Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Sykemittari harjoitteluvälineenä

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Sykemittari harjoitteluvälineenä

#121

Viesti Mjölnir »

Mä olen pitänyt kelloa neopreenisen kyynärlämmittimen/-tuen alla mm painiessa
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Puni
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 3845
Lauteille: Kesäkuu 2010
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taekwondo Ilshin
Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu)
Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu
Yhteystiedot:

Sykemittari harjoitteluvälineenä

#122

Viesti Puni »

Mie sorruin tänään. Habahimmeli tarttui samalla kun käytiin vaimolle uusi pyörä Verkkohelevetistä.

Ehtoolla pikkuinen lenkki, en ole syväanaalisoinut vielä, ajaessa vaikutti kellon perusteella olevan järkevähköjä lukemia. Oikein mukava päällä, säätövara oli kyllä tapissa, jopa tämmöisellä hentoisella narukädellä.

https://flow.polar.com/shared/7e57fc49c ... 9eca6b09be
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Sykemittari harjoitteluvälineenä

#123

Viesti katar »

Mulla menee kyllä hermo ja maku siihen mun kelloon, eilen kuntosalilla soudin alkulämmöt, hiki otsalla kun oli vähän kankkusmainen fiilis (eilen oli vapaa, niin su maistui tuo hapan), niin kello väitti sykkeen olevan 60, kun tuntui, että sydän hakkaa tuhatta ja sataa. Sitten kun menin venyttelemään ja pyörittelemään paikkoja auki pistaritreeniä varten, niin sitten kello ilmoitti sykkeen olevan 146 yllättäen. :o Silleen, että whaat...??? Muutenkin näitti tuloksia miten sattuu; treenattiin miehen kanssa tunti 16 minuuttia (alkulämmöt soutaen, pistareita 2X2 min, säkillä 2X3 min, punttitreeniä yksi sarja, loppulämmöt juoksumatolla), niin väitti, että kulutin 502 kaloria. Vaan. :o
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Sykemittari harjoitteluvälineenä

#124

Viesti Mika »

Tuotahan se on. Ja tuo Epun kertoma mittausvirhe on kanssa melkoinen epäonnistuminen.

Kuten Mjölnir totesi, riittävän hyvää rannemittaria ei vain ole. Vielä. Kehitys kehittyy. Mutta sitä odotellessa minä kokeilen nyt tuota Polar Verity Senseä, joka lähettää sykkeen ranteeseen, jolloin se on ihan se ja se sama, kuinka löysällä tai missä kohdassa se kello on.

Raportoin tuonnempana.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Puni
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 3845
Lauteille: Kesäkuu 2010
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taekwondo Ilshin
Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu)
Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu
Yhteystiedot:

Sykemittari harjoitteluvälineenä

#125

Viesti Puni »

Kävelylenkkikin näyttäisi järkevämpiä, ellei jopa tarkempia (habamittarilla siis)

https://flow.polar.com/shared/7e5819d16 ... 26535d8a45

Edit: Herttinen, näkyykö tämä kaikille?

https://flow.polar.com/training/relive/6329975644
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Sykemittari harjoitteluvälineenä

#126

Viesti Mika »

Näkyy se jos kirjautuu Polarin sivuille. :D

Kuvakaappaus voisi olla helpompi.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
HarriN
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 527
Lauteille: Heinäkuu 2005
Paikkakunta: Turku
Etulaji: MMA & BJJ
Yhteystiedot:

Sykemittari harjoitteluvälineenä

#127

Viesti HarriN »

Mika kirjoitti: elo 3, 2021, 09.56 Tuotahan se on. Ja tuo Epun kertoma mittausvirhe on kanssa melkoinen epäonnistuminen.

Kuten Mjölnir totesi, riittävän hyvää rannemittaria ei vain ole. Vielä. Kehitys kehittyy. Mutta sitä odotellessa minä kokeilen nyt tuota Polar Verity Senseä, joka lähettää sykkeen ranteeseen, jolloin se on ihan se ja se sama, kuinka löysällä tai missä kohdassa se kello on.

Raportoin tuonnempana.
HarriN kirjoitti: tammi 11, 2019, 12.24 Mä olen nyt jokusen kuukauden käyttänyt Polarin sykemittaripaitaa. Kyseessä on siis hihaton rashguard-tyyppinen paita, jonka sisäpuolella on selässä ja rintapuolella kulkevat sensorit. Paidan niskassa, lapaluiden välissä/yläosassa on pieni tasku, johon kiinnitetään tavallisen vyösykemittarin se sensori. Tuo sykesensori on sitten bluetooth-yhteydessä puhelimen Polarin sovelluksiin.
Käytän tuota paitaa kaikissa bjj- ja lukkopainitreeneissä ja vain kerran olen invertatessa tuntenut kovan mötin niskassa. Johtuen treenien luonteesta paitamittari antaa muutaman ilmeisesti kosketushäiriöstä johtuvan virhelukeman, mutta yleiskuvaan se ei juuri vaikuta. Nuo häiriöt ovat esimerkiksi tosi suuria maksimisykepiikkejä tai sykkeen tippumista nollaan.

Paita on ollut niin hyvä, että tilasin Polarilta itselleni jo toisen vähentämään pesuista ja treenikerroista johtuvaa kulumista. Hintaa tuolla on noin satanen plus alv ja se ei sisällä varsinaista mittaria vaan pelkänpaidan. Vahva suositus.
Nyt on pari vuotta painittu ja lyöty paidan kanssa ja olen yhä erittäin tyytyväinen. Suosittelen edelleen. Sensoriksi on vain vaihtunut uudempi H10.
Mielipiteet ja möläytykset ovat omiani. Yhdistyksen virallista kantaa edustaessani mainitsen sen kirjoituksessani.

Finnfighters`Gym
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Sykemittari harjoitteluvälineenä

#128

Viesti Mika »

@HarriN, tuo on kyllä tosi hyvä! 👍

@Puni, oletko kytkenyt Verity Sensen johonkin mittariin, jotta näet sykkeen treenin aikana? Mutta koska VS:n pitää Polarin tuen mukaan olla syke- eikä tallennustilassa, oletko sitten kellostasi saanut siirrettyä treenin päiväkirjoihin ihan näppärästi ja varmasti sillä VS:n sykkeellä? Ja siis tietysti kuka tahansa saa vastata.

Minulla alkaa usko ja kärsivällisyys loppua. Vaikka M200 on viisi vuotta vanha malli, tämä minun yksilöni on uusi ja käyttämätön. Halusin vain edullisen näytön VS:n sykkeelle, mutta eipä tunnu yhdistäminen oikein onnistuvan, vaikka kuinka buuttailisi ja uhraisi neitsyitä täysikuun aikaan. Myöskään Suunto 5:n kanssa ei yhteistyö onnistu.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Puni
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 3845
Lauteille: Kesäkuu 2010
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taekwondo Ilshin
Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu)
Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu
Yhteystiedot:

Sykemittari harjoitteluvälineenä

#129

Viesti Puni »

Käytän anturina Polar Grit X:n parina. Ihan normaalisti synkkaa Polar Flow-softaan, mutta tuo softa pyrkii välillä kaappaamaan Verityn (tarkastaa päivitykset, kannattaakin välillä). Toissijaisesti (pyöräillessä) käytän naitettuna Polar Beatin kanssa. Huawei Pro30 ei kyllä ole maailmanluokan tarkka, mutta matka-ajossa mukavampi kun ranteen pälyily (puhelin telineessä nenän edessä).

Oletko @Mika tsekannut onko kellolle päivityksiä?
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 11111
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Sykemittari harjoitteluvälineenä

#130

Viesti flammee »

Siinä verityssähän on sekä ANT+ että bluetooth yhteys, eikö kumpikaan toimi? Muistaakseni garmin 25:n kanssa ANT+ -parituksessa vähän kesti, mutta kyllä se sitten. OH1+, joka on mulla on käytännössä saman vehjeksen vanhempi malli siis. Tiedä sitten onko M200:n bluetooth yhteys lähinnä kännyköitä varten...

Muoks; M200 ei nä'köjään tue ANT+:aa..
https://www.bhphotovideo.com/c/product/ ... html/specs
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Sykemittari harjoitteluvälineenä

#131

Viesti Mika »

Jep, sen verran vanha malli se on. Vaikka tässä on nyt kyse sykesensorista ja rannemittarista ja niiden välisestä yhteistyöstä, jossakin vaiheessa se kolmas eli puhelin astuu näyttämölle. Siinä tilannetta mutkistaa se, ettei ANT+ tue MIUI 12 -käyttöjärjestelmää.

Mutta tärkeintä olisi nyt saada hyvä ja edullinen näyttö Polar Verity Sensen mittaukselle. Siinä tulisi olla oma GPS (sillä en nyt vaikka futiskentällä säntäile kännykkä sukanvarressa). Sepä onkin osoittautumassa haasteelliseksi. 🤔
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 11111
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Sykemittari harjoitteluvälineenä

#132

Viesti flammee »

Käviskö toi?



(on ylimääräisenä - voin myydä pilkkahintaan)
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Sykemittari harjoitteluvälineenä

#133

Viesti Mika »

Perhana! Hain jo Igniten — jonka pari vuotta sitten hylkäsin huonon kosketusnäytön takia. Se nyt ainakin pariutui Sensen kanssa. Katsotaan...

Mutta arvostan tarjoustasi. 👍
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Sykemittari harjoitteluvälineenä

#134

Viesti MarkkuT »

Parisen vuotta on nyt tuosta Polarin Ignitestä kokemusta ja ominaisuuksiltaan on mielestäni oikein hyvä kello hintaansa nähden. En oikeastaan keksi oikein mitään, mitä siitä puuttuisi harjoittelumielessä. Kellokäytössä olisi kiva, jos aika olisi koko ajan näkyvillä. Kellon ilmestyminen vaatii joskus niin teatraalisen käsivarren heilautuksen, että sivustakatsojat varmaan luulevat ranteessa komeilevan vähintään jonkun Rolexin. :D Pahimmat näytön tökkimiset ovat korjaantuneet, varmaankin jonkin softapäivityksen myötä. Hitaasti se silti vastaa näpläykseen. Siihenkin on kyllä jo tottunut.

Rannemittaus toimii esim. pyöräilyssä ihan ok. Olen huomannut, että kesken lenkin laite voi näyttää ihan mitä sattuu, mutta ilmeisesti siinä vaiheessa, kun data ladataan Flow'hun, tapahtuu jotain suodatusta ja Flow'ssa sykedata on järkevämpää. Keskisyke ainakin tuntuu menevän ihan oikeaan. Jos vähänkään on intervallia, tai lyhyttä mäkeä, niin eihän se rannemittaus mukaan ehdi. Itse hommasin Polarin H10 sykevyön kellon kaveriksi. Senkin kanssa on kyllä vähän ollut ongelmaa. Aika vaikeaa on löytää vyölle sellainen paikka ja kireys, ettei tarvitsisi kesken lenkkiä korjailla, kun alkaa mittaus pätkiä.

Tuossa aiemmin oli maksimisykkeestä ja sen määrittämisestä juttua. Eikös näin treenimielessä hyödyllisempi tieto ole aerobinen kynnys? Minulla maksimisyke vastaa aika hyvin iästä laskettua, eli on jossain 180 tienoilla, tai vähän allekin. Tuosta Polar oli sitten laskenut aerK:iksi 124, jonka alla pysyminen oli tosi vaikeaa. En ole niin tosissani, että haluaisin mitään laktaattitestiä teettää, joten guuglailin omatoimimetodeja kynnyksen määritykseen. Löytyi niinkin yksinkertainen tapa, että juostaan suu kiinni vain nenän kautta hengittäen. Aluksi hiljaa ja vauhtia kasvatetaan asteittain. Siinä vaiheessa, kun on pakko avata suu hengitystä varten, katsotaan sykemittarin lukema ja siinä on aerobinen kynnys.

Vähän yli 145 sykkeellä vielä pystyin juoksemaan suu kiinni, mutta oli jo todella tukalaa. Jossain 150 tienoilla ei enää kerta kaikkiaan pystynyt jatkamaan suu kiinni. Säädin laitteeseen kynnykseksi 140 ja tuntuu, että tämä on toiminut harjoittelussa paljon paremmin. Tuo 140 olikin jo ennen testin tekemistä sellainen mutu-aerK, koska siinä paikkeilla hengitys alkaa minulla muuttua raskaammaksi.
Ain't no one.
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4145
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Syketasot

#135

Viesti YJT »

Tämä ei nyt liity suoraan maksimisykkeen laskukaavoihin tms, mutta olen ihmetellyt että esim. salibandyä (tai ehkä oikeammin sählyä) pelatessa rannemittari voi näyttää että sykkeet ovat laskennallisessa maksimissa tai hyvin lähellä sitä (95-100%), mutta sitten seuraavalla kerralla kun käytössä oli sykevyö, sykkeet olivat huomattavasti alhaisemmat (80-90%) vaikka tuntemus oli sama.

Sen tiedän, että optinen rannemittari ja sykevyö käyttävät eri tekniikkaa mittaamiseen ja sen takia optinen mittari tulee ikään kuin jäljessä ja siltä voi jäädä sykkeen vaihtelussa terävin piikki mittaamatta. Mutta luulisi, että jos sykkeet pysyvät korkeina pitkän aikaa, rannemittarikin ehtisi mukaan. Ja toisaalta, tässä on kyse siitä että rannemittari mittaa ihan liikaa (tai enemmän kuin sykevyö). Toisaalta, kuntopyöräillessä rannemittari näyttää hyvin alkaisia lukemia verrattuna sykevyöhön, joten kyse ei ole siitäkään että se näyttäisi aina liikaa.

Rannemittari on Suunto Fitness 3 ja sykevyö Polar H10.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 42 kurkkijaa