Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Eläinrekisterit

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Mika
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2004
Etulaji: Pilates, HIIT
Sivulajit: Girya, Yinjooga
Takalajit: Tanglang

Eläinrekisterit

Viesti Mika »

Tämä on herättänyt keskustelua mutta ainakin hyödyt ovat selvät. 👍

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ens ... aa/8578822

Valvomo: Jaettu omaksi keskustelukseen.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
tohtorismies
kylkeenpotkija
Lauteille: Kesäkuu 2008

Potkulaisten lemmikit

Viesti tohtorismies »

Mitä ne hyödyt on? Kennelliiton rekisterissä aivan samoilla ehdoilla kaikki rotukoirat on jokatapauksessa. Suurin hyöty lienee avin kassan karttumisessa.

Jos pentutehtailua halutaan karsia niin silloin ihmisten älykkyyttä pitäisi kyetä nostamaan että ne eivät ostaisi niitä pentuja niistä pentutehtaista.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
MikkeM
kylkeenpotkija
Lauteille: Heinäkuu 2009

Potkulaisten lemmikit

Viesti MikkeM »

Komppaan, en näe juuri mitään hyötyä ja kuka tuota käytännössä valvoo ?
tohtorismies
kylkeenpotkija

Potkulaisten lemmikit

Viesti tohtorismies »

https://jalostus.kennelliitto.fi/ tuoltahan löytyy kaikki kennelliiton alaiset koirat. Tämä avin viritelmä on täyttä rahastusta koska kaikki koirat täytyy jokatapauksessa rekata tuohon uudelleen.
Silloin tuo olisi jotenkin ymmärrettävää jos tuo koskisi fci:n ulkopuolisia rotuja sekä sekarotuisia.

Mutta senkin valvonta on käytännössä aika vaikeaa.

Minä en arvosta tätä kusetusten kusetusta yhtään.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
Atticora
kylkeenpotkija
Lauteille: Heinäkuu 2013

Potkulaisten lemmikit

Viesti Atticora »

Ehdotettu ihmisten älykkyyden nostaminen kuulostaa scifiltä. Valvonta on toki aina haaste, mutta niinhän se on kaikessa muussakin toiminnassa tämmöisessä semi-vapaassa maassa. Toisessa kupissa on yksityisyydensuoja - sen heikentäminen voisi olla sitten ihan oikea ongelma josta kannattaa valittaa. En oikein millään hahmota mistä kova vastustus johtuu, koirathan tästä hyötyvät. Tässä jotain menettävät ne, joiden koira ei ole nyt rekisterissä, eikä ole halua koiraansa sellaiseen edes ilmoittaa jostain syystä.
tohtorismies
kylkeenpotkija

Potkulaisten lemmikit

Viesti tohtorismies »

No siitä että ne kerran rekisteröidyt koiratkin pitää rekisteröidä erikseen vielä tähän avin rekisteriin. Ja mitään hyötyä siitä ei ole.
Atticora
kylkeenpotkija

Potkulaisten lemmikit

Viesti Atticora »

Kennelliiton keräämien tietojen dumppaaminen tähän rekisteriin on myös selvitelty. Kun siihen ei lähdetty, oliko perustelut huonot?
Minustakin on jo lähtökohtaisesti ongelmallista jo muodostaa (osa) viranomaisrekisteri(stä) tuolta pohjalta. Näin on nyt yksinkertaisempaa, kertaluontoinen rekisteröinti ja sitten kaikki ovat samalla viivalla. Kaavailtu hintakin on tosiaan naurettavan pieni, kun sitä vertaa koiran omistamisesta tuleviin kuluihin. Olisi kiva, jos kennelliiton rekisterin voisi hyödyntää, mutta mikään kovin iso ongelma tämä tilanne ei nyt - herran jestas - ole. :D
Kuvake
Pyrkele
kylkeenpotkija
Lauteille: Huhtikuu 2006
Etulaji: Tai shin mun
Sivulajit: Pena
Takalajit: Mave

Potkulaisten lemmikit

Viesti Pyrkele »

Itse en selkeästikään ole riittävän perehtynyt tähän rekisteröintiasiaan, vaikka meillä pari koiraa nyt onkin.
Tuohon rekisteriinhän siis pitää ilmoittaa kaikki koirat? ei pelkästään rotukoirat?
Itsekään en oikeastaan ymmärrä mikä haitta tästä on. Muuta kuin oikeasti vähävaraisille koiran omistajille. Sekä tietenkin minun verorahet! mutta en näe suurena tappiona tuota.
Sehän olis ilmeisesti tosiaan että kennelliiton rekisteriä ei voi kopioida suoraan, kun tarvitsisi jokaiselta rekisterissä olijalta oman luvan tietojen käyttöön
"Homoläppä on parasta. Ja tissit"
-Pyry Parviainen; Kulttuurivaikuttaja ja älykkö.

