Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kokkaaminen

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Osaatko kokata?

Olen mies ja kyllä osaan, hyvinkin
58
41%
Olen mies ja osaan jonkin verran
46
33%
Olen mies ja pystyn juuri pitämään itseni (ja läheiseni) eväissä
10
7%
Olen mies ja osaan tehdä voikkarin
8
6%
Olen nainen ja kyllä osaan, hyvinkin
13
9%
Olen nainen ja osaan jonkin verran
4
3%
Olen nainen ja pystyn juuri pitämään itseni (ja läheiseni) eväissä
1
1%
Olen nainen ja osaan tehdä voikkarin
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 140

katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 2047
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Kokkaaminen

#691

Viesti katar »

Mietin, että miten noi ahvenet reagoi pakastukseen, meneekö muhjuksi vai käviskö vielä myös grillissä? Pysyykö siis kala kasassa? @Mjölnir ?
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 315
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#692

Viesti Mjölnir »

Ei ole kokemusta, en yleensä grillaa kalaa. Mut pakastettu file toimii pannulla kyllä ihan hyvin.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 2047
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Kokkaaminen

#693

Viesti katar »

Me syötiin lauantaina pitkästä aikaa kampasimpukoita, mies osti tuoreita töistään (oli kyllä aikast tyyriitä), mutta ai että oli hyvää. Voissa paistettu ja suolaa vähän päälle, se on siinä. :jepa: Piti syödä illemmalla turskan seläkettä, mutta ei ollutkaan nälkä, heitettiin fileet pakkaseen. Katsotaan miten ne tykkää pakastuksesta.
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 52
Viestit: 16104
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Kokkaaminen

#694

Viesti Kari Aittomäki »

Tärveli hienot ahvenet sörsseliksi!
Syntisuurisurkea..

Ahvent pitää savustaa tai paistaa hiilloksessa foliokääreeseen. Sipuleja ja perunia..
Kaikki muu on kerettiläisyyttä.
:puhuu:
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 11244
Lauteille: Kesäkuu 2008

Kokkaaminen

#695

Viesti Jorge »

katar kirjoitti: maalis 14, 2022, 08.37 Mietin, että miten noi ahvenet reagoi pakastukseen, meneekö muhjuksi vai käviskö vielä myös grillissä? Pysyykö siis kala kasassa? @Mjölnir ?
Ahven on kohtuu "kuiva" ja rasvaton kala, joten grillaaminen joka tapauksessa kannattaa tehdä kokonaiselle kalalle, jossa on nahat päällä. Ei tarvitse suomustaa, jos sitten vetää kypsästä kalasta nahat pois. Tietenkin kidukset ja sisälmykset pois ennen pakastamista.

Kala toki pysyy kasassa nahkoineen ja se, miten muhjua rakenne muuten on, riippuu siitä miten se on pakastettu i.e. kuinka kylmä --> nopea pakastustoiminto pakastimessa on.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 315
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#696

Viesti Mjölnir »

Kari Aittomäki kirjoitti: maalis 14, 2022, 13.11 Tärveli hienot ahvenet sörsseliksi!
Syntisuurisurkea..

Ahvent pitää savustaa tai paistaa hiilloksessa foliokääreeseen. Sipuleja ja perunia..
Kaikki muu on kerettiläisyyttä.
:puhuu:
Juu, tätä vaimokin sanoi, että miksi jauhoit ne vaikka olivat ahvenia. Koska mä voin. Laiskotti a) fileoida pieniä ahvenia tai b) poimia ruotoja ruoasta joten heitin kalat myllyyn. Ihan ahvenelle silti maistuivat ja oli hyvää :D
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 52
Viestit: 16104
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Kokkaaminen

#697

Viesti Kari Aittomäki »

Höh, ahven on originaalia suomalaista sormiruokaa, se neulojen nyppiminen ja syljeskely kuuluu asiaan.
Samoin kuin pottupalasten ja sipulin poimiminen.

Yleiskastiketta (Karhu) perään ja ateria on täydellinen.

Mutta oikeasti hyvä vinkki tuo jauhaminen.
Aina ei nappaa värkkääminen.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 315
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#698

Viesti Mjölnir »

Mulla on muutaman vuoden ollut teemana ”vähemmän mutta laadukkaampaa”. Yksi osa tätä on visuaalisesti miellyttävien annosten tekeminen, jolloin kokemus on nautittavampaa
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 315
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#699

Viesti Mjölnir »

Metsäkaurista tänään
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 2047
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Kokkaaminen

#700

Viesti katar »

Olen nykyään sellaisessa aulassa, jossa ei ole jääkaappia eikä mikroa käytössä. Salaattilinjalla on siis menty, tälläkin viikolla koko ajan. Tonnikalaa, raejuustoa (paitsi tänään, kun unohdin ostaa sitä), kirsikkatomaatteja, kurkkua, salaattisekoitusta (Alepasta s-ryhmän valmis sekoitus, missä porkkanaa, kaalia, yms.), suippopaprikaa ja salaatinkastiketta. Välillä keitetty kananmuna lisänä. Yllättävän paljon kaloreita moisestakin saa, lähinnä se salaatinkastike, joka tänään on thousand island, nostaa kalorit ylös. Menee vähän ot, mutta hankin Yazio-sovelluksen puhelimeen, jotta näen, mitä syön ja kuinka paljon kaloreita menee, niin sillä tarkistelen syömistäni. Ostin alunperin Pirkan sinappikastiketta, mutta se on vähän mälsänmakuinen, ei kovin erikoinen. Haluaisin jonkin jogurttikastikkeen, mutta kun ei ole sitä jääkaappia, niin pelkään, että se menee hetkessä piloille huoneenlämmössä.
Tietty ihan hyvä oliiviöljy ja balsamico olisi jees, mutta se tarkoittaa lisää pulloja tonne kaappiin... No kyllä sinne mahtuu, ehkä mä hankin ne tänne töihin. Siis mä voisin syödä naapuritalossa, mutta sitten pitäisi juosta toiseen taloon ja kytätä tätä aulaa ikkunasta; juu ei kiitos. Omat eväät rules ainakin toistaiseksi.
Ja kukaan ei maksa noista firmojen maininnasta, sivumennen. :D
Ja tähän kuva vielä salaatista.
Kuva
Tänään sama setti, paitsi ilman sitä raejuustoa tosiaan. Pitääkin kohta syödä, alkaa olla nälkä.
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 315
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#701

Viesti Mjölnir »



Linssitäytteiset cannellonit: purkki tomaattimurskaa, yksi silputtu sipuli, pari valkosipulinkynttä, 300g keitettyjä linssejä, pari porkkanaa kuorittuna ja kuutioituna, suolaa, pippuria, hiukan sokeria ja niistä tomaattipohjainen kastike, paista kaikki ensin ja sitten tomaattimurska joukkoon, mausteet maun mukaan. Valkokastike: 25 g voita, puoli desiä vehnäjauhoja kiehautetaan voissa ja sitten puoli litraa täysmaitoa joukkoon sekä 200g juustoraastetta. Täytä canelloniputket tomaattikastikkeella, lado vuokaan ja kaada valkokastike päälle. 40 minuuttia 175C uunissa.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 315
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#702

Viesti Mjölnir »



Muistellaan hetki kesää: tänään syötiin polentakuorrutettua ahventa, vodka-risotolla, snack-sitruunoita ja kuusenkerkkiä koristeeksi. Alkuun halloumi-salaatti #kalastus #jigaus #ahven #perch #risotto #polenta #kokkaavatmiehet #kalaruoka #italiancuisine
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 315
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#703

Viesti Mjölnir »



”Mauri”, jousella kaadettu puupassista. Toisen pääsiäispäivän päivällisen pääraaka-aine. Alkuun broccolia, pähkinöitä, schwarzwaldinkinkkua ja halloumijuustoa, Maurin potkat uunissa porkkanoiden, sipulien ja valkosipulinkynsien kanssa kolmisen tuntia, juurekset pannun kautta tarjolle, liha riivitään ja paistetaan, lisäkkeeksi paistettuja peruna-gnoccheja. Jälkiruoaksi mämmimutakakku #riistaruoka #kokkaavatmiehet #metsästäpöytään #metsäkauris #jousimetsästys #ekologistajaeettistä #metsästys
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 315
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#704

Viesti Mjölnir »

Nam nam, kauriinkylkeä, pekoniparsaa, lohkoperunoita ja sinappimajoneesia

"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 315
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#705

Viesti Mjölnir »



Peuranfileestä rulla, joka täytetään ricotta-juustosta, timjamista ja valkosipulista tehdyllä tahnalla, päällystettä ilmakuivatulla kinkulla, sous vide 53,5C, pintapaisto. Lisäkkeeksi riistaliemeen keitettyä punaviinikastiketta, mustajuurta, parsakaalia ja kirsikkatomaatteja. #riistaruoka #metsästäpöytään #kokkaavatmiehet #valkohäntäpeura #lähiruokaa #jousimetsästys #bowhunting #vaistojousimetsästys #experiencebowhuntingclub
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 93 kurkkijaa