Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle.
Kokkaaminen
Valvoja: Valvoja
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Heinäkuu 2016
- Etulaji: keppijumppa
- Takalajit: bjj, vapaapaini, lukkopaini
Kokkaaminen
Ahvenrullat Pidän oikein paljon tuosta, kun kotimainen järvikala käytetään taidokkaasti. Tähän itsekin pyrin, lähiruokaa parhaimmillaan.
Ensi viikolla olisi taas kuha/hauki/ahven kalastusta. Järjestelin juuri vieheet ja katselin järven pohjakarttaa Tämä on niin mainiota aivojumppaa.
Tässä viime reissun juurikin ruokakalaksi sopiva ~1,5 kg kuha. Tuo meni pannulle. Uunissa voisi koittaa myös jos kyseistä lajia on vielä tuloillaan.
Ensi viikolla olisi taas kuha/hauki/ahven kalastusta. Järjestelin juuri vieheet ja katselin järven pohjakarttaa Tämä on niin mainiota aivojumppaa.
Tässä viime reissun juurikin ruokakalaksi sopiva ~1,5 kg kuha. Tuo meni pannulle. Uunissa voisi koittaa myös jos kyseistä lajia on vielä tuloillaan.
-
- takapotkija
- Lauteille: Elokuu 2008
Kokkaaminen
Liha pysyy kasassa kun ei liikoja hämmennä.tapsaattori kirjoitti: ↑touko 31, 2023, 19.52Minäpä kokeilen. Karjalanpaisti on hyvää. Minulla ei ole kokemusta hauduttamisesta noin pitkään ja matalalla lämmöllä. Pysyykö lihan rakenne koossa? Kannattaisko ehkä hieman isommilla paloilla lähteä?Lurttinen kirjoitti: ↑touko 25, 2023, 19.55
isoöiti aikoinaan opetti, että ruokaa tehdessä pistetään paljon sitä mitä on paljon ja vähän sitä mitä on vähän.
Jos vaikka lihasoppaa tekemässä ja kaapissa on paljon porkkanaa mutta vähän lihaa, niin sitten laitetaan paljon porkkanaa ja vähän lihaa.
Mutta kokeilkaapa joskus tehdä vaikka karjalanpaisti siten, että haudutatte sitä noin 80 asteessa noin 15 tuntia. Ei tartte lihaliemikuutiota vaan tulee aivan tolkuttoman hyvä lihaliemi sellasenaan.
Menee kappaleiksi lautasella kun katsoo vihaisesti ja kannattaa käyttää isompia paloja.
-
- kylkeenpotkija
Kokkaaminen
Järvikalaa; kuhaa ja ahventa fileenä, valkoviinikastike, uudet perunat.
Tuo kastikeen kalaliemen tein perkeitä keittäen, sitren valkoviinietikaa, valkoviiniä ja sipulia hauduttaen. Lopuksi voita, kermaaja tehosekoittimella sekaisin. Maku oli hyvä, mutta ehkä liian notkeaa, oliskohan pitänyt keittää vähä pitempään kasaan.
Tuo kastikeen kalaliemen tein perkeitä keittäen, sitren valkoviinietikaa, valkoviiniä ja sipulia hauduttaen. Lopuksi voita, kermaaja tehosekoittimella sekaisin. Maku oli hyvä, mutta ehkä liian notkeaa, oliskohan pitänyt keittää vähä pitempään kasaan.
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2005
- Etulaji: Jyrki Saario Defendo
- Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
- Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Kokkaaminen
Kalateemalla mennään
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- kylkeenpotkija
Kokkaaminen
Joo. Tämä 2,5 kg tuli reissusta mukaan kotiin ja tartti valmistaa ruoaksi samoin tein ja suht helposti.tapsaattori kirjoitti: ↑heinä 2, 2023, 18.00 Uunissa voisi koittaa myös jos kyseistä lajia on vielä...
Suolavedessä n. 40 min, jonka jälkeen voi-kalamauste-seosta ja sitruuna sisälle. Hieroin voita myös nahkaan.
Tästä tuli tosi hyvää ja mehukasta. Voita olisi riittänyt kenties vähempikin. Tämän kokoinen mahtuu juuri ja juuri ilman päätä ja pyrstöä minun uunivuokaani ja ruodot ovat jo sen verran isoja että ne on helppo ottaa lautasellakin pois.
Oikein onnistunut ja mukavasti suolauskin meni nappiin vaikka tein ensimmäistä kertaa kuhaa uunissa. Minä kokeilin kypsyyttä vetämällä varovasti pihdeillä selkäevän. Se lähti suht helposti mutta joutui sillai hieman vetämään kuitenkin
Voipottuja kaveriksi.
-
- etupotkija
- Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Kokkaaminen
Sorsanrintaa 55C, kanttarellikastiketta, haudutettua punakaalia ja kukkakaalipyrettä. Sorsien muut osat confitoitiin ja joku toinen päivä teen niistä rillettejä. #riistaruoka #kokkaavatmiehet #chaindesrotisseurs #metsästys #metsästäpöytään #metsästäjäsyndikaatti
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
Kokkaaminen
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
Kokkaaminen
#saltimbocca kauriinpaistista. Paisti leikataan poikkisyin ja nuijitaan lehtipihveiksi, paistetaan salvianlehtiä voissa valkosipulin kanssa, maustetaan pihvit suolalla ja pippurilla, päälle paistetut salvianlehdet ja kiedotaan pekoniin sekä jauhotetaan. Paistetaan salviavoissa ja kaadetaan lopuksi hiukan marsalaa pannulle, annetaan kiehua hetki. Tarjoillaan yrttirisoton kera. #riistaruoka #italialainenruoka #italiancuisine #cuccinaitaliana #kokkaavatmiehet #metsäkauris #riistaruoka #metsästäpöytään #lähiruokaa #ekologistajaeettistä #chaindesrotisseurs
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
Kokkaaminen
Peuranvasan ulkofile pippuri-konjakki-kermakastikkeessa, gratinoitu fenkoli, uunitomaatit ja valkosipuliperunat
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- kylkeenpotkija
Kokkaaminen
Tyttö sai n. 2 kg hauen. Kalan vatsassa oli mätiä. Hauen fileistä tuli tosi hyviä paistettuna, minusta tuntuu että loppusyksyn maku vaan on parempi kuin kesähauen.
Kylmä reissu, järven ranta oli jäässä ja varsinkin ylpeä olin siitä että nuoriso jaksoi sinnikkäästi kalastaa vähän haastavissa olosuhteissa.
Minå en vielä tiedä mitä tuosta mädistä tekisi, pitää selvitellä
Kylmä reissu, järven ranta oli jäässä ja varsinkin ylpeä olin siitä että nuoriso jaksoi sinnikkäästi kalastaa vähän haastavissa olosuhteissa.
Minå en vielä tiedä mitä tuosta mädistä tekisi, pitää selvitellä
-
- etupotkija
Kokkaaminen
Alkuun kylmä guadaloupe-melonikeitto. Kalaruokana simpukat kalastajan tapaan koristeltuna katkaravuilla ja vastaleivotulla leivällä. Liharuoka metsäkauriin sisäfile, hasselbackan perunat, parsakaali, paistoliemikastike ja meloni-persiljavaahto. Jälkiruoaksi Sacher-kakku.
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
Kokkaaminen
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
Kokkaaminen
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Tammikuu 2008
- Etulaji: Thainyrkkeily
- Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily
Kokkaaminen
Aargh; mulle tuli nälkä noita @Mjölnir kuvia katsellessa; mistäs mä tähän saisin jonkun vastaavan ruoan....?
Frankly my dear, I don`t give a damn.
-
- etupotkija
Kokkaaminen
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Seuraajat
aatus • Aleksi T • AlexMachine • halmehe • Kari Aittomäki • Kerkko • MikkeM • Mjölnir • nipsuli • Paanari • Point • Pyrkele • Sitav Abdullah • Taijin harjoittaja • tapsaattori • Tyrsky • Ville Heinonen • xYm