Meidät löytää myös instasta https://www.instagram.com/taishinmun/
tohtorismies
kylkeenpotkija

Potkulaisten lemmikit

Viesti tohtorismies »

Atticora kirjoitti: marras 28, 2022, 09.46 Kennelliiton keräämien tietojen dumppaaminen tähän rekisteriin on myös selvitelty. Kun siihen ei lähdetty, oliko perustelut huonot?
Minustakin on jo lähtökohtaisesti ongelmallista jo muodostaa (osa) viranomaisrekisteri(stä) tuolta pohjalta. Näin on nyt yksinkertaisempaa, kertaluontoinen rekisteröinti ja sitten kaikki ovat samalla viivalla. Kaavailtu hintakin on tosiaan naurettavan pieni, kun sitä vertaa koiran omistamisesta tuleviin kuluihin. Olisi kiva, jos kennelliiton rekisterin voisi hyödyntää, mutta mikään kovin iso ongelma tämä tilanne ei nyt - herran jestas - ole. :D
mutta mihin tätä rekisteriä tarvitaan? Muuhun kuin rahantekoon.

Kukaan ei ole sitä perustellut, sekarotuisten kanssa tuon vielä jotenkin ymmärtää mutta jo kertaalleen rekisteröidyille koirille tuosta en kyllä näe mitään hyötyä.
Ja jos rahasta puhutaan niin rekikoirayrittäjille tuo ei ole oikein hyvä juttu. Äkkiä saa melko monta tonnia menemään tuohon.

Ei tämä 8 koiran omistajana minun budjettia kaada, mutta mulla on sen verran kiero mieli että ajattelen asioita aina hyödyn kautta. Yritän miettiä että mitä hyötyä mistäkin on.

Niinkuin tuossa artikkelissakin sanottiin niin pentutehtailua tällä ei kyetä estämään eikä oikeastaan mitään.
Atticora
kylkeenpotkija

Potkulaisten lemmikit

Viesti Atticora »

Näin kennelliiton mukaan tosiaan tilanne tuossa haastattelusssa: ilman hyvää valvontaa pentutehtailua ei voi kokonaan estää. En ole eri mieltä.
Sen sijaan tossa ei nyt otettu kantaa siihen, vaikuttaako ihmisten asenteisiin ja ohjaa koiran hankkimista ja pitämistä terveempään suuntaan. Aikaisemmin nimenomaan kennelliittokin on kyllä kannustanut sekarotuisten koirien rekisteröimistä, koska heidän mielestään:

- paremman kuvan koko koirakannasta
- koirien että ihmisten hyvinvointia ja turvallisuutta
- On tärkeää tuntea tarkkaan koiran alkuperä riippumatta siitä, hankkiiko...
- auttaa torjumaan toisiin koiriin ja mahdollisesti myös ihmisiin tarttuvia sairauksia.
- vähentäisi merkittävästi löytöeläinongelmaa
- eläintautitilanteissa kattavasta rekisteristä voi olla arvaamaton hyöty.
- voi hakeutua mukaan liiton kaveri- ja lukukoiratoimintaan
- voi harrastaa koiratanssia ja noseworkia

Nuo siis poimittu ao linkin takaa. Pointti oli siis, että kennelliiton mielestä näyttäisi olevan hyvä asia, vaikka tuohon tuotiin nyt jostain syystä nostettiin vain semmoinen toteamus, että tämäkään rekisteri ei lopeta pentutehtailua.

https://www.kennelliitto.fi/tietoa-meis ... rgPZzzLq2E

En näe tätä millään viranomaisten rahantekokoneena. Tässä on nyt ollut koirista toimeentulonsa hankkivilla kyllä aikaa valmistautua aika kauan. Ei nämä huolenaiheet ja esitetty kritiikki ihan nyt minua vakuuta.
tohtorismies
kylkeenpotkija

Potkulaisten lemmikit

Viesti tohtorismies »

Tuo linkki on koskee sen puoleen eri asiaa.

Nythän ruokavirasto "pakottaa" jo kertaallaan rekisteröidyt (minkä kirjoitin jo muutaman kerran aiemmin) rotukoiratkin liittymään tähän uuteen rekisteriin ja edelleenkään se ei tarjoa muuta kuin lisää byrokratiaa. Kyllähän ne muutaman miljoonan tuolla tekee.

Sekarotuisille tuo on tunnistusmerkintöjen puoleen hyvä juttu, mutta "löytöeläin ongelmasta" puhuminen kyllä huvituttaa. Kyllä se ihminen tekee ihan mitä tahansa että se eläin löytyy ilman rekisteriäkin, ei niitä löytöeläimiä niin paljoa löydy.

Mitä zonooseihin tulee niin melko paljon pitäisi olla mikrosirun lukijoita sekö reaaliaikaista seurantaa että niihin voisi puuttua ja en oikein usko että kyseiset asiat ovat prioriteetti listassa nro1 tällä hetkellä.

Ja mitä koirien alkuperään tulee niin ihan kennelliiton sekä rotujärjestöjen jalostustoimikuntien jalostus ohjeiden parametrit täyttäviin pentueisiinkin mahtuu täyttä tårta på tårta, jengi teettää sellaisia pentueita että oksat pois, aivan täyttä kuraa terveydellisesti ja täysin pentutehtailun merkeissä, uskon että tämä sirutus ja rekisteröinti homma hämää vaan enemmän ihmisiä. "Sillä on kalliit sirut ja kaikki, on hyviä kasvattajia ja halpa pentu, ostetaan pois". Se valitettavasti on kovaa businestä joillekkin ja hyvätahtoista vedätetään.
tohtorismies
kylkeenpotkija

Potkulaisten lemmikit

Viesti tohtorismies »

Toivottavasti olen kokonaan väärässä ja saan vahvistuksen sille että olen vanheneva muutosvastarintainen jäärä niinkuin olenkin.

Ja se piti sanoa siihen että "koirien kanssa elannokseen touhuavien olisi pitänyt varautua" lauseeseen tämähän oli tämän vuoden projekteja. Ja ne rekikoira porukat suurin osa tekee niitä hommia rakkaudesta lajiin ja monen moni elää kädestä suuhun, se ei ole sellainen ammatti mistä ollaan kovia netto ansioita hakemassa.
Kuvake
Mika
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2004
Etulaji: Pilates, HIIT
Sivulajit: Girya, Yinjooga
Takalajit: Tanglang

Potkulaisten lemmikit

Viesti Mika »

Ruokaviraston sivuilla on (yllättävänkin) hyvä selostus tästä rekisteristä yleisimpine kysymyksineen.

https://www.ruokavirasto.fi/elaimet/ela ... isterista/
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
MikaM
etupotkija
Lauteille: Marraskuu 2009
Etulaji: Jumppa

Potkulaisten lemmikit

Viesti MikaM »

Ei aukea. Miten tämä tuplarekisteri parantaa jotain? Miksi siihen, mitä nyt halutaan, ei käy nykyinen rekisteri?
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Atticora
kylkeenpotkija

Potkulaisten lemmikit

Viesti Atticora »

Asiahan on jo tossa aiemmin puitu. Jo tietojen siirto olisi lain mukaan ongelma - ja se on oikein hyvä laki (GDPR). Eli asiaan voisi suhtautua vaikka niin, että kiva kun joku alan toimija on vapaaehtoisen koirarekisterin aiemmin omiin tarpeisiinsa perustanut. Mutta se nyt kuitenkaan ei hirveästi liity eläisuojelulainsäädäntöön ja viranomaistoimintaan. Muuta kuin hengeltään, eli kennelliitto on sillä yrittänyt edistää osin saman kaltaisia tavoitteita.

Kulut voi mun puolesta kattaa myös yhteisistä verovaroista. Erityisesti nyt koronakoirauutisia seuranneena kannatan muuten lämpimästi että saadaan koiravero takaisin. :)

Kissoille on tulossa oma rekisteri myös, tai näin olen ymmärtänyt. :jepa:

Seuraajat

deelux
Kuvake
finnjet
halmehe
Jaakko Suhonen
Jörri
Kari Aittomäki
Kuvake
ktalo
Kuvake