Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Mikä naurattaa, osa 3

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 161
Viestit: 6434
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Mikä naurattaa, osa 3

#2131

Viesti AlexMachine »

Oltiin faijan kanssa pitkällä automatkalla ja isä kertoi tarinoita isästään joka kuoli 1990. Oli syntynyt ja kasvanut Teuvalla ja sodan jälkeen sitten Osuuskaupan myymälänhoitajana ympäri Pohjanmaata ja Pirkanmaata. Kälviällä, Kurikassa, Laihialla, Ikaalisissa ja lopuksi Pirkkalassa.
Eläkkeelle jäätyään ei malttanut olla aloillaan vaan alkoi rännikauppiaaksi, eli Transitin katolla ränniä yms ja autossa tamppaustelineitä, tuuletustelineitä. Kiersi ympäri Pohjanmaata tekemässä kauppaa. Olin usein lapsena mukana näillä reissuilla ja faija joskus myös apukuskina.

No tuossa alustus ja tausta. Olin itse jo unohtanut tämän tapauksen. Faija ja minä kyydissä (taisin olla jotain 9-10-vuotias), jossain Valtatie 3 sivutiellä. Todella iso maalaistalo jossa navetta ja useita ulkorakennuksia. Isoisä ajoi tuvan pihaan ja nousi autosta (suorat housut, lyhyt hiainen paita ja kravatti päällä, kuten aina). Tuvasta tulee ulos iso mies, pussihousut jalassa, henkselit, ei paitaa ja puukko kädessä ja huutaa "täällä ei stana kulkukauppiaat kierrä. Paree lähteä nyt". Isoisä ei sanonut mitään, käveli autolle ja avasi perätilan, otti kuivaustelineen runkoputken osan, sellaisen reilun mittaisen, 5cm paksun käteensä ja lähti tupaa ja miestä kohti. Sanoi että kyllä me lähdetään, mutta ei sen vuoksi että sinua peljättäisiin. Jos aiot sen puukon kanssa tulla niin tule nyt.

Isäntä oli katsellut tovin ja nauranut että täällä taitaa sittenkin olla oikeita miehiä. Tulkaa tupaan. Isoisä teki uransa isoimmat kaupat, juotiin kahvit ja sen jälkeen alkoi ottamaan kuppia isännän kanssa ja faijan piti ajaa auto takaisin Pirkkalaan.

Minä olin istunut nöösinä sisällä ja faija oli avoimesta ikkunasta seurannut tuota.

Jotenkin niin perin Pohjalainen tapahtuma kuin voi vain kuvitella. Isoisä oli sellainen 175 kengät jalassa ja sellainen kuivan lihaksikas, mutta pirun äkkipikainen ja itsepäinen.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 1349
Lauteille: Maaliskuu 2012

Mikä naurattaa, osa 3

#2132

Viesti Timpa »

Hyvä tarina!

Tuli mieleen kertoa kans tapaus. Olemme tätä kaverin kanssa jälkikäteen naureskelleet -mutta myös kauhistelleet että huh huh!

Eli 70-luvulla vekarana minulla ja kaverilla oli hyvä harrastus eli paukkupommien teko. Tulitikkujen "rikkiä" murrettiin hohtimilla irti ja sitä sitten erilaisiin putkin ja putki tervapadan tai nuotion päälle.
No kerran taas täytettiin hirvikiväärin hylsy, ja se sitten keskelle kaverin pihaa kuumenemaan, ja me nurkan taakse katsomaan. Kesken kaiken pihaan kaartaa auto, ja kaksi äijää nousee autosta ja kävelee katsomaan että mikäs ihmeen nuotio tässä käryää. Sanoin kaverille että teille tuli vieraita. Tunnetko noita? Kaveri sanoi ettei ole ikinä nähnytkään. Me sitten huutamaan nurkan takaa että varokaa, siellä on pommi! Aha, aha; sanovat ukot, hyppäävät autoonsa ja ajavat pihan toiseen liittymään. Sitten he marssivat taloon kertomaan Jumalan sanaa kaverin isälle. Olivat Jehovan todistajia, ja ulos heidät sieltäkin passitettiin. Ukkojen mentyä pommi räjähti. Kunnon laaki olikin. Hylsyn päällä ollut ananas-purkki ampaisi kuin raketti taivaalle. Ja todella korkealle.
Kultaisia lapsuusmuistoja.
Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 137
Viestit: 16102
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Mikä naurattaa, osa 3

#2133

Viesti Kari Aittomäki »

Iehova suojeli todistajiaan.

Mulla onserkku joka tykkäs värkkäillä paukkujen kanssa, se lopulta ihan kokkaili paukkutaikinoita ja opetteli nalleja ja mekanismeja.
Se kyllä haikaili enemmän ovien ja panssarikaappien aukomisien suuntaan kuin pelkkään paukutteluun, opetteli lukkojakin ja oppikin.
Roistojen poikia kun oltiin.

Mikä ajatusketjussa naurattaa oli se että tämä Ismo, joka muuten otti myöhemmin luodista, ei pärjännyt mulle ollenkaan metsä-intiaani-ninjailussa.
Harva pärjäs.
Ajoivat mua takaa, olin piilossa puussa ja kun Ismo meni allaalta ohi, kolisten mennessään kuin betonimylly, heitin häntä puukollani.
Mä heittelin silloin puukkua vähä niinku kaiken aikaa ja olinkin aika tarkka.
Tuo puukku oli kokopuuta ja tarkoitettu merkkaamaan osumaa.

Se jotenkin noitamaisesti sujahti Simon taskuun ilman että hän edes huomasi.
Otin ulos muutkin takaa-ajajat, oliko vähä reuhakasta leuhkia jälkipeleissä "kokeileppa taskuas Ismo."

Huu is hel?
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 95
Viestit: 5297
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Mikä naurattaa, osa 3

#2134

Viesti MikaM »

Kilpailtiin siitä, kuka pitää isointa paukkua kädessään, kun se räjähtää. Huomattiin pian, että sitä pitää pitää ihan löyhästi, eikä yhtään puristaa. Vaarallista vai? Eihän me ny tyhmiä oltu, seistiin puun vieressä ja pidettiin paukkua pitelevää kättä puun toisella puolella tietenkin. Turvallisuus ennen kaikkea!
En voittanu.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 1349
Lauteille: Maaliskuu 2012

Mikä naurattaa, osa 3

#2135

Viesti Timpa »

Puukonheitto ei onnistunut pikkupoikana ei millään. Ei jäänyt varmaan koskaan pystyyn.
Pikkukiinalainen on ainoa jonka olen antanut kädessä räjähtää. Ja sekin sattui. Kaverilla räjähti vahingossa kädessä vanhan ajan Hyrylän isokiinalainen, josta tuli oikein tulipallo. Kaveri ei koskaan itkenyt, mutta silloin seurauksena oli pitkä itku. Ei siis lainkaan tämän ketjun aihetta: mikä naurattaa.
Isoilta pojilta saimme joskus järeitäkin aineita, mutta pääsääntö oli aina kuoria punttitolkulla tulitikkuja. Olikohan sitten meilläkin Jehova suojana, niin höyrypäisiä juttuja välillä oli. :o
Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 161
Viestit: 6434
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Mikä naurattaa, osa 3

#2136

Viesti AlexMachine »

Tälle nauroin aamulla ääneen.
D5384E48-7584-406C-A1F4-6B91817C4A19.jpeg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 1349
Lauteille: Maaliskuu 2012

Mikä naurattaa, osa 3

#2137

Viesti Timpa »

Radiossa kerrottiin vanhoja automerkkeihin liittyviä loruja, kuten "Peugeot, petojen sukua. Susi jo syntyessään."

Minulle oli täysin uusi tämä: "Ladalla vaikka lappiin asti, kunhan työntää ahkerasti".

Sellainen minkä itse muistan: "Skoda, neljä pyörää ja loota. Helppo kasata ja koota".
(Tämä oli siis ajalta kun Skoda oli vielä puhtaasti tsekkiläinen tuote, siis Škoda.)
Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 137
Viestit: 16102
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Mikä naurattaa, osa 3

#2138

Viesti Kari Aittomäki »

Seitkytluvulla käytetty katunimi Ladalle oli kaalivankkurit. Hehe.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 95
Viestit: 5297
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Mikä naurattaa, osa 3

#2139

Viesti MikaM »

Mini tonni, korjaamon onni.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Puni
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 59
Viestit: 3862
Lauteille: Kesäkuu 2010
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taekwondo Ilshin
Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu)
Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu
Yhteystiedot:

Mikä naurattaa, osa 3

#2140

Viesti Puni »

Isi osti Morris Minin, siihen meni koko tili. Tiellä oli pieni kivi, siihin levis Morris Mini
Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 1349
Lauteille: Maaliskuu 2012

Mikä naurattaa, osa 3

#2141

Viesti Timpa »

Mini tonnin olen kuullut myös muodossa Simca tonni.
Punin loru oli täysin uusi.
Sitten muistui ehkä kaikkein kuuluisin:
Mercedes Benz...
Varmaan kaikki muistavat loppuosan.
Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 137
Viestit: 16102
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Mikä naurattaa, osa 3

#2142

Viesti Kari Aittomäki »

Volkkaristakin oli joku loru.. Hitlerin jotain teki jotain?

Kelläs muulla on ollu Volkkari? Se oli hyvä peli, oikeen kansanauto.
Moittivat sitä lämmityslaitetta, väittivät että Kuplassa ois kylmä mutta ei sielä minusta ollu sen kylmempi kuin ulkonakaan.
Ikkunat tahto vähä jäätyä mutta niin kävi kaikille autosille silloin, muistelisin.

Mikä nauratti kunnolla oli tuo yks uutinen jonka kekkasin, Tiernapoikain murjaanein kuninkaan naamaa ei saa enää mustata koska se ei ole korrektia.
Kohta varmaankin se kieliasukin vuollaan korrektiksi.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 95
Viestit: 5297
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Mikä naurattaa, osa 3

#2143

Viesti MikaM »

Onko se edes varsinaisesti lämmitys_laite_, jos pakoputken vuorauksesta johdetaan omalla voimallaan lämmintä ilmaa tuulilasiin? :) :)
Ja mulla on ollut Pritchenwagen. Sama lämmitystapa....
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 83
Viestit: 2047
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Mikä naurattaa, osa 3

#2144

Viesti katar »

Timpa kirjoitti: loka 10, 2021, 19.56 Mini tonnin olen kuullut myös muodossa Simca tonni.
Punin loru oli täysin uusi.
Sitten muistui ehkä kaikkein kuuluisin:
Mercedes Benz...
Varmaan kaikki muistavat loppuosan.
No mä en muista loppua, joten miten se menee...? Kun ei mulla ole koskaan ollut autoa, niin nää autojutut on vähän jääneet paitsioon.
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 78
Viestit: 23356
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Mikä naurattaa, osa 3

#2145

Viesti TimoS »

Ainakin se versio jonka minä muistan lapsuudesta oli Mercedes Benz, perseelleen lens
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: AlexMachine ja 37 kurkkijaa