Keskustelua kamppailulajien oheisharjoittelusta, harjoitteluun vaikuttavista terveysongelmista sekä liikuntaravitsemuksesta

Voimaharjoitteluni

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit: 18548
Lauteille: Helmikuu 2005
Tykännyt: 87 kertaa
Tykätty: 163 kertaa

Keskivartalotesti sekä keskivartalon treenaamisesta

Viesti Jussi Häkkinen »

Eppu kirjoitti: joulu 3, 2020, 20.26 Tämä menee täysin ohi aiheen, mutta yritän rakentaa parista edellisestä sivusta itselleni kokonaisuutta. Ymmärsinkö Jussi Häkkinen nyt oikein, että kyykkäät nelosia yli 170kg:lla?
Yep. Tuntuu kropassa liiaksi jo.

Selitys on siinä, että treenasin viime vuonna todella, todella paljon, söin täysin optimaalisesti ja muutin kehon aivan tyystin. Minulla oli tähän mahdollisuus ja aikaa.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit: 90780
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Pilates, HIIT
Sivulajit: Girya, Yinjooga
Takalajit: Tanglang
Tykännyt: 450 kertaa
Tykätty: 161 kertaa

Voimaharjoitteluni

Viesti Mika »

Nyt en muista missä ketjussa enkä ehdi etsiä, mutta jossakin tämän alueen keskusteluissa @Jussi Häkkinen jokin aika sitten mainitsi mm. Jeff Nippardin. Tutustuin hänen videoihinsa silloin hetimiten ja vaikutuin. Vaikka kehonrakennus ei ole ihan omaa alaani, yhtymäkohtia voimatreeniin on ihan riittävästi, ja erityisesti tykkään Nippardin tieteellisestä tyylistä, jota Jussi mainostikin. Mukava tuttavuus, kiitos. :jepa:

Kesällä reväytin reiteni futiksessa. Siinä meni kolme kuukautta kunnes pääsin taas treenailemaan salille. Nälkä oli kasvanut odotellessa vähän liian suureksi, joten vähän aikaa treenailtuani kiertäjänkalvosimeni päättivät lähteä lomalle. No, sitten kroonisena vaivanahan minulla on ollut alaselkäni, joka tekee ihan liikaa töitä. No, viimein @Mikael Falckin kautta pääsin oikeasti osaavan fyssarin juttusille. Alkaa jyvä löytyä. Eihän tätä olekaan kestänyt kuin vasta noin 25 vuotta. :D Onneksi se on ollut ajoittaista, joskin välillä liian usein vieraillut vaiva.

Redditissä joku jenkki kirjoitti viikonloppuna hyvin: puntti on sitä kivaa tekemistä, aerobinen ja ruokavalio sitten sitä tylsää puurtamista. Kyllä. :D
Potkulaiset jotka tykkäävät kirjoittajan Mika viestistä:
IleJussi Häkkinen
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Potki etuja!
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit: 18548
Lauteille: Helmikuu 2005
Tykännyt: 87 kertaa
Tykätty: 163 kertaa

Voimaharjoitteluni

Viesti Jussi Häkkinen »

Mika kirjoitti: huhti 6, 2021, 13.23 Redditissä joku jenkki kirjoitti viikonloppuna hyvin: puntti on sitä kivaa tekemistä, aerobinen ja ruokavalio sitten sitä tylsää puurtamista. Kyllä. :D
Totta. Toki tuossakin on overlappia.

Ei oikeasti tulisi hypertrofiatreenistä mitään, jos ei aerobinen kunto riittäisi. Sen takia lenkkeilyä pari kertaa viikossa.

Tässä sitten hauska video, jossa yksi puoli hypertrofia- ja voimatreenien erosta (niissä tietenkin on paljon päällekkäisyyttä) tuodaan esille.




Nippardista vielä: Häneltä löytyy myös voimaharjoitteluspesifejä ohjelmia ja myös ns. powerbuilding-yhteisohjelma. Itse pidän ihan hypertrofisena, mutta tulee siinä mukana väkisin progressiivisen ylikuorman mukana voimaakin.
Potkulaiset jotka tykkäävät kirjoittajan Jussi Häkkinen viestistä:
Mika
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit: 3429
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.
Tykännyt: 1 kerran
Tykätty: 30 kertaa

Voimaharjoitteluni

Viesti Kyynikko »

Itsellä on ristiselkä ongelmaa ja niska menee jumiin herkästi. Siksi en kyykkyä tee vaan reisiprässillä ja ojentajakoneella ollaan menty. Hack-kyykyssäkin ristiselkä vihoittelee ja lunget tuntuvat typeriltä.

Törmäsin tämmöiseen kuin reverse nordic curl. Mitä kokemuksia? Ilman painoja tehtynä ei ihan saanut tuntumaa kun pitäisi mennä vähän alemmas muttei koordinaatio riitä tai jotain :D (voimatasoista ei tietenkään ole kyse)

Lisäpainolla ajattelin tehdä siis.

Onko siitä mitään hyötyä hypertrofian kannalta...?
"Ei pidä syyttää peiliä jos nenä on vino." - Nikolai Gogol

Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit: 3450
Lauteille: Maaliskuu 2009
Tykännyt: 27 kertaa
Tykätty: 14 kertaa

Voimaharjoitteluni

Viesti obmijoy »

Katso YouTubesta video selän suojajännitys 1
Ja tee liikettä heilurikello eli jalkojen siirto sivulle puolapuilla roikkuen joka kyykky sarjan välissä
Sekä selän vasta lihaksille jalkojen nosto puolapuihin kun roikutaan puolalanpuista selällään
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html

Seuraajat

Kuvake
Hukka
obmijoy