimii (etenki, kun toisen tarkotus on väistää).

Treenaamiseen:

Eilen kahentunnin pyörälenkki lähes sokean isäni kanssa (sillä on näkökentästä tallella vaan 30%). Piti huuella aina taakse ku tuli kuoppa, tai joku ihminen vastaan.. Mut hemmetin kova polkija iskä on, ku on treenannu pyöräilemist nuorempana

Tänään vedin treenit, tai siis joo, se oli tarkotus, mut sinne ei tullu ketään muuta mun lisäks ku yks violettivyö ;) Se teki nunchaa, itte tein sekapotkuja (ne on mun seuraava vyökoe tekniikka ja stressaan jo nyt, vaik ajattelin mennä kokeeseen vast ens keväänä) ja takakiepparii, joka alkaa jo sujuu ihan oikeesti :D

Tehtiin vatsalihaksii sata ja selkii samat. Vähän isompaa liikettä ku yleensä, piti tehä erissä, vatsat kahessa ja selät kolmes. Muutama tavallinen punnerrus, muutama korealainen.

Sitte kotiin pyörällä (siis tulin kans pyöräl). Unohdin kattoo kauan kesti. Nyt kokkaamaan, kaveri on tulos syömään :)
Se en ollut minä. Se en ollut minä... Se en ollut minä?
Kuvake
MiuMiu
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 17
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: helsinki

#12

Viesti MiuMiu »

Ihana sää ja pyörä alla ja hirveä hiki ja väsymys, ku on joutunu herää yli aikasin.. Siin kuvaus täst aamust, joo. Pyöräilin töihin n.9 km ja töist sitte tietysti kotiin saman matkan. Meni yllättävän kepeesti, paitsi et paju sattuu kukkii ja mul on allergia = nenä oli ku niegara ja silmät anto mulle kasvojen pikapesun.. Lens viel kärpäinen silmään :x

Pöräilin kans treeneihin (mun bussilippu on vanhentunu, enkä viitti ostaa uuttaa, ku oon lähös matkalle). Sain pitää treenit :D ja sinne tuli jopa neljä ihmist mun lisäks :D .

Alkulämmöiks 2x1min hyppist, hieman muunneltu naisten lihaskunto (polvet rintaan hyppyi, jännehyppyi punnerrusasennon kautta, korealaisii punnerruksii ja kylkilihaksii) seiskast ykköseen. Siis eka seittemän kaikkii, sit kuu, sit viis jne. Se on raskaampaa ku milt se kuullostaa... Sit viel 50 vatsaa (täytyy päästä kesäkuntoon :) )

Sit tehtiin pitkii venytyksii eri potkuasennois, aika jees, venyin tosi hyvin ku oli niin hyvä lämpö alla.

Seuraavaks kaatumisii. Parikierrost kuperkeikkoi ja kissaa, sit tehtiin tiikerikisojen (alle 18 vuottiaitten kisat) ketteryys rataa, mahdollisesti vähän muunneltuna, ku en muista oikeeta. No, joo, meijän oli: kuperkeikka + kolmio, kuperkeikka + tiikeri, takaperinkuperkeikka + takaperinkaatuminen, kissa. Muut meni ihan jees, paitsi kolmio, ku kädet ja jalat tulee eri aikaan alas :(

Sit viel tuplapotkui eka lantion korkeudelle, sitte pään. Takakiepparii eka ilmaan, sit mitsiin. Onnistuin jo tekee toisellaki jalalla jo potkua muistuttavan liikeen, jossa ehk oli jotain järkee :D

Pyöräily viel himaan ja nyt nukkuu. Huomen aamul herätys seittämältä ja pyörällä töihin :( Saan varmaan jonku ylipyöräily myrkytyksen...
Se en ollut minä. Se en ollut minä... Se en ollut minä?
Kuvake
MiuMiu
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 17
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: helsinki

#13

Viesti MiuMiu »

Tänään torstaina 9 toukokuuta (piti selvittää ittelle, et mitä päivää eletään..), jaa jaa.
Treeneihin pyörällä, jällen kerran. Vedin alkulämmöt: tavallinen juoksu & härdellit, hyppynaruu 150+150+70 hyppyy, lyhyt lihaskunto viidelkymmenel (vatsat, sillat, selät, punnerrukset), mut isompaa liikettä ku yleensä ja sit veil 50 kylkee molemmille puolille.

Ite treeneis tehtiin potkui, peruspotkut tuntu mukavan keveiltä :) ja kehäpotkus lonkka pysy paikoillaan ekan kerran pitkiin aikoihin :D . Takakieppari tuntu vähän oudolta :( toinen jalkapöytä oli kipeenä (ei mitään hajua miks) ja se ei toiminu tukijalkana kauheen tehokkaasti..

Tehtiin kans ip1:sen neljää ekaa tekniikkaa. Meni ihan hyvin, muistin järjestyksen ja kaikki :D sit pitäis viel saada räjähtävyyttä tekniikkaan, eli se on nyt sit uusin elämäntarkotus :roll:

Ensviikol en pääse treenaa :cry: ku meen Ateenaan :D Mut ainahan voi tehä ajatusharjotuksii, tai treenaa potkuja hotellihuonessa :) kuhan ei hajota mitään....
Se en ollut minä. Se en ollut minä... Se en ollut minä?
Kuvake
MiuMiu
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 17
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: helsinki

#14

Viesti MiuMiu »

24.5.2006
Otteita meitsin elämästä:

Päässä alko huipata viime pprjantaina, kesken kesäisen shoppailun Ateenassa :? Ajattelin juoneeni liian vähän vettä...
Huippus jatkui vielä maanantaina, menin lääkäriin. Lääkäri ei tiennyt mitä tehdä, poistui huoneesta hetkiseksi ja löysi meitsin pyörtyneenä lattialta :shock:
Koko farssi päätyi siihen, että pyörryin kolmekertaa lähes putkeen, iskin pääni johonkin, sain valtavan kuhmun ja muodottoman nenän. Nyt seurailen, kun veri valuu hitaasti otsakuhmusta silmänalusiin. Eilen otettiin verikokeet, ens keskiviikkon asti, ainaki, on liikuntakielto :cry: Puolentoist viikon päästä on yo juhlat, naama sininen ja muodoton.. Taidanpa pistää aurinkolasit 8) kunhan vaan tää huippus loppuis, et pysyisin pystyssä ilman tukea..
Se en ollut minä. Se en ollut minä... Se en ollut minä?
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#15

Viesti tabitha »

ey. :shock: :smt056
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 28 kurkkijaa