Ei varmaan tarkoituksella väärin vaan ihan vain niin, että kuva näyttää ensisijaisesti vain sen, mitä sen halutaan näyttävän, ja muu voidaan täydentää miten halutaan. Todennäköisesti joitakin yksityiskohtia, jollaisia nykyään kamppailulajin odotetaan tarkasti määräävän, ei edes ole tuolloin eksplisiittisesti säännöstelty. Vaikka jokin kuva olisi piirretty elävästä mallista, ei se elävä malli ole voinut pysäyttää aikaa kesken liikkeen vaan on asettunut näyttämään sitä asiaa, jota kuvan on tarkoitus esittää. Toinen juttu on sitten se, että kuvia on imuroitu omaan käyttöön olemassaolevista kuvakokoelmista ja varustettu omilla kuvateksteillä, mikä tietysti vaikuttaa kuvan ja tekstin yksityiskohtien suhteeseen.sinappi kirjoitti: ↑elo 26, 2023, 15.12 ikäli taas tarkoitus on tehdä miekkailuoppaan kuvitusta kirjallisten tekniikkakuvausten tueksi, on vähemmän järkevää tarkoituksella piirtää asentoja väärin. Tuntuu oudolta ajatuksella, että kirjallisten tekniikkakuvausten yhteydessä olevien kuvien yhteys itse tekniikkaan olisi taiteilijalle vain sivuseikka.
Fioren osalta jotain voisi sanoa myös hevosista. Hevonen on tietysti vähän erilainen toimija kamppailijana kuin ihminen, mutta kuviin tämä liittyy joka tapauksessa. Hevoset kuvataan joko käynnissä tai laukassa. Käynnissä lukijan näkökulmasta oikealle suuntaavat hevoset ovat astumassa vasemmalla etujalalla, vasemmalle suuntaavat oikealla. Laukkaavat hevoset taas on kuvattu takajalat maassa ja molemmat etujalat kohotettuina yhtaikaa. Esimerkki Pisani Dossi -versiosta alla.
Tällainen "ikonisuus" näkyy selvimmin ehkä I.33:ssa, jonka voisi vähän kärjistäen ajatella koostuvan vastakkain asetelluista, tiettyjä liikkeitä tai asentoja kuvaavista "kuvapankkikuvista